Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim finance profesional

Interim finance profesional

Werkervaring interimmanager

Ik werk reeds 15 jaar als interim finance professional en heb de afgelopen jaren 17 opdrachten vervuld. Daarvoor ben ik in vaste dienst geweest als Controller van 3 organisaties. Ik heb opdrachten vervuld bij zowel profir- als non-profit organisaties, alsmede ( semi )overheid. De functies varieerden van Finance manager, Controller, Hoofd Administratie en Projectleider. Veel ervaring met o.a. tijdelijke vervanging van Controllers, AO opdrachten, opstellen aarrekeningen, projecten en implementaties.

OVERZICHT INTERIM OPDRACHTEN


2008 – heden Hoofd Financiële Zaken RTV organisatie
Hilversum RVU

Opdracht: tot de naderende fusie van deze organisatie met twee andere omroepen binnen de Publieke Omroep deze functie waargenomen

Taken en verantwoordelijkheden:

• verzorgen van de interne rapportages en de rapportages naar de Publieke Omroep en het Commissariaat van de Media;
• het opstellen van de jaarbegroting en jaarrekening, alsmede van de kwartaalcijfers;
• leidinggeven aan een ICT projectgroep voor de aankoop en implementatie van het nieuwe software pakket van Exact;
• zorgdragen voor een correcte waardering van de programmavoorraad bij de kwartaal- en eindejaarsafsluiting;
• bewaken van de liquiditeit, solvabiliteit en rentabiliteit;
• verrichten van analyses en het geven van adviezen aan de directie;
• frequente besprekingen met de producers en programmaleider over de voortgang van de tv, radio en internet projecten met daarin de budgetten en prognoses;
• leidinggeven aan twee medewerkers.

2007 – 2008 Controller afdeling Concern Control
Den Haag Ministerie van Justitie

Opdracht: bij een onderdeel van het Ministerie, de
Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI), het tijdelijk invullen
van bovengenoemde functie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• controleren, beoordelen en analyseren van de
diverse rapportages van de Landelijke Diensten;
• het beoordelen en uitzetten van de gevraagde budgetten;
• de financiële integratie begeleiden van twee nieuwe
onderdelen binnen de Landelijke Diensten;
• adviseren van herschikking van de budgetten;
• het voeren van de budgetadministratie en het bewaken van de uitputting van onderdelen van het budget;
• deel uitmaken van projectteam voor de vernieuwing van
de kostprijs calculatie van een onderdeel van de
Landelijke Diensten.



2006 - 2007 Coordinator Bedrijfsbureau
Utrecht Ministerie van Justitie

Opdracht: bij een onderdeel van het Ministerie, de
Commissie Gelijke Behandeling (CGB), het tijdelijk invullen
van bovengenoemde functie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• eindverantwoordelijk voor de afdelingen Financiën, ICT en Facilitair;
• doorlichten ICT afdeling en het aanbrengen van verbeteringen
• opstellen maand- en kwartaalrapportages;
• advisering directie over de meerjarenbegroting
• samenstellen van de productbegroting;
• opstellen procedures voor Financiën en Inkoop;
• uitbreiden takenpakket afdeling Financiën;
• beoordelen externe rekening-courant verhoudingen.
• leidinggeven aan twee medewerkers.


2005 - 2006 Coördinator Financiële Administratie
Den Haag Ministerie van Economische Zaken

Opdracht: bij een onderdeel van het Ministerie, de
Economische Voorlichtings Dienst (EVD), het tijdelijk invullen
van bovengenoemde functie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• bijdrage leveren aan de nieuwe financiële informatievoorziening van de EVD. Dit komt door de aangegane fusie met Senter Novem, een ander agentschap van Economische Zaken;
• implementeren van de nieuwe software die medio 2005 operationeel moet zijn om het nieuwe besturingsmodel te ondersteunen;
• coördineren van de werkzaamheden van de medewerkers van de Financiële Administratie;
• opstellen management rapportages en financiële overzichten;
• het vernieuwen van diverse interne procedures;
• verder ontwikkelen van het financieel-economisch beleid.
• leidinggeven aan zes medewerkers.



2004 Controller
Amsterdam UWV

Opdracht: het maken van een analyse van de verschillen tussen de rekening-courant verhouding van alle fondsen van het UWV en het Ministerie van Sociale Zaken.

Taken en verantwoordelijkheden:

• opstellen rekening-courant overzichten per 31-12-2002 en 31-12-2003 van alle door het UWV geregistreerde fondsen;
• vaststellen van de fysieke geldstromen in de respectieve jaren;
• bespreken van de geconstateerde verschillen met de Accountantsdienst en het Ministerie van Sociale Zaken;
• het maken van een definitieve afrekening tussen de partijen.


2003 – 2004 Controller
Den Haag KPN

Opdracht: functie waarnemen in verband met het tussentijds vertrek van de Controller i.v.m. outsourcing KPN Repair

Taken en verantwoordelijkheden:

• maandelijkse bedrijfsrapportages/consolidaties voor het hoofdkantoor met I.F.R.S en cash-flow overzichten;
• processen opstarten i.v.m. verbetering administratieve organisatie vanwege de voorgenomen outsourcing van dit bedrijfsonderdeel van KPN;
• oplossen van de reeds lange tijd aanwezige verschillen tussen de
verschillende hoofd- en subadministraties;
• leidinggeven aan de uit zes medewerkers bestaande afdeling F&A.



2003 European Finance Supervisor
Amsterdam Paramount Home Entertainment

Taken en verantwoordelijkheden:

• afstemmen van de hoofd- en subadministratie van het voorraadsysteem;
• maandelijkse rapportage;
• regelmatig overleg met de verkoopafdelingen over de behaalde resultaten van de verkopen dvd’s en video’s en of deze aansloten met de eerder opgegeven prognoses;
• maandelijkse aansluiting van de balans rekeningen;
• medewerking aan een project met het doel te komen tot een betere standaardisatie van de administraties en rapportages van de verschillende Europese werkmaatschappijen.
• Leidinggeven aan twee medewerkers


2002 – 2003 Controller
Den Haag KPN

Opdracht: vormgeven van de financiële processen en implementatie nieuwe software van de werkmaatschappij Logistics & Repair

Taken en verantwoordelijkheden:

• het doorlichten van de administratieve organisatie met daarover een rapport van de bevindingen aan de directie;
• op verzoek van de externe accountant de betrouwbaarheid van de kwartaalcijfers beoordelen;
• het doorlichten van de administratieve organisatie met daarover een rapport van de bevindingen aan de directie;
• oplossen van de grote verschillen in de hoofd- en subadministraties;implementatie van de debiteuren module van het nieuwe software pakket MFG-pro.




2002 Controller
Gouda UWV-GUO

Opdracht: leiding en sturing geven aan het proces van het tot stand komen van onderdelen van de jaarrekening 2001.

Taken en verantwoordelijkheden:

• het afstemmen van de rekening courant saldi met de private fondsen van Relan Pensioen en Relan Zekerheid per 31 december 2000;
• het maken van een voorstel voor de planning in het jaarwerk van de op te stellen saldi per 31 december 2001;
• het afstemmen met Relan en het komen met een voorstel tot afrekening.


2001 Projectleider
Gouda UWV-GUO

Opdracht: Project Arbeidsintegratie

Taken en verantwoordelijkheden:

• het oplossen van de bestaande financiële problemen met de providers van de projecten Arbeidsintegratie;
• het maken van een rapport van bevindingen betreffende het functioneren van de districtskantoren in het huidige decentrale beleid voor de Arbeidsintegratie;
• voorstellen ingediend bij de directie om de crediteuren- en contract administratie centraal in te richten.


2000 – 2001 Controller
Gouda UWV-GUO

Opdracht: het aanleveren van onderdelen voor het jaarwerk 2000 van de afdeling Grote Geldstroom.

Taken en verantwoordelijkheden:

• het maken van aansluitingen met andere bedrijfsonderdelen;
• het samenstellen van een projectteam dat zorgt voor het opschonen van de tussenrekeningen;
• opstellen van de jaarrapportages, zowel intern als voor de accountants en het LISV.



2000 Hoofd Management Rapportage
Rotterdam Erasmus Verzekeringen

Opdracht: door het vertrek van het huidige Hoofd Management Rapportage deze functie tijdelijk waarnemen totdat er een nieuwe functionaris is aangenomen.

Taken en verantwoordelijkheden:

• rapportage van de kwartaalcijfers, inclusief de dochtermaatschappijen, aan de moeder-maatschappij in Duitsland;
• rapportage van de herziene budgetcijfers;
• analyse van de kwartaalcijfers.


1998 – 1999 Hoofd Controlling
Nieuwegein Wilma Vastgoed

Opdracht: Door een fusie met een andere projectontwikkelaar en de daarbij horende integratie wordt de administratieve organisatie zwaar belast. Tevens is er de invoering van een nieuw financieel software pakket, wat in de toekomst ‘leading’ zal worden.

Taken en verantwoordelijkheden:

• opstellen van de geconsolideerde kwartaalcijfers van 1998/1999, alsmede de enkelvoudige kwartaalcijfers van een groot aantal deelnemingen;
• het maandelijks verzorgen van de btw aangiften van de deelnemingen;
• deelname in een projectteam dat de implementatie van een nieuw financieel software pakket voorbereidt en begeleiding daarvan binnen de organisatie.


1998 Controller
Sittard DIS

Opdracht: in verband met ziekte tijdelijk waarnemen functie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• leidinggeven aan de afdelingen Administratie, Automatisering en Personeelszaken;
• verbeteren van de interne procedures;
• lid van Management Team.



1998 Hoofd Controlling
Bergen op Zoom Coppens

Opdracht: het ‘doorlichten’ van de gehele administratieve organisatie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• het geven van adviezen ter verbetering van de procedures;
• decentralisatie van de administratieve afdelingen;
• onderzoek functionaliteit van de huidige software;
• de aankoop en de implementatie van een nieuw software pakket.


1997 Hoofd Administratieve Dienstverlening
Nieuwegein Innovam

Opdracht: opzetten nieuwe afdeling die zich gaat bezighouden met het verbeteren van de administratieve procedures en processen.

Taken en verantwoordelijkheden:

• leidinggeven aan de medewerkers van de nieuwe afdeling;
• redesign interne kostprijscalculatie;
• inrichten centrale factureerafdeling;
• opzetten projectadministratie;
• administratief ondersteunen business units.


1996 – 1997 Financieel Directeur
Amsterdam Nederlands Uitgevers Verbond

Opdracht: opzetten van de financiële organisatie.

Taken en verantwoordelijkheden:

• inrichten financiële administratie waaronder de implementatie van nieuwe software;
• leiding geven aan de financiële administratie;
• advies aan de directie m.b.t. het nieuw aan te trekken Hoofd Financiën en Administratie;
• verzorgen van de management informatie aan de besturen van de oude organisaties;
• verantwoordelijk voor de begrotingen 1996 en 1997.
• leidinggeven aan twee medewerkers.







OVERZICHT FUNCTIES VAST DIENSTVERBAND





Financial Controller Reclamebureau

• afstemmen van de hoofd- en subadministratie van het voorraadsysteem;
• eindverantwoordelijk voor de gehele financiëleadministratie;
• maandelijkse rapportage en consolidatie;
• fiscale adviezen omtrent het te voeren beleid;
• opstarten nieuwe c.q. verbeteren van bestaande procedures;
• implementatie automatisering;
• leidinggeven aan vier medewerkers;
• lid management team.


Financial controller, International Foundation
Group, werkmaatschappij Hollandsche Beton Groep

• belast met de financiële controle van de buitenlandse
vestigingen (o.m. Frankrijk, Duitsland, Nigeria en
Hongkong) ;
• gedetacheerd als controller bij dochtermaatschappij Torkret in Frankrijk;
• Financieel verantwoordelijk voor de hoofdvestiging in
Parijs en de nevenvestigingen in Lyon en Aix-en-Provence ;
• analyse van het bedrijf betreffende rendement en efficiency;
• rapportage aan de aandeelhouders;
• opzetten nieuw automatiseringssysteem.


Financial supervisor, Outinord Nederland, Franse producent van stalen bekistingen

• verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie,
waaronder opstellen van de jaarstukken en maandelijkse
rapportage aan de aandeelhouders in Frankrijk

Opleiding interimmanager

OPLEIDING : Atheneum
: Erasmus universiteit
: M.B.A.
: S.P.D. - I
: S.P.D. - II
: Praktijkdiploma Belastingrecht
: I.F.R.S

TALENKENNIS : Engels, Frans, Duits

AUTOMATISERING : ms-Office, Exact, Baan, FIS, Symsys, SAP
Oracle, Hyperion, People soft

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Leidinggevende functies, AO opdrachten, jaarrekeningen en implementaties, herstructureringen

Talenkennis interimmanager

Engels, Frans, Duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :