Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

CFO

CFO

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
December 2001 – heden Bedrijfskundig en Bancair Advies
Doel: Structureren en begeleiden van bedrijfsoverdrachten zowel in opdracht van verkopende als kopende partij. In het eerste geval ligt de nadruk op het overdracht klaarmaken en het waarderen van het bedrijf, terwijl in het tweede geval tevens de noodzakelijke aandacht uitgaat naar het formuleren en voorleggen van een financieringsaanvraag en het formeren en begeleiden van een evenwichtig management team (MT) met de gewenste aanwezigheid van kennis en achtergrond, waardoor de continuïteit van het bedrijf wordt gewaarborgd.

December 1979 (ex Amsterdam-Rotterdam Bank N.V. doel: voor een loopbaan in het buitenlands netwerk) – oktober 2001 ABN AMRO Bank N.V.

Oktober 2000 – oktober 2001:
Project Manager, Consumer & Commercial Clients Business Unit Nederland, Amsterdam;
Doel: opzetten, invoeren, en afstemmen van het MIS voor de Business Unit C&CC, waarbij per relatiecomplex en per product/dienst bepaalt kan worden wat de opbrengst en kosten (= bruto marge minus belastingen) en costs of invested capital is.


Maart 1992 – september 2000:
Manager International Desk en Senior Account manager Grootbedsrijf in regio Zuidwest, ABN AMRO Breda Regio Kantoor;
Opzetten van de International Desk bestaande uit 5 medewerkers om verkoop van ABN AMRO’s buitenland producten en diensten aan internationaal opererende grootbedrijfrelaties in de regio Zuidwest te optimaliseren en leiding geven aan 6 medewerkers verantwoordelijk voor 43 grootbedrijfrelaties (merendeel met internationale activiteiten) in de regio Zuidwest om inkomsten te optimaliseren en het kredietrisico te minimaliseren.

Oktober 1991 – januari 1992:
General Manager en verantwoordelijk voor het overbrengen van Amro Singapore personeel (67 in totaal), activa en passiva naar ABN Singapore en het sluiten van het Amro kantoor vanwege de fusie met ABN.

November 1988 – september 1991:
Hoofd van Corporate en Commercial Banking Division Amro Singapore

Augustus 1984 – oktober 1988:
Hoofd van Credit Department en later Hoofd Corporate Banking Division Amro Hong Kong
Doel: kennis van het kantoor op elk gebied zoals klanten, producten en diensten, treasury funding, operations, administratie, personeel en budgetteren.; gaf leiding aan 8 medewerkers.

December 1982 – juni 1984:
Interne accountant van het buitenlands kantorennet in de International Commercial Banking Division, Amro Amsterdam
Doel: controleren van buitenlandse kantoren op hun kredietportefeuille om de directie van ICBD, Amsterdam te adviseren over het verhogen van het rendement en het verlagen van de risicovoorstellen van kantoren in Europa en Verre Oosten en het toezicht houden op het risico van de kredietportefeuille en de relevante industriële sectoren in Europa en Verre Oosten.

Mei 1982 – november 1982:
Manager en hoofddocent van de kaderopleiding voor de Foreign Division van Amro.
Doel: gereed maken van 24 high potentials (allen met afgeronde universitaire opleiding) voor hun eerste plaatsing in de Corporate Banking Division (relationship management van de belangrijkste corporate klanten van de bank), Amsterdam of in het buitenlands kantorennet van de bank.

December 1979 – april 1982:
Trainee in de Foreign Division van Amro, deelnemer in kaderopleiding en medewerker bij Credit Staff, Amsterdam
Doel: basis training voor de eerste plaatsing in het buitenlands kantorennet van Amro.

Opleiding interimmanager

Opleiding
HBS A Rijnlands Lyceum, Oegstgeest

Erasmus Universiteit Rotterdam: Rechten (privaatrechtelijk en bedrijfsjuridisch) en Master Business Administration

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Na 20 jaar ervaring in de financiële sector in Nederland en buitenland als algemeen manager, commercieel eindverantwoordelijke en controler en meer dan 10 jaar ervaring als directeur/eigenaar van een advies groep, die zich m.n. bezig houdt met het structureren en begeleiden van fusies en overnametransacties en met coachen van management teams/ondernemers op bedrijfseconomisch, financieel, organisatorisch, fiscaal gebied en met interim management, zijn een aantal persoonlijke vaardigheden ontwikkeld, waaronder
- Breed maatschappelijk inzicht
- Analytische capaciteiten
- Advieservaring in de sectoren: diensten, detailhandel, groothandel, bouw en productie
- Ervaring in het laten formuleren van visie, strategie en doelstellingen en in het laten implementeren/doen uitvoeren en besturen daarvan met behulp van een MIS
- Het begeleiden van de selectie van een nieuw ERP systeem
- Advies- en leservaring op gebied van bedrijfseconomisch, bedrijfsorganisatorisch, financieel, bedrijfsjuridische, relevante fiscale en treasury onderwerpen
- Teamplayer met coaching capaciteiten
- Ervaring in zowel change management als het (uit)bouwen van commerciële activiteiten
- Bewezen succes met het begeleiden van management teams in het optimaal inrichten van het bedrijfsproces aan de hand van Process Mapping
- Begeleiden van management teams in het succesvol implementeren van AO/IC (functiescheiding 1ste maatregel van interne controle), budgetteringsronde (taakstellend 2de maatregel van interne controle) en liquiditeitsmanagement
- Weet met verschillende type ondernemers om te gaan


Talenkennis interimmanager

Buitenlandse taal
Engels; vloeiend in woord en geschrift


Overig

Militaire dienst
Korps Mariniers, september 1971 – september 1973

Nevenwerkzaamheden
Juni 2006 – augustus 2013 Penningmeester Hockey Club “Zwart-Wit”, Breda
Maart 2012 – maart 2013 Bestuurslid Stichting Administratiekantoor BVR-Groep N.V., Roosendaal


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :