Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim/Change Manager

Interim/Change Manager

Werkervaring interimmanager

Meer jaren ervaring als Operations Manager voor een internationaal opererend Media agent (Print & Electronic publications). Verantwoordelijk voor de reorganisatie van de administratieve groepen, Logistiek en produktie.
15 jaar ervaring in ICT management posities. Verantwoordelijk voor diverse reorganisatie trajecten, outsource trajecten en operationeel beheer complexe netwerken.

03/2008 – heden: Interim/Change Manager, coach
• Stevige interim- en change manager
• Heeft meer dan 15 jaar leidinggevende ervaring in veranderende organisaties in diverse branches.
• Maakt gebruik van diverse technieken zoals Balanced Scorecard, LEAN, Prince2 en ITIL om werkzaamheden meetbaar te maken en om de gewenste resultaten te bereiken.
• Is een echte people manager, stelt resultaten bovenaan en combineert het behalen van de resultaten door medewerkers te betrekken en werkvreugde te creëeren.
• Heeft ervaring met reorganisaties en zorgt dat dit op een menselijke manier plaats vindt en niet alleen ten koste van de medewerkers, zonder resultaat uit het oog te verliezen.
• Is in staat om een organisatie weer focus te geven en resultaat gericht te laten werken.

10/2004 – 03/2008: Operations Manager
Verantwoordelijk voor de administratie, inkoop en logistiek van Koninklijke Swets & Zeitlinger voor de Regio Zuid (Benelux, Midden-Oosten, Afrika, Latijns Amerika en Rusland). Lid van MT, rapporteert aan de board en geeft leiding aan 180 FTE op meerdere lokaties in de regio
Verantwoordelijk voor verwerken van orders, cancels en renewals van klanten in de regio en het verwerken van alle abonnementen naar uitgevers in de regio
Global verantwoordelijkheid voor borgen van logistieke afspraken met transporteurs
Verantwoordelijkheden:
Het reorganiseren van de afdeling Operations die is ontstaan na de reorganisatie van Swets
• Het veranderen van de cultuur van de organistatie
• Zorgen dat SLA’s met klanten en uitgevers worden nageleefd
• Effectieve relaties met uitgevers opbouwen
• Afstemmen van leveringscondities met uitgevers
• Optimaliseren process integratie met klanten en uitgevers met behulp van EDI

4/2002 – 10/2004: Manager Infrastructure
Verantwoordelijk voor Infrastructuur van Koninklijke Swets & Zeitlinger wereldwijd (24 kantoren en circa 1400 werkplekken, 150 servers (Mainframe, AIX, Solaris, Novell, NT, Exchange, Citrix, TSE, OpenVMS). De afdeling Infrastructure bestaat uit de IT-Servicedesk, Beheer Open systemen, Mainframe, Datacommunicatie, EDI en eProcurement. Er werken 25 FTE’s bij Infrastructure. Verantwoordelijk voor alle hosting activiteiten voor de Swets kantoren (o.a. Legacy, SAP, Customer Web applicaties (SwetsWise), CRM), beheer van infrastructure en operations voor alle remote kantoren. Verantwoordelijk voor opstellen en bewaken van het afdelingsbudget (€9M), procurement en afsluiten van raamcontracten voor Swets wereldwijd. Senior coach voor young professionals binnen Swets. Interne trainer voor het Personal Development programma van Swets

Verantwoordelijkheden:
• Het reorganiseren van de afdeling Infrastructure
• Het organiseren van de IT operations mbv ITIL en ‘World Class IT’. Procedures afstemmen en ISO compliant maken en het beschrijven van de architecture in een IT Reference Architecture, Blueprint en Toolkits
• Het organiseren van Mainframe platform en het creëren van een strategisch platform voor hosting activiteiten (z/OS voor databases en z/Linux voor servers)
• Het implementeren van unattended operations voor de Mainframe organisatie en het uitfaseren van de operators (6 FTE)
• Het organiseren, structureren en uitrollen van EDI en eProcurement (via Ariba, SAP EBP en Peoplesoft) voor klanten en leveranciers van Swets
• Inzichtelijk maken van de IT dienstverlening en het beschrijven van de diensten in een IT Service Portfolio. Het bepalen van de kostprijs per dienst en eenheid
• Meetbaar maken van de IT Dienstverlening, zowel kwantitatief als kwalitatief.
• Introductie Projectmanagement en Projectorganisatie
• Reorganisatie Contractmanagement, verplichtingenadministratie en opschonen contracten, met als resultaat 25% cost savings op jaarbasis.
• Introduceren SAP support organisatie
• Wereldwijde standaardisatie van de werkplekken, standaard images, en servers.

06/2000 – 03/2002 Manager ICT Services
Als accountmanager verantwoordelijk voor het onderhouden van de contacten met de werkmaatschappijen en leveranciers.
Als servicemanager verantwoordelijk voor het opstellen van de diensten die Geveke Information Services BV (GeIS) aanbiedt aan haar klanten (zowel interne als externe klanten). Het afstemmen van het niveau van de dienstverlening en het bepalen van de fee van de diensten.
Als programmamanager verantwoordelijk voor het slagen van de ICT projecten binnen Geveke.
Verantwoordelijk voor het bewaken van het GeIS budget (€ 3.5 miljoen).

Verantwoordelijkheden:
• Het beschrijven van de ICT procedures van Geveke en het voorbereiden van harmonisatieprojecten om werkmaatschappijen op de Geveke standaard te krijgen.
• Het beschrijven van het ICT dienstenportfolio van GeIS en het vaststellen van de prijzen voor deze diensten. De dienstverlening is gebaseerd op het centraal hosten van ERP pakketten (Unix/RS6000); beheer van het WAN (Frame-relay, VPN; Firewall); Internet; e-mail; beveiliging; advisering en support.
• Middels een TCO-onderzoek (total cost of ownership) vaststellen wat de ICT kosten bij de Geveke werkmaatschappijen zijn (vooral verborgen kosten) en onderzoeken welke organisatorische verandering plaats moet vinden om de verborgen kosten te verlagen (50 werkmaatschappijen; 3.500 werkplekken).
• Het implementeren van een corporate helpdeskpakket en het inrichten van de processen met behulp van ITIL (o.a. configurationmanagement, incidentmangement, changemanagement, problemmanagement).
• Het berekenen van de kostprijs voor de diensten die GeIS aanbiedt en het vaststellen van het budget.
• Het organiseren en vastleggen van de interne administratieve processen.
• Het onderhouden van contacten met leveranciers en het onderhandelen en opstellen van raamcontracten

01/2000 – 05/2000 ICT manager Benelux
Per 1 januari 2000 uitbreiding van de verantwoordelijk voor het ICT-beleid naar Benelux niveau (20 werknemers; 1.000 werkplekken; zeven locaties).
Verantwoordelijk voor het harmoniseren van de ICT afdelingen in de Benelux.
Verantwoordelijk voor de integratie van het Benelux ICT team in de internationale ICT organisatie.
Verantwoordelijk voor het opzetten van een ICT competence center voor het ondersteunen van de Kemira organisatie (ICT support en SAP support).
Verantwoordelijk voor het bewaken van het ICT budget (€ 5 miljoen).

05/1999 – 12/1999 Global network coach "Promote business & IT partnership"
Verantwoordelijk voor het verbeteren van de communicatie tussen ICT en de business, waarbij de wensen van de business worden omgezet in ICT functionaliteit.
Verantwoordelijk voor het opzetten en organiseren van een lokale helpdesk (in acht landen en 2.000 werkplekken) en het aansturen van remote ICT teams.

09/1997 – 05/1999 Manager Computers & Systems
Verantwoordelijk voor het ICT-beleid van alle fabrieken van Kemira in Nederland en vertegenwoordigt de Nederlandse sites in de Global ICT Management Team.
Geeft direct leiding aan een groep van 11 FTE’s, 500 werkplekken op zes locaties, gebruik makend van Windows NT en Exchange, OpenVMS, AS400).
Alle vestigingen zijn onderling verbonden via een WAN en de ICT afdeling heeft de helpdesk functionaliteit geoutsourced en heeft de processen ingericht met behulp van ITIL.

Verantwoordelijkheden:
• Het ontwikkelen van een ICT visie en het toetsen van de uitvoering daarvan door het houden van surveys, het bijhouden van KPI’s en later door het opstellen van een Balanced Scorecard.
• Het tegelijkertijd participeren in drie SAP projecten (Chemicals; Pigments en Agro divisie binnen Kemira).
• Het opzetten van een Europese SAP helpdesk (CA Unicenter). Met deze helpdesk waren gebruikers in staat om voor iedere call de status via intranet te bekijken. De centrale 1e lijn support kon de calls dispatchen naar de lokale ICT afdelingen of naar de ‘super users’ (module specialisten binnen SAP).
• Het introduceren van ITIL processen ter ondersteuning van de ICT dienstverlening.

10/1993 – 08/1997 International EDP-Manager
Verantwoordelijk voor de automatisering van de vestigingen van Hoogwegt Groep B.V. (10 vestigingen in Europa en USA).
Ontwikkelen van business ondersteunende applicaties (o.a. partijadministratie voor Kaas exporteur; exportdocumenten applicatie voor logistieke afdeling)
Support en begeleiden van de computergebruikers en lokale systeem- en applicatiebeheerders
Projectleider voor diverse automatiseringsprojecten. Voorbeelden hiervan zijn:
o Automatisering Golfbaan (food & beverage, banqueting, zaalverhuur, baanplanning, urenregistratie, financiële administratie).
o ERP pakketselectie voor een Amerikaanse vestiging.
o Integreren van de kantoorautomatisering bij een fusie tussen twee werkmaatschappijen.
o Onderhouden van contacten met externe automatiseringsbedrijven.

09/1991 - 10/1993 Freelancer Automatisering
Adviseren, aanschaffen en implementeren van automatiseringsprojecten (zoals opzetten en inrichten van netwerken)
Inrichten van een beheerorganisatie en het overdragen van automatiseringsprojecten aan de operationele organisatie
Trainen van de gebruikers (Windows en Office applicaties) en applicatiebeheerders (Novell, netwerkbeheer, Windows en Office applicaties)
Zelf ontwikkelen van een business applicatie voor de bepaling van de locatie van de voorraad; waarde van de voorraad; het genereren van transport documenten en het bepalen van de order positie en de kwaliteit van de voorraad. (circa 25 gebruikers, omzet $300 miljoen).

11/1990 - 08-1991 Commercieel manager
Amigo Nederland B.V is een rolstoelimporteur in Nederland (omzet € 12 miljoen).
Verantwoordelijk voor organiseren en coachen van het verkoopteam (vijf FTE’s)
Onderhouden en uitbreiden van het dealernetwerk (circa 30 grotere dealers)
Bewaken van budget en verkooptargets
Door mijn grote interesse voor automatisering heb ik de keuze gemaakt mijn carrière voort te zetten in de ICT.

04/1988 - 10/1990 Chef Inkoop
De afdeling vervoer koopt aan, beheert en verkoopt auto’s en rolstoelen ten behoeve van de AAW/WAO.
Formuleren van een inkoopbeleid en het maken van landelijke leveringsafspraken met importeurs en fabrikanten
Controleren op de uitvoering hiervan
Leiding geven aan inkoopteam (vier FTE’s)


Opleiding interimmanager

HEAO Commerciele Economie aangevuld met diverse management opleidingen (Project Management, Change Management, Active Management, Personal Effectiveness, Coaching, Financial Management for non-financials, Time Management), LEAN

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profielschets
• Energieke en doelgerichte Interim- en Change manager
• Heeft meer dan 15 jaar ervaring als lijnmanager en projectmanager in veranderende organisaties in diverse branches.
• Maakt gebruik van diverse technieken zoals TQM, LEAN/Six Sigma, Balanced Scorecard, Prince2 en ITIL om werkzaamheden meetbaar te maken en om de gewenste resultaten te bereiken.
• Is een echte people manager, stelt resultaten bovenaan en combineert het behalen van de resultaten door medewerkers te betrekken in de bedrijfsvoering en gemotiveerd te krijgen.
Doet dit op basis van zijn drie core values (openheid, eerlijkheid en vertrouwen)
• Heeft ervaring met reorganisaties en zorgt dat dit op een menselijke manier plaats vindt en niet alleen ten koste van de medewerkers, zonder het organisatie resultaat uit het oog te verliezen.
• Is sterk in het inzichtelijk maken en optimaliseren van processen en het borgen en meetbaar maken van het effect hiervan.
• Is in staat om een organisatie weer focus te geven en resultaatgericht te laten werken.
• Zorgt voor een goede begeleiding van de medewerkers. Zorgt voor het fundament om bedrijfsmatige verbeteringen te borgen. Doet dit door coaching en door de HRM tools te implementeren en op te volgen.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, moedertaal
Engels, goed
Duits, redelijk
Spaans, beginner

Overig

Naast Change management en interim management kan ik een rol betekenen in het coachen van medewerkers en van groepen.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :