Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financiën, control en bedrijfsvoering

Financiën, control en bedrijfsvoering

Werkervaring interimmanager

Beknopte werkervaring
Juli 2011-nu : Advies, Senior business consultant
September 2007-juli 2011 : Eiffel, Senior Consultant en Projectleider
Januari 2004-september 2007 : Gemeente Vught, Concern controller
November 2000-februari 2004 : Thuiszorg Brabant Noord-Oost,
Manager Informatisering en Automatisering
Augustus 1999-oktober 2000 : Gemeente Houten, Sector controller
Januari 1996-augustus 1999 : Gemeente Oisterwijk, Financieel consulent
1991-1995 : Diverse kortdurende opdracht op interim basis
in mijn studententijd bij o.a. de gemeente
Tilburg, Thuiszorg Midden-Brabant, Van Gend &
Loos, PLM fotophinishing en ER groep

Interim-opdrachten (vanaf 2007 – nu)
• Regionale Milieu Dienst West-Brabant, Uitvoering geven aan het implementatie- en verandertraject op basis van het geschreven adviesrapport in het kader van de inrichting van de control en financiële administratie (2 dagen per week; augustus 2011 – juni 2012)
• Rossignol holding en Suriname Pig Farm (gevestigd te Paramaribo Suriname), advies in het kader van de inrichting van de organisatiebesturing en ontwikkeling (fulltime; juli-augustus 2011)
• Regionale Milieu Dienst West-Brabant, advies in het kader van de inrichting van de control en financiële administratie (parttime; januari – juni 2011)
• Incova, advies/ondersteuning aan een startende ondernemer (import/export BV) m.b.t. bedrijfseconomische en fiscale vraagstukken (16 uur per maand; augustus 2010-nu)
• Hoogheemraadschap van Delfland, kwartiermaker en sectorcontroller/vervanger van de concern controller in het kader van de uitwerking van concern brede proces van ‘Opdracht tot uitvoering’ (fulltime; januari2009-mei 2010)
• Gemeente Delft, Adviseur vernieuwing planning en control cyclus (parttime; januari-maart 2009)
• Gemeente Albrandswaard, Opsteller Verbeterplan Afhandeling (parttime; februari-mei 2008)
• Gemeente Delft, interim sector controller/trekker voor het concern brede traject in het kader van de rechtmatigheid (fulltime; januari-september 2008)
• Gemeente Grave, Projectleider Kerntaakdiscussie en bezuiniging in opdracht van de gemeenteraad (parttime; maart-juli 2008)
• Gemeente Schoonhoven, Opzetten en inrichten methodiek en proces van onderzoeken in het kader van doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid (parttime; januari-september 2008)
• Gemeente Lopik, Opzetten en inrichten methodiek en proces van onderzoeken in het kader van doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid (fulltime; oktober 2007)
• Gemeente Amsterdam, Onderzoek uitgevoerd in het kader van de subsidievertrekking van de gemeente (fulltime; september-oktober2007)

Opleiding interimmanager

Opleidingen en trainingen
• Bedrijfseconomie, masters programma Business Administration (MBA) en vervolgens doorstromen naar DBA aan de Universiteit van Tilburg (procedure van aanmelding gestart teneinde te starten: september 2012)
• Bedrijfseconomie, accentprogramma accounting en management control aan de Universiteit van Tilburg (diploma behaald)
• VWO-beta: Wiskunde 1, Natuurkunde, Scheikunde, Economie 1, Biologie, Engels en Nederlands (diploma behaald)
• Trainingen op het gebied van o.a. Leidinggeven, Projectmanagement, Programmamanagement, Vergadertechnieken, Verkopend Adviseren, INK Auditing, Adviesvaardigheden, Benchmarking bij organisaties, Balance scorecard, Meten en Sturen van prestaties, Empowerment.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Voornaamste kennis- en ervaringsgebieden
• Bedrijfseconomische- en bedrijfsvoeringsvraagstukken
• Organisatieveranderings- en ontwikkelingsvraagstukken
• Projectmanagement vraagstukken
• Programmamanagement vraagstukken
• Treasurybeleid, financierings- en liquiditeitsvraagstukken
• Risicomanagement vraagstukken
• Vastgoed vraagstukken
• Informatisering, ICT en automatiseringsvraagstukken
• Vraagstukken in het kader van inkoop en aanbestedingsbeleid
• Architectuurprincipes als veranderingsinstrumenen: fysieke en mentale implementatie
• Procesarchitectuur ((her)ontwerp en (her)inrichting), -management en –optimalisatie
• Besturingsmodellen: inrichting en opbouw, informatiemanagement en –voorziening op strategisch, tactisch en operationeel niveau
• Opzetten en inrichten van de planning & control cyclus bestaande uit o.a. de instrumentarium van begroting en verantwoording
• Opzetten en inrichten van de administratieve organisatie en interne controle
• Onderzoek en advies in het kader van doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid


Talenkennis interimmanager

Engels

Overig

Voornaamste nevenactiviteiten
Actief lid en bestuurslid binnen het CDJA en CDA:
1997-1999: Penningmeester van CDJA Eindhoven en omgeving
2000-2001: Penningmeester van CDA Eindhoven
2011-nu: Penningmeester van CDA Eindhoven;
Samen met andere bestuurs- en fractieleden schrijven van een concept visie voor CDA Eindhoven en voorstel voor een implementatietraject in Eindhoven
2002-2006: Lid vd gemeenteraad en van de rekenkamer van de gemeente Eindhoven namens het CDA
2002-2006: Lid van de werkgroepen financiële methodieken en WMO namens de
(gemeenteraads)fractie van het CDA
2004-2005: Lid vd werkgroep Diversiteit CDA Noord-Brabant

Lid van de rekenkamercommissie gemeente Rheden (maart 2011-nu)

Raad van Toezicht Bestuursacademie Nederland– Auditoren (september 2011-nu)

Lid van de kenniskring risicomanagement (medio 2010-nu)
(Dit vanuit de Bestuursacademie Nederland)

Docent bij Eiffel (september 2007-juli 2011), Avans plus te Breda (2008-nu) en de Bestuursacademie Nederland te De Meern (2008-nu) Vakgebieden: (externe) verslaglegging; besturingsmodellen; bedrijfsvoering; planning en control; onderzoek en advies in het kader van doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid (ex art. 213a onderzoeken en operational auditing); topklas financiën; projectmanagement, financiering en risicomanagement.

Tijdens het Congres Change management for finance (2011) de werkgroep geleid over Organisatieverandering: ‘Vele talen één verhaal’.

Lid van de coördinatiegroep en de lid van de redactie (ihkv kwaliteit in control) van NMKG (Nederland Management en Kwaliteitszorg gemeenten (2007-nu)

(wetenschappelijke) White paper
Organisatieverandering: ‘Vele talen één verhaal’ Hoe maak je op een creatieve wijze de strategie van een organisatie werkzaam (2011)


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :