Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager

manager

Werkervaring interimmanager

2005-2006
Als interimmanager bij PharmaCell Maastricht verantwoordelijk voor boekhouding, administratie en HR beleid.

Loopbaanontwikkeling:
Gelijk na mijn opleiding ben ik gaan werken bij behandelingsinternaat de Widdonck te Limburg. Als lid van een team begeleidde ik een groep van 12 jongens in de leeftijd van 6 t/m 16 jaar, die in het internaat woonden. Naast het werken in de leefgroep onderhield ik contact met de (pleeg)ouders, scholen en maatschappelijk werk.
Aansluitend werd ik mentrix en vervangend coördinator bij een internaat te Alphen a/d Rijn. Als vervangend coördinator nam ik de teambegeleidingen over van 2 teams (10 volwassenen), voerde ik de intakegesprekken en nam de administratieve taken waar van de coördinator. Jongeren in de leeftijd van 16 t/m 21 jaar met een pedagogisch probleem begeleidde ik als mentrix zodat ze zelfstandig op kamers konden gaan wonen. Tevens was ik verantwoordelijk voor de budgetten en het maken van de roosters.
Daarna heb ik de functie van directielid bij kindercentrum Lotte geaccepteerd. De capaciteit van het kindercentrum was ong. 225 kinderen en 30 personeelsleden. Als directielid was ik verantwoordelijk voor het personeelsbeleid en de pedagogische begeleiding van de kinderen. Verantwoordelijkheden o.a.:
- ervoor te zorgen hoe samenwerkingsproblemen te voorkomen en op te lossen binnen alle
teams (w.o. crisismanagement)
- een uitbreiding van bezetting realiseren voor 2 NSO-, 1 peuterspeelzaal-, 1 baby- en 1 peutergroep
- het voeren van functioneringsgesprekken
- voorwaarden scheppen voor een optimale opvang van de kinderen
- beleidsvergaderingen bijwonen
- beleid maken t.a.v. personeelszaken en meebepalen van alle beleidszaken binnen het kindercentrum
- contact onderhouden met andere kindercentra te Leiden
- voorkomende organisatorische zaken zoals openingsfeest organiseren na nieuwbouw
In 1996 heb ik mijn vaste baan opgezegd vanwege de opvoeding van mijn kinderen. In deze tijd heb ik
jeugdvakanties georganiseerd. Omdat de jeugdvakanties altijd plaatsvonden tijdens de
schoolvakanties heb ik deze activiteit beëindigd en ben op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging.
Die heb ik gevonden als Hoofd Receptie en Administratie van zwembad Poelmeer. Hier was ik
verantwoordelijk voor het managen van de receptie en de boekhouding van het zwembad.
In die functie was ik lid van het management team, waarin ik samen met hoofd zwemzaken en horeca
beleid t.a.v. het gehele zwembad bepaalde.
De baan bij vereniging Zuidwest Nederland van scholen was op parttime basis. Hier was ik
verantwoordelijk voor de administratie en boekhouding van 3 lagere scholen en het verzorgen van het
contact met de arbodienst. Tevens verrichtte ik een aantal taken bij een school voor voortgezet
onderwijs waaronder het tot stand komen van de boekenlijst, het organiseren van de boekenbeurs en
het managen van de roosters bij calamiteiten. Tijdens deze baan is mijn echtgenoot in 2002 gestart
met het opzetten van een eigen bedrijf.
Vanaf de start van dit nieuwe consultant bedrijf te Leiden ben ik hierbij actief betrokken geweest,
startend met administratieve, boekhoudkundige en organisatorische taken. Naarmate ons bedrijf
groeide werd ik verantwoordelijk voor het personeelsbeleid waardoor ik meer actieve betrokkenheid
kreeg bij werving en selectie personeel en het regelen van alle hierbij behorende taken waaronder
opstellen van arbeidsovereenkomsten, salarisadministratie en wettelijke eisen. Beleid gemaakt t.a.v.
autolease, pensioenregelingen, arbo, begeleidingstraject personeel.
In 2005 heeft mijn echtgenoot ook in Maastricht een bedrijf opgericht. Ook hier was ik bij de startfase
actief betrokken. Na de startfase kreeg dit bedrijf een eigen HR manager en boekhouder. Toen de
werkzaamheden van mijn echtgenoot zich steeds meer richtten op bedrijf in Maastricht ging ik mij
steeds meer richten op bedrijf in Leiden. Langzaamaan groeiden onze bedrijven zodanig, dat we
38 mensen aan het werk hadden. Uiteindelijk viel voor mij het werk bij vereniging Zuidwest Nederland
niet meer te combineren met de werkzaamheden bij het eigen bedrijf die zich steeds meer uitbreidden.
Qua organisatie werden alle voorkomende taken door mij aangepakt waaronder IT, de organisatie rondom het geven van trainingen en facilitaire zaken. Tevens gaf ik leiding aan de administratieve en boekhoudkundige medewerkers.
Vanaf eind 2007 heb ik beleid voor acquisitie opgesteld en inmiddels zelf klanten binnen gehaald. Tevens onderhoud ik klantcontacten, stel offerten op, onderhandel en treedt op bij klachten en/ of problemen.
In 2008 is besloten dat ik samen met een nieuwe bedrijfspartner alle activiteiten formeel overneem per
1 januari 2009. Aangezien het nieuwe bedrijf een andere organisatie voorstond heb ik vanaf juli 2008
een reorganisatie doorgevoerd met alle aspecten van dien waaronder afbouw van 15 werknemers in
vaste dienst naar werken met freelancers.

Opleiding interimmanager

Opleiding

1973-1979 Gymnasium a, diploma in bezit
1979-1983 HBO J, diploma in bezit
1988-1989 Voortgezet Management binnen de non-profit sector gevolgd bij ISBW, diploma in bezit
2011- Start NLP opleiding



Cursussen &
trainingen

1993-1996 Allerlei cursussen en trainingen gevolgd waaronder ‘het voeren van functioneringsgesprekken’ en ‘effectief leidinggeven’.
2008 Farmaceutisch Vakman

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- People manager met drive.
-Optimalisatie van een organisatie door middel van
een systematisch kort onderzoek de status quo te
onderzoeken hoe o.a. zaken en
communicatiestructuren momenteel geregeld zijn.
Aan de hand van deze screening wordt inzicht
verkregen in het verloop van de huidige
organisatorische en communicatieve processen.
- Verbeterpunten aangeven op grond van deze
screening en vervolgens, hoe dit te implementeren.
- Mijn uitgangspunt is het maximale te halen uit uw
bedrijf en uw personeel. Samen met de
medewerkers een traject uitstippelen en door middel
van coaching veranderingen ook daadwerkelijk in de
organisatie doen landen. Voor het beste resultaat,
voor alle partijen.
- Kijken naar implementatie mogelijkheden van ‘Het
Nieuwe Werken’.
- In staat om met verschillende typen mensen om te
gaan, problemen herkennen, overzicht hebben,
creatief is in het zoeken van oplossingen en ‘de
vinger op de zere plek weet te leggen’.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels en Duits: spreken goed/ schrijven redelijk


Overig

Breed inzetbaar op allerlei gebieden.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :