Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financial (AO/IC, P&C, Processen)

Financial (AO/IC, P&C, Processen)

Werkervaring interimmanager

Feb. 2006 - Heden Projectleider Implementatie regelgeving a.i. (2½ dag/wk)
TenneT (Arnhem)

Project bij EnerQ, een dochteronderneming van TenneT en uitvoeringsorgaan van een subsidieregeling ter stimulering van de opwek van duurzame elektriciteit.
Het doel van het project is de vertaling van de nieuwe wet- en regelgeving naar een robuuste en doelmatige aanpassing van de organisatie, de administratieve organisatie en de technische procesondersteuning. Als projectleider verantwoordelijk voor de (in)directe aansturing van 12 medewerkers, de realisatie van een haalbaarheidsonderzoek, nieuwe of gewijzigde werkprocessen en aanpassing van de maatwerkapplicatie.

Sept. 2006 – Dec. 2006 Senior procesontwikkelaar a.i. (2½ dag/wk)
VGZ-IZA (Eindhoven)

Opdracht gericht op het optimaliseren van de processen van de jonge afdeling Procesontwikkeling en -beheer. Deze afdeling vormt de tussenschakel tussen de gebruikersorganisatie en de ICT-organisatie. Betrof alle aspecten van functioneel beheer alsmede de inrichting van een ondersteunende tool voor de helpdeskfunctie (Magic TSD). Voor het inrichten van de processen is gebruik gemaakt van het BISL-model voor functioneel beheer gericht op het beheren en wijzigen van de informatievoorziening.

Aug. 2005 - Dec. 2005 Procesontwikkelaar a.i.
VGZ-IZA (Tilburg)

Project bij zorgverzekeraar ter voorbereiding op de nieuwe zorgverzekering en de implementatie van Oracle Open Zorg per 1 januari 2006. Voor alle financiële (verzekerings)processen zijn acceptatiecriteria opgesteld, risico’s geïdentificeerd en beheersmaatregelen opgesteld. Daarnaast prestatie-indicatoren en stuurinformatie ten behoeve van managementrapportages opgesteld.
Andere werkzaamheden: het houden van workshops, procesanalyse, het opstellen en publiceren van nieuwe procesbeschrijvingen (Protos) en het coördineren van het opstellen van werkinstructies door de lijnorganisatie.

Juni 2005 – Juli 2005 Financieel analist a.i.
DHV (Amersfoort)

De projectopdracht op de corporate afdeling Finance en Control van DHV Holding (internationaal ingenieursbureau) luidde het updaten van de general accounting policies en deze toetsen aan de International Financial Reporting Standards (IFRS). Voorts is een corporate financial manual op- en samengesteld en ontsloten via het intranet. Alle documenten zijn opgesteld in de engelse taal.

April 2003 – Mei 2005 Projectleider Herinrichting Administratieve Processen en Beleidsmedewerker Financiële Zaken a.i.
Raad van State (Den Haag)

Verantwoordelijk voor de herinrichting van alle financiële processen, zoals debiteuren, crediteuren, kas/bank/giro en de cyclus van planning en control van meerjarenbegroting tot en met managementrapportages. De herinrichting besloeg het gehele traject van analyse, ontwerp, ontwikkelen, realisatie, training en implementatie. Veranderen van werken, vastleggen van processen (Protos), managementinformatie, automatisering en (interne) controlemaatregelen waren hierbij belangrijke aandachtspunten.

Deelname aan project ter implementatie van Exact Financials C/S. Hierbij ook een nieuw rekeningschema opgezet en diverse financiële managementrapportages gebouwd en toegankelijk gemaakt via intranet. Andere werkzaamheden betroffen de ontwikkeling van een model voor kostentoerekening en het uitbouwen van de applicatie Exact ter ondersteuning en professionalisering van de inkoopprocessen en activabeheer. Tenslotte gedurende een half jaar taken waargenomen van het hoofd van de afdeling Personele en Financiële Zaken.

Juni 2002 – Mrt. 2003 Tijdens een reis van tien maanden zijn diverse landen bezocht.

Nov. 2000- Mei 2002 Hoofd Administratieve Organisatie en Interne Controle
Gemeentelijke dienst Sport en Recreatie (Rotterdam)

Verantwoordelijk voor de aansturing en het coachen van de medewerkers (4).
De taken van deze afdeling waren het ontwikkelen van kaders van administratieve organisatie, het beschrijven van werkprocessen, de planning en uitvoering van diverse controleactiviteiten gericht op de operationele en financiële bedrijfsprocessen en het adviseren van het management over verbetermogelijkheden.

Projecten die onder mijn leiding zijn uitgevoerd betroffen het inrichten en het uitrollen van een documentbeheersysteem, het identificeren van risico’s in de bedrijfsvoering (en het in samenspraak opnieuw inrichten van de risicovolle bedrijfsprocessen) en het faciliteren van nieuwe afdelingen met de relevante en benodigde administratieve organisatie.

2000 Senior medewerker Administratieve Organisatie en Interne Controle
Stichting Exploitatie Nederlandse Staatsloterij (Den Haag)

Verantwoordelijk voor het beheer van de administratieve procedures in BWise, het toetsen van de werking van procedures en interne controlepunten en het verstrekken van adviezen aan de financieel directeur en aan afdelingsmanagers. Daarnaast deelgenomen in diverse projecten.

1997-2000 Seniorassistent
Deloitte & Touche Registeraccountants (Rotterdam)

Diverse financial audits en bijzondere onderzoeken uitgevoerd. De planning, uitvoering en ondersteuning bij de uitvoering van controleactiviteiten alsmede de rapportage van de controlebevindingen, het coachen van assistenten en het verstrekken van adviezen ter verbetering van de inrichting van bedrijfsprocessen behoorden o.a. tot de werkzaamheden en verantwoordelijkheden.

1996-1997 Stagiair Planning & Control
Deelgemeente Hoogvliet (Rotterdam)

Tijdens een stageperiode van een half jaar is onderzoek gedaan naar en een bijdrage geleverd aan de produktbegroting.



Opleiding interimmanager

1997-2001 Postdoctoraal Registeraccountancy
Erasmus Universiteit Rotterdam

1992-1997 Bedrijfseconomie; afstudeerrichting Accountancy & Controlling
Erasmus Universiteit Rotterdam

1986-1992 Atheneum A
Brielle


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

o Uitstekende kennis van methoden en technieken van projectmanagement (PRINCE2-gecertificeerd), risicoanalyse, planning & control en administratieve organisatie (AO/IC)

o Uitstekende kennis van applicaties voor de vastlegging van administratieve organisatie zoals Protos, Bwise, Mavim en Visio

o Uitstekende kennis van Exact, MS Excel en MS Project

o Uitstekende boekhoudkundige kennis

o Kennis van rapportagetools w.o. Crystal Reports en Business Objects

o Kennis van Oracle Open Zorg

o Kennis van nationale en internationale externe verslaggevingsstelsels zoals de Richtlijnen voor de Jaarverslaggeving, IFRS, International Accounting Standards en US GAAP

o Affiniteit met automatisering en ICT-projecten

o Persoonlijke vaardigheden: analytisch, stressbestendig, hou van directe communicatie en flexibel


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :