Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financieel manager / CFO

Financieel manager / CFO

Werkervaring interimmanager

Zeer gedreven, resultaatgerichte senior financieel en operationeel manager met meer dan 20 jaar ervaring in financieel en operationeel management. Aantoonbare capaciteiten om bedrijfsactiviteiten te stroomlijnen die groei, efficiency en bottom-line winst verhogen.

Sterke kwalificaties voor het ontwikkelen en implementeren van financiële processen, productiviteit verbeteringen en change management. Bewezen track-record in de implementatie van wetgeving, compliance en regelgeving.

Ervaren verander-, project- en programmamanager.

Proactief, gedreven en energiek.

Professionele ervaring

Koen Pack BV
CFO Koen Pack Global, november 2015 - mei 2016

Aansturing klein financieel team omvattend accounting, control, decision support, financiële planning en analyse, logistiek, facilitymanagement, HR en ICT.

Behaalde resultaten
¥ Succesvolle implementatie van Exact, Workflow en BI-tool voor Koen Pack Global;
¥ Roadmap voor Koen Pack Global;
¥ Implementatie van generieke processen voor Financiën, HR, ICT en Global Payroll;
¥ Implementatie van nieuwe TP-beleid voor intra groep transacties en nieuwe juridische structuur;
¥ Herfinanciering activiteiten geïnitieerd.


Achmea
Change Manager Zorg, februari 2012-november 2015

Aansturing van het change team en ad-hoc-ondersteuning van de lijn. Verantwoordelijk voor alle veranderingen als gevolg van compliance en wet- en regelgeving binnen de financiële kolom voor de divisie Zorg van Achmea.

Behaalde resultaten
¥ Succesvolle implementatie van SEPA;
¥ Succesvolle integratie na de fusie van de labels AGIS, Groene Land Achmea en PWZ Achmea;
¥ Compliant processen en verantwoording voor ZVW en AWBZ (Nederlandse gezondheidszorg wetgeving);
¥ Implementatie DWH voor het rapporteren van ZVW en de AWBZ aan de toezichthouder;
¥ Herontwerp bedrijfs- en informatieprocessen ten behoeve van de verantwoording van Medisch Specialistische Zorg.

Manager Insurance Accounting bij Achmea Eureko Finance & Risk, januari 2010 - januari 2012

Aansturing van 4 finance-teams van in totaal 140 medewerkers. Reorganisatie en standaardisering van alle administratieve activiteiten en bijbehorende verslaglegging. Reorganisatie per segment van de verzekeringstechnische administraties.

Behaalde resultaten
¥ Generiek proces voor de boekhouding van de verzekeringsactiviteiten;
¥ Reductie van rechtspersonen en legacy-systemen;
¥ Making Close Easier: het versnellen van de maandelijkse afsluiting van t + 22 tot t + 9;
¥ Dringende auditvraagstukken opgelost;
¥ Reductie van personeelskosten met 25% en 35% van de externe kosten als gevolg van de verbeterde kwaliteit en standaardisatie.

Manager Financial Reporting Zorg bij Achmea Financial Services, juli 2008 - december 2010
met ingang van september 2009 Manager Financial Reporting Zorg en Interpolis.

Aansturing van de financiële teams voor Zorg en Interpolis, in totaal 60 medewerkers. Leiding geven aan het change-team dat verantwoordelijk was voor de succesvolle implementatie in de business van SAP FiCo en BCS. Coördinatie van testen, training en migratie. Verantwoordelijk voor de allocatie van middelen. Coherente en generieke implementatie van nieuwe grondslagen voor financiële verslaggeving en IFRS voor alle divisies.

Behaalde resultaten
¥ SAP FiCo en BCS geïmplementeerd;
¥ Periodieke coördinatie in lijn met de algemene tijdschema voor alle divisies;
¥ Implementatie van nieuwe grondslagen voor financiële verslaggeving, DAM en IFRS;
¥ Urgent audit issues verminderd;
¥ Verlaging arbeidskosten met 30%;

Van Lanschot Assurantiën (momenteel Van Lanschot Chabot)
Manager Finance, mei 2004 - juni 2008

Aansturing van het Finance team, 22fte, omvattende accounting, control, management accounting, decision support, financiële planning en facilitaire zaken. Rapporterend aan de CEO.


Behaalde resultaten
¥ PMI afgerond, bestaande uit centralisatie, herstructurering en integratie van alle financiële activiteiten;
¥ CODA Financials en BI-instrument geïmplementeerd;
¥ IFRS geïmplementeerd;
¥ Diverse urgent audit issues opgelost;
¥ Vendor due diligence, due diligence en de daaropvolgende verkoop aan Goudse Verzekeringen NV.


Uitgevoerde Interim opdrachten

Opdrachtgever : Cedar BV
Periode : januari 2003 - april 2004
Functie : Consultant
Advies over de implementatie van de nieuwe wetgeving Reprorecht 2003.
Verantwoordelijk voor de overdracht en de afwikkeling van drie stichtingen.
 
Opdrachtgever : Koninklijke Boskalis
Periode : september 2002 - december 2002
Functie : Manager a.i.
Verantwoordelijk voor de herstructurering van de financiële processen met betrekking tot de "Non-Dutch crew" via een fiscale constructie in Cyprus.
Beschrijving van de processen, juridische beperkingen en eisen.
 
Opdrachtgever : Buma Stemra / Cedar BV
Periode : mei 2001 - september 2002
Functie : Controller a.i.
Aansturing van de financiële administratie, bestaande uit 3 personen.
Als controller verantwoordelijk voor de jaarverslagen. Herontwerp van de bedrijfsprocessen en projectleider van de implementatie van Exact Financials.
 
Opdrachtgever : NCM Eurocollect
Periode : juli 2000 - mei 2001
Functie : Controller a.i.
Aansturing van de financiële administratie, bestaande uit 4 personen.
Verantwoordelijk voor herontwerp van de afdeling structuur en processen, opstellen van periodieke rapportages en jaarrekening. Projectleider van de uitvoering van de Lift, een applicatie ontwikkeld voor detachering activiteiten van NCM Eurocollect BV.
 
Opdrachtgever : Talkline Nederland BV
Periode : november 1999 - juli 2000
Functie : Credit Manager a.i.
Verantwoordelijk voor Credit Risk Management, bestaande uit 29 personen.
Verantwoordelijk voor het herinrichten van de afdelingsstructuur en bedrijfsprocessen. Sinds februari 2000 als projectmedewerker en deelprojectleider betrokken bij de implementatie van het Amdocs customer care en billing systeem. Binnen het project verantwoordelijk voor alle financiële kwesties en processen. Betrokken bij productontwikkeling, verantwoordelijk voor de toewijzing van oude vorderingen en financieel trouble shooter.
 
Opdrachtgever : VNU Business Publications
Periode : februari 1999 - november 1999
Functie : Controller a.i.
Verantwoordelijk voor de maandelijkse consolidatie en rapportage. Het geven van gevraagd en ongevraagd advies aan MT leden. Het uitvoeren van diverse ad-hoc analyses, berekening van de alternatieve scenario's.
Sparringpartner voor de verschillende uitgevers en de financieel directeur.
Optimaliseren van de verschillende budgetteringsmodellen in de Hyperion software.
Verantwoordelijk voor een goede registratie en rapportage van de Centrale internet activiteiten van geheel VNU.

Opdrachtgever : VNU Business Publications
Periode : mei 1998 - januari 1999
Functie : Hoofd financiële administratie a.i.
Aansturing van het financiële team, bestaande uit 14 medewerkers.
Verantwoordelijk voor de tijdige levering van de cijfers, het bewaken van AO/ IC en als projectmanager verantwoordelijk voor de coördinatie van een projectteam voor incasso van 4 personen. Het uitvoeren van diverse projecten in het kader van de versnelling van de rapportage, alsmede debiteurenbeheer. Als Project officer betrokken bij de implementatie van Oracle Financials.
Verantwoordelijk voor de herpositionering van definanciële discipline binnen VNU Business Publications.
 
Opdrachtgever : NS Verkeersleiding
Periode : oktober 1997 - mei 1998
Functie : Projectmedewerker a.i.
Implementatie van de SmartStream begrotingssoftware, analyseren van informatiebehoefte binnen de organisatie, het opzetten van geautomatiseerde distributiesystemen voor de diverse verslagen. Het opzetten van de IT-beheerorganisatie. Identificatie en evaluatie van de positie van de financiële discipline binnen NS verkeersleiding. Als lid van het projectteam betrokken bij de implementatie van de RostarFlex tijdregistratie-systeem.
 
Opdrachtgever : GAK Nederland (UWV)
Periode : juni 1997 - oktober 1997
Functie : Projectmedewerker a.i.
Ondersteuning van de verschillende regionale kantoren bij het gebruik van BaaN Finance. Het implementeren van nieuwe processen en monitoren AO/IC. Het verzorgen van diverse rapportages voor het management.


Overige werkervaring

Werkgever : KLM Catering Services
Periode : oktober 1995 - mei 1997
Functie : Applicatiemanager Finance

Werkgever : Manie Accountants
Periode : april 1995 - september 1995
Functie : Hoofd Administratie

Werkgever : Van der Hoop Effectenbank NV
Periode : november 1991 - maart 1995
Functie : Plaatsvervangend hoofd financiële administratie

Werkgever : Administratiekantoor Kloosterboer
Periode : november 1990 - oktober 1991
Functie : Boekhouder / Systeembeheerder

Opleiding interimmanager

1997-1999 NIVE Post HBO Controllers opleiding: HOFAM
diploma 1999
                                             
1987-1992 HES Amsterdam: HEAO bedrijfseconomie
diploma 1997
 
2015 LEARN, Nijenrode
2014 LCS Level 1a - SENS 1 ster
2011 Achmea Business Course, Nijenrode

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kwalificaties
• Project- en programma management
• Accounting en financieel management
• Business planning en analyse
• Change- en transitiemanagement
• Business control en decision support
• Performance measurement
• M&A en PMI
• Financiële analyse en reporting




Talenkennis interimmanager

Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend in woord en geschrift
Duits Matig
Frans Matig


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :