Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller

Controller

Werkervaring interimmanager

Periode: december 2006 -- heden
Functie: Controller (interim)
Bedrijfsnaam: Variass Electronics
Functie inhoud:Controller en lid van Management Team
Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor de maandelijkse rapportage en analyse van de financiële cijfers voor MT
• Professionaliseren afdeling financiën
• Ontwerpen van een nieuwe kostprijsmodel en tarieven
• Opstellen van jaarbudget
• Liquiditeitbeheer

Periode: oktober 2003 – november 2006
Functie: Manager Realisatie van Renovatie en Uitbreiding bungalowpark Het Pagedal
Bedrijfsnaam: Stichting Pagedal Conferentie Centrum in Stadskanaal
Functie inhoud:Als Manager Realisatie was ik eindverantwoordelijk voor de renovatie en uitbreiding van bungalowpark het Pagedal. Het park heeft 100 bungalows en 50 appartementen. Uitbreiding betreft de nieuwbouw van 40 extra bungalows, aanleg van een camping met 150 plaatsen, nieuwbouw van een groepsaccommodatie geschikt voor 125 personen, en complete herinrichting van het terrein van 20 hectare. Totale project omvang fase 1 bedraagt circa 15 miljoen euro.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Zorgdragen voor de integrale sturing van het project in al zijn geledingen;
• Ontwikkelen en bewaken projectplanning;
• Ontwikkelen en beheren van het investeringsbudget en onderliggende deelbudgetten vanaf bestekfase;
• Integraal rapporteren over het project aan de Stuurgroep;
• Eindverantwoordelijk voor de medewerkers (welzijn medewerkers)
• Toezicht houden op de (kwaliteit van de) realisatie, van zowel het uitbestede werk als het werk in eigen beheer.
• Organiseren van de aanbestedingen
• Aansturen van de afdelingen financiën, werkvoorbereiding, uitvoering bouw, uitvoering terreininrichting, personeelszaken, inkoop, algemene zaken
• Ontwikkelen en implementeren van de bedrijfsvoering



Periode: 05/01 – 09/03
Functie: Controller
Bedrijfsnaam: United Springs BV in Hengelo
Functie inhoud:Als Controller en tevens lid van het Management Team stuurde ik de afdeling Financiën, Personeelszaken en ICT aan.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Verantwoordelijk voor de maandelijkse rapportage en analyse van de financiële cijfers voor MT en hoofdkantoor in Parijs.
• Verantwoordelijk voor het opstellen van het jaarlijkse budget en meerjarenplanning. Vanuit hoofdkantoor in Parijs werden hoge financiële doelstellingen geformuleerd.
• Verantwoordelijk voor alle ICT zaken binnen het bedrijf. Dit betrof selectie van een nieuw ERP systeem, het meer kostenefficiënt organiseren van de kantoorautomatisering.
• Verantwoordelijk voor Personeelszaken. In deze verantwoordelijkheid nauw betrokken geweest bij de personele aangelegenheden van een reorganisatie van een afdeling.
• Initiëren van verbeterplannen om tot verbetering van de financiële resultaten te komen. Gezamenlijk met het MT hebben we het bedrijf in een periode van 2 jaar vanuit een verliesgevende situatie, teruggebracht naar een winstgevend bedrijf. Hiervoor veel interne verbeterprojecten uitgevoerd.
• Een geautomatiseerd kostprijs calculatie systeem gebaseerd op de principes van Activity Based Costing opgezet.
• Ontwerp en implementatie van prestatie indicatoren, die maandelijks aan personeel werden gecommuniceerd.
• Aanspreekpunt voor bank, verzekeringsmaatschappij en accountantskantoor
• Opstellen van de jaarrekening.


Periode: 05/98 – 04/01
Functie: Assistent Controller
Bedrijfsnaam: Twentse Kabelfabriek in Haaksbergen
Functie inhoud: Als Assistent Controller was ik de rechterhand van de controller en hoofd administratie.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Assisteren bij periode afsluitingen
• Opzetten van een geautomatiseerd kostprijscalculatie systeem.
• Aanspreekpunt voor automatiseringsbedrijf, gedurende implementatie van nieuw financieel pakket.
• Opzetten van een management informatiesysteem
• Introduceren van afdelingsbudgetten


Periode: 06/94 – 04/98
Functie: Assistent Hoofd Boekhouding
Bedrijfsnaam: Boekelo Folien in Boekelo
Functie inhoud: Als Assistent Hoofd administratie was ik de rechterhand van het hoofd administratie.
Taken en verantwoordelijkheden:
• Assisteren bij periode afsluitingen
• Voeren van administraties
• Opzetten van een geautomatiseerd kostprijscalculatie systeem.


Opleiding interimmanager

1999 – 2001 Hofam – Opleiding tot Qualified Controller (post HBO-opleiding)
1989 - 1994 HEAO - Bedrijfseconomie te Enschede
1983 - 1989 Atheneum, Ichthus College te Enschede


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

helikopterview
analytisch
teamplayer
leidinggevende capaciteiten

Talenkennis interimmanager

Engels
Duits

Overig

Inzetbaar als:
Controller
Business Controller
Finance manager
Interim Manager

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :