Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Lijn- Project- en Programmamanager

Interim Lijn- Project- en Programmamanager

Werkervaring interimmanager

25 jaar in management posities ICT.
Project- en Programmanagement posities in Informatievoorzieningsprojecten.
Projectdirecteur Operations en ICT.

Werkervaring
CIPP (6/2004 – heden)

Opdracht bij DSO/Almere
(09/11 – heden) Zelfstandig Interimmanager, Programma- en Projectmanager

Opstellen PvE voor ICT ondersteuning voor de Dienst Stadsontwikkeling van Almere.

Opdracht bij Dienst Infrastructuur Verkeer en Vervoer van de gemeente Amsterdam
(05/09 – 06/11) Project-/Programmamanager ontwikkeling Projectbeheerssystemen voor grootschalige infrastructurele projecten. Het betreft systemen voor de financiële projectbeheersing en de personele capaciteitsplanning en meerjarig programmeren.

Referentie: Adjunct directeur Projecten, mevrouw drs N. de Bruin en Hoofd Dienstcontrol, J. Vegting

opdracht bij het Ontwikkelingsbedrijf van de de gemeente Amsterdam, (02/07 – 04/09) Programmamanager van het programma Betere Informatievoorziening Grondexploitaties bij het Ontwikkelingsbedrijf van de Gemeente Amsterdam. Dit omvatte ook digitalisering van de inkomende factuurstroom alsmede ingrijpende aanpassingen van het erfpachtsysteem.

Referentie: hoofd I&A Ontwikkelingsbedrijf, Ir F. Haverkamp

opdracht bij het Haags Ontwikkelingsbedrijf. Uitgevoerd als associé van De Roo Interimmanagement)
(06/04 – 01/07) Ontwikkeling van een nieuwe informatie-architectuur voor het Haags Ontwikkelingsbedrijf.
Projectmanagement opdracht omvattende;
1. de ontwikkeling van het besturingsmodel HOB;
2. ontwerp systeemarchitectuur;
3. en realisatie meerdere nieuwe informatiesystemen.
Het betreft zowel de systeemtechnische als procedurele en organisatorische wijzigingen die samenhangen met de ontwikkeling en invoering van de nieuwe informatie-architectuur (ontwikkeling / realisatie van de 2 informatiesystemen en aanpassing financieel systeem).

Peek Traffic (02/02 – 06/ 04) Functie: Projectdirecteur / Director of Operations en ICT

Management afdeling Operations (ca 70 FTE) bestaande uit de teams Project Management, Software Development en Project Engineering, Purchasing en Logistics.

In deze functie verantwoordelijk voor de productie vanaf het moment van opdrachtverstrekking tot installatie on site.
Te managen grootheden en targets:
• Projecten realiseren binnen tijd, budget en conform specificaties.
• Klanttevredenheid
• Vakbekwaamheid personeel en medewerkers tevredenheid
• Verbetering efficiency en afleverbetrouwbaarheid
• Maximale benutting van middelen en beheersing van afdelingskosten

LogicaCMG (1989 – 2002) Laatste functie : Senior Management Consultant
Geacteerd in diverse rollen; interim manager (IT-functie), projectmanager systeemontwikkeltrajecten, project director, organisatieadviseur)

Opdrachten vervuld in de volgende branches:
• Overheid [Dienst Justitiële Inrichtingen (PM ontwikkeling verblijfsregistratiesysteem voor penitentiaire inrichtingen), Ministerie van Defensie, Gemeente Enschede]
• Banken
• (Sociale) Verzekering
• Verkeer en vervoer
• Woningcorporaties
Overzicht uitgevoerde opdrachten als bijlage bijgevoegd.

Neventaken :
• Docent interne projectmanagement opleidingen
• Trekker intervisiegroepen

GAK (1986 – 1989) Functie: projectmanager.

Werkterrein: voornamelijk projectmanagement in voortraject (informatieplanning t/m definitiestudie) voor uitkeringssystemen. (WW, ZW, WAO)
Projectmanager van eerste kennissystemen GAK. (Verwijtbaarheid werkeloosheid en dagloon vaststelling)

Heidemij Adviesbureau
(Nu Arcadis) (1980 – 1986) Functie : projectmanager .

Werkterrein: Hydrologisch en grondmechanisch advies.

Bloemisterij
(1970 – 1971) Medewerker op rozenkwekerij vader

Opleiding Middelbare Tuinbouw School Aalsmeer (Diploma 1974)
Hogere Bosbouw en Cultuurtechnische School (Diploma 1980)
Economie WO (Universiteit van Amsterdam, avondopleiding) (Diploma 1988), afstudeerrichting Bestuurlijke informatiekunde

Cursussen Projectmanagement
• Diverse interne Logica-CMG-opleidingen op het gebied van systeemontwikkeling, projectmanagement, persoonlijke en sociale managementvaardigheden (zoals bijvoorbeeld Motiveren en Leidinggeven) (1990 – 1995)
• Postacademische opleiding PM Erasmus-Universiteit (1997)
• Prince II & MSP (Managing Succesfull Programs 2009)
Organisatiekundige trainingen
• Organisatie en Informatie (Post Academische Opleiding van het SIOO) (1997)
• Leergang Interventiekunde (Training in het plaatsen van groeps- en individuele interventies, IGOP) (2000)
• Organisatieontwikkeling en veranderkunde (TwijnstraGudde, 2008)
Div. cursussen op het gebied van systeemontwikkeling, soft skills en communicatie.

Vrijetijdsbesteding • Bestuurslid Hockeyvereniging (2001 – 2008)
• Penningmeester Stichting KIMA (kinderen in Malawi)
• Trekker ABC-netwerk Abcoude (ZZP-netwerk) (2006 – 2010)
• Coach jeugdteam hockey
• Div. sporten zoals hockey, wielrennen, skeeler, tennis.
• Penningmeester Peuterspeelzalen (1992 – 1994)
• Lid financiële cie SKSWW (schoolbestuur van 14 basisscholen) (2001 – 2004)


Bijlage 1 : Uitgevoerde opdrachten / projecten bij (Logica)CMG

 Achmea Bank : Projectmanagement Europroject bancair bedrijf Achmea (Achmea telt 7 zelfstandige bancaire bedrijven waaronder Staalbankiers) Euroconversie is zonder problemen doorgevoerd op 1 januari 2002. (1/2001 – 1/2002)
 Rol: projectmanager (aansturing en control projecten bij bancaire eenheden)

 Achmea Bank: Teamleider van de groep Business Reporting. (6/2001 – 1/2002) Parttime rol in combinatie met projectmanagement euro conversie.
 Rol: Teamleider / interim management

• PostBank: Ontwikkeling koppeling diverse systemen van de PostBank met BridgeDatafeed. (profider van wereldwijde koersinformatie) (4/2001 – 7/2001)
 Rol: Projectmanager

 ING / P&O: Invoering doorbelasting rentevoordelen personeel op leningen. (1/2001 – 6/2001) Conform nieuwe wetgeving diende het rentevoordeel van aan medewerkers verstrekte leningen belast te worden. In overleg met de labels van ING deze doorbelasting doorgevoerd.
 Rol: projectmanager

 Staalbankiers : Projectmanagement implementatie integraal banksysteem voor de afdeling Betalingsverkeer bij Staalbankiers. In deze rol ook geadviseerd in de opzet van het call center voor Staalbankiers. (1/2000 – 1/2001)
 Rol: projectmanager / organisatieadvies

 Achmea Bancair Service Centre: Interim management IT-afdeling Avero. (3/1998 – 1/2000) Tevens verantwoordelijk voor de invoering van de girale euro en het Y2K-compliant maken van de informatiesystemen.
 Rol: interim manager

 Bouw- en Milieudienst Gemeente Enschede: Invoering systematiek output gerichte budgettering. (10/1997 – 2/1998)
 Rol: organisatieadvies & projectmanagement.

 Kema Registrated Quality: Interim informatiemanagement (6/1996 – 9/1997) Het betrof de implementatie van een ERP-systeem, Pyramide, en de ontwikkeling van een planningsmodule aan dit systeem. Daarnaast het informatiemanagement van KRQ.
 Rol: Interim- / projectmanagement.

 ABN/AMRO: Projectmanagement t.b.v. opzetten Call Center / Servicelijn. (Ontwikkeling functionaliteit, afsluiten SLA’s met interne toeleverende afdelingen, opzetten call center organisatie, ontwikkelen administratieve organisatie, ontwikkeling call center management informatie, etc) (5/1995 – 6/1996)
 Rol: organisatieadvies en projectmanager

 USZO: Ontwikkeling van een generiek uitkeringssysteem voor het USZO. (systeem ondersteunt alle sociale wetten/regelingen overheidspersoneel) (11/1992 – 5/1995) De USZO is een fusie van het DZPM (defensie). UO (sociale regelingen onderwijzend personeel), DUO (overige ambtenaren) en de afdelingen van ABP die de Invaliditeitspensioen verzorgen. Deze fusie vond gelijktijdig plaats met de overgang van het overheidspersoneel naar de reguliere sociale wetten, WW, ZW en WAO.
 Rol: projectmanager

• Dienst Justitiële Inrichtingen: Ontwikkeling van een Verblijfregistratiesysteem voor Penitentiaire Inrichtingen. Het betrof een systeem waarin m.n. alle insluitingstitels worden geregistreerd op grond waarvan gedetineerden zijn ingesloten. (8/1990 – 10/1991)
 Rol: Projectmanager

• Diverse andere opdrachten zoals:
 Implementeren van een ARBO-pakket bij ARBO-dienst Utrecht. Projectleiding
 Ontwikkeling Personeelsinformatiesysteem voor de Koninklijke Landmacht; Projectleider deeltraject
 Ontwikkeling Informatiesysteem Verblijfsregistratie voor Penitentiaire Inrichtingen. Project managent.
 Opstellen Informatieplan voor Woningcorporatie Patrimonium uit Amsterdam. Informatieanalyse en projectcoördinatie.
 Opstellen informatieplan voor de fusie van VGZ (bovenbouwverzekeraar) met 6 ziekenfondsen. (business- en informatie-analyse)


Business Consultancy en Organisatie Advies

Opleiding interimmanager

Hogere Bosbouw en Cultuurtechnische School (afstudeerrichting Cultuurtechniek/ Hydrologie en Waterbeheersing)
WO - Economie (afstudeerrichting Bestuurlijke informatievoorziening)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Doel-/Resultaat gericht
Communicatief
Innovator
Bestuurder
Bemiddelaar
Coordinator
Integer
Snel eigen in materie.
Antenne voor bestuurlijke verhoudingen c.q politieke antenne

Talenkennis interimmanager

Engels, Nederlands, Duits

Overig

Type manager Gewend om in complexe omgevingen te opereren en veranderingen tot stand te brengen. (ervaren verandermanager.)
Is in staat om complexe informatiekundige vraagstukken te vertalen in werkende processen en systemen.
Veel ervaring met multidisciplinaire projecten en programma’s met meerdere stakeholders.
Weet zich snel in te werken in de businessmaterie en is daarmee ook snel gesprekspartner voor directie en management.
Als programma- projectmanager sterk in businessalignment en in staat programma/project van behoefte bepaling tot implementatie te managen en kan daarbij optreden als gedelegeerd opdrachtgever naar derde partijen.
Ervaring in het aansturen van meerdere (deel)project-, teammanagers en externe opdrachtnemers.
Als interim lijnmanager bijvoorkeur een coachende wijze van leidinggeven maar ook in staat om als de situatie daarom vraagt tot een meer taakgerichte managementaanpak.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :