Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Directeur

Directeur

Werkervaring interimmanager

1. Diverse activiteiten, 4 dagen per week

Zomer 2009 tot heden
- Doorlichten van diverse noodlijdende bedrijven in opdracht van een participatiemaatschappij
- Bestuurslid (onbetaald) goede doelen organisatie
- Coaching diverse directeuren (8) binnen profit sector

De bovenstaande acitiviteiten wil ik de komende maanden afbouwen, om mij weer volledig fris en met nieuwe ideeen op een nieuwe opdracht te kunnen richten.

2. Raad voor de kinderbescherming 275 MW

November 2007 tot zomer 2009, 5 dagen per week

Interim directeur van de regio’s Friesland en Flevoland.
Profie onderneming: Lusteloze en inproductieve organisatie, waar men de jaren daarvoor heeft geleden onder een te beperkt management. Tevens had de organisatie te maken met een hoog ziekteverzuim en lange doorlooptijden.

Resultaten:
De resultaten zijn bijzonder goed. Het ziekteverzuim is met 50% gedaald, de managementteams zijn op orde en functioneren als team uitstekend, de caseloads zijn op niveau, de wachttijden zijn afgenomen tot een minimum en de doorlooptijden op met name de beschermingszaken zijn afgenomen tot 30 dagen. De motivatie en het werkplezier binnen het management is sterk verbeterd en er is afscheid genomen van alle niet functionerende medewerkers. Dit zal de komende maanden verdere positieve effecten moeten laten zien. Het is nu van belang om de ingezette koers verder vast te houden en de organisatie op een dusdanige wijze aan te sturen zodat de ingezette koers vastgehouden kan worden. Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat dit gaat lukken, omdat het management veel zelfstandiger kan opereren en zich mede verantwoordelijk voelen voor de te behalen resultaten. Daarnaast is de teamspirit binnen de management teams uitzonderlijk verbeterd. Daarnaast is de samenwerking met Bureau Jeugdzorg, OM/ZM, de politie en de gedeputeerde sterk verbeterd.

3. Jongerenhuis Harreveld 300 MW

Augustus 2006 tot November 2007, 4 dagen per week

Interim directeur
Profiel: Verwaarloosde en inproductieve organisatie, waar men de jaren daarvoor heeft geleden onder zeer veel negatieve publiciteit. Dit heeft zijn weerslag gehad op het management en de medewerkers.

Resultaten:
We hebben met beperkte middelen een behoorlijke reorganisatie doorgevoerd. Wij hebben door de medewerkers efficienter in te zetten en de roosters slimmer te maken mogelijkheden gecreeerd om meer begeleiding op de groepen te zetten. . Het ziekteverzuim is van 18% gedaald naar 6 a 7 %, de managementteams zijn op orde, de fomatie is op niveau, alle medewerkers zijn getraind op fysieke, mentale en op pedagogisch vlak. De motivatie en het werkplezier binnen het management is bijzonder goed en er is afscheid genomen van alle niet functionerende medewerkers. Er zijn diverse nieuwe groepen gestart zoals een nieuwe groep voor jeugdigen met een gesloten machtiging en extra opvang voor crisiskinderen.






4. Reclassering Nederland

September 2005 tot September 2006, 4 dagen per week

Programmamanager: reclasseringsbalie:

Doelen:
- Ontwikkelen projectplan, samen met de betrokken ketenpartners, 3RO en OM/ZM
- Aansturen projectteam en projectleiders om samen de reclasseringsbalie op alle OM locaties te implementeren.

Alvorens ik ben gestart met de landelijke implementatie ben ik actief geweest met het aansturen van de pilot in Amsterdam. (3 maanden)

Resultaten:
Op alle belangrijke locaties van het OM zijn de reclasseringsbalies geïmplementeerd, bemand en functioneren naar behoefte. Tezamen met alle belangrijke ketenpartners (politie, OM, ZM, Jeugdzorg en de Raad) zijn de plannen ontwikkeld en doorgevoerd. Het heeft een enorme impuls gegeven aan de samenwerking binnen de keten, overleg en informatie-uitwisseling worden steeds beter zodat de cliënten beter en sneller geholpen kunnen worden.

5. Jongerenhuis Harreveld

Mei 2005 tot September 2005

Interimdirecteur. Vervanging sectordirecteur

6. Reclassering Nederland 375 MW

September 2003 tot april 2005, 4 dagen per week

Regiodirecteur Midden-oost Nederland (320 Medewerkers)

Ontwikkelen plan om de Reclassering om te vormen tot een regionaal ingedeelde organisatie. De resortbureaus kwamen hiermee te vervallen.

Resultaten:
Samen met het managementteam hebben we het totale reorganisatieplan ontwikkeld. Bijna het gehele personeel stond achter dit plan, met name daar wij het merendeel betrokken hebben bij de tot standkoming, middels werkgroepen en een klankbordgroep. De aangepaste organisatiestructuur incl. taken en bevoegdheden, primair proces, procedures, werkwijzen, middelen is doorgevoerd, zonder dat dit effect heeft gehad op de dagelijkse werkzaamheden, werkdruk en werksfeer.
Het aantal locaties is teruggebracht van 8 naar 4,. Met als resultaat 1 locatie per arrondissemnet. Het aantal managers is ook teruggebracht naar 4. Dit is de samenwerking en de communicatie binnen de keten ten goede gekomen. De gehele ketensamenwerking is verder ontwikkeld, waardoor de produtiviteit, de wachttijden en de doorlooptijden sterk zijn verbeterd.

Gedurende deze periode heb ik tevens diverse conferenties, expertmeetings en brainstormsessies geleid in opdracht van de Reclassering en het Ministerie van Justitie. (D.S.P.)








7. Price Waterhouse Coopers Consulting (later I.B.M. Consulting )

Februari tot juli 2003, 2 dagen per week

Begeleiding directie en management bij de overgang naar IBM consulting:
• Persoonlijke coach van een aantal managers (12)
• Begeleiden van Managementteam en de projectmanagers (onderlinge samenwerking)
• Begeleiden van diverse vergaderingen en themasessies.

8. Thuiszorg

Februari tot juli 2003, 1 dag per week

Begeleiding management bij de gehele reorganisatie
• Persoonlijk begeleiden van een aantal managers (5) op het gebied van werkinhoud en persoonlijke ontwikkeling.
• Begeleiden Managemnt team


9. T.P.G. N.V. 600/450 MW

Januari 2001 tot eind 2002 , 4 dagen per week

Interim directeur van Print en mail divisie (vestigingen Utrecht en Amsterdam (2 loc))
Profiel: Verliesgevende en lusteloze organisatie waar het werkplezier was gedaald tot een minimum niveau. 3 Locaties moesten worden samengevoegd tot 1 organisatie op 1 nieuw te bouwen locatie. De gehele operatie mocht geen enkele invloed hebben op de dagelijkse werkzaamheden en de productiviteit.

Resultaten:
2 organisaties( 3 locaties) zijn omgevormd tot 1 goed ingerichte organisatie waarbij kwaliteit, efficiency, tijdigheid, betrouwbaarheid en samenwerking continue bewaakt zijn gebleven. De organisatorische integratie heeft 6 maanden eerder plaatsgevonden dan de fysieke integratie, hierdoor is de productie op orde gebleven.
De Beide vestigingen zijn binnen de geplande periode geïntegreerd, volledig gereorganiseerd en geoptimaliseerd, wat heeft geresulteerd in een gezonde onderneming met een zeer mooi winstcijfer (10,7%)waar alle werknemers met plezier werken (ziekteverzuim is gedaald van 13,8% naar 5,4%)

10. Internationaal bedrijf, welke wereldwijd toonaangevend is en een van de grootste is op het gebied van computer- en randapparatuur.

September 2000 tot februari 2001, 2 dagen per week,
• Personal coaching Management team van 6 personen.
• Individueel en als team.

11. Internationaal kantoor voor werving en selectie (inmiddels overgenomen), loopbaanontwikkeling en verdere arbeidszaken, totaal 150 werknemers

Januari 2000 tot juli 2000 4 dagen per week, 2000.

Interim directeur

Resultaten:
In die periode was er meer vraag dan aanbod van goed personeel, hierdoor was het essentieel om zeer adequaat te anticiperen op de vraag van de klant. De gehele organisatie en haar activiteiten is doorgelicht en op basis daarvan is er een juiste organisatiestructuur opgesteld, waarbij de capaciteiten en kwaliteiten optimaal benut worden en de ondernemingsdoelstellingen eenvoudig behaald kunnen worden. Dit heeft een behoorlijke productiviteitsverhoging tot gevolg gehad. Door de optimalisatie van de organisatie, gerichte aansturing, verbeterde managementinformatie en de juiste persoon op de juiste plek is de doorlooptijd verbeterd van 75 dagen naar 7 werkdagen
Samen met een team van mensen hebben we nieuwe werkwijzen en procedures ontwikkeld met als doel uniformiteit van werken en communiceren, zowel intern als extern.
“Gelijke neuzen”gevoel is teruggebracht binnen de organisatie, d.m.v. presentatie - en confrontatiesessies.


12. BAAN N.V. en SIMAC N.V.

Februari 1998 tot december 1999 4/5 dagen per week

Interimdirecteur van over te nemen partij 250 MW

Resultaten:
Gehele overname van automatiseringsonderneming (250 WN) heb ik begeleid, zowel op contractueel, financieel, als organisatorisch vlak. Op basis van een integratie plan zijn alle activiteiten ondergebracht bij Simac en Baan, met als uitgangspunt een win/win situatie voor alle partijen.


13. Middel groot detacheringbedrijf 250 MW

Augustus 1997 tot december 1997, 4 dagen per week

Algemeen directeur:

Resultaten:
Omzetverhoging van 30 % en een rendementsverhoging van 38%. Dit hebben we o.a. bereikt door het uitbouwen en verbreden van het gehele personeelsbestand, d.m.v. het opzetten van opleidingsprogramma’s tezamen met Arbeidsbureaus, om HBO - ers en academici om te scholen. De arbeidsbureaus hebben een groot gedeelte van de omscholing en de personeelskosten gesubsidieerd. Daarnaast hebben we een stimulatieprogramma opgestart met als doel:
• Verhoging work & fun
• Verbeteren onderlinge samenwerking en communicatie
• Gelijke neuzen


14. ASG de Veer , middelgroot automatiseringsbedrijf 200 MW

Maart 1996 tot augustus 1997, 4 dagen per week

Manager detacheringsdivisie:

Resultaten:
Opzetten en leiding geven aan de detacheringdivisie, opgezet en zeer winstgevend gemaakt (binnen 3 mnd 75 WN)
Opleidingsprogramma’s opgestart in samenwerking met arbeidsbureaus, om Hbo ers en academici om te scholen.

Opleiding interimmanager

HBO
MBE

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profiel:
De afgelopen 15 jaar ben ik actief als zelfstandig interim manager en heb ik meer dan 10 opdrachten als interim-directeur, zowel binnen de profit- als de non profit markt, met succes afgerond. Naast mijn interim activiteiten ben/was ik actief als coach van diverse directeuren en managers. Mijn belangrijkste kernwaarden zijn: de juiste balans tussen doelgerichtheid, duidelijkheid en menselijkheid, mijn enorme energie, zeer goed gevoel voor talenten, creativiteit, betrokkenheid en mijn nimmer aflatende enthousiasme. Mijn wijze van aansturen is te omschrijven als: sturen op duidelijke afspraken, gericht, met respect voor ieders functie, talenten en kwaliteiten, betrokken maar op de juiste afstand. Ik geloof in humor, vertrouwen, loyaliteit, respect, rechtvaardigheid en in passie en bevlogenheid.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis:
Nederlands Woord en geschrift goed
Engels Woord en geschrift goed
Duits Woord en geschrift goed
Frans Woord en geschrift redelijk
Spaans Passief


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :