Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project / Programmamanager

Project / Programmamanager

Werkervaring interimmanager

Ruime ervaring met complexe projecten en programma’s; analyse- en reorganisatietrajecten. Verander- en implementatie trajecten als kwartiermaker / adviseur / business analist / projectleider naar tevredenheid van opdrachtgevers afgerond. Expertise op het gebied van projectcoördinatie & - monitoring van (grote) projecten. Specialisme: opzetten van projecten en programma’s; doelgroepbepaling, doelanalyse, producten mijlpalen vaststellen. “Wat is er klaar als het af is en hoe gaan we dat realiseren?”. Maken en bewaken van gestructureerde, gedetailleerde en realistische business-, product- en resourceplanningen, tijdige en volledige rapportage, project op tijd en binnen budget. Gedegen kennis op het gebied van projectinrichting, planning en voortgangsbewaking.

Inhoudelijk specialisme: Analyse en optimalisatieadviezen d.m.v. Business Process (Re)Design. Ontwerpen van procesmodellen waarin de betrokken bedrijfsprocessen in samenhang met belangrijke aspecten zoals kennis, informatiebehoefte, systeemarchitectuur, applicatielandschap, organisatie, keten(s) en wetgeving worden getoond. Werkwijze: workshops, interviews en documentatieanalyse. Processen en kennisgebieden uiteenrafelen in logische stappen. Op basis hiervan uitvoeren van impactanalyses en adviseren over realisatie en implementatie van de (her)ontworpen veranderingen bij de gebruikersorganisatie. Het proces verwoorden in functioneel begrijpelijke stappen, het formuleren van duidelijke beslissingsvoorstellen en (alternatieve) scenario’s.
Naast het geven van advies en het opstellen van stappenplannen doorgaans gevraagd om het advies ook te realiseren. Focus daarbij vooral op: 1. Verbeteren van (administratieve) processen. 2. Samen werken en samen delen van gegevens en informatie; 3. Bewustwording creëren bij bestuur, management en medewerkers; 4. Procesmatige sturing. Doel: realiseren van meer transparantie, een betere bedrijfsvoering en op maat gesneden dienstverlening.

Sterk in het ontwikkelen en overbrengen van ‘de veranderboodschap’. Creëren van draagvlak d.m.v. duidelijke informatievoorziening aan projectmedewerkers, de lijnorganisatie, (toekomstige) gebruikers en opdrachtgevers.

Opleiding interimmanager

Lean Six Sigma - Introductie
Introductie Agile
Presteren met Processen, Hanze Hogeschool Groningen
Procesmodeling met Visio
Coaching- en personeelsbegeleiding
PRINCE 2
Hoger Management: Communicatie en Organisatie voor Hoger Opgeleiden
Business Brain Training (Mindmapping / Snellezen)
MsProject: Advanced Projectplanning & -control
ITIL Essentials/ Procesmatig werken
Introductie EDP-Auditing / Kwaliteitszorg
Effectief Onderhandelen
Methoden en Technieken Kennismanagement
Kunst & Cultuurwetenschappen
Maatschappijgeschiedenis/Communicatie en Voorlichting
Rechten Propedeuse
VWO

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Als interim projectmanager heb ik brede ervaring bij de overheid, vooral complexe trajecten met een grote ict component zijn mijn specialiteit. Stakeholders motiveren en d.m.v. draagvlak creeren weet ik vastgelopen projecten weer vlot trekken. Door mijn communicatie achtergrond kan ik moeiteloos communiceren op alle niveau\'s. Daarnaast heb ik veel ervaring met business proces management, van quickscan tot implementatie.

Talenkennis interimmanager

NL
ENG

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :