Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

verandermanager

verandermanager

Werkervaring interimmanager

Mei 2011 – juni 2012
Ondersteuning van de projectleider van een welzijnsorganisatie bij het ontwikkelen van samenwerkingsverbanden met Bureau Jeugdzorg binnen het kader van de transitie Jeugdzorg.

Mei 2011 – oktober 2011
Adviseur programmadirecteur bij de opzet en inrichting van het onderzoeks- en scholingsprogramma ‘Healthy ageing’ voor een hogeschool.

Februari 2010 – mei 2011
Als interim manager naast de gebruikelijke leidinggevende en managementtaken ook verantwoordelijk voor teambuilding, coaching en de implementatie van de nieuwe methodiek voor de opvang van AMV (Alleenstaande Minderjarige Vreemdelingen) bij 3 verschillende teams (gelijktijdig) met in totaal 80 medewerkers. Lid van het MT Bijzondere Opvang COA.

December 2009 – juni 2012
Het begeleiden vanGemeente Delfzijl bij het opstarten van zgn. RBA-trajecten (Results-Based Accountability). Dit is een resultaatgerichte methode waar buurtbewoners samen met instellingen, organisaties en bedrijven als partners, initiatieven ontwikkelen ter verbetering van welzijn en leefbaarheid in de buurt. Het effect van alle activiteiten wordt gemeten en door alle partners gezamenlijk beoordeeld op de bijdrage aan het resultaat. De dynamiek van de bewonersgroepen draagt bij aan de zelfredzaamheid, het participatievermogen en de activering van de buurt – waarmee deze trajecten goed passen binnen de WMO-doelstellingen van de gemeente.

Juli 2009 – november 2009
Voor de Directie Justitieel Jeugdbeleid van het Ministerie van Justitie een onderzoek uitgevoerd naar de positie/sturing van jeugdreclassering.
Op de vraag of de huidige sturingsrelatie van het ministerie met jeugdreclassering nog wenselijk was, is voor het eerst de hele jeugdstrafrechtketen in kaart gebracht. In een aantal stakeholdersessies zijn knelpunten in deze keten vastgelegd en verbeterpunten voorgesteld. Hieruit zijn aanbevelingen geformuleerd voor het verbeteren van de sturingsrelatie en is inzicht gegeven in voor- en nadelen van alternatieve stelselinrichtingen voor de positie en sturing van jeugdreclassering.

Mei 2008 – januari 2010
De Raad voor de Kinderbescherming kreeg de opdracht om de doorlooptijd van civiele raadsonderzoeken met 65% te verminderen. (Het programma Beter Beschermd / Anders Werken). Als procesbegeleider bij vijf verschillende Raadslocaties een standaard werkproces op maat gemaakt voor de locale omstandigheden, in samenspraak met de locatiemedewerkers. Dit werkproces is per locatie beschreven en geïmplementeerd waarna aan het gestelde doel voldaan werd.

Augustus 2008 – december 2008
Voor een woningbouwcoöperatie Buurtbeheer versie 2.0 vormgegeven.
Na onderzoek onder interne en externe betrokkenen een advies opstellen voor de nieuwe specificaties van de functieomschrijving en het functieprofiel van de Buurtbeheerder.

Februari 2008 – juli 2008
Voor een provincie een haalbaarheidsonderzoek opzetten en uitvoeren naar de mogelijkheden voor een interne frontoffice voor de facilitaire en ICT-diensten.

Februari 2008 – januari 2009
In opdracht van de Raad voor de rechtspraak leiding geven aan een project voor het ontwerp en de implementatie van een simulatiemodel voor workflowmanagement van het strafrechtproces van vier arrondissementsrechtbanken.

Januari 2008 – januari 2011
Het begeleiden van gemeente Stadskanaal bij het opstarten van zgn. RBA-trajecten (Results-Based Accountability) binnen het kader van het programma Wijkontwikkeling Stadskanaal.

Maart 2007 – september 2007
Redesign werkprocessen van Bureau Jeugdzorg Groningen. BJz Groningen wenste over te gaan van cliëntoriëntatie naar ketensturing. Als adviseur en facilitator het redesign van alle werkprocessen en de herinrichting van de organisatie ondersteund. Dit leidde tot een verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening die leidend was voor de voorgestelde veranderingen.

December 2005 – februari 2008
’Studentenrendement’, afstemming leerdoelen studenten – wijkteamdoelen korps
Het Regionaal politiekorps Amsterdam-Amstelland wil op wijkteamniveau de capaciteitsbehoefte van wijkteams matchen met de mogelijke inzet van politiestudenten. Als adviseur in een pilotproject een methodiek van inzet van student-agenten ontwikkeld. Het succes van deze pilot leidde al snel tot een korpsbrede implementatie. De nieuwe aanpak levert het korps jaarlijks 1.500.000 efficiënt inzetbare manuren op zonder extra kosten. Daarnaast is de kwaliteit van de praktijkopleiding verbeterd.

April 2005 – januari 2006
Het beschrijven van de processen van de Academie Politie Amsterdam Amstelland (APAA) volgens de OMP (OrdeningsMethodiek Politie), het opstellen van een voorstel voor de borging van de werkprocessen en het schetsen van een mogelijk vervolgtraject.

Juni 2005
Voor Artilaw een advies over projectontwikkeling opgesteld en de tenderaanvraag: "Strengthening the institutions and administrative capacity of the Ministry of Culture and Tourism for full application of the acquis communautaire related to cultural heritage." samengesteld (Bulgaarse project).

Mei 2005
Voor EAICY, een overkoepelende organisatie van organisaties in de Jeugdzorg uit Europa en de voormalige Sovjet Unie, een driedaags seminar in Praag georganiseerd. Doel van het seminar is deelnemers uit andere landen inzicht te geven in de mogelijkheden van EQUAL en hun te begeleiden in het aanvragen van subsidies voor eigen projecten.

Februari 2005 – april 2007
Ondersteuning bij de ontwikkeling en de uitvoering van het nationaal en internationaal EQUAL-project ‘Intersectorale jobrotation’ voor Humanitas Kinderopvang

Januari 2004 – april 2005
Projectontwikkeling en projectmanagement van een nationaal en internationaal EQUAL-project "Peoplemanagement voor ICT" voor Provincie Groningen.

Januari 2004 – augustus 2004
De Rijksuniversiteit Groningen, faculteit Bedrijfskunde,
ondersteund bij de ontwikkeling van een EQUAL project ASHRM (‘Age Sensitive Human Resource Management’).

Opleiding interimmanager

Opleiding:
1987
Specialisatie Arbeids- en Organisatie Sociologie Verschillende tentamens behaald.
1986
Kandidaatsexamen Sociologie Universiteit Groningen MBA fase 1
1985
Getuigschrift 1e graads onderwijs- bevoegdheid Economie I en Statistiek

Trainingen en cursussen
2012:
Conflicthantering, NCOI
2011
Facilitator Impulse methodiek, ResetManagement
2010
Facilitatortraining, Maja van der Zijden
2008
INK, Stichting INK
2007
Results-Based Accountability, Training for Trainers and Coaches, The Fiscal Policy Studies Institute, Santa Fe, New Mexico
Commerciële Persoonlijke Effectiviteit, Human Resources Management BV
2006
Veranderen in organisaties, Associatie voor Organisatie Ontwikkeling
2005
Prince II Practitioner, APM Group
Prince II Foundation, APM Group
Consulting skills, Associatie voor Organisatie Ontwikkeling
Mavim, Ordina
2004
Consulting skills, Schouten en Nelissen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- Resultaatgericht
- Loyaal
- Omgevingssensibel
- Peoplemanager
- Flexibel
- Leergierig

Talenkennis interimmanager

Taal Schriftelijk Mondeling
Nederlands goed goed
Engels goed goed
Duits redelijk goed
Frans redelijk redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :