Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel/Informatie mananger

Financieel/Informatie mananger

Werkervaring interimmanager

1999-heden ICT Coordinator/Informatie manager bij IT dienstverlener.

Verantwoordelijk voor het adviseren en implementeren van het IT beleid binnen de organisaties van haar klanten. Bestaande uit:
- Bepalen en vastleggen van de informatie behoefte en bedrijfsprocessen van de organisatie.
- Advies/consultancy met betrekking tot de oplossingsrichtingen.
- Project aansturing inrichting deelinformatiesystemen (CRM, ERP, financieel/logistiek)

1995-1999 Directeur/Office manager software ontwikkelingsbedrijf DB International SRL te Roemenië.

Eind verantwoordelijk voor het structureren en uitbouwen van de software ontwikkeling voor 2 nederlandse automatiseringsbedrijven als opdrachtgevers
- Financiën: het bepalen en inrichten het office management mbt financiële transacties (salarisbetalingen, sociale lasten) en het opstellen van de tussentijdse management rapportage, begroting, jaarverslaggeving en de periodieke controles van de Roemeense boekhouding, administratieve organisatie, standaard documenten, procedures.
- Personeel & organisatie: het inrichten van het werving en selectie proces, uitbouwen van het personeelsbestand (huidig 40 programmeurs), invulling geven aan he personeelbeleid, cursusbeleid, beoordelingen, beloningstructuur ingevoerd.
- Huisvesting & IT infrastructuur: keuze voor kantoor (koop/huur), inrichten van het netwerk, telecommunicatie, Internet netwerk communicatie, Webserver, werkstations en randapparatuur door het aansturen van de systeembeheerder.
- Productie: software standaarden geïntroduceerd, deadlines, mate van kwaliteit afgesproken.

1990-1995 Assistent controller Facilitair Bedrijf bij de Technische Universiteit Delft.

Deze functie bestond uit 2 hoofdtaken, n.l het assisteren van de controller met het financieel beheer en leiding geven aan de informatievoorziening/automatisering.
- Het financieel beheer was het opzetten en opstellen (programmeren) van de periodieke managementrapportages in de querytaal SQL, het samen met de controller opstellen van de begroting c.q jaarverslaggeving en het vastleggen en inrichten van de administratieve organisatie. Gedurende de 5 jaar bij het Facilitair Bedrijf (350 werknemers) veel ervaring opgedaan met het opzetten, inrichten en leiding geven aan de diverse (financiële) administraties (15 medewerkers) en met diverse logistieke- financiële en projektmanagement applicaties.
- De informatievoorziening/automatiseringstaak bestond uit het ontwikkelen en implementeren van de administratieve- en kantoorautomatisering van de 8 werkmaatschappijen. Na enkele jaren zelf als systeembeheerder gewerkt te hebben gaf ik binnen de automatisering leiding aan het systeembeheer, bestaande uit een systeembeheerder en een helpdesk medewerkster. De infrastructuur bestond uit 6 netwerken onder Unix/Novell met een totaal van 125 werkstations. Het implementeren betrof diverse geautomatiseerde systemen op het gebied van de horeca, huisvesting en media. Dit zijn de 3 sectoren waaruit het Facilitair Bedrijf bestaat. Na de pakketselectie- en implementatie trajecten veel hard- en procedureboeken geschreven voor het gebruik van (geautomatiseerde) informatiesystemen en de bijbehorende documentenstroom (templates en standaard documenten).

1987-1990 Projectleider automatisering Centrale Werkplaats bij de Technische Universiteit Delft

De taken waren:
- Informatievoorziening van het productieproces te automatiseren. Na het informatiebeleid, automatiseringsbeleid, pakketselectie was deze taak met de implementatie afgerond.
- Onderzoek naar een barcoderingssysteem voor de tijd- en orderregistratie.
- Tevens, na bedrijfscursussen, als tijdanalist tijdstudies verricht om de productiviteit van het productie proces te meten en voor het opbouwen van een tijdnormen databank.




Opleiding interimmanager

1980-1984 HEAO (diploma Heao).

1988-1989 (Tijdanalist): Refa-Analyse van produktieprocessen,MTM Tijdanalist-diploma'89

1990-2000 (Automatisering) Systeembeheer: Novell 3X, Unix5, WindowsNT4.0, SQLserver, Exchange. Talen: SQL query language. Datacommunicatie: Netwerken/Datacommunicatie Rekencentrum TUDelft. (Administratieve Organisatie): Case-tools Administratieve organisatie SDW - Cap Gemini, Administratieve organisatie IODAD (TUDelft)
(Personeel & Organisatie) Functioneringsgesprekken & beoordelingen.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Veel ervaring met het benoemen van bedrijfsprocessen. Deze vervolgens te vertalen naar (deel)oplossingen en (deel) informatievoorzieningen te implementeren. Verder veel ervaring op financieel vlak (ass-controller/directeur), die goed aansluit met het bovenstaande. Grote financiele- en logistieke software applicatie kennis (Exact, Unit4/AccView).

Talenkennis interimmanager

Engels (goed), Duits/Frans (redelijk), enige kennis van de Roemeense taal.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :