Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

A.I. hrm- en verandermanagement/ P &O advies/reintegratie en

A.I. hrm- en verandermanagement/ P &O advies/reintegratie en

Werkervaring interimmanager

Opdrachten als zelfstandige:

Gemeentelijke en regionale Hulpverleningsdienst (brandweer, GGD, ambulancedienst), Sr. Personeelsadviseur. Werkzaamheden: opzetten arbozorg-structuur, coachen van minder ervaren personeelsadviseurs, verrichten van onderzoek in het kader van het thema “integriteit”, het schrijven van een implementatieplan en opstellen van personeelsontwikkelingsbeleid

Loopbaanbegeleider

Milieu-organisatie, opdracht als ad interim hoofd personeelszaken. Werkzaamheden o.a: diverse ontslagzaken, reintegratie, beleidsvoorbereiding,coaching medewerkers.

Werkzaamheden in loondienst:

1998 – 2002: Manager Personeel en Organisatie, Rabobank.
De uitdaging bestond destijds uit het invoeren van human resource management in een, in een fusieproces verkerende, zakelijke omgeving. Ik was lid van het managementteam en als leidinggevende verantwoordelijk voor het coachen van de personeelsadviseurs en administratief medewerkers, de output van de afdeling en de communicatie namens de afdeling. Onder mijn verantwoordelijkheid werd o.a. het volgende gerealiseerd: de formering van een afdeling P&O (5,5 fte), stroomlijnen van de personeelsadministraties en de daarbij behorende processen, professionalisering van de personeelsinformatie, ontwikkelen en invoering van hrm-beleid, regelingen, procedures en instrumenten, het gelijkschakelen van verschillen in arbeidsvoorwaarden, het vergroten van de deskundigheid van leidinggevenden t.a.v. de toepassing van personeelsbeleid en moderne managementvaardigheden en het op gang brengen van het proces van cultuurombuiging.

1994 - 1998: Hoofd Personeelszaken bij een Milieu-organisatie
Een organisatie, met circa 110 medewerkers, waar van een groot deel projectmatig georganiseerd is, mensen worden ingezet in tijdelijke en permanente teams en een rechtspositie naar Burgerlijk Wetboek. Bij aanvang bestond de uitdaging uit een herpositionering en professionalisering van de personele functie binnen de vereniging, resulterend in een goed lopende personeelsafdeling, een gedecentraliseerde uitvoering van personele taken, tal van bruikbare personeelsinstrumenten ter ondersteuning van het management en regelingen t.b.v. het personeel.

1992 - 1994: Personeel- en Organisatieadviseur bij een grote hogeschool
Mijn werkzaamheden stonden voornamelijk in het teken van een fusie tussen de centrale bureaus en de onderwijsvoorzieningen van drie hogescholen (circa 1800 medewerkers). Ter voorbereiding op de fusie ben ik zowel op een tweetal centrale bureaus als op de Technische en Maritieme Faculteit en de Faculteit Informatie en Communicatie werkzaam geweest. De aard van de werkzaamheden werd mede bepaald door een verschuiving binnen de functie van uitvoerend naar ondersteunend/adviserend en een decentralisatieproces waarbij het lijnmanagement personele en budgettaire verantwoordelijkheden kreeg.


1990 - 1992: Personeelsconsulente bij een organisatie voor wetenschappelijk onderzoek.
In deze functie kreeg ik te maken met allerlei, vooral uitvoerende, facetten van het personeelswerk. Ik was werkzaam ten behoeve van een zestal wetenschappelijke instituten verspreidt over Nederland (circa 365 medewerkers). Ik was intensief betrokken bij de gedeeltelijke opheffing en samenvoeging van meerdere onder een instituut vallende locaties en de inkrimping en reorganisatie van een tweetal andere instituten.

1990: Personeel- en Organisatieadviseur bij een office & business center
Bij dit, in de aanloopfase verkerende, bedrijf, met circa 35 medewerkers, heb ik een korte adviesopdracht gedaan met als doel verbeteren van de samenwerking en afstemming tussen de verschillende bedrijfsonderdelen.

1988 - 1989: Trainster bij het Vormingscentrum van een universiteit.
Het ontwikkelen en uitvoeren van trainingen in vergader- en onderhandelingstechnieken voor einde jaars studenten. Taken/verantwoordelijkheden: o.a. het maken van een planning, bepalen van de inhoud, theorieoverdracht, naar aanleiding van o.a. rollenspelen en video-opnamen feedback geven op het gedrag, (bege)leiden van cursisten en evaluatie.



Opleiding interimmanager

- Doctoraal Psychologie (arbeid en organisatie, Vrije Universiteit, Amsterdam), afgestudeerd in 1989.
- Sociale Academie (maatschappelijkwerk, Agogische Academie Friesland, Leeuwarden), afgestudeerd in 1985.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn belangrijkste eigenschappen zijn:
• Analytisch; kan snel hoofdzaken van bijzaken onderscheiden, integreer nieuwe ervaringen in vervolgstappen, ik vind het leuk (mondeling of via documenten) informatie te verzamelen, te rubriceren en patronen te ontdekken.
• Onderzoekend; kan onbevooroordeeld naar zaken kijken, sta open voor nieuwe ideeën en vind het leuk om deze uit te proberen in de praktijk.
• Communicatief; ik kan goed luisteren en zaken benoemen of overdragen, zowel in woord als geschrift.


Talenkennis interimmanager

Nederlands (goed) Engels (goed) Duits (goed) Frans (redelijk) Fries (goed)

Overig

In bezit van een verklaring arbeidsrelatie

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :