Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel Manager

Financieel Manager

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING
1987 – 1990: Administratief medewerkster bij R.A. van der Meij Handelsmaatschappij B.V.

1990 – 1992: Administrateur en lid sector BE-zaken bij TNO GO

1992 – 1993: Boekhouder bij het Circustheater c.v.

1993 – 1994: Klantenbegeleider bij SERA B.V.

1994 – 1998: Administrateur en Lid MT bij Verheij & Partners B.V.

1998 - 2000: Financieel adjunct directeur voor Verheij & Partners B.V. en Bridge B.V.

2000 – 2004: Vennoot bij Bridge v.o.f. (Samenvoeging Verheij & Partners en Bridge B.V.)

Verantwoordelijk voor het financiële beleid en beheer van de onderneming
­- Opstellen van periodieke managementrapportages (zowel
financieel, commercieel als op projectbasis), (geconsolideerde) jaarrekening, begrotingen en prognoses.
­- Leidinggeven aan een administratieve medewerker.
­- Bewaken van de liquiditeiten en financiële planning.
­- Eindverantwoordelijkheid en aanspreekpunt zijn met betrekking tot salarisadministratie en overige personele zaken.
Actief lid managementteam
­- Als sparring partner fungeren voor de directie en overige mt-leden en op basis van opgestelde rapportages inzicht geven in de financiële, organisatorische en bedrijfseconomische gang van zaken.
­- Aan de hand van zorgvuldige analyses de juiste strategische informatie boven water halen en anticiperend op situaties in spelen.
­- Samen met mt-leden vertalen van koerswijzigingen in de markt naar de gewenste organisatieontwikkelingen.
­- Samen met mt-leden ontwikkelen en uitvoeren van nieuwe tools om het concept nog krachtiger in de markt te plaatsen.
­- Meedenken in de voorbereiding en uitvoering van het huidige beleid en van belangrijke veranderingstrajecten. Ontwikkeling interne- en administratieve organisatie
­- Verantwoordelijk voor het structureren, optimaliseren en uniformeren van de administratieve procedures en - systemen, teneinde op basis van de daaruit voortvloeiende management informatie te komen tot een pro-actieve en effectieve beheersing van de bedrijfsprocessen.
Overig algemeen
- Zelfstandig voeren en onderhouden van contacten met externen, zoals accountant, banken, fiscus, verzekeringsmaatschappijen en andere externe adviseurs.
- Initiëren en uitvoeren van diverse ad-hoc projecten.

Eén van mijn taken was het daadwerkelijk samenvoegen van de twee bedrijven. Gelijktijdig met deze samenvoeging is om een aantal key-personen te binden aan het bedrijf een vennootschap onder firma opgericht waarin alle activiteiten zijn samengevoegd en ondergebracht. Samen met voor een aantal werkzaamheden externe dienstverleners heb ik zorggedragen voor de waardebepaling van de onderneming, een nieuwe huisstijl, nieuwe website, samenvoeging en overgang naar een ander assurantiesoftwarepakket, etc. Tevens heb ik een compleet en uitgebreid personeelshandboek ontwikkeld.

Als vennoot voelde ik me tevens verantwoordelijk aan de omzet mee te werken. Afgesproken is dat ik de helft van mijn tijd in de buitendienst zou gaan doorbrengen. Ik bezocht hierbij medewerkers om de arbeidsvoorwaarden te communiceren, verzorgde aangiftes inkomstenbelasting voor cliënten, hield presentaties voor bedrijven en deed op individuele adviesgesprekken op het gebied van financiële planning en risicoanalyses. Door mijn analytisch en cijfermatig inzicht analyseer ik ook schadestatistieken van grote wagenparken.


2004 - 2005: Interim Hoofd Financiële Administratie bij Athlon Car Lease hodn Unilease B.V.

Voor de periode september 2004 tot en met april 2005 werk ik als interim-professional bij Unilease B.V. Unilease is op 1 juli 2004 qua aandelen gefuseerd met Athlon Car Lease B.V. Op 1 juli 2005 vind de juridische fusie plaats. Mijn taak als Hoofd Financiële Administratie bestaat uit:
- Het voeren van de dagelijkse leiding over de afdeling, welke bestaat uit 7 mensen;
- Het verzorgen van de periodieke maand- en kwartaal- rapportages aan de holding;
­- Het verzorgen van de jaarrekening i.s.m. de controller en aanspreekpunt zijn voor de accountants;
­- Het voorbereiden van de conversie qua financiële aansluitingen.


Opleiding interimmanager

1983 – 1988 HAVO (Rembrandt S.G. te Leiden)
1988 – 1990 M.B.A. (M.E.A.B. te Leiden)
1990 – 1992 S.P.D. (BE & BA)
1993 Salarisadministratie (Kluwer)
2000 Financial Excel (Alex van Groningen)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Met de door mijn opgedane kennis en grote ervaring ben ik breed inzetbaar. Enkele mogelijkheden zijn:
- Het opzetten van een onderneming
- Het voeren van een totale financiële administratie;
­- Het opzetten van een administratie;
­- Personeels- en/of salarisadministratie;
­- Controle van een administratie en opstellen van een
jaarrekening;
­- Verzorgen van diverse belastingaangiftes;
­- Opzetten en verbeteren van de administratieve en/of
interne organisatie;
­- Doorvoeren van een huisstijl door een hele organisatie;
­- Vereenvoudigen van processen door uniformiteit in werken;
­- Ontwerp- en het actueel houden van een website;
­- Als sparringpartner fungeren voor diverse
aangelegenheden;
­- Het geven van presentaties/trainingen en het maken van
presentaties;
­- Databasegeoriënteerde werkzaamheden (ontwikkeling en
analyse)
­- Etc.

Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

Overig

In het bezit van rijbewijs B en eigen auto

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :