Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur Marketing en Communicatie

Directeur Marketing en Communicatie

Werkervaring interimmanager

Huidige werkzaamheden
Ik ben een (op directieniveau) ervaren manager en (marketing-) en communicatie expert. ‘Hands on’ en strategie gaan daarbij hand in hand want mijn expertise ligt niet alleen op het niveau van strategische beleidsvorming, maar ook op dat van de operationalisering. Daarbij heb ik een specifieke deskundigheid op het gebied van (zakelijke) dienstverlening in het algemeen en intermediairs in het bijzonder. Ik voer deze expertise in de vorm van interim management middels mijn eenmanszaak. Ik beschik daarbij over een schat aan leidinggevende ervaring, van kleine tot grote teams. Naast interim manager ben ik actief als woordvoerder en communicatieadviseur, alsmede beschikbaar voor de uitvoering van projectmanagement, of meer operationele interim management opdrachten.

Sleutelwoorden: Business en commercie als vertrekpunt. Verbindingen leggen, creativiteit. Hoge kwaliteitstandaard, humor, presenteren. Doortastend (verander-)manager. Betrouwbaar woordvoerder. Veel ervaring in het uitwerken van (internal) branding strategy en de daartoe benodigde interne en externe communicatie. Doorgewinterd manager met veel ervaring in complexe (corporate) omgevingen.

Specialismen: (marketing en) communicatie, dienstverlening, interne communicatie, internal branding, woordvoering, public relations, employer branding, verander- en interim-management, whitepaper-marketing, strategische beleidsvorming.

Werkervaring

2012 – Heden
Werkzaam als zelfstandig professional op het gebied van interim management en op het gebied van marketing en communicatie, of een combinatie van beide.

Opdrachtgevers:
• Nationale politie Eenheid Zeeland/West-Brabant (november 2013 – november 2014; consultancy en communicatieadvies)
• Veiligheidshuis Rotterdam-Rijnmond (maart 2014 – oktober 2014; communicatiestrategie)
• CIG Amersfoort (december 2013 – heden; consultancy verander management)
• Manpower Nederland (februari 2013 – oktober 2013 en nog steeds op afroep)
• Manpower Duitsland (juli t/m september 2013 en van februari 2014 – augustus 2014; communicatie-advies)
• AB Vakwerk (juni 2013 – maart 2014; communicatiestrategie)

2005 – 2012 Posities binnen ManpowerGroup te Diemen.

Van juli tot december 2012 Directeur arbeidsmarkt en corporate affairs. Verantwoordelijk voor totstandkoming, ontwikkeling en uitdragen van de door het bedrijf gewenste Thought Leadership positie. Daarnaast belast met public relations en woordvoerderschap.
Van 2007 tot juli 2012 Directeur Marketing en Communicatie. Eindverantwoordelijk voor branding strategy. Sterke focus op communicatie (waaronder PR/woordvoering en internal branding) en sales ondersteuning zowel B2B richting opdrachtgevers als richting kandidaten (B2C). Arbeidsmarkt- specialist en woordvoerder van het bedrijf.

Successen in deze functies
Belangrijke bijdrage aan nationale bedrijfsstrategie en vertaling daarvan naar interne en externe communicatie. Volledig vernieuwd intranet; Reeks van succesvolle interne medewerker-events. Vestigen thought leadership-positie, onder meer door white paper-marketing en actief PR beleid. Geheel herziene online strategie met als resultaat onder meer een bekroonde website.

2005 – 2007 Regiodirecteur Grote Steden binnen de divisie Staffing. Verantwoordelijk voor de operationele leiding over de activiteiten van deze divisie in de randstad alsmede met de landelijke ‘uitrol’ van een Werving & Selectie product. P & L –verantwoordelijk voor entiteit van ca. € 50 miljoen.

2004 – 2005 Interim management bij verschillende opdrachtgevers. Werkgebieden sales en marketing, o.a. voor SUSA uitzendbureau.

2003 – 2004 Directeur eigenaar / oprichter van MarkResult BV te Amsterdam. MarkResult richt zich op het adviseren, ondersteunen en uitvoeren van operationele marktbewerking in de business-to-business sector. Uitvoering o.a. door teleconsultancy, interim-sales, uitzending, detachering en werving & selectie.

2002 – 2003 Interim-management bij verschillende opdrachtgevers.
Werkgebieden sales en marketing, o.a. participantenwerving voor SMO
(Stichting Maatschappij en Onderneming).

2000 - 2002 Oprichting en ontwikkeling AB (uitzendbureau) in Zweden. Vanaf 07/01 als DGA. Vanaf 2002 uitsluitend nog als aandeelhouder en lid Raad van Commissarissen betrokken. Bedrijf is nog actief in Göteborg en in juni 2012 verkocht.

1998 – 2000 Wereldreis

1989 – 1998 Diverse posities binnen Randstad Holding te Diemen.

Area Marketing Manager (Randstad Holding)
Consultancy op het gebied van marketing en communicatie ter ondersteuning van de werkmaatschappijen in Duitsland, Zwitserland, België, Luxemburg, Denemarken (en incidenteel de USA), direct rapporterend aan de Raad van Bestuur. Tussentijds ook tijdelijk interim directeur operatie Randstad Zwitserland.

Districtmanager (Randstad Uitzendbureau)
P&L verantwoordelijk voor gebied van 12 vestigingen in de regio Den Haag met een omzet van circa EU 30 miljoen. Belangrijkste (gerealiseerde) doelstelling was het terugwinnen van 6 procent marktaandeel dat verloren was gegaan.

Regio marketing manager (Randstad Uitzendbureau)
Consultancy op het gebied van marketing en communicatie ter ondersteuning van vestigingen in de regio Zuidwest Nederland.

Vestigingsmanager (Randstad Uitzendbureau)
P&L verantwoordelijk voor vestiging Delft met een omzet van circa € 3 miljoen.

1980 – 1989 Diverse posities bij de Gemeentepolitie Amsterdam, in de rang van
(Hoofd-) inspecteur van politie.

• Hoofd uniformpolitie bureau Meer en Vaart
• Hoofd Immigratiedienst & Havenpolitie Aruba
• Hoofd Bureau Algemene Recherche Zaken op het hoofdbureau
• Plaatsvervangend chef motorpolitie
• Plaatsvervangend chef recherche

 Neventaak: commandant aanhoudingseenheden

Opleiding interimmanager

HBO; Nederlandse Politie Academie
Post Bachelor Executive Business Administration (SLBA)
Program for executives at IMD business school Lausanne
Mediatraining AD EM Producties

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ontwikkelen communicatiestrategie en vertalen in onderscheidende communicatie, zowel extern als intern.
public relations.
employer branding
arbeidsmarkt deskundigheid.
woordvoering
verandermanagement
interne communicatie
whitepaper marketing
marketing van diensten

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal. Engels en Duits uitstekend. Frans en Zweeds in basis, maar opfrissing nodig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :