Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

Periode: 01-jan-2005 / heden
Organisatie: SNSREAAL GROEP (Service Center Operations Bancair)
Functie: Afdelingsmanager (staf afdeling)
Afdeling: Analyse, Rapportage, Advies en controle Financiële stromen
Beschrijving: Momenteel ben ik werkzaam als manager van een team en als specialist financiële stromen over het betalingsverkeer van SNS Bank. Ik geef leiding aan een 8 tal specialisten en vervul met mijn team een staf functie richting Manager Operations.
Ik participeer in veel projecten die het betalingsverkeer van SNS Bank raken en ben daar verantwoordelijk voor de inrichting en controleerbaarheid van de financiële stromen die samenhangen met het betalingsverkeer. Zoals Settlement, Verevening, clearing en reconciliatie van tussenrekeningen. Een specialistisch gebied waar ik mezelf en mijn team op ontwikkeld heb. Vanuit de projectwerkzaamheden m.b.t. migratie debetcard en creditcard naar Mastercard, heb ik afgelopen jaar onze businesspartners in Toronto (FIS International) en Madrid (CECA) bezocht en ben ik goed in staat internationaal te functioneren.
Als manager ben ik actief uitvoerder van een cultuurtraject en klantwaarden programma binnen het bedrijfsonderdeel. Als staf functionaris voorzie ik management en directie actief van statistieken analyses en beleidsadvies.

Periode: 01-mei- 2007 / heden
Organisatie: Management
Functie: Eigenaar, coach, trainer, adviseur
Bedrijf: Eenmanszaak
Beschrijving: Begeleiden, adviseren van organisaties en individuele personen in hun ontwikkeling.


Periode: 01-okt-2004 / 01-jan-2005
Organisatie: Achmea (Achmea Inkomens verzekeringen AIV)
Functie: Projectmedewerker
Afdeling: Sales (Accountmanagement, desk accountmanagement, administratie, offerte afd.)
Beschrijving: Verantwoordelijk voor het opleveren van statistieken m.b.t. het verkoop proces van
de projecten ziektewet 2e jaar, Pemba en WAZ


Periode: 16-april-2004 / 15-sept-2004
Organisatie: Campeggio Vallicella Village (camping Toscane Italië)
Functie: Horeca Medewerker
Afdeling: Op campingplaats en in Restaurant
Beschrijving: Ik ben een droom gaan verwezenlijken. Werken in Toscane.


Periode: 01-april-2002 / 15-april-2004
Organisatie: Achmea Inkomensverzekeringen
Functie: Teamleider en later procesontwerper
Afdeling: Afdeling Sales
Beschrijving: Gestart als teamleider van 2 kleine teams met de doelstelling, het administratief ondersteunen van de diverse sales teams. Na het uitbrengen van een advies om mijn teams samen te voegen met een ander ondersteunend team en de doorvoering van dat operationele plan, ben ik als leidinggevende gestopt en ben ik procesontwerper geworden. De uitdaging hierbij was niet alleen het ontwerp van het (sales)proces, maar juist ook de implementatie ervan.

Behaalde doelen:
- Ontwikkeling en implementatie van projecten rondom wetswijzigingen; ziektewet 2e jaar, Pemba en WAZ.
- Behalen van de doelstellingen m.b.t. afspraken, verwerken van offertes e.d. ter ondersteuning van de sales medewerkers.
- Samen met een IT ontwikkelaar verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een Verkoop Informatie Systeem (OVS).

Periode: 01-april-2000 / 01-mei-2002
Organisatie: Dactylo Uitzendburo (vestiging Soest)
Functie: Vestigingsmanager


Periode: 01-april-1999 / 01-april-2000
Organisatie: Adecco Uitzendorganisatie (vestiging Schiphol)
Functie: Ass. Vestigingsmanager / Consulent


Periode: 1998 /1999
Organisatie: Biergroothandel de Kikvorsch
Functie: Vertegenwoordiger


Periode: 1996 /1998
Organisatie: Horeca Groothandel de Gastronoom (tegenwoordig DeliXL)
Functie: Diverse functies


Periode: 1995 / 1996
Organisatie: Randstad projecten BV.
Functie: gedetacheerd vestigingsmanager KPN bedrijfscatering. (interim management)


Periode: 1992 /1995
Organisatie: Principal Hotels “The Park Hotel” (Amsterdam)
Functie: Service manager/Quality Coördinator/ Duty Manager


Opleiding interimmanager

Periode: 2006-2009 (huidige opleiding in september start het laatste jaar)
Opleiding: Professionele Communicatie (Phoenix-opleidingen Utrecht)
Omschrijving: Particuliere psychologie opleiding, waarbij 3 psychologische stromingen worden bestudeerd;
- Transactionele Analyse (TA),
- Neuro Linguïstisch Programmeren (NLP)
- Systemisch werken (organisatie en familieopstellingen).
Een breed georiënteerde opleiding op HBO niveau, waarbij zowel management-, coaching-, als psychotherapeutische aspecten worden behandeld.


Periode: 2007 - 2008
Opleiding: Training en coaching rondom Management o.b. van NLP (Quality Contact)
Omschrijving: Het voltallig management van SCOB (SNS Bank) is getraind om een actieve rol te kunnen vervullen bij een cultuur verander traject binnen het bedrijfsonderdeel. Doelen bij dit traject waren; verbeteren communicatie, verantwoordelijkheden lager in de organisatie en ontwikkeling van medewerkers. Het leren opstellen van persoonlijke doelstellingen en organisatiedoelstellingen, het leren eigen verantwoordelijkheid te nemen en te leren focussen op successen waren onderwerpen die hierbij oa. aan bod zijn gekomen.


Periode: 2003 – 2004
Opleiding: Praktisch leiding geven (Achmea Academie)
Omschrijving: Interne Achmea Opleiding voor leidinggevenden.
- Het beeld van de leidinggevende.
- Het lichaam als informatiebron.
- Gespreksvaardigheden.
- Stijl van leidinggeven en je eigen autoriteit.
- De jaarcyclus van gesprekken.


Periode: 2003
Opleiding: Personal Coaching (BTSW Bureau Toegepaste Sociale Wetenschappen)
Omschrijving: Coaching traject op basis van NLP. (Op eigen initiatief)


Periode: 2002
Opleiding: Cursus leiderschapsstijlen en situationeel leiderschap (Cap Gemini Ernst & Young)


Periode: 1999 – 2000
Opleiding: Artra
Omschrijving: Opleiding Arbeidsmarkttrainingen (verplicht i.v.m. werkzaamheden in de uitzendbranche)



Periode: 1999
Opleiding: Nationale school voor Middenmanagement (Hoorn)
Omschrijving: - Communicatie en effectiviteit van de Manager 1
- Inleiding in de communicatie
-Inter-persoonlijke vormen van communicatie
- Communicatie beleid
- Informatie en Management informatiesystemen
- Besluitvorming
- spreken in het openbaar


Periode: 1999
Opleiding: Middelmanagement (Associatie praktijkexamens Amersfoort)
Omschrijving: - Organisatiekunde
- Communicatie


Periode: 1995
Opleiding: Cursus Train the trainer (gevolgd in Blackpool (GB)
Omschrijving: Cursus didactiek i.v.m. uitrol kwaliteitsprogramma.


Periode: 1988 – 1993
Opleiding: M.B.O. voor Gastronomie en Hotel Management
Omschrijving: Middelbare Hotelschool Amsterdam


Periode: 1983 – 1988
Opleiding: MAVO


Hiernaast heb ik een aantal workshops en minder relevante cursussen gevolgd;
- Import export medewerker luchtvracht.
- Moderne verkooptechnieken in de horeca
- 4 x A (Aanleren Anders dan Anderen te Acquireren)
- Voeren van plannings-,voortgangs- en beoordelingsgesprekken.
- Voeren van verzuimgesprekken
- Feedback geven en nemen



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke Doelstelling:
Door een effectieve inzet bij de ontwikkeling van mensen en organisaties wil ik bijdragen aan de organisatiedoelstellingen en “het verschil” maken voor organisaties en hun medewerkers.
Profiel
Een manager en coach met brede kennis van administratieve processen binnen de bank – en verzekeringsbranche. Ik bezit de competenties om zowel zelfstandig als in teamverband te kunnen werken. Als manager ben ik gericht op ontwikkeling en motivatie van mensen om zo de gestelde (team)doelen te kunnen bereiken. Ik bezit een zeer goed analytisch vermogen wat me in de gelegenheid stelt snel processen te doorzien, zowel operationele als individuele- en groepsprocessen waarbij mijn brede applicatiekennis vaak goed van pas komt. Door mijn uitgebreide werkervaring ben ik breed georiënteerd en breed inzetbaar. In de uitvoering van mijn werk ben ik zeer toegewijd, vasthoudend, neem ik graag verantwoordelijkheid en voldoe ik aan hoge kwalitatieve standaarden.
Behaalde doelen in huidige functie:
- Ontwikkeling en implementatie financiële stromen SEPA Credit transfer
- Omvorming van een financiële administratie met 18 FTE op meerdere locaties naar een klein en doeltreffend specialisten team van 8 FTE op één locatie.
- Ontwikkeling en implementatie financiële stromen Telegiro Nieuwe stijl (TNS)
- Ontwikkeling en implementatie financiële stromen Target platform
- Ontwikkeling en implementatie van statistieken m.b.t. het betalingsverkeer aan interne en externe toezichthouders.
- Ontwikkeling en implementatie financiële stromen Migratie Creditcard FIS (Mastercard)
- Ontwikkeling en implementatie financiële stromen Migratie Debetcard FIS (Mastercard)
- Implementatie van geautomatiseerd reconciliëren van tussenrekeningen.
- Terugdringing ziekteverzuim van 5% naar 2.2%.
- Centralisatie van controle op tussenrekeningen (200) binnen bedrijfsonderdeel.
- Uitvoering en implementatie cultuurtraject


Talenkennis interimmanager

Nederlands (moedertaal)
Engels
Duits
Frans (matig)
Itaiaans (matig)

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :