Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Adviseur marketing communicatie / coach / projectleider

Adviseur marketing communicatie / coach / projectleider

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:
• januari 2011 – augustus 2012: projectleider binnen Wijkaanpak Van der Pekbuurt
Ymere vestiging Amsterdam Noord. Werkzaam als projectleider binnen een herstructurering project vanuit de Taskforce Wijkaanpak gericht op de Van der Pekbuurt in Amsterdam Noord. Advisering en ondersteuning t.b.v. sociale projecten om de leefbaarheid in de buurt te vergroten, gericht op talentontwikkeling, bewoners in balans en participatie. Doel: verhogen van de betrokkenheid van de buurtbewoners bij het welzijn en groei van de buurt. Gemiddeld 3 à 4 dagen in de week.

• januari 2007 – juli 2012: senior communicatieadviseur
Ymere (voorheen Woonmaatschappij) vestiging Haarlem. Werkzaam als senior communicatieadviseur binnen een herstructureringsproject (sloop/nieuwbouw of renovatie) Oost Indiëstraat in de Leidsebuurt in Haarlem. Advisering aan het projectteam van Ymere en de Bewonerscommissie ten behoeve van het proces en de communicatie naar de bewoners. Marcom. activiteiten zoals het schrijven van nieuwsbrieven, schrijven en plaatsen van persberichten en het begeleiden en organiseren van bewonersbijeenkomsten. Vanaf januari 2011 op afroep voor enkele uren per maand.

• oktober 2010 – december 2010: senior marketingcommunicatieadviseur
Bureau de Bont in Amersfoort. Werkzaam als senior adviseur ten behoeve verschillende marketingcommunicatie projecten. Advisering aan organisatieadviseurs van Bureau de Bont ten behoeve van marketingcommunicatievraagstukken van verschillende opdrachtgevers. Marcom. activiteiten zoals het schrijven van persberichten, persprotocol, positioneringvraagstukken.


• februari 2008 – september 2008: senior communicatieadviseur
Stadsdeel Oost-Watergraafsmeer in Amsterdam. Werkzaam als senior adviseur op de afdeling Communicatie (15 mensen). Drieledige opdracht: 1. vervangen en ondersteunen hoofd Communicatie bij de aansturing van de afdeling 2. individuele coaching van het hoofd, adviseurs en medewerkers 3. ontwikkelen van het dienstverleningsconcept incl. implementatieadvies voor de afdeling Communicatie. Het concept is erop gericht de dienstverlening van de afdeling Communicatie beter te laten aansluiten op de ontwikkeling van het stadsdeel en de wensen en behoeften uit de organisatie. Het implementatieadvies is gericht op de ontwikkeling van de kwaliteit van de medewerkers/adviseurs, verbetering van de werkprocessen, vaststelling van de vaste en flexibele formatie o.a. door teamuitbreiding en verbetering van de aansturing van de afdeling.

• februari 2007 – januari 2008: senior arbeidsmarktcommunicatieadviseur
Van Oord Dredging and Marine Contractors in Rotterdam. Werkzaam als senior adviseur ten behoeve van de arbeidsmarktcommunicatie. Op lange termijn strategie bepalen en implementeren met oog op het werkgeverschap. Vormgeven aan de samenwerking tussen de afdeling P&O en communicatie (MPR) door het coachen van medewerkers en het professionaliseren en stroomlijnen van gezamenlijke werkprocessen t.b.v. sponsoring, adverteren, internet en beurzen en evenementen. Begeleiden van het sollicitatietraject tot aanname van een medewerker en een senior adviseur. Gedurende 3 maanden medewerker coachen en inwerken. Op korte termijn afdeling P&O ondersteunen met acties en advies bij het invullen van tweehonderdzestig (internationale) vacatures. Marcom activiteiten zoals: opzetten van een nieuwe website ‘werken bij’, bijhouden content website, schrijven van vacatureteksten, advertenties coördineren en plaatsen (print en online), houden en schrijven van interviews, productie van brochures en leaflets, schrijven en aanbieden van persberichten en coördinatie sponsoring. Communicatieprojecten zoals een interne campagne rondom een wervingsbeloning en de organisatie van en het begeleiden van het voor- en natraject van een Open Dag. Aansturen van onderzoek, media-, ontwerp-, internet- en ontwerpbureaus.

• september 2006 – januari 2007: senior marketingcommunicatieadviseur
Woonmaatschappij (per januari 2008 Ymere) in Hoofddorp. Werkzaam als senior adviseur veelal in ‘tandems’ met medewerkers op verschillende interne en externe communicatieprojecten. Corporate communicatieprojecten i.s.m. externe comm. bureaus zoals een projectenbrochure (i.o van RvB) en eindredactie Woonmagazine. Tevens verkoopbrochures, ondersteuning van de bewonerscommunicatie bij sloop/nieuwbouw projecten en verschillende interne communicatie projecten zoals de PR tbv het beleidsplan en opzetten en content beheer intranet.

• september 2006 – januari 2007: senior marketingcommunicatieadviseur
TNO Kwaliteit van Leven in Zeist. Verantwoordelijk voor marketingcommunicatie advies en ondersteuning tbv twee projecten: REACH (Europese chemische wetgeving) en Seminar Animal Feed (diervoederbranche).

• 24 juli 2006 - heden: start als zelfstandig ondernemer


• oktober 2005 – augustus 2006: senior marketingcommunicatieadviseur
TNO Kwaliteit van Leven in Zeist. Werkzaam op de Communicatie afdeling. Verantwoordelijk voor de marketing communicatie advisering en uitvoering op de locatie Zeist aan drie organisatie onderdelen Chemie; Pharma en Voeding en aan directie. Taken: 50% inhoudelijk en 50% coördinerend. Inhoudelijk: adviseren interne klanten; bedenken, ontwikkelen en implementeren van strategieën op concept-, product- en service niveau w.o. implementatie van REACH dienstverlening en de organisatie van internationale beurzen. Adviseren van de directie en uitwerken van de KvL strategie en positionering, nationaal en internationaal. Coördinerend met oog op de communicatie capaciteit en kunde op de locatie; afstemmen van wensen & behoeften, afstemming in proces en bewaking van budget. Functioneel leidinggeven en coachen van twee marketing communicatiemedewerkers.

• maart 2002 – september 2005: communicatieadviseur
Holland Railconsult BV (per mei 2006 MOVARES) in Utrecht. Werkzaam op de Communicatie afdeling. Verantwoordelijk voor de marketing communicatie advisering aan twee businessunits, start-ups, staven en directie. Betrokken bij alle corporate communicatie. Taken: adviseren interne klanten; bedenken, ontwikkelen en implementeren van merkbeleid en –strategie, advertising, direct marketing tot eventmarketing en ontwikkeling van brochures.

• maart 2001 – maart 2002: stafmedewerker communicatie
Holland Railconsult BV (per mei 2006 MOVARES) in Utrecht. Werkzaam op de Communicatie afdeling. Verantwoordelijk voor de uitvoering van diverse corporate communicatie-uitingen: beleid en media t.b.v. arbeidsmarktcommunicatie, de ontwikkeling en vormgeving van brochures, mediaplanning, advertentieproductie, jaarverslag, bedrijfspresentaties, AV-presentaties.

• juni 1997 – februari 2001:
intercedente Randstad Uitzendbureau b.v., vestiging Schiphol Cen¬trum & Amsterdam Z-O.
projectmedewerker Randstad Nederland b.v. in Diemen, ICT Project RUBICS.
medewerker interne communicatie Randstad Nederland b.v. in Diemen, Service Bedrijf ICT.

• april 1997 - mei 1997:
officemedewerker BBDO Business Communications b.v. in Amstelveen.

• maart 1997 - mei 1997:
officemedewerker Bridge Marketingcommunicatie & Support b.v. in Amsterdam Z-O.

• september 1996 - februari 1997:
medewerker Banquet Sales Administration Renaissance Penta Vienna Hotel (Oostenrijk).

• juni 1996 - augustus 1996:
redactiemedewerker Octogon Uitgevers b.v. in Amsterdam.

• september 1994 - februari 1995:
front-office medewerker Golden Tulip Barbizon Centre in Amsterdam.

Opleiding interimmanager

Opleidingen afgerond met diploma
• 2012 Leergang Online Communicatie & Social Media (Eos Communicatie)
• 2007 Cursus Business Writing (Ilja van Roon Lucid Communication)
• 2005 Cursus Persoonlijk Digitaal Communiceren (Hendrikx van der Spek)
• 2002 Adviesvaardigheden en Projectmatig werken (Berenschot)
• 2002 Cursus Marketingcommunicatie B (SRM)
• 2000 ITIL Foundation (Pink Elephant Educational Services)
• 2000 Projectmatig werken (Cap Gemini Nederland B.V.)
• 1997 - 1998 Marketing Nima A en B (Instituut voor Praktijkdiploma's, IPD)
• 1992 - 1997 Hoge Hotelschool Maastricht, richting Horeca Finan¬cieel.
• 1985 - 1992 Atheneum, Sint Nicolaas Lyceum te Amsterdam

Trainingen & Workshops
• 2011 Workshop studiofotografie ‘Play the light, don’t fight it’ (Calumet)
• 2011 Workshop ‘Een merk laten leven met Social Media’ (via Four Months)
• 2011 Workshop Internal Branding bij NOS (via Four Months)
• 2010 Workshop Adobe Lightroom en Adobe Photoshop CS5 (Calumet)
• 2010 Workshop Professioneel Twitteren (via Four Months)
• 2010 Workshop Online Communicatie & Sociale Media (via Four Months)
• vanaf 2007 Basiscursus digitale fotografie (Nikon D80)
• vanaf 2004 Verschillende internationale Avatar trainingen; Basis, Master, Professional en
Wizard (managementtraining tbv zelfsturing- en ontwikkeling - Star’s Edge
International)
• 2003 Portretfotografie (Amsterdam Centrum voor Fotografie)
• 2001 Basiscursus fotografie, ontwikkelen, afdrukken (A’dam Centrum voor
Fotografie)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonsprofiel
Ik ben een authentieke en krachtige persoonlijkheid die ontwikkelgericht met oog voor de te behalen doelen en met een gezonde dosis energie en drive aan de slag gaat. Een generalist die analytisch sterk is en weet dat details van essentieel belang zijn. Iemand die het uitdagend vindt om strategische vraagstukken eenvoudig te maken zodat de juiste doelgroepen binnen en buiten de organisatie worden aangesproken.

Ik ben mensgericht en sensitief en werk graag binnen een procesmatige, richtinggevende aanpak. Verder heb ik een brede ervaring binnen verschillende communicatie disciplines en afdelingen, heb ik diverse opleidingen succesvol afgerond waardoor ik vakinhoudelijk sterk ben en in staat ben afstemming te creëren tussen mensen, processen en doelstellingen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels goed in woord en geschrift
Duits voldoende in woord en geschrift

Overig

Nevenactiviteiten
• Sinds 2008 actief als lid van de Open Toernooi Commissie ALTC (tennis)
• Lid Sociëteitsbestuur van Studentenvereniging Amphitryon als Algemeen Coördinator. Periode: februari 1995 - september 1995.

Overig
• Uitstekende beheersing van: Microsoft Word, -Excel, -Project 98.
• Hobby’s: fotografie (portret, natuur), golf, tennis, reizen, skiën en zeilen.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :