Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Consultancy & Interim

Consultancy & Interim

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Assistent verkoopadviseur Ford Auto Zutphen – Lochem (augustus 1995 – juni 1997)
In de bovengenoemde functie was ik verantwoordelijk voor verkoopondersteunde werkzaamheden. Daarnaast was ik mede verantwoordelijk voor een zo hoog mogelijke doorloopsnelheid van de occasions.
Tevens werd door middel van verkooptrainingen gezorgd voor een snelle ontwikkeling op het gebied van het deskundig adviseren (verkopen) aan klanten. Deze baan was op contractbasis, naast mijn studietijd.

Assistent verkoopadviseur Dusseldorp BMW – Rover dealer te Apeldoorn (juni – sept. 1997)
In deze functie was ik assistent verkoper voor meerdere dealerschappen, te weten BMW, Land Rover en Rover. Dit zorgde voor een afwisselende baan waarbij ik zeer regelmatig moest kunnen schakelen tussen klanten van verschillende niveaus. Binnen het verkooptraject heb ik kennis gemaakt met de leaseproducten en autofinancieringen van BMW Nederland.

Verkoopadviseur Ford Auto Zutphen – Lochem (okt. 1997 – augustus 1998)
In deze periode was ik mede verantwoordelijk voor het beheren van bestaande- en werven van nieuwe zakelijke en particulieren relaties. Tevens had ik vergaande verantwoordelijkheden op het gebied van inkoop/inruilprijs bepaling. Daarnaast heb ik opleidingen gevolgd voor het financieringsprogramma van Ford (Ford Options / Ford credit).

Financieel adviseur buitendienst / accountmanager zakelijke markt Bonkestoter Adviseurs te Reeuwijk (sept. 1998 – okt. 1999)
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het werven en beheren van zakelijke relaties.
Bij deze zakelijke relaties boden wij onze kennis is aan op het gebied van employee benefits. Letterlijk vertaald betekent dit personeelsvoordelen. Naast accountmanager zakelijk markt was de particulieren markt ook een groot onderdeel van mijn werkgebied. Deze particulieren zijn de werknemers van de binnengehaalde zakelijke relaties. De werknemers werden onder andere voorzien van een aanvullend pensioen. Dit aanvullend pensioen kwam tot stand door middel van het schrijven van een uitgebreid financieel rapport ten aanzien van hun persoonlijke financiële situatie.


Financieel adviseur buitendienst Hyléas financieel adviesbureau te Velp (okt. 1999 – maart 2000)
Financieel planner/leidinggevend Hyléas financieel adviesbureau te Velp (maart 2000 – april 2001)
Dit bovengenoemd bedrijf had zich gespecialiseerd op de hypothekenmarkt. Binnen dit bedrijf heb ik na verloop van tijd gekozen voor een functie van financieel planner.
In deze functie was ik verantwoordelijk voor de afdeling financieel planners en gaf dagelijkse leiding aan vijf medewerkers. Tevens werkte/verwerkte ik uitgebreide financiële rapporten, evenals het beoordelen en het verkrijgen van hypotheekgelden en financieringen.

Accountmanager employee benefits zakelijke markt H. Jansen Assurantiën B.V. te Winterswijk (april 2001 – oktober 2003)
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het werven en beheren van zakelijke relaties op het gebied van employee benefits. Binnen dit bedrijf was ik tevens mede verantwoordelijk voor de particuliere markt.
Het takenpakket was veelomvattend; naast het analyseren en adviseren (verkopen) van onze producten binnen een bedrijf, trof ik voor betreffende werknemers heldere secundaire arbeidsvoorwaarden. (Spaarloon, collectieve ziektekosten, collectieve autoverzekeringen, hypotheken en financieringen).

Assurantie adviseur/leidinggevend binnendienst afdeling polisbeheer Dema Nederland B.V. te Laren GLD (november 2003 – september 2004)
In deze functie was ik verantwoordelijk voor de afdeling polisbeheer (5 medewerkers).Het takenpakket was veel omvattend, dagelijkse leidinggevende van vijf medewerkers, tevens adviserend op het gebied van alle soorten en vormen verzekeringen/financieringen.

Accountmanager particulieren en zakelijke markt Dorwaal Assurantiegroep B.V. te Arnhem. (september 2004 – 1 april 2009)
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het werven en beheren van particulieren evenals zakelijke relaties. De relaties voorzag ik van verzekeringsadvies, onderbouwt met een financieel rapport op het gebied van schadeverzekeringen en levensverzekeringen. Daarnaast adviseerde ik in hypotheken en financieringen en aanvullende pensioenvoorzieningen.
Per 1 juni 2008 is de Dorwaal assurantiegroep overgenomen door de Boogaard Assurantiën B.V. te Haarlem. Door de overname is o.a. het kantoor te Arnhem opgeheven. Destijds was ik mede verantwoordelijk voor het begeleiden (in het meeste zin van het woord) van deze overname voor de kantoren te Eindhoven en Utrecht. Sinds november 2008 was ik mede verantwoordelijk voor het commercialiseren van de schadeafdeling (6 medewerkers + 2 managers) en het Contact Center te Utrecht.
Manager Accident Management bij Nexius B.V. & Manager Care Customer Contact Center te Vianen (april 2009 t/m januari 2015)
In deze functie was ik o.a. verantwoordelijk voor een dochteronderneming van Care Autoschade te weten: Nexius Accident Management. Deze onderneming waarbij ik feitelijk leider was, behandelen wij voor verschillende opdrachtgevers de totale autoschadebegeleiding. Dit vanaf de telefonische melding, c.q. binnenkomst van het schadeaangifte formulier tot het financieel en administratief afhandelen van de schadeclaims. Daarnaast werken wij projectmatig voor onze klanten. Hierbij gaf ik leiding aan 8 medewerkers en coördineer en bewaakte ik de outsouringsactiviteiten.
Naast deze functie was ik tevens manager van het Care Customer Contact Center. Deze afdeling heb ik opgezet en ingericht. Het Care Customer Contact Center verwerkt Multi Channel alle klantencontacten t.b.v. 55 Care Autoschade vestigingen in Nederland. Hierbij gaf ik leiding aan 22 medewerkers. In totaal gaf ik derhalve leiding aan 30 medewerkers. In deze beiden functies rapporteerde ik rechtstreeks aan de directeur Operations. Daarbij was ik lid van het MT+team.

Key Account Manager B2B 112schade.nl (februari 2015 t/m oktober 2015)
In deze functie was ik verantwoordelijk voor new business. Daarnaast viel kwaliteitszorg en klachtenmanagement onder mijn verantwoordelijkheid. Ik rapporteerde rechtstreeks aan de directie.
Het arbeidscontract is op eigen initiatief beëindigd.



Partner bij TCO-Scan. (september 2015 t/m heden)
Wij helpen MKB organisaties concreet om kantoorkosten te verlagen. Wij realiseren besparingsmogelijkheden voor de volgende kantoorkosten:
-Energie scan
-Afval scan
-Print en drukwerk scan
-IT scan
-Telefonie scan
-Mobiliteit scan
-Vending scan
-Kantoorartikelen scan
-Huisvestiging scan

Mijn dienstverlening op basis van zzp heb ik doelbewust naast mijn partnerschap bij TCO-Scan opgestart. Ik ben derhalve in te huren voor tijdelijke opdrachten op o.a. het gebied van:
-Accountmanagement B2B / B2C
-People management & Coaching
-Customer Contact Center
-Supplier management
-Fleetmanagement

Een gedreven en resultaatgerichte Sales/Operational manager met 20 jaar ervaring op diverse leidinggevende niveaus. Veel kennis en ervaring op het gebied van de automotive schademarkt, gestuurde schadestroom, beheersen en verlagen schadelast, stroomlijnen van processen(Lean). Daarnaast succesvol bij de inkoop van diensten, beheren van wagenparken en Key accounts. Tevens heb ik naast het operationele vlak (manager) ook "commercieel (manager) bloed" door mijn aderen stromen. Dit maakt dat ik instaat ben om bruggen te bouwen tussen operationele afdelingen en sales afdelingen.

Daarnaast ben ik instaat om strategisch te denken en een organisatie vorm te geven. Dit combineer ik met mijn vermogen om mensen te coachen, het beste uit de medewerkers en het team te halen- en o.a. daarmee de klanttevredenheid te verhogen.

Uitdagingen ga ik graag aan en krijg er energie van om nieuwe afdelingen vorm te geven, processen te optimaliseren en om uit bestaande afdelingen het maximale rendement te halen. Ik krijg de medewerkers "mee" door mijn betrokken managementstijl (peoplemanager). Mijn doorzettingsvermogen en mijn vermogen om een goed team te vormen zijn hierbij belangrijke eigenschappen.

Opleiding interimmanager

Opleidingen
- Middenstandsonderwijs
Christelijke ondernemersschool te Apeldoorn i.b.v. (middenstand)diploma.
- Bedrijfsmanagement sector techniek
Apeldoorns College te Apeldoorn i.b.v. diploma.
Gevolgde vakken: Nederlands Commercie
Duits Bedrijfseconomie
Engels Bedrijfsadministratie
Wiskunde Personeel en organisatie
Logistiek Autotechniek
Marketing Bedrijfsmanagement
Gevolgde cursussen:
Financieringsprogramma van Ford
Assurantiebemiddeling A (algemeen)
Assurantiebemiddeling B
Hypotheekadviseur 1
Pensioenpraktijk 1

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Competenties

• Procesmatig inzicht
• Cijfermatig inzicht
• Natuurlijk overwicht
• Analytisch
• Stressbestendig
• Communicatief vaardig op diverse niveau`s
• Peoplemanager


Talenkennis interimmanager

Vaardigheden

• Goede beheersing van de Nederlands taal / beheersing van de Engels taal, alsmede de Duitse taal.


Overig

• Beheersing van zowel Microsoft Windows, MS office.
• Beheersing van diverse registratie & CRM tools
• Rijbewijs: Rijbewijs B


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :