Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager non-profit organisaties

manager non-profit organisaties

Werkervaring interimmanager

1981 – 1983 : Gemeente ’s-Hertogenbosch
Functies : • beleidsmedewerker volkshuisvesting
• projectleider stedelijk vernieuwingsproject
Werkzaamheden gericht op de ontwikkeling van de beschrijving van een ‘model’ proces en procedure stedelijke vernieuwing in deze gemeente, begeleiding van een project in een wijk (van eerste gedach-ten, via bewonersoverleg, overleg aannemers etc. t/m de oplevering van de woningen). Resultaat: een opgeknapte buurt



1983 – 1990: Ministerie van VROM
Functies: • beleidsmedewerker
• projectleider ontwikkeling en implementatie wetgevingstraject
• projectleider implementatie nieuw financieel administratiesysteem
• hoofd afdeling personeelszaken (12 medewerker).
Werkzaamheden (en rollen) die ik bij Ministerie heb uitgevoerd waren zeer divers. Begonnen als be-leidsmedewerker, via een project opschoning oude subsidiesystemen, een project parlementair on-derzoek BTW-constructies, de begeleiding van de opzet van een nieuw financieel-administratief sys-teem en uiteindelijk hoofd van een afdeling beleid en strategie.
Met vele mensen van allerlei niveau samengewerkt, zowel inhoudelijk, strategisch, begeleider als eindverantwoordelijke.

1990 – 1991: VNG
Functie: • beleidsmedewerker Volkshuisvesting
Werkzaamheden gericht op het opzetten en de implementatie van een helpdesk voor gemeenten ter ondersteuning van door het Rijk ingevoerde nieuwe regelgeving en het voeren van de redactie (en eindredactie) van een blad gericht op de gemeenten (Nieuwsbrief Volkshuisvesting). De helpdesk was in zijn vorm binnen de VNG de eerste die als één loket werkte.
De energie was gericht op het organiseren van de antwoorden op vragen die bij een helpdesk binnen kwamen, het organiseren van de middelen om de helpdesk zo optimaal mogelijk te organiseren (fi-nancieel, menskracht), het opzetten van een vraag-antwoord systeem waarmee ook anderen overweg konden en het uitbrengen van de tweewekelijkse nieuwsbrief (tijdig verkrijgen kopij, promotie nieuws-brief, redactiebijeenkomsten etc.).
Mijn inspanningen hebben er in bijgedragen dat binnen de VNG een echte helpdesk is ontstaan. Voorst een eerste actuele nieuwsbrief, die later is voortgezet door Samsom uitgeverijen.

1992 – 1995: Adviesbureau ODRP
Functie: • organisatieadviseur
Bij dit bureau samen met een collega ons ingezet tot het oprichten van een volkshuisvestingspoot. Eerste project: het voeren van het projectleiderschap van de invoering van een specifieke regelgeving.
Daar ben ik in deze periode twee jaar mee zoet geweest (opzetten AO, verzorgen opleidingen, af-stemming implementatie met vele maatschappelijke organisaties etc.). Resultaat: een pakket aan handvatten voor gemeenten en instellingen om de nieuwe wet te implementeren in de eigen organisa-tie.
Voorts in deze periode werkzaam geweest als projectleider afspraken gemeente Apeldoorn, idem Stadsgewest Breda en Stadsgewest Den Bosch. Mijn rol was het bijelkaar brengen van visies op de toekomstige ontwikkelingen, in veelal complexe groepsprocessen (geen kikker mocht uit de kruiwagen springen).
Daarnaast redacteur nieuwsbrief Volkshuisvesting in dienst van Samsom uitgeverijen, verzorgen op-leidingen en cursussen, docent bestuursacademie (opleidingscentrum van gemeenten).

1996: Morret, Ernst en Young
Functie: • senior-organisatie adviseur
Korte periode geweest. Bij MEY in dienst gekomen om samen met collega’s een volkshuisvestings-poot op te zetten. Reden voor MEY om daar aan te beginnen: nieuwe klantenkring in de vorm van woningcorporaties in het bijzonder met het oog op hun core business: accountancy. Redelijk snel weggegaan omdat niet de ruimte en mogelijkheden werden geboden om een echte inhoudelijke volkshuisvestingspoot op te zetten. Resultaten dus feitelijk nihil.

1997 – heden:
Functie: • senior organisatieadviseur
Functieaspecten:
• procesbegeleiding afspraken tussen gemeenten en (non-profit) organisaties.
• voorbereiden, inhoudelijke inbreng, begeleiden en voorzitten discussiebijeenkomsten onder meer ter voorbereiding op het tot stand brengen van visies, herstructureringsbeleid, stedelijk vernieu-wingsbeleid, visie op gewenste ontwikkelingen etc.
• faciliteren en begeleiden Group Decision Rooms (GDR-sessie).
• interim medewerker Ministerie van VROM
• opstellen ondernemingsplan
• opstellen missie en strategie voor ondernemingen, procesbegeleiding en opstellen beleidsplannen
• begeleiden bestuurlijke reorganisatieprocessen
• verzorgen van opleidingen voor onder meer Ministerie van VROM
• bemiddeling in conflictsituaties
• interimmanager bij diverse non-profit organisaties

Centrale aspecten in de werkzaamheden zijn inhoudelijke ondersteuning van samenwerkende partijen en het bij elkaar brengen van twee of meer organisaties die iets met elkaar willen maar vanuit verschil-lende belangen. Rol: stimulator, inetrim manager, wederzijdse meerwaarde onderkennen, etc. maar ook als procesbegeleider

Vooral in deze periode heb ik geleerd hoe met verschillende belangen kan worden omgegaan, hoe complexe processen in elkaar zitten, niet alles zelf te willen doen/te willen sturen, mensen in hun waarde te laten met de eigen waarheden etc.


Opleiding interimmanager

HTS volkshuisvesting
HEAO bedrijfskunde

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

managen complexe groepsprocessen
begeleiden reorganisaties

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits

Overig

Wie ik ben en uit welke overtuiging ik handel vindt vooral zijn grondslag in de wil om via het realiseren van samenwerking het gestelde doel te bereiken. Als ik iets leuk/uitdagend vind zet ik me daar volle-dig voor in en neem de initiatieven.

Heb voldoende humor en vermogen om te om relativeren als zaken anders verlopen als gewenst of gehoopt, weinig/geen last van stress. Voorts een technisch en analytisch inzicht, kan complexe pro-cessen uiteenrafelen, ben doelgericht, teamspeler (maar kan ook alleen) en heb natuurlijk een diep-gaande kennis van alles wat met het wonen en woningvastgoed te maken heeft.
Mijn uitdaging ligt in het delen van opgebouwde kennis, het naar een hoger plan brengen van een afdeling of organisatie en vanuit een visie in een (politieke) omgeving een netwerk te bouwen,
draagvlak en betrokkenheid te creëren.
Als manager hangt mijn stijl van leidinggeven af van de situatie en persoon. Er is ruimte voor de me-dewerker, leg verantwoordelijkheden neer daar waar ze horen. Als persoon de volgende kwaliteiten:
• Relativeringsvermogen
• Op afstand kunnen managen
• Zaken terugbrengen naar de kern
• Analytisch vermogen
• Enthousiastmeren en motiveren
• Humor

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :