Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

allround senior P&O-adviseur

allround senior P&O-adviseur

Werkervaring interimmanager

UITGEVOERDE OPDRACHTEN ALS P&O INTERIMMANAGER

2007 – 2009 Sociale werkvoorziening
• Het vormgeven van trajecten voor de in-, door- en uitstroom van WWB-ers en WSW-ers, uitgewerkt in een format voor trajecten (maatwerk en afgestemd op de doelgroep). Ieder onderdeel van het format trajecten is procesmatig voorbereid voor implementatie.
• Het adviseren over en implementeren van een methodiek om de mentale en fysieke belastbaarheid van de medewerkers (WSW en WWB) vast te kunnen stellen. Voor het totale werknemers- en cliëntenbestand is bepaald:
- de afstand tot de arbeidsmarkt, uitgedrukt in een trede op de werkladder;
- de te ontwikkelen competenties voor het verkleinen van de afstand tot de arbeidsmarkt;
- de fysieke belastbaarheid van medewerkers in relatie tot de fysieke belasting van hun functies;
In een plan van aanpak is de gefaseerde implementatie van werkladdertrajecten beschreven en is ieder onderdeel van de trajecten procesmatig voorbereid voor implementatie.

2007 – Productieorganisatie medische toepassingen
• Analyse van het ziekteverzuim over een periode van vijf jaar, met ingrijpende conclusies over het gedrag van medewerkers, leidinggevenden, P&O en arbodienst rondom verzuim, met plan van aanpak voor verlaging van het ziekteverzuim en vergaande wijzigingen in het ziekteverzuimbeleid en in gedrag rondom ziekteverzuim.

2007 – Productieorganisatie gluconaten
• Analyse van het functioneren van de organisatie, vaststellen knelpunten en vaststellen plan van aanpak voor verandering;
• Vervanging P&O-manager wegens ziekte.

2006 – 2007 - Productieorganisatie medische toepassingen
• Advisering en ondersteuning bij een complexe en ingrijpende reorganisatie waarbij 50% van de arbeidsplaatsen is komen te vervallen. De complexheid had voornamelijk te maken met het feit dat de reorganisatie en ontslagprocedures in gang waren gezet, terwijl de overplaatsing van productie naar Tsjechië nog niet was gerealiseerd. Medewerkers moesten daardoor na ontslag weer in een tijdelijke pool aangesteld worden.

2005 – Advocatuur
• Onderzoek naar het functioneren van de organisatie vanuit de geformuleerde groeidoelstellingen, vaststellen van knelpunten en oplossingsrichtingen en begeleiding bij de implementatie van de veranderingen.

2002 – 2006 Sociale werkvoorziening
• Invoeren functiewaardering volgens de FC/SW- en ODRP systematiek voor 1.900 medewerkers. Opstellen functiebeschrijvingen;
• Het opstellen en implementeren van procesbeschrijvingen voor de afdeling P&O;
• Het opstellen van een personeelsreglement;
• Het opstellen van wervingsprofielen in het kader van de reorganisatie, met als uitgangspunt de invoering van competentiemanagement.

2003 – Uitgeversorganisatie
• Advisering over de te volgen procedure bij reorganisatie.

2002 – Uitgeversorganisatie
• Afronding faillissement.

Werkzaamheden uitgevoerd als hoofd- en manager P&O:
• Leveren van een bijdrage aan het ondernemingsbeleid, het opstellen van een strategisch P&O-beleid, vertaling daarvan in actieplannen en coördinatie van de uitvoering.
• Leidinggeven aan de afdeling P&O, de Interne Dienst (kantine, schoonmaak en receptie), het optimaliseren van processen en het initiëren en doorvoeren van organisatiewijzigingen binnen deze afdelingen.
• Het opstellen van een meerjarig arbo- en verzuimbeleid, vertaling daarvan in jaarplannen en coördinatie en bewaking van de uitvoering.
• Het voorbereiden en uitvoeren van reorganisaties, inclusief vervallen arbeidsplaatsen en aanvraag ontslagvergunningen.
• Communicatie met en informatievoorziening aan de Ondernemingsraad en incidenteel Vakverenigingen, het bewaken van de communicatie met de OR en het opstellen van adviesaanvragen.
• Het opstellen van een bedrijfsreglement en bewaken van de naleving van CAO en interne regelingen.
• Invoering van Functiewaardering (FC/SW, ODRP en ISF) en waardering van arbeidsomstandigheden (SAO). Opstellen functiebeschrijvingen.
• Opleidingen: het gestructureerd inzichtelijk maken van de opleidingsbehoefte en op basis daarvan het jaarlijks opstellen van een opleidingsplan en –budget.
• Personeelsbeoordeling: het optimaliseren van de beoordelingsmethode, bewaking van de uitvoering van beoordelingen en voortgangsbewaking van gemaakte afspraken.
• Beloning: het opstellen en invoeren van beloningsregelingen, een winstdelingsregeling en individuele resultaatgerichte beloning.
• Flexibiliteit: initiëren en doorvoeren van verbeteringen op het gebied van kwantitatieve en kwalitatieve flexibiliteit.
• Verbetering van de kwaliteit van leidinggeven, met als uitgangspunt doel- en resultaatgerichtheid.
• Het uitvoeren van werving- en selectieprocedures, adviseren over aanname en voeren van salarisonderhandelingen.
• Het begeleiden van disciplinegesprekken met medewerkers, het adviseren over ontslagzaken en zelfstandige afhandeling van ontslagzaken.
• Het bewaken, initiëren en uitvoeren van de interne communicatie (mededelingen aan personeel, nieuwsbrief, werkoverleg, etc.).
• Het uitvoeren van administratieve P&O-taken.

Opleiding interimmanager

HBO-opleiding Personeel & Arbeid, aangevuld met een postdoctorale opleiding HR-strateeg.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik beschik over een grote mate van doorzettingsvermogen en zelfdiscipline. In mijn werk staan doel- en resultaatgerichtheid en een pragmatische aanpak centraal. Verder ben ik integer, creatief en leergierig.

Talenkennis interimmanager

Nederlandse taal - uitstekend
Duitse taal - redelijk
Engelse taal - redelijk
Spaanse taal - matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :