Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager, projectmanager, algemeen manager

interim-manager, projectmanager, algemeen manager

Werkervaring interimmanager

December 2008 tot heden interim-manager en consultant bij Consultants, Rotterdam. Opdrachtgever: directie. Opdracht: ontwikkel missie, visie en strategie om de groei van de organisatie in goede banen te leiden; de invulling daarvan met behulp van de balanced scorecard; opstellen en uitvoeren van een ict-plan:
• Opstellen van een balanced scorecard;
• Ontwikkelen van een strategische kaart;
• Ontwikkelen van checks en balances met betrekking tot de uitvoering van plannen en acties;
• Vaststellen van de bedrijfsprocessen;
• Ondersteuning bij de ontwikkeling van het personeelsbeleid;
• Interim bestuursvoorzitter;
• Coachen van medewerkers.


Mei 2008 tot heden projectmanager en consultant bij Horeca Branche Instituut, Zoetermeer. Opdrachtgever: directie. Opdracht: ontwikkel digitale leeromgeving voor onderwijs en werkenden in de horeca; invoeren standaardmethodiek voor projectmanagement:
• Herstructureren project en werkwijze binnen de bestaande organisatie;
• Visieontwikkeling inzake digitale leeromgeving;
• Vaststellen van informatieobjecten, de huidige en gewenste organisatiefuncties en de informatiearchitectuur;
• Vaststellen van processen in relatie tot organisatiefuncties en actoren;
• Implementatie nieuwe organisatiestructuur;
• Communicatie en draagvlak creëren.


2002 tot mei 2008 Centraal directeur van een Scholengemeenschap in het VO:
Taken:
• Voorzitter van het MT; verantwoording werd afgelegd aan het Dagelijks Bestuur aan de leden.
• Dagelijkse leiding van de organisatie (ruim 140 personen/ 100 fte);
• Portefeuillehouder voor alle secundaire (= niet-onderwijs) processen;
• Externe vertegenwoordiging en positionering van de school naar ouders, leden, overheden en bedrijfsleven.
Resultaten:
• Een zwaar verliesgevende organisatie omgebouwd tot een winstgevende organisatie;
• De laatste vijf jaar onderwijskundig steeds één van de beste scholen in West-Nederland;
• Invoering van performance management middels een strategische heroriëntatie;
• Ontwikkelen missie en visie, balanced scorecard en integraal kwaliteitsbeleid;
• Herstructurering van de totale organisatie.


2000 tot 2002 namens organisatieadviesbureau als senior manager diverse opdrachten uitgevoerd:
• Projectmanager bij FNV, een dienstverlenende organisatie. Hier zijn in totaal 5 ICT-projecten geïmplementeerd in de organisatie. Het betreft de implementatie van Workflow management en document management en de implementatie van applicaties voor de financiële -, personele - en loonadministratie. Tevens werd de implementatie van applicaties voor de kantoorautomatisering verzorgd.
• Projectmanager bij Quintop. Hier is een concept ontwikkeld als invulling van een webcentric supply chain; een initiatief voor het toepassen van ASP (Application Service Providing) en het optimaliseren van de toepassing van applicaties binnen de e-business.
• Interim informatiemanager bij Haagse Hogeschool. Het opstellen van een informatieplan voor een instelling voor Hoger Beroepsonderwijs. Hierbij is tevens de positionering van de afdeling Informatie Management binnen de organisatie ingevuld.

1997 tot 2000 senior-adviseur en sectormanager bij Orga-Info organisatieadvies, Woerden. De taken en opdrachten bestonden uit:
• Interim manager bij Orga-Info verantwoordelijk voor de business unit logistiek. Dagelijkse leiding;
• Sectormanager Handel & Industrie bij Orga-Info verantwoordelijk voor P&L, HRM en projecten binnen de sector. Dagelijkse leiding van de sector;
• Interim directeur productie en techniek bij de Nederlandse vestiging van Delaware een internationaal opererend bedrijf in de IT-sector, met als activiteiten: verkoop en implementatie van ERP-systemen en industriële automatisering. Hierbij verantwoordelijk voor P&L, HRM, financiën, kwaliteitszorg, projecten en de interne organisatie. Dagelijkse leiding en lid van het internationale groepsmanagement;
• Verantwoordelijk geweest voor het invoeren van een projectmanagementmethodiek bij Delaware. Op basis van de internationale PMI-standaard is een projectmanagementmethodiek in de organisatie geïmplementeerd;
• Verantwoordelijk voor het opbouwen van implementatieteams bij Delaware met betrekking tot ERP-software en technische software. Voor twee businessunits zijn meerdere implementatieteams geformeerd;
• Lid van een internationale projectgroep bij Delaware met als doel het herdefiniëren van het groepsbeleid met betrekking tot de IT.
• Projectmanager bij Centraal Beheer, een verzekeringsbedrijf. Een impactanalyse van de Euro uitgevoerd, met een aantal vervolgprojecten met betrekking tot de implementatie van de Euro. Het totale proces van alle zakelijke verzekeringsproducten is hierbij in kaart gebracht en geanalyseerd. In de vervolgprojecten zijn diverse scenario’s aangegeven en gevolgen voor opleiding en communicatie verder uitgewerkt;
• Als projectleider bij Cebeco een multinational in de food-sector een Euro/Millennium quick scan en detailanalyse uitgevoerd. Voor 13 werkmaatschappijen in de handel en industrie zijn de gevolgen van de Euro en Millennium onderzocht.



1986 tot 1997 vestigingsleider en adjunct-directeur verkoop bij Acécom Informatiesystemen, Hoogeveen.
• Lid van het managementteam verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, sales, marketing, strategische planning, interne organisatie en externe contacten;
• Actief betrokken bij de ontwikkeling van een nieuw ERP-pakket voor de handel en industrie in de 4 GL Magic;
• Operationele leiding over een vestiging van zowel de sales, ontwikkelafdeling, als de technische dienst.;
• Verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling van een logistiek pakket en financiële applicatie in de 4GL Dataflex.
• Implementaties van financiële en logistieke informatiesystemen.

1979 tot 1986 assistent-accountant bij Moret & Limperg en administrateur bij een holding van garage- en recreatiebedrijven.
• Uitvoeren van controles bij voornamelijk industriële bedrijven;
• Leiden en uitvoeren van de boekhouding.


Opleiding interimmanager

• Post-HBO Bedrijfskunde – 1995
• Moderne Bedrijfsadministratie – 1983
• Praktijkdiploma Boekhouden - 1980
• Atheneum - 1978

• Diverse opleidingen Project Management (PMI-BOK)
• Cursus Prince 2
• Cursus MS-Project
• Management Forum – Academie voor Ondernemerschap/RUG
• Effectief Verkopen
• Presentatietechnieken

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Enneagram:
Bestuurder (verkoper), leider (bepaler)
Management drives:
Resultaatgericht, doelgericht op basis van afspraken en structuren.

Talenkennis interimmanager

nederlands (moedertaal)
engels (goed)
duits (redelijk)

Overig

Theo zijn expertise ligt op het gebied van Project- en interimmanagement, Informatie Management, Financieel Management en Organisatieverandering. Theo is werkzaam geweest binnen het voortgezet en hoger onderwijs, diverse not-for-profit organisaties, financiële instellingen en de industrie.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :