Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim - Project - Prgramma Management

Interim - Project - Prgramma Management

Werkervaring interimmanager

In de afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan in het begeleiden van organisaties bij verandertrajecten als programmamanager en sparringpartner van management en directie. Zowel binnen profit als non-profit organisaties. Bovendien heb ik ruim 15 jaar ervaring als lijn- en interimmanager in de pensioenverzekeringsbranche. Door mijn achtergrond als verander- en lijnmanager opereer ik graag op het snijvlak van Mens, Proces en Business.

Ik ben maatschappelijk betrokken en heb ruime bestuurlijke ervaring, onder andere als Voorzitter van een hockeyvereniging en in het recente verleden o.a. als Voorzitter van een politieke partij en als Voorzitter van JCI De Vechtstreek.

2012-2014 Senior Consultant, Human Capital Group|Conclusion
Als Senior Consultant adviseren en begeleiden klanten op het vlak van verandermanagement, organisatie-inrichting, procesinrichting, en (HR-)strategie. Daarnaast eindverantwoordelijk voor de Branchegroep Financiële Dienstverlening.

Vervulde opdrachten:
Rijkswaterstaat
- Als externe HR Adviseur ter ondersteuning van Directie bedrijfsvoering en Management onafhankelijke begeleiding van medewerkers naar business units
Gemeente Utrecht
- Voorstel creëren ‘versneller’ HR Transformatie
- Op verzoek van het MT HR van de gemeente Utrecht een voorstel geschreven hoe de transitie binnen HR, als onderdeel van de gemeentelijke organisatie, te versnellen en te versterken.
Gemeente Rotterdam / Rotterdamse School
- Voorstel meting effect van Het Nieuwe Werken
- Met Learning & Development gemeente Rotterdam mogelijkheden bepalen om de afdeling HR te trainen op het geven workshops. Daarnaast bepalen van de impact van de fusie van diverse gemeentekantoren op de transitie van medewerkers naar andere locatie
Noordelijke Dagblad Combinatie
- Werving en selectie (boventallige) medewerkers
- Als extern Sr HR adviseur aanvullend op directie- en managementteam van NDC bij werving en selectie binnen het nieuwe functiegebouw
Rabobank
- Lid strategie- en klankbordgroep programmadirectie Rabobank Nederland
- Doel is het toetsen en adviseren bij de uitrol van programma’s voortvloeiend uit de Rabobank Visie 2016. Mijn rol is het toetsen van de gemaakte keuzes, afstemming van de impact op medewerkers en de klant.
ALD Automotive
- Begeleiden workshops voor Directieteam “impact organisatie-inrichting op functies en cultuur”
- Doel was met de CEO en directeur HR vast te stellen welke impact strategische keuzes hadden op het te voeren HR-Beleid, op de medewerkers en de procesinrichting van de organisatie
Menzis
- Advies schrijven uitwisselbaarheid functies Sales- en Marketingafdeling
Aon
- Geven van workshops “Het Aon Werken” en sparringpartner HR
- Doel is het realiseren van een nieuwe werkvorm binnen Aon, waarbij verhogen klanttevredenheid, samenwerken en kennisdeling de hoogste prioriteit hebben. Als extern consult ben ik sparringpartner voor HR managers bij het implementeren in de lijn van het huidige project.
Intern
- Begeleiden organisatie bij transitie naar meer branchegerichte klantbenadering


2011 - 2014 Werksessielid / Burgerraadslid, Gemeente Stichtse Vecht
- Beëindigd werksessie (raadscommissie) lid
- Portefeuille Sociale Zaken, Welzijn, Cultuur en Sport
- Verantwoordelijk voor vertaling en inbreng fractiestandpunten in werksessies
- Advies uitgebracht aan Griffie “Inwerkprogramma nieuwe Raadsleden”
- Verkiesbaar raadsverkiezingen 2014
- Lid campagneteam

2010 - 2013 Voorzitter Bestuur VVD, afdeling Stichtse Vecht
- Verantwoordelijk voor succesvolle samenvoeging drie VVD afdelingen na herindeling
- Afgevaardigde coalitieonderhandelingen na gemeentelijke herindeling (63.000 inwoners) Breukelen, Loenen aan de Vecht en Maarssen, coalitieaccoord in 3 weken gerealiseerd
- Afstemming met Griffie over uitwerking coalitieakkoord en Collegeprogramma

2011 - 2012 Programmamanager AEGON Werkt Samen!, AEGON NV
- Totaal verantwoordelijk voor 21 fte binnen de projecten (HR, Communicatie en Business)
- Begeleiden transitie naar nieuwe organisatie Bank; Betrof de overgang van AEGON Bank naar het hoofdkantoor in Den Haag. Doel was zowel voor medewerkers (150) als klanten een vlekkeloze overgang te realiseren
- Verantwoordelijk voor het realiseren van de mentale kant van HNW
- Ontwikkelen business case HNW voor Directieteam AEGON Intermediair
- Rapporterend aan Directie Nederland.

2010 - 2011 Programmamanager Retail, AEGON NV
Als programmamanager sparringpartner voor Directie- en Managementteam.
- Verantwoordelijk voor realiseren van nieuwe organisatie inrichting en cultuur (de klant centraal) passend bij de 4 nieuwe marketingconcepten van het verkoopkanaal
- Sparringpartner voor directieteam; met als doel het maken van de juiste strategische keuzes gedurende de transitie. Onderdeel van deze transitie was het vervallen van 85 functies, vandaar binnen mijn programma een apart project voor HR
- Totaal verantwoordelijk voor 34 fte binnen de projecten (HR, Cultuur & Communicatie, ICT &LEAN en Business)

2009 - 2010 Manager Sales, AEGON Bank Bemiddeling
- Eindverantwoordelijk voor sales-adviesorganisatie (136 fte via 11 districtsmanagers)
- Lid Strategieteam
- Verantwoordelijk voor begeleiding en herplaatsing bij reorganisatie en transitie naar nieuwe organisatie
- Lid werkgeversteam OR en klachtencommissie
- Systeemeigenaar Adviessysteem en Provisiebetalingsysteem
- Realisatie inclusief werving van afdeling Support

2008 - 2009 Manager SalesSupport, AEGON Bank Bemiddeling
- eindverantwoordelijk voor de inrichting van de afdeling SalesSupport
- Verhogen kwaliteit van advisering (Schade, Hypotheken, Leven en Pensioenen)
- Lid Salesmanagementteam
- Rapporterend aan Directieteam Aegon Bank.

2004 - 2008 Manager Customer Service Pensioenen, AEGON NV (vh. OPTAS NV)
- Als lid MT OPTAS verantwoordelijk voor operations (38 fte)
- Operations bestond uit de units: Front-, back- en midoffice (€93 mln per jaar), Proces- en Databeheer en de unit Uitkeringen (€134 mln per jaar)
- Systeemeigenaar en end user Uitkeringensysteem en Verzekerdenadministratie
- Lid Stuurgroepen met betrekking tot proces- en/of systeemimplementaties
- betrokken bij productontwikkeling en ontwikkeling marketingbeleid.

Programmamanager Integratie OPTAS NV
- Verantwoordelijk voor transitie 38 medewerkers (selectie en herplaatsing) en klanten OPTAS NV naar AEGON
- Verantwoordelijk als end user ICT-gebruikerscomponent bij conversie Verzekerdenadministratie
2000 - 2004 Manager Verzekeringen/Pensioenen, Admira BV (en voorgangers)
- Direct verantwoordelijk voor 37 fte, indirect voor 50 fte
- Lid directieteam
- HR beleid
- Verantwoordelijk voor werving, coaching en begeleiden medewerkers
- Opstellen en uitvoeren commercieel beleid
Vervulde opdrachten:
- Begeleiden CAO- en pensioenintegratie diverse opdrachtgevers
- Neerzetten van nieuwe administratieve organisatie inclusief aansluiting op HR Systemen en processen; Ondernemingspensioenfonds Koninklijke Ten Cate
- Management consultancy en programmamanagement; Philips Pensioenfonds
- Coördinator Actuariaat; OPTAS NV
- Projectleider; OPTAS NV

1999 - 2000 Specialist Leven-Pensioen, Domenica/Ernst & Young
Diverse projecten bij opdrachtgevers uitgevoerd; onder andere pensioenadministratief en ICT conversietrajecten

1998 - 1999 Actuarieel Beleidsmedewerker, Stichting Pensioenfonds ACF/Brocacef
In deze functie eindverantwoordelijk voor de verzekeringsadministratie, daarnaast afgevaardigde in de Stichting van Ondernemingspensioenfondsen en lid van diverse Bestuurscommissies.

1996 - 1998 Managementtrainee, PGGM
In deze functie o.a. waardeoverdrachten verwerkt, rol van testcoördinator en projectmanager vervult, bovendien als relatiebeheerder gefunctioneerd.

Nevenactiviteiten
Voorzitter Bestuur; Hockeyvereniging MHV Maarssen 2011-heden
Fundraiser; Reumafonds Maarssen 2010-heden
Coach hockeyteam; MHV Maarssen 2009-heden

Voorzitter Jongste Jeugd Commissie; Hockeyvereniging MHV Maarssen 2009-2010
Penningmeester Afdelingsbestuur VVD, Maarssen 2006-2011
Voorzitter Bestuur JuniorKamer de Vechtstreek Utrecht 2005
Voorzitter Commissie Sight Seeing De Vecht 2004

Opleiding interimmanager

2010 Postgraduate Verandermanagement (Vrije Universiteit, Amsterdam)
2010 Lean 6 Sigma training, Yellow Belt (AEGON intern)
2009 Inzicht in Krachtenvelden (Bureau Zuidema)
2008 Prince II Foundation (ISES)
1996 - 2008 Basisopleiding Pensioenen (SPO/PGGM intern)
Actuarieel Rekenaar (2 modules)
Gesprek- en vergadertechnieken
Presentatietechnieken
Conflictbeheersing
Timemanagement
Werken in projecten / analyse groepsopbouw
Projectmatig werken
Consultancytraining
1993 - 1996 Nederlandse Rechtsgeleerdheid
Universiteit Utrecht (niet afgerond)
1993 Atheneum

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke eigenschappen
Analytisch | Netwerker | Organisatiesensitief | Creëren van draagvlak | Organisatievermogen |
“Getting things done” | Veranderen met focus op klantwens |


Talenkennis interimmanager

Nederlands Uitstekend
Engels Uitstekend
Duits Goed
Frans VOldoende

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :