Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Facilitair Manager

Facilitair Manager

Werkervaring interimmanager

September 2010 / heden Interimopdrachten als zelfstandig ondernemer.
opdrachtgever: Wellantcollege, Houten. (VMBO/MBO ) 1400 medewerkers, 27 vestigingen, 13.000 leerlingen
Opdracht: Uitvoeren van de inkoopfunctie bij IPC groene ruimte en de integratie van de inkoopfunctie van IPC bij Wellant bevorderen.
Overige opdrachtgevers:
• IPC groene ruimte, Arnhem. Diverse adviesprojecten. ( oktober 2010, maart 2011)
• Waterschap Velt en Vecht, Coevorden. Begeleiding Europese aanbestedingen tractoren en
aanbouwwerktuigen. Succesvol afgesloten.
• A.P. van kleef, Duiven ( bouw- verbouw en onderhoud tuinen). Bedrijfsadvies en financiën.
• Ad – Dos – Co, Ede ( software-ontwikkelaar t.b.v. ziekenhuizen). Bedrijfsadvies en financiën.
• de Beer, Arnhem ( trainer en adviseur ). Bedrijfsadvies en financiën.
Mijn werkervaring ( Vaardigheid, kennis en kunde ) is heel (organisatie) breed.
2001/augustus 2010 Hoofd Inkoop, Arbo-coordinator, Hoofd BHV, auditeur kwaliteitszorg ISO
In 2001 ben ik projectleider geweest van een project “V.I.P” Verbetering inkoopprestatie IPC groene ruimte met als doel een professionele centrale inkoop. Aansluitend aangesteld in de functie van Hoofd Inkoop. Inkoop bestaande uit kantoorgebruiksmiddelen, meubilair, Food en Non food, ICT- hardware, Handelsdrukwerk en boekdrukwerk, auteurscontracten, Technische gebruiksmiddelen, Vervoer(auto’s en 9 persoonsbusjes), Materieel bestaande uit landbouwtractoren, rups- en mobiele graafmachines, wielladers, gronddumpers, grasmaaimachines, motorkettingzagen, bosmaaiers, tuin- en parkmachines, bestratingsapparatuur, GPS-besturingssytemen en ……, training- en oefenlocaties t.b.v. praktijkopleiding.

Voor de machines werden inkoopteams geformeerd waarvan ik voorzitter was en waarin ik de commerciële belangen behartigde. Als hoofd inkoop deed ik uiteindelijk het inkoopvoorstel aan de betreffende budgethouder en wikkelde de aankoop na goedkeuring af.

Als Arbo-coördinator heb ik alle aspecten van Arbo gevormd en geïmplementeerd. Periodiek R.I.E. uitgevoerd, plan van aanpak gemaakt en sturend/ controlerend laten uitvoeren.
Later overgaand in preventiemedewerker.

Als Hoofd BHV heb ik de BHV-organisatie opgezet en geïmplementeerd. Tevens heb ik het BHV-team van 13 personen aangestuurd.

Voor het behalen van het ISO-9000 certificaat ben ik in 1999 mede verantwoordelijk geweest voor het opzetten en inrichten van het kwaliteitszorgsysteem. Aansluitend ben ik tot augustus 2010 auditeur kwaliteitszorg geweest.

In september 2010 heb ik vanwege reorganisatie, in aanmerking komend voor VUT, het dienstverband bij IPC groene ruimte beëindigd.

1991/ augustus 2010 IPC groene Ruimte B.V., Arnhem ( praktijkschool voor Bosbouw, stedelijk en landschappelijk groen en civiel techniek) in verschillende functies.
1991 / 1995 Hoofd Algemene Zaken. Verantwoordelijk voor alle ondersteunende diensten ( TD, ID incl. huisvesting, RD en secretariaat) verantwoordelijk voor de financiële afwikkeling van de Ministeriële subsidie en verslaglegging aan de directie en het bestuur.
1995/2001 Hoofd Service Unit. Budgettaire en personele verantwoordelijkheid voor de ondersteunende diensten die werden ondergebracht in een bedrijfsunit.
De bedrijfsunit bestond uit: Technische dienst, Interne Dienst, Restauratieve Dienst, ICT en Secretariaat.

Opleiding interimmanager

Na het volgen van de lagere school en mijn opleiding bij het Lodewijk Makeblijde College
In Rijswijk (HBS) , tegenwoordig Stanislascollege in Rijswijk, ben ik gaan werken bij het Ministerie van Defensie in Den haag.
In de loop van de jaren heb ik nog diverse diploma’s en certificaten gehaald. Steeds afgestemd op de werkzaamheden van dat moment.
Mijn opleidingsniveau is HBO+ aangevuld met vakdiploma’s en –certificaten.

December 2006 Certificaat cursus Auteursrecht.
2001 / 2002 Diverse(7) modules van NEVI 1
en NEVI 2.
2002 Certificaat Arbo-coordinator
(later Preventiemedewerker).
2001 Diploma Hoofd Bedrijfs Hulp
Verlening
2000 Diploma Bedrijfshulpverlener
2001 / 2003 Diverse certificaten auditeur /
normkennis NEN EN ISO 9001:
2000
Januari 2000 certificaat cursus “Thermische
behaaglijkheid en
klimaatbeheersing in gebouwen”
Februari 1998 Certificaat praktijktraining bouw
kwaliteitssysteem ISO
Juni 1978 behalen van diploma Moderne
BedrijfsAdministratie.
Juni 1977 behalen van Praktijkdiploma
Boekhouden.
1974/1975 Opleiding bedrijfsleider
detailhandel ( afgerond zonder
examen ).

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PERSOONLIJKE EIGENSCHAPPEN:
• Duidelijk en motiverend
• Accuraat
• Pragmatisch maar ook analytisch
• Oplossingsgericht
• Procesmatig
• Proactief
• Klantgericht zowel intern als extern
• Positief
• Gezellig / vrolijk, Sociaal en betrokken
• betrouwbaar
EXPERTISE:
• Brede inkoopkennis. B.v. inkopen van
ICT, facilitaire producten, materieel t.b.v. civieltechniek, groenonderhoud, bosbouw. Training- en oefenlocaties.
• Bekend met ARW 2005 RAW2005/2010
• Adviseren en motiveren bij veranderingsprocessen.
• Ervaring met Europese aanbesteding
• Inrichten facilitaire één-loketfunctie .
• Ervaring met contractbeheer.


Talenkennis interimmanager

Nederlands Goed.
Engels en Duits redelijk.

Overig

PROFIEL EN HOUDING:
Bij het inrichten, veranderen en/of verbeteren van de facilitaire dienstverlening kan ik management en medewerkers adviseren en/of begeleiden. Het motiveren van medewerkers om mee te gaan in de beweging van de verandering of uitbreiding lukt mij bovengemiddeld goed door de medewerkers te betrekken in het proces en belangstelling te tonen naar de vorderingen.
Ik heb de overtuiging dat de inbreng van mijn kennis en kunde van groot belang is bij de ontwikkeling die organisaties (moeten) meemaken. De kosten van facilitaire ondersteuning en de inkoopkosten moeten beheersbaar blijven zonder concessies te doen aan kwaliteit.
Mijn kracht is mezelf snel in te werken door te luisteren naar de wensen en het belang van de interne en externe klant. Mijn vaardigheid is met de ontvangen informatie oplossingsgericht werken om een prima resultaat neer te zetten. Mijn innemend karakter en overtuigingskracht zijn daarbij van positieve waarde. Vooral de laatste jaren heb ik mij, aansluitend op de functie van Facilitair Manager, na een succesvol afgesloten project “verbetering inkoopprestatie”, in de functie van Hoofd Inkoop beziggehouden met de inkoop van een breed pakket middelen en materieel. ( kantoorartikelen,verpakkings- en technische materialen, food- en nonfood, vervoer, ict, machines voor gebruik in groenonderhoud, bosbouw en civieltechniek.) Binnen een korte periode heb ik een inkoopvoordeel van enkele tonnen gerealiseerd.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :