Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

MD, CEO, commercieel directeur

MD, CEO,  commercieel directeur

Werkervaring interimmanager

*Algemeen Directeur / Uitgever NRC Media
*Algemeen Directeur De Persgroep Advertising
* Commercieel Directeur / Uitgever a.i. Ad Nieuwsmedia/ Het Parool
* Interim project Directeur Sanoma uitgevers
* Managing Director Region West Europa Metro
*Directeur business unit Telecom Mercuri Int.
* Uitgever VNU Tijdschriften
* ( Inter) nationaal Sales Director Admedia
* International Sales Manager Agfa - Gevaert München
* Product & Sales Manager Agfa - Gevaert Benelux

Results Company
Functie : Directeur / Eigenaar 12-‘13
Dienst : Interim Management & challenge sessies

NRC Media
Functie : Algemeen Directeur / Uitgever 04-’12 tot 11-‘13
Product : Alle print- en digitale producten van NRC Handelsblad en NRC next
Belangrijkste taken en : Eindverantwoordelijk voor de uitgeverij (320 fte). ‘ Hoofd architect ‘
verantwoordelijkheden van het strategisch 3 jarenplan 2014- 2016
Bijzonderheden : In een dalende mediamarkt meer netto winst weten te behalen
Drie grote product introducties
Probleemloze verhuizing uitgeverij van Rotterdam naar Amsterdam

De Persgroep
Functie 4 : Algemeen Directeur De Persgroep Advertising, 08-’10 tot 04-‘12
Product : Alle print- en digitale advertentie producten van de Persgroep NL
Belangrijkste taken en : Eindverantwoordelijk voor de sales organisatie (125 fte) en de
verantwoordelijkheden daarbij behorende advertentie omzet
: Ontwikkelen van nieuwe advertentie concepten
Bijzonderheden : Lid van directieteam Persgroep Nederland


Functie 3 : Commercieel Directeur / Uitgever a.i. AD Nieuwsmedia /
Het PAROOL, 02-’10 tot 08-‘10
Product : Landelijke krant AD en De krant van Amsterdam, Magazines en Online
Belangrijkste taken en : Eindverantwoordelijk voor beide uitgeverijen (600 fte)
verantwoordelijkheden
Bijzonderheden : Combinatie van 4 functies, 2 locaties en 2 OR’s


Functie 2 : Directeur / Uitgever Het PAROOL, 07-’09 tot 02-‘10
Product : De krant van Amsterdam, Magazines en Online
Belangrijkste taken en : Eindverantwoordelijk voor de uitgeverij (175 fte)
verantwoordelijkheden
Bijzonderheden : In dit jaar € 2,3 mio winst behaald.


Functie 1 : Commercieel Directeur Het PAROOL, 05-’03 tot 07-‘09
Product : De krant van Amsterdam, Magazines en Online
Belangrijkste taken en : Als directielid mede verantwoordelijk voor het opstellen van het
verantwoordelijkheden middellange termijnplan (MTP) en de jaarbegroting
: Eindverantwoordelijk voor de oplage en on- en offline advertentie-
omzet
: Directe aansturing van klantenservice, oplage- en advertentie-
afdeling (totaal 45 fte)
Bijzonderheden : Binnen 3 jaar na herintroductie € 400.000 winst (na 20 jaar verlies).


Sanoma Uitgevers
Functie : Interim project directeur, 07-‘02 tot 05-‘03
Product : Publiekstijdschriften
Belangrijkste taken en : Samen met een team van McKinsey werken aan een reorganisatie-
verantwoordelijkheden plan met als doel te komen tot een x-bedrag aan besparingen, x-
bedrag aan opbrengsten en een x-aantal minder fte’s.
: Vanaf 02-01-03 mede verantwoordelijk voor de implementatie van
de gekozen voorstellen.

Metro International
Functie 2 : Managing Director Region West Europa, 06-‘00 tot 07-‘02
Product : Ochtendkrant Metro
Belangrijkste taken en : Van businessplan per stad tot een operationele organisatie
verantwoordelijkheden (ca. 50 fte’s op 550 m2). Op deze manier Metro geïntroduceerd
en de organisatie opgebouwd in Rome, Milaan, Barcelona, Madrid,
Athene en Frankrijk (Parijs, Marseille en Lyon)



: Budget besprekingen voor West Europa op hoofdkantoor in Londen
: Managen en coachen van de MD’s van de Metrovestigingen
: Vanaf 09-2001 naast MD West Europe tevens chairman of the
board Metro Holland bv.


Functie 1 : Managing Director Nederland, 06-‘99 tot 09-‘01
Product : Landelijke ochtendkrant Metro
Belangrijkste taken en : Introductie in Nederland van een gratis kwaliteitskrant op
verantwoordelijkheden tabloidformaat met nationale distributie
: Opbouw organisatie, 55 vaste en 70 freelance medewerkers
: Eindverantwoordelijk voor management, HRM, accounting,
operations, marketing/sales, etc.
: Rapporterend aan hoofdkantoor Londen
Bijzonderheden : Na 6 maanden al eerste operationele winst
: Verkozen tot “Mediaman van het Jaar 1999”.


Mercuri International
Functie : Directeur business unit Telecommunicatie, 05-’98 tot 06-‘99
Diensten : Consultancy Marketing en Verkoop
Belangrijkste taken en : Mede verantwoordelijk voor het dagelijkse bestuur
verantwoordelijkheden : Formuleren en (doen) uitvoeren en bewaken van het beleid : Bewaken klantenplatform
: Mede aansturing van consultants, totaal 35 fte´s
: Verantwoordelijk voor key accounts (45% van totale omzet) en
internationale klanten binnen Mercuri netwerk (45 vestigingen).


VNU Tijdschriften
Functie : Uitgever Business Unit Glossies/Reizen, 03-‘95 tot 05-‘98
Product : Marie Claire, Cosmopolitan, Nouveau en Grasduinen
Belangrijkste taken en : Opstellen middellange termijnplan voor de business unit
Verantwoordelijkheden : (Laten) opstellen van de uitgeefplannen per titel
VNU Tijdschriften : Directe aansturing van hoofdredacteuren, marketing manager
sales manager en line extension manager. Totaal 65 fte´s.
: Initiëren van nieuwe (uitgeef)producten
: Onderhouden van de contacten en voeren van de budget-
besprekingen met de licentie-uitgever Hearst, New York en joint
venture uitgever Marie Claire, Parijs
: Boardmember Cosmopolitan Hongarije.


Functie : (Inter)nationaal Sales Director, Admedia, 02-‘91 tot 03-‘95
Product : Publiekstijdschriften
Belangrijkste taken en : Leidinggeven, begeleiden, (doen) opleiden en beoordelen van verantwoordelijkheden account managers (11) en buitenlandse agenten (9)
: Jaarlijks opstellen van het afdelingsplan/begroting
: Samen met account management onderhouden van de (inter-)
nationale contacten en het voeren van de contractbesprekingen met key accounts
: Initiëren van marktonderzoek, branchedagen en
evenementen ter ondersteuning van de advertentieomzet.


Agfa-Gevaert
Functie 2 : International Sales Manager Agfa-Gevaert AG München, Duitsland
10-‘87 tot 02-‘91
Producten : Audio- en videocassettes
Belangrijkste taken en : Budgetverantwoordelijk voor de verkooporganisaties van Duitsland,
Verantwoordelijkheden : Benelux, Scandinavië, Oost-Europa en een aantal landen overzee. : Mede ontwikkelen en omzetten van de internationale en
nationale marketing- en verkoopstrategie
: Voorbereiden en leiden van de jaarlijkse internationale budget besprekingen
: Regelmatig bezoeken van de landen om feeling te houden
met de markt en de –ontwikkelingen.


Functie 1 : Product & Sales Manager Agfa-Gevaert Benelux, 04-‘84 tot 10-‘87
Producten : Audio- en videocassettes, professionele filmproducten
Belangrijkste taken en : Opstellen en uitvoeren van de marketingplannen
verantwoordelijkheden : Budget besprekingen met hoofdkantoor in buitenland
: Contacten onderhouden met de key accounts
: Leidinggeven aan binnen- en buitendienst.


VNU Tijdschriften te Haarlem (nu Sanoma Uitgevers)
Functie : Product Manager, 08-‘81 tot 04-‘84
Producten : VT Wonen en Tip Culinair
Belangrijkste taken en : Verantwoordelijk voor de formulering van het marketingbeleid,
verantwoordelijkheden het opstellen en uitvoeren van het marketingplan
: Leidinggeven aan twee marketing assistenten
: Ontwikkelen van tailor made acties richting de distributiekanalen en
advertentiemarkt
: (Laten) doen van marktonderzoek voor o.a. de redactionele formules.


Elsevier NDU te Rotterdam
Functie : Marketing Executive, 03-’78 tot 08-‘81
Producten : Landelijke dagbladen
Belangrijkste taken en : Opstellen en uitvoeren van het marketingplan advertenties
verantwoordelijkheden : Initiëren van verkoopondersteunende activiteiten
: Schrijven van mediaplannen
: Uitzoeken en uitwerken van nieuwe product-/marktcombinaties.


Master Foods te Veghel
Functie : Merchandiser, 08-‘76 tot 03-‘78
Producten : Candybars
Belangrijkste taken en : Verantwoordelijk voor de verkoopresultaten in een rayon
verantwoordelijkheden : Werven van new business
: Initiëren en uitvoeren van tailor made activiteiten voor key
accounts.

Opleiding interimmanager

MBA Business School Nederland
NIMA A-B en C• 09 - ´94 tot 04 - ´96
• 1993 : Sales Leadership by Objectives / Mercuri International
• 1989 : Business English II / Paul Smith Association
• 09 - ´82 tot 04 - ´84 : Financiële aspecten van het marketingbeleid / SRM
: Promotions / SRM
: Key Account Manager / SRM
: Presentatie techniek / Retorica
: Business English / The British Council
: Frans/ Elsevier Talen
• 09 - ´77 tot 05 - ´81 : Nima A, B en C
• 08 - ´73 tot 06 - ´76 : MEAO - CE
• 08 - ´69 tot 06 - ´73 : MAVO

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

* Business transformation / improvement
* Change management
* Marketing and sales strategy, planning
* Start-up van companies

Talenkennis interimmanager

Engels en Duits vloeiend
Spaans en Frans goede basis kennis


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :