Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller

Controller

Werkervaring interimmanager

08/2009 – 08/2010 Ricoh Europe Netherlands B.V.
Shared Service Center op Operationeel hoofdkantoor EMEA. Amstelveen
Interim Teamleider MTB AP en Time Expenses
• Opdracht
Begeleiden van een (qua samenstelling) nieuw team van medewerkers Taken: smeden van een team, optimaliseren van processen. Borgen van werkzaamheden. Behalen van KPI’s. Team gereedmaken voor een de aanstelling van een teamleider als vaste invulling.
• Uitvoering
Nieuwe medewerkers geïntegreerd. KPI’s verbeterd en behaald. Nieuwe opzet (efficiency verbetering voor een van de gevoerde administraties). Team nu in staat maandelijkse deadlines te halen. Opstarten overgang van JD Edwards & JBA naar Oracle.
• Kenmerken
Shared Service Center
Coachen & Begeleiden
Motiveren
Optimaliseren Proces
Sox Compliance
Opstarten projecten
Analyse
Initiëren
Migratie nieuwe IT

04/2008 – 07/2009 Vestia Den Haag Zuid-Oost
Grote vestiging van een woningcorporatie. Den Haag
Interim Teamleider Financiën
• Opdracht
1. (Re-)organiseren van de jaarlijkse afrekening servicekosten over 2007.
2. Organiseren van de inkomende facturenstroom, ivm grote achterstanden.
3. Teamleider Financiën a.i.
• Uitvoering
1. Opzet en planning voor de jaarlijkse afrekening servicekosten voor nieuwe en met de materie onbekende werknemers. Naast operationeel vooral begeleiding en coaching.
2. De inkomende facturenstroom was slecht georganiseerd, hierdoor achterstanden oplopend tot 8 maanden. Plan van aanpak gemaakt, nulpunt vastgesteld. Alle nieuwe facturen volgens vaste werkwijze verwerken. Achterstanden systematisch, na overleg met de leveranciers (begrip en medewerking gevraagd) op ouderdom weggewerkt. Processen reviewed en verbeterd. Veel werk gemaakt van de begeleiding en motivering van medewerkers (individuele begeleiding en workshops).
3. Teamleider Financiën a.i. Oude Teamleider ongeschikt (wel op P&L, niet op de balans). Hierdoor waren er onregelmatigheden in de balans. Tussenrekeningen waren 2 jaar niet gecontroleerd en afgewerkt, daardoor risico’s in de balans. De balans opgeschoond en risico’s in kaart gebracht. Medewerkers betrokken bij de balansbewaking en verantwoordelijk gemaakt voor de onderdelen van de balans (taakstellingen ingevoerd). Veel begeleiden en motiveren, resultaat gericht denken ingevoerd. Jaarrekening 2008 opgesteld en gerapporteerd. Medewerkers Financiën begeleid, werkzaamheden anders opgezet. Financiën opgezet naar een afdelingsoverschrijdende procesgerichte organisatie. Nieuwe Teamleider Financiën (in vaste dienst) geworven.
• Kenmerken
Coachen & Begeleiden
Optimaliseren Processen
Opstellen jaarrekening
Workshops
Opstarten projecten
Analyse
Initiëren
Motiveren
Financiële administratie
Control

01/2007 – 03/2008 Wärtsilä Benelux B.V.
Service vestiging van Multinational in aandrijving van schepen en energiecentrales. Schiedam
Interim Manager (lid MT)
• Opdracht
1. Reorganiseren van de facturatie-afdeling en terugbrengen van de Onderhanden Werken positie.
2. Project van Order tot Kassa
• Uitvoering
Na inventarisatie bleek het probleem niet uitsluitend op de facturatie-afdeling. Opstellen rapport voor het MT. Rapport heeft geleid tot een groot project “Van Order tot Kassa”. Organisatiebreed opgezet project met 2 Projectleiders, waaronder ik. Gedragen door deel van het MT. Opheffen facturatie-afdeling en integratie van medewerkers binnen de Service teams. Efficiency verbetering binnen de Serviceteams, communicatie met sales en accountmanagement tussen Serviceteams. Invoeren van systeem van doorlooptijden voor onderhanden werk tot facturatie.
• Kenmerken
Coachen & Begeleiden
Processen management
Overtuigen
Reorganiseren
Verandermanagement
Workshops
Opstarten projecten
Analyse
Initiëren
Communiceren
Motiveren

06/2005 - 12/2006 AFBP Parkmanagement B.V.
Bedrijventerrein in ontwikkeling (Oude Fokkerfabrieken) Oude Meer
Interim Controller
• Opdracht
Onroerend Goed overgenomen uit het faillissemnet van Fokker. Ontwikkeling naar Business Park met Zakelijk Onroerend goed (kantoren) en logistiek centrum met hoog service niveau. Beheer van onroerend goed, terreinen, infrastructuur en GWE voorzieningen, leveren van facilitaire dienstverlening. Taken: Efficiencyverbetering Administratieve en operationele processen. Aansluiting van Operationele processen op administratieve processen. Processen en medewerkers beoordelen en waar nodig vervangen.
• Uitvoering
Beoordeling van de processen (verhuuradministratie, facilitair management). Beoordelen van de administratieve medewerkers. Noodzakelijk afscheid genomen van medewerker. Administratief medewerker geworven alsmede Controller geworven. Processen reviewed en verbetert. Control opgezet en uitgevoerd.
• Kenmerken
Probleem analyse
Proces management
Onroerend Goed
Facilitair management
Verhuur administratie
Servicekosten
Initiëren
Werven
Motiveren
Financiële administratie
Rapportages (financieel en niet financieel).

02/2002 - 03/2005 Strukton Materieel B.V. Maarssen
Interim Controller (lid MT)
• Opdracht
Efficiencyverbetering administratieve, operationele en personele processen. Aansluiting van Operationele processen op administratieve processen. Leidinggeven aan administratieve werknemers, afdelings- en projectadministrateurs.
• Uitvoering
Totale administratieve in FTE-ers teruggebracht van 9 naar 4,5. Omzetting van functie gestuurde administratieve organisatie naar procesgestuurde organisatie. Decentralisatie van de administratieve processen van centrale administratie naar afdelingen. Sluiting van een operationele afdeling. De uitgevoerde disciplines ondergebracht bij andere werkmaatschappijen. Integratie van verhuurprocessen (core-business) aan administratieve processen. Ondersteuning van afdelingsmanagers (veel technische, minder bedrijfseconomische kennis).Opzet en uitbouw management informatie systemen. Basisopzet nieuw te implementeren ERP systeem. Commercieel en klantgericht denken. Contactpersoon met directies van stakeholders (Utiliteitsbouw, Civiele bouwer en Railbouw
• Kenmerken
Probleem analyse
Proces management
Project administratie
Verhuur administratie
Werkplaatsadministratie
Reorganiseren
Initiëren
Motiveren
Control
Financiële administratie
Rapportages (financieel en niet financieel).

04/2001 - 02/2002 Bouw & Onderhoud B.V. De Meern
Interim Controller
• Opdracht
Onderneming in zwaar weer na te snelle groei en tegenvallende opbrengsten uit telecom activiteiten (bouw en onderhoud GSM masten & antennes). Op speciaal verzoek van de (ook) interim manager als extra aanvulling. Stroomlijnen van de administratieve en operationele processen
• Uitvoering
Administratieve processen reviewed. Verbetering van de administratieve organisatie. Afscheid genomen van verschillende medewerkers. Enkele maande de loonadministratie verzorgt. Onderneming klaar maken voor verkoop. Uiteindelijk onderneming in afgeslankte vorm geïntegreerd in andere Strukton werkmaatschappij
• Kenmerken
Probleem analyse
Proces management
Project administratie
Reorganiseren
Initiëren
Afscheid nemen
Control
Financiële administratie
Rapportages (financieel en niet financieel).

10/1997 - 12/2000 Hempoint Trading Amsterdam
DGA
1. Samen met partner, daghandel voor eigen rekening in derivaten, met name index-futures op de DAX en AEX.

02/1994 - 09/1997 Gestion N.V.
Commissionair in Effecten Amsterdam
Financieel Directeur
• Taken verantwoordelijkheden
Opzet van de volledige onderneming op het gebied van automatisering, personeel, organisatie en financiering. Gezamenlijk met de eigenaar nieuwe impulsen geven aan een commissionair in effecten, welke gedurende een aantal jaren een min of meer slapend bestaan had gehad geleden. Een kleine organisatie (begonnen met 4 personen, later uitgegroeid naar 10 man). Eerste taak was het opzetten de effectenadministratie; boekhouding en de infrastructuur naar de effecten- en optiebeurs alsmede de interne organisatie. Daarnaast accountmanager voor enkele particuliere en buitenlandse institutionele beleggers.
• Uitvoering
Verantwoordelijk voor de BackOffice (werd uitgevoerd door anderen). Financiële Administratie, contacten met de toezichthouders.
Accountmanagement voor enkele particuliere en buitenlandse institutionele beleggers. Handel voor eigen rekening van de onderneming.
• Kenmerken
Probleem analyse
Proces management
Effectenadministratie
Organiseren
Opzetten Back-Office
ICT
Interfaces Front-Office met externe partijen
Vermogensbeheer
Beleggingen
Control
Financiële administratie
Rapportages (externe toezichthouders).

02/1984 - 01/1994 Strating effecten N.V. Amsterdam
Hoofd Financiële & Effecten Administratie
• Taken verantwoordelijkheden
Begonnen als boekhouder, daarna in deze snel groeiende organisatie, doorgegroeid in eerste instantie in de administratieve organisatie daarna in de commerciële richting; cliënten en handel. Met oprichter en naamgever meegegaan naar Gestion N.V.
• Uitvoering
Verantwoordelijk voor de gehele financiële & effecten administratie, leiding geven aan een team van 9 medewerkers. In een later stadium verantwoordelijk voor de rapportages aan de externe aandeelhouders. Verantwoordelijk voor de rapportages aan toezichthouders, waaronder de DNB.
• Kenmerken
Coachen & begeleiden
Motiveren
Probleem analyse
Effectenadministratie
Organiseren
Back-Office effectenbedrijf
Securities Lending & Borrowing
ICT
Effectenhandel
Repo’s
Interfaces Front-Office met externe partijen
Vermogensbeheer
Beleggingen
Control
Financiële administratie
Rapportages (externe toezichthouders).

Opleiding interimmanager

HBO

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Organisatie & mensen beter laten presteren
• Commercieel & klantgericht denken
• Analytisch denken
• Motiveren en presteren
• Initiëren
• Denken in mogelijkheden
• Optimaliseren processen
Denken in simpele oplossingen


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :