Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager Informatievoorziening

Manager Informatievoorziening

Werkervaring interimmanager

Oktober 2011 tot april 2013 (Project Manager / Relationship Manager):
1. Een internationale bank is momenteel bezig zijn Nederlandse Data Centre te verplaatsen van Amstelveen naar Edinburgh (Schotland). Dientengevolge zijn alle systemen momenteel op 2 fysieke omgevingen uitgevoerd. Als projectleider was ik ervoor verantwoordelijk dat alle systeem-aanpassingen die op de huidige test- en productieomgeving in NL op 130 applicaties worden uitgevoerd, ook op de toekomstige test- en productieomgeving in Schotland worden gerealiseerd (dual maintenance).
2. Als project manager en relationship manager mede verantwoordelijk voor de uitvoering van de upgrade van het operating systeem van een van de kernsystemen van de bank, en de aanleunende systemen. Deze upgrade was een voorwaarde om nieuwe releases te kunnen installeren en ook om later het systeem te verhuizen van Amstelveen naar Edinburgh. Met name het onderhouden van de relatie tussen de bank en derde-partijen was essentieel bij dit project

Augustus 2010 tot augustus 2011:
Meltwater Entrepreneurial School of Technology
Senior Faculty Member (Accra, Ghana)
De Meltwater Entrepreneurial School of Technology leidt jonge, getalenteerde Ghanese academici op voor software entrepreneur met de focus op wereldwijd ondernemerschap. Bij deze full-time tweejarige opleiding wordt opgeleid en getraind in business- en technologie kennis en de zogenaamde “soft skills”.
Gedurende mijn eenjarige verbintenis was ik vanuit organisatorisch oogpunt verantwoordelijk voor de opleiding van de laatstejaarsstudenten, het trainingsprogramma, de kwaliteit van de opleiding, de studenten en de onderwijsstaf voor het betreffende jaar. Ik gaf college in een aantal bedrijfsvakken en verzorgde de soft skills trainingen. Daarnaast coachte ik studenten en onderwijs personeel

Juni 2009 tot juli 2010 Project Manager):
Als projectleider verantwoordelijk voor het ontwerp en de invoering van een Liquidity Management applicatie. Deze applicatie maakt het mogelijk dat een centraal team in Londen het liquiditeitbeheer van alle Europese “wholesale” klanten kan managen, voordat het via Swift Alliance Access richting Target-omgeving wordt vrijgegeven.

September 2008 tot juni 2009 (Project / program manager):
1. Als projectmanager verantwoordelijk voor de aanschaf en invoering van twee nieuwe Avaya telefooncentrales voor de Europese Call Centers van de ABN Amrobank, gehuisvest in Amsterdam en Rotterdam.
2. Als programma manager verantwoordelijk voor de migratie / uitrol van alle Lotus Notes / Domino groupware applicaties naar de nieuwe MS Exchange omgeving van Global Transaction Services.

Najaar 2007 tot september 2008 (Project / programma manager):
1. Binnen het applicatie team van een grote Nederlandse bank worden alle wereldwijde frontoffice en backoffice systemen van de Transaction Banking beheerd (alle payments en non-payments systemen). Dit platform is in 42 landen wereldwijd uitgerold.
Als Interim Manager beheerde ik allereerst de projectenportefeuille van het backoffice gedeelte. In deze portefeuille waren ruim 60 projecten opgenomen. Daarnaast beheerde ik ook de projectenportefeuille, die zich richtte op alle interfaces naar het applicatie platform wereldwijd.

Om het onderhoud van de systemen, en verzoeken om nieuwe functionaliteit, beter te beheren zijn onder mijn leiding de diverse software ontwikkelteams van de bank en de externe software leverancier geïntegreerd.
Deze teams bevonden zich in Nederland en India. Vanuit mijn hoedanigheid als portefeuille manager heb ik ook aan deze internationale teams leiding gegeven.
2. Vanuit opgedane ervaring in het verleden heb ik het management ook van advies gediend op het gebied van integratie, communicatie, teambuilding en cultuurverandering.

01-03-2004 tot 16-04-2007 (Chief Information Officer Mediabedrijf (multinational):
Resultaten:
• Stabiele toekomstgerichte infrastructuur
• Contingency planning
• Reorganisatie wereldwijde ontwikkelfunctie
• Invoering mediasystemen
• Invoering financiële systemen
• Jaarlijkse informatie en automatiseringsplannen
• Personeelsreducties
• Invoeren beheersmodel Total Cost of Ownership
• Gezamenlijk inkoopbeleid

01-01-2002 tot 01-03-2004 (IT Director EMEA / AsiaPac bij Mediabedrijf (multinational):
Resultaten:
• Verhogen kennisniveau en vaardigheden IT Teams
• Elimineren knelpunten in infrastructuur
• Wereldwijde IT standaards
• Invoeren locale en regionale mediasystemen
• Inbreng bij reorganisatie wereldwijde IT organisatie Moedermaatschappij

01-12-2000 tot 31-12-2001 (IT Director EMEA):
Resultaten:
• Invoering Euro
• Informatiebeveiliging
• Contingency beleid
• Invoeren regionale- en locale mediasystemen
• Samenbrengen IT teams

01-01-2000 tot 01-12-2000 (Senior Management Consultant):
Resultaten:
• Invoering factureringssysteem voor groot zakelijke markt bij een landelijk leidend energiebedrijf
• Invoering alle aspecten van de Euro bij een landelijk leidend energiebedrijf

01-01-1999 tot 31-12-1999 (NUON - Manager Organisatie en Informatie (Divisie Huishoudelijke Markt))
Resultaten:
• Ontwikkelen en uitrollen van de informatiefunctie bij dit nieuwe bedrijf
• Opzetten IT beleid
• Samensmelten van 5 naar 2 klanteninformatiesystemen
• Opzetten IT element Bedrijfs Call Center

01-01-1997 tot 31-12-1998 (Energie Noord West - Senior Organisatie en Informatie Adviseur):
Resultaten:
• Samensmelten financiële systemen van 3 regiobedrijven
• Invoering financieel systeem (SAP) bij fusiebedrijf
• Opzetten en invoeren informatie beveiligingsbeleid
• Opzetten informatieplannen
• Begeleiden diverse bedrijven tijdens een fusieproces

1995 / 1996 (Energie Noord West - Informatie Manager)
Resultaten:
• Opzetten handboek administratieve organisatie
• Het migreren van 2 naar 1 customer care systeem
• Reorganiseren van bedrijfsinformatiefunctie
• Begeleiden reorganisatie van het regiobedrijf
• Bewerkstelligen personeelsreductie

1991 / 1995 (Provinciaal Electriciteits Bedrijf Noord Holland -Senior Organisatie Adviseur)
Resultaten:
• Reorganiseren logistiek proces bij productieafdeling
• Interim manager bij grote technische werkplaats
• Business process redesign van totale verkoopfunctie (incl. Communicatie, contractafhandeling, inzetten nieuwe systemen)
• Crisismanager bij uitrol geografisch informatiesysteem
• Organisatie adviesopdrachten
• Voorbereiden fusiebesprekingen

Opleiding interimmanager

Executive Master Information Management
(Universiteit van Amsterdam en de Vrije Universiteit)
Certificate of Proficiency in English of the University of Cambridge

Middle en Senior Management
AMBI I1
AMBI S1
Tolk / Vertaler Engels
Effectief adviseren
Omgaan met agressie
Presentatie technieken
Praktische bedrijfskunde
Administratieve Organisatie (diverse trainingen)
System Development Methodology (SDM)
Prince2
Technieken voor Informatieanalyse (TIA)
Informatiebeveiliging
Netwerkplanning
Creatief Denken

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Consultancy
Coaching
Informatiestrategie
Informatieplanning
Projectmanagement
Programmamanagement
Interim Management
Crisismanagement


Talenkennis interimmanager

Nederlands (vloeiend i woord en geschrift)
Engels (vloeiend in woord en geschrift)

Overig

• Alumnus: Universiteit van Amsterdam
• Lid Amsterdams Genootschap van Informatie Managers (AGIM)
• Aangesloten bij: Register van Interim Managers
• Gast docent / gast spreker:
Universiteit van Amsterdam (Amsterdam, Netherlands)
Universiteit van Ghana (Accra, Ghana)
University of Cape Coast (Cape Coast, Ghana)
Ghana Telecom University (Accra, Ghana)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :