Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim & proces manager

interim & proces manager

Werkervaring interimmanager

Ervaring

Shell sep 2002- sep 2005
De Telecoms divisie van Shell beheert Shell’s wereldwijde datanetwerk. (omvang : 128 landen, 1600+ locaties). Over dit netwerk draaien alle IT diensten van Shell van standaard KA tot geavanceerde business applications. Binnen deze divisie was Jeroen verantwoordelijk voor een aantal bedrijfsvoering’s projecten ter verbetering van de professionaliteit en performance van de divisie.

• Consultant Study STO Business Activity Model.
Op basis van de uitgevoerde reorganisatie bij de Operations afdeling, heeft Jeroen een studie geleid voor het herstructureren van de STO divisie conform het door Jeroen geïnitieerde Business Activity Model (BAM). Deze studie bestond uit het opstellen en onderbouwen van het BAM model en het vervolgens toetsen van dit model met het STO management in een aantal workshops. Vanwege een algehele reorganisatie van de Shell IT organisatie heeft deze studie geen vervolg gekregen.

• Project manager reorganisatie Operations afdeling
Jeroen heeft de reorganisatie geleid van de operations afdeling (100 man) waarbij er een transformatie van een puur ITIL ingerichte organisatie naar een proces keten georiënteerde organisatie heeft plaatsgevonden. Op basis van een door Jeroen ontwikkeld proces model is de operations afdeling binnen 1 jaar gereorganiseerd inclusief herbenoeming van het management van de afdeling

• Manager Process Improvement
Interim manager van de afdeling proces support en improvement. Deze afdeling vormde het bedrijfsbureau van de afdeling operations. Jeroen was verantwoordelijk voor het vormgeven van de functie van deze afdeling zoals het introduceren van KPI rapportage gekoppeld aan persoonlijke performance contracten.

• Manager Configuratie Management
Jeroen heeft in een interim management functie de afdeling configuratie management geleid met als overall doelstelling het op niveau brengen van de kwaliteit van de Configuratie Management Database (CMDB). Hiervoor heeft Jeroen een data clean-up project geleid alsmede het her-inrichten van het configuratie management proces inclusief de IT inrichting. Het kwaliteitsniveau is binnen 1 jaar van 60% betrouwbaarheid naar meer dan 96% gestegen.


KPNQwest 1999-2002

• Project manager Network Operations integration
Verantwoordelijk voor het integreren van 15 afzonderlijke Europese network operations afdelingen in 1 nieuw bedrijfsonderdeel. Activiteiten : leiding geven aan een centraal project team van 6 medewerkers met als taak het ontwikkelen en implementeren van een uniform bedrijfsproces model, op basis van ITIL, voor de netwerk operations processen van KPNQwest. Het begeleiden en sturen van de teams in de landen afdelingen gedurende de implementatie. Het coördineren van functionele specificatie vanuit de landen voor modificatie van de nieuwe systeem ondersteuning. Het begeleiden van de uitrol van de systemen door het ontwikkelen van use-cases en het trainen van de lokale medewerkers.

• Projectmanager Network & System configuration
Project aansturing van een internationaal project in 15 landen met 60 medewerkers om in 3 maanden de configuratie van het operationele netwerk van KPNQwest te registreren in een network inventory database. Activiteiten : ontwikkelen van een Product Gegevens Model voor het bouwen van de inventory database, het normaliseren en gelijkstemmen van de diverse conventies, het specificeren en laten ontwikkelen van migratie tools om data uit legacy systemen te kopiëren. De uitrol en training aan medewerkers van de nieuwe inventory database (inclusief workflow).

• Director Operationele Support Systemen & Processen DSL
Verantwoordelijk geweest voor de inrichting van het bedrijfsproces en systemen voor het leveren en instandhouden van een toenmalig geplande Europese DSL dienst. Doelstellingen in 7 maanden gerealiseerd. Leiding gegeven aan een team van 25 mensen. Activiteiten : ontwikkeling van een Generiek Proces Model (Blueprint) als norm voor de lokale landen processen. Het door-ontwikkelen van het proces model ten behoeve van de organisatie Testen de centrale systeem inrichting. : werkpakketten voor medewerkers, functionele specificaties, use-cases voor testen, Operational Readiness Tests voor acceptatie.

• Project manager implementation indirect channels,
Verantwoordelijk voor de inrichting van het sales kanaal naar de distributeurs van KPNQwest. Ontwerpen en inrichten van de distributie processen en specificeren van de systeem functionaliteiten op basis van contracten met de distributeurs van KPNQwest. Opleiden van medewerkers en systeem acceptatie. Leiding gegeven aan een team van 10 mensen.

Business Management Group 1996 – 1999

• Project manager vastlegging Financiële processen Koninklijke Landmacht 1999, Koninklijke Landmacht
Aansturing van process ontwerpers en benoemde functionarissen van de landmacht om de financiele processen te beschrijven conform een gedefinieerde norm.

• Inrichten & leiden sales support proces Solution House KPN Telecom 1998, KPN Telecom
Het inrichten van het sales support proces van het bedrijfsonderdeel “Solution House” van KPN Telecom dat gericht is op het bedienen van Multi-Nationals, specifiek ABN-AMRO. Inrichten en structureren van de afdeling gedurende de opstart fase, onderwijl de klant optimaal bedienend.

• Interim Product manager Network Services, Roccade Megaplex
Tijdelijk vervullen van de product manager rol binnen de Network Services afdeling van Roccade Megaplex, als mede het vormgeven van de product management structuur en de product portfolio van Network Services.

• Consultant operations ontwikkeling,Hippo Toto
Schrijven van een businessplan voor het opzetten van een distributie netwerk voor het verwerken van weddenschappen voor de hippo totalisator dmv telefonische afhandeling

KPN Telecom 1999 – 1996

• Product manager ISDN -D, 1995-1996, KPN Telecom
Verantwoordelijk voor de introductie van een ISDN randapparatuur pakket voor elektronisch betalen (pinnen) via de ISDN-D dienst van KPN-Telecom.

• Product manager ISDN international, 1994-1995, KPN Telecom
Verantwoordelijk voor het in internationaal verband opzetten van een One-Stop Shopping dienst voor ISDN aansluitingen.

• Service manager MegaSwitch, 1994-1993, KPN Telecom
Het managen van een 2 Mb/s geschakeld netwerk voor high end users, met verantwoordelijkheid voor de kwaliteit, kwantiteit en kosten van de dienst.

• Technical Implementation manager New Services,
Verantwoordelijk voor de technische inrichting van nieuwe internationale diensten van KPN Telecom, waaronder de dienst MegaSwitch en het Internationaal Telex Centrum. Activiteiten bestonden uit het opstellen en valideren van technische specificaties en het project management van het technische gedeelte gedurende implementaties.


Opleiding interimmanager

• Hogere Bedrijfskunde
• HTS Elektrotechniek
• Consultancy skills cursussen
• Project Management cursussen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Lijnmanagement
• Interim-management
• Business Proces Management
• Change management
• Projectmanagement
• Business Engineering
• BPM Tooling


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels vloeiend
Duits goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :