Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller, Controleleider

Controller, Controleleider

Werkervaring interimmanager

2012-heden: Bright Vision Entertainment (Leeuwarden)
Functie: Financial Controller
Verantwoordelijkheden: Leiding geven aan financiele administratie, planning en control cyslus, interne en externe verantwoording van financiele informatie waaronder opstellen jaarrekeningen, optimaliseren administratieve organisatie, cash flow management.

2005-2012: Meeuwsen Ten Hoopen (Emmeloord)
Functie: Controleleider / Assistent Manager
Verantwoordelijkheden: Kwalitatief goede uitvoering van accountantscontroles, bewaking van budgetten inclusief commerciele activiteiten, contact en besprekingen met clienten, interne ontwikkeling personeel, ontwikkeling en groei van controleteam Noord.

2002-2005: Van der veen en Kromhout (Drachten)
Functie: Assistent Accountant
Verantwoordelijkheden: Uitvoeren van administratieve werkzaamheden. Samenstellen van jaarrekeningen en fiscale aangiftes voor clienten in het kleine MKB.

Opleiding interimmanager

2003 –2009
Rijksuniversiteit Groningen, Executive Master of Accountancy ( EMA ), theoretish deel van de opleiding tot Register Accountant.

1997 –2003
Hanzehogeschool Groningen, Bachelor of Accountancy, voltijd opleiding accountancy aan de HEAO.

1992-1997
Liudger Collega Drachten, HAVO.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kerncompetenties

Leiding geven
Veel ervaring in leiding geven aan controleteams

Communicatief Vaardig
Veel ervaring in mondeling en schriftelijk contact met cliënt, in staat om op meerdere niveaus te communiceren, gevoel voor verhoudingen.

Financieel Inzicht
Sterk rekenkundig en financieel onderlegd. In staat makkelijk verbanden te leggen en analyses uit te voeren.

Administratieve Organisatie
Specialist in de administratieve organisatie door jarenlange ervaring in de accountantscontrole. Hier ook specifieke opdrachten voor uitgevoerd. Ervaring in de volgende sectoren ( niet limitatief ) : Handel, Transport, detailhandel, groothandel, non profit.

Jaarrekeningen lezen / opstellen
Ervaring en jaarrekeningen opstellen en lezen. Opstellen van jaarrekeningen zowel enkelvoudig als geconsolideerd, ook met tussenconsolidaties. Zowel in Excel als in Audition. Jaarrekeningen lezen met name gericht op advisering aan cliënten.

Externe verslaggeving
Veel kennis van BW2 titel 9. De meeste controles die ik heb uitgevoerd hadden betrekking op Nederlands Recht. Zijdelings te maken gehad met IFRS, wel kennis van IFRS door master studie.

Informatie technologie
Interesse voor IT. Niet de technische IT, maar de inrichting van processen en procedures van IT binnen bedrijven. Controles uitgevoerd bij een aantal grote bedrijven met ERP pakketten. Betrokken geweest bij de invoering van ERP pakket bij groot bouwbedrijf.

Beschrijving uitgevoerde werkzaamheden / werkervaring

- Controle jaarrekening
Beoordelen Administratieve Organisatie ondernememing, om vast te stellen in hoeverre gesteund kan worden op de aanwezig administratieve organisatie en interne controles. Op basis daarvan vasstellen welk aanvullende analyses en aansluitingen nodig zijn om de jaarrekening van een controleverklaring te voorzien.

- Opstellen jaarrekening
Opstellen jaarrekening met de door de client opgeleverde informatie. Daarbij afsluitende journaalposten maken en voorleggen aan client. Ook ervaring in het maken van consolidaties, geconsolideerde jaarrekeningen.

- Voeren financiele administratie
Invoeren inkoopfacturen, verwerken bankafschriften, verwerken loonmutaties en loonadministratie in financiele administratie, cash flow planning en opstellen financiele verantwoordingen.

- Bedrijfseconomische advisering en ondersteuning
Uitvoeren en ondersteunen bij opstellen forecasts, uitvoeren afsluitingsproces en maandafsluitingen. Opstellen en ondersteunen bij opstellen managementinformatie. Bespreking kwaliteit managament informatie met directie.

- Bespreken jaarrekening / advies
Met de verantwoordelijk accountant bespreking voeren met de client over belangrijke bevindingen van de jaarrekening controle of over adviezen. Zelfstandig uitvoeren van intake nieuwe clienten.

- Opstellen beschrijving Administratieve Organisatie
Opstellen beschrijving administratieve organisatie op basis van interviews met belangrijke functionarissen als hoofd administratie, hoofd inkoop, bedrijfsbureau, hoofd verkoop, hoofd automatisering, directie. Veel advisering over verbetering administratieve organisatie bij controleplicht van ondernemingen.

- Overige adviezen
Advies omtrent kostprijs analyses, ICT projecten ( de procedurele inrichting en randvoorwaarden )

- Administratieve dienstverlening
Boeken administratie en ondersteunen ondernemers bij opstarten onderneming, waaronder maken bedrijfsplan en financieringsplan.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
- Spreken : Moedertaal
- Schrijven : Moedertaal

Engels :
Spreken : Goed
Schrijven : Goed

Duits :
Spreken : Redelijk
Schrijven : Redelijk

Fries
Spreken : Uitstekend
Schrijven : Matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :