Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager (progamma, project en iterim) / Consultant

Manager (progamma, project en iterim) / Consultant

Werkervaring interimmanager

Senior manager | Senior consultant
CACI • Amsterdam • september 2008 – mei 2011

CACI is een vooraanstaand leverancier van diverse marketingoplossingen en informatiesystemen. Deze worden geleverd aan bedrijven uit alle sectoren door heel Europa en aan Britse overheden in het bijzonder: Britse equivalenten van de Belastingdienst, Douane, Ministerie van Landbouw, Ministerie van Justitie en de Sociale Verzekeringsbank. CACI levert ook aan organisaties zoals FT.com, AXA, Vodafone, BT, Lloyds TSB, Hilton.

Algemene taken:
• Is contract verantwoordelijke voor één van de grootste strategische accounts van CACI Europe, te weten het Britse Ministerie Defra (grotendeels vergelijkbaar met de combinatie van de twee Nederlandse Ministeries Economische Zaken, Landbouw en Innovatie en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu);
• Slaat een dagelijkse brug tussen het business development en sales team enerzijds en het delivery team (diverse programma’s en projecten) anderzijds;
• Legt op tweewekelijkse basis verantwoording af aan de VP en ondersteunt dit met een schriftelijke rapportage;
• Stelt gezamenlijk met/of voor de klant de business cases op voor de betreffende programma’s en/of projecten;
• Bepaalt gezamenlijk met het CACI management de betreffende programma- en projectstrategieën;
• Stuurt via de verantwoordelijk gestelde managers de diverse programma’s en projecten aan. Voert op gestelde tijden vitale inspecties uit van de betreffende programma’s en/of projecten;
• Levert input aan het bidproces;
• Is verantwoordelijk voor het ‘right’-sourcen van flexibel inzetbare mankracht door het aantrekken en afstoten van zzp’ers, detachering en het inhuren van tijdelijk mankracht via een Indiase partner;
• Draagt mede zorg voor de personeelsontwikkeling en jaarlijkse functioneringsgesprekken.

Programma’s:
• Whole Farm Approach Programme (CACI’s deel in het laatste fiscale jaar bedroeg 2,9 mln euro) – Dit programma is het ICT vlaggenschip van Defra. Dit programma omvat het transformeren van een online dienstenpakket van het Sunguard platform naar het WebSphere platform van IBM en het verder uitbreiden hiervan. Tot op heden is dit programma enorm succesvol gebleken en deze successen laten zich gemakkelijk meten. De drie meest in het oog springende successen zijn tot dusver:
• de aanmerkelijk gereduceerde kosten van het programma in zijn algeheel;
• het geringe aantal mankementen in het op maat gemaakte dienstenpakket;
• de ruime verdubbeling van het aantal gebruikers van jaar tot jaar. Bijzonder is dat deze trend zich jaarlijks blijft herhalen ondanks het nog steeds grote gebrek aan breedband internet op het Britse platteland.
• Edinburgh Benefits Online Programme (CACI’s deel van het laatste fiscale jaar bedroeg 1,9 mln euro) – Dit programma behelst het digitaliseren van twee particuliere subsidieprocessen: huursubsidie en de kwijtschelding van gemeentelijke belastingen. Het initiële project omvatte een vertaling van een 29 pagina’s tellend complex papieren aanvraagformulier plus het verwerkingsproces hiervan naar een online dienstenpakket. In een later stadium is dit programma uitgebreid met een aantal beheer mogelijkheden.

* CACI heeft in juni 2009 EzGov Europe geacquireerd. Ten tijde van de acquisitie was ik werkzaam voor EzGov Europe.

Senior Programma Manager
EzGov Europe • Amsterdam • januari 2007 – september 2008

Heeft in opdracht van IBM en de klant Defra meegewerkt aan de totstandkoming van de initiële business case voor het transformeren van het bestaande platform Sunguard naar een nieuw platform IBM Websphere. Heeft additioneel het haalbaarheidsonderzoek geleid. Met de realisatie van het haalbaarheidsonderzoek is bewezen dat met een gestandaardiseerd domein-model aanzienlijke kostenbesparingen gerealiseerd kunnen worden, zonder dat dit negatief van invloed is op zaken zoals: functionaliteit, kwaliteit en doorlooptijd.

Algemene taken:
• Managet dagelijks het programma, inclusief de supervisie en sturing van het programma voorwaarts vanaf het moment dat dit gestart werd;
• Plant en ontwikkelt het programma; monitort het programma proactief, neemt beslissingen bij problemen en initieert corrigerende acties waar nodig;
• Ontwerpt en onderhoudt het ‘governance’ raamwerk van het programma (de regels en gedragingen die van invloed zijn op de manier waarop bevoegdheden op programma niveau worden uitgeoefend, waarbij het met name gaat om openheid, betrokkenheid/participatie, verantwoordingsplicht, doeltreffendheid en samenhang);
• Coördineert effectief projecten en hun onderlinge afhankelijkheid;
• Managet risico’s en andere problemen die zich eventueel voordoen;
• Onderhoudt de gehele integriteit en samenhang van het programma; ontwikkelt en onderhoudt tevens de programmaomgeving om zodoende alle individuele projecten in het programma te kunnen faciliteren;
• Managet het programmabudget; monitort de uitgaven en kosten tegenover de baten die gerealiseerd worden tijdens de voortgang van het programma;
• Faciliteert het allocatieproces van individuen aan de diverse projectteams;
• Borgt de architecturale samenhang binnen het programma middels het stelselmatig vergelijken van de huidige situatie met de blauwdruk;
• Borgt dat de levering van nieuwe diensten van de betreffende projecten voldoen aan de rekwisieten van het programma, binnen het vastgestelde budget, tijd en kwaliteitsniveau;
• Borgt maximale effectiviteit qua allocatie van individuen en de benodigde vakbekwaamheid binnen de diverse projecten;
• Managet derde partijen die een bijdrage leveren aan het programma;
• Managet de communicatie met stakeholders;
• Initieert extra activiteiten en andere management interventies voor hiaten en problemen die zich tijdens het programma aandienen;
• Rapporteert de voortgang op wekelijkse basis aan de senior manager en ondersteunt dit met een schriftelijke rapportage.

Senior Project Manager
EzGov Europe • Amsterdam • juni 2005 – december 2006

Heeft binnen en buiten EzGov Europe faam gemaakt door twee methodieken samen te smelten tot één; de kwalitatief hoogst aangeschreven software ontwikkelmethodiek RUP (Rational Unified Process) met de extensief gebruikte projectmanagement methodologie PRINCE2™. Het Benefits Online project voor de gemeente Edinburgh werd hiermee een succesvolle best practice voor vele toekomstige EzGov projecten. Tevens is dit project door de Cabinet Office, het Britse centrale overheidsorgaan, uitverkoren om het Britse koninkrijk te vertegenwoordigen op de European Quality Conference (European Institute of Public Adminstration is de licentiehouder van deze conferenties) in Tampere, Finland in 2006. Tijdens deze conferentie is het Benefits Online project door de conferentieleden verkozen tot het kwalitatief beste Europese project. De gemiddeld projectdoorlooptijd bedroeg 4 tot 7 maanden en het projectbudget lag gemiddeld tussen de 1,5 en 2 miljoen euro.

Algemene taken:
• Maakt (eventueel in samenspraak) de volgende baseline management producten en accordeert deze met de Project Board:
• Project Brief; inclusief de project product omschrijving;
• Benefits Review Plan;
• Project Initiation Document;
• Stage (in RUP het fase plan) & Exception Plans (inclusief hun productomschrijvingen)
• Stelt iteratief de volgende rapporten op: Highlights, Issue , End Stage, Lessons, Exception en End Project Reports.
• Beheert de volgende rapporten: Issue en Risk Registers en Daily en Lessons Logs;
• Onderhoudt contacten met het bedrijfs- en programmamanagement om zich ervan te verzekeren dat er geen werk over het hoofd wordt gezien of dubbel wordt uitgevoerd;
• Onderhoudt contacten met eventuele derde partijen;
• Geeft leiding aan, coacht en motiveert het project management team;
• Communiceert verwachtingen omtrent het gewenste gedrag naar teamleden;
• Managet informatiestromen tussen de aansturende en uitvoerende niveaus;
• Is verantwoordelijk voor het totale resourcemanagementproces en het gebruik ervan; initieert corrigerende acties waar nodig;
• Stelt vast en managet de projectprocedures – risicomanagement, issue en change control, configuratiemanagement en communicatie;
• Stelt vast en managet de project controlemiddelen – monitoren en rapporteren;
• Autoriseert work packages;
• Adviseert de Project Board over veranderingen van het projectplan;
• Implementeert een configuratiemanagementstrategie en ziet erop toe dat de projectleden zich schikken naar de configuratiemanagementstrategie;
• Plant de configuratiecontroles waarmee de fysieke producten vergeleken worden met de Configuratie Item documenten.

Projecten:
• Construction Industry Scheme (CIS) Online. De doelstelling van het project was om een web-applicatie te ontwikkelen waarmee bouw- en aannemersbedrijven hun betalingen aan derden kunnen registreren. Naast het valideren van derde partijen was het metamodel een belangrijk product. Deze fungeert tevens als blauwdruk voor commerciële software leveranciers. CIS (een onderdeel van HM Revenue en Customs, vergelijkbaar in Nederland met de Belastingdienst en Doune) is verantwoordelijk voor de regelgeving op het gebied van betalingen van aannemers- en bouwbedrijven aan onderaannemers.
• Community Justice Center (CJC) Online. De Community Justice Centers (in Nederland vergelijkbaar met de rechtbanken) hadden de behoefte om van verschillende partijen digitaal informatie aangeleverd te krijgen over een verdachte voor, tijdens en na de procesgang. Het betreft instanties zoals de politie, Penalty Notice Charge System (in Nederland vergelijkbaar met het Centraal Justitieel Incassobeheer) en de London Crime Information System. De doelstelling van dit project was om een web-gebaseerde applicatie op te leveren waarmee bestaande informatie over de verdachte kan worden vergaard. De rechtbank in North Liverpool fungeerde in eerste instantie als pilot.

Programmamanager
De Brauw Blackstone Westbroek • Amsterdam • maart 2004 – mei 2005

De Brauw is een hoogwaardig full-service internationaal advocatenkantoor en behoort wereldwijd tot de top. Met kantoren in Amsterdam, New York, Londen en Beijing gaf de functie van programmamanager een extra dementie. Het betrof een compleet nieuwe functie binnen de organisatie en bood alle ruimte om dit naar eigen inzicht op te bouwen en in te richten. Verantwoording werd direct afgelegd aan het bestuur en de directeur ICT en facilitaire dienst.

Projecten binnen het programma:
• Ontwikkelen en implementeren van een real-time mirror site voor alle kritieke systemen. Gebaseerd op hoofdzakelijk op hard- en software van IBM en Cisco Systems;
• Ontwikkelen en implementeren van een Mobility Server in combinatie met Blackberry mobiele telefoons;
• Ontwikkelen en implementeren van een documentmanagementsysteem;
• Implementeren van multifunctional systemen van Xerox;
• Ontwikkelen en implementeren van diverse interne Service Level Agreements (SLA’s);
• Ontwikkelen en implementeren van Video Conferencing systemen;
• Vervangen van AS-400 systeem voor een web-gebaseerd CRM systeem;
• Ontwikkelen en implementeren van een elektronisch archiefsysteem.
• Uitbreiden met nieuwe functionaliteit en het implementeren van onderhoudsreleases van het Elite system. Dit systeem ondersteunt de advocaten en juristen en hun ondergeschikten bij hun primaire werkzaamheden.
 
Technisch Directeur | Consultant
Phoenix Technologies & StorageSoft, Inc. • Zaltbommel • december 1999 – februari 2004

StorageSoft was de eerste leverancier van een Windows-gebaseerde applicatie waarmee een besturingssysteem gekloond kan worden. Deze applicatie was wereldwijd bekend als ImageCast.

Heeft als Technisch Directeur voor StorageSoft Inc. een Europese vestiging opgezet.
Managede daarnaast een intern project dat als doel had om een Windows applicatie te realiseren waarmee gekloonde applicaties konden worden gemaakt, die vervolgens op het gekloonde besturingssysteem geïnjecteerd kunnen worden.
Op 8 januari 2002 heeft Phoenix Technologies StorageSoft Inc. overgenomen. Had na de overname de verantwoordelijkheid over het business development management en managede een team van 12 software ontwikkelaars.

Als team hebben we onder andere de volgende opdrachten verworven en gerealiseerd:
• Ontwikkelen en implementeren van een ‘custom’ beveiligingslaag in het basic input-output system heen (ook wel bekend als BIOS). Met deze op maat gemaakte oplossing voor Mercedes-Benz voor de anti-diefstalmodule kost het een ‘ongewenste’ persoon twee tot acht uur langer om deze module te kraken. Hierdoor konden autoverzekeringsmaatschappijen de gestolen auto’s in veel gevallen achterhalen en retourneren aan de rechtmatige eigenaar;
• Ontwikkelen en implementeren van een ‘custom’ laag in de BIOS voor Coca-Cola Inc. zodat een apparaat dat flesjes of blikjes koelt de status van de inhoud aan een ERP systeem kan rapporteren;
• Uitbreiden van de beveiligingslaag in de BIOS om zodoende nieuwe beveiligings- en configuratiefunctionaliteiten van Cisco Systems routers te faciliteren;
• Ontwikkelen en implementeren van een additionele laag in de BIOS waarmee een niet te verwijderen ruimte op de harde schijf gerealiseerd kan worden. Deze ruimte kan vervolgens onder meer gebruikt worden voor het herstellen van het besturingssysteem op een computer. IBM en Dell maken nog steeds gebruik van deze oplossing.


Technisch consultant | Kwaliteitsmanager
Vai bv • Veenendaal • mei 1996 – november 1999

Adviseerde diverse grote projecten tijdens de opstartfase met behulp van het uitvoeren van haalbaarheidsonderzoeken en stelde functionele en technische ontwerpen op. Maakte in 1998 de stap naar kwaliteitsmanager. Ontwikkelde in deze nieuwe rol een kwaliteitsmodel waaraan projecten getoetst konden worden.

Heeft onder meer een bijdrage geleverd aan de volgende projecten:
• In de rol van technisch consultant en kwaliteitsmanager – migratie van 44.000 werkstations en 650 servers naar Windows NT 4.0. Additioneel werden 900+ applicaties geconverteerd naar dit nieuwe besturingssysteem. De opdrachtgever voor dit project was DTO, een onderdeel van het Ministerie van Defensie;
• In de rol van technisch consultant – migratie van 12.000 werkstations naar Windows NT in een HP-UX server domein. De opdrachtgever voor dit project was toenmalige TPG Post;
• In de rol van technisch consultant – migratie van 3.500 werkstations naar Windows NT binnen een domein met verschillende mainframes. De opdrachtgever was Vrumona, in Nederland bekend met onder andere de merken: Pepsi, Sisi, 7up, Sourcy, Gatorade en Rivella.

Teamleider
AT&T • Huizen • maart 1993 – april 1996

Stond als één van de teamleiders aan de basis van het opzetten van het Europese callcenter. Vanuit dit callcenter werden
op 24x7 basis alle Europese klanten met AT&T producten ondersteund. Was verantwoordelijk voor een team van 14 Fte’s dat Nederlandse en Scandinavische klanten ondersteunde.
Kreeg in 1995 als teamleider de verantwoordelijkheid over één van de EMEA accountteams. Dit team verleende ondersteuning aan twee grote klanten: Cisco Systems en Worldspan.

Opleiding interimmanager

Opleidingen:
Bedrijfskunde, Open Universiteit, Heerlen Medio 2016
Business Intelligence, University of California 2010
Web Analytics, University of British Columbia, Canada 2010
Technische Informatica, Open Universiteit, Heerlen 2005
Academie voor Lichamelijke opvoeding (ALO), Den Haag 1993
Fons Vitae Lyceum, Havo, Amsterdam 1991
Milwaukie High School, Milwaukie, Oregon, Verenigde Staten 1989

Trainingen en certificeringen:
Leidinggeven aan (eigenwijze) professionals, de Baak 2011
Certified Scrum Master, iSense 2011
Prince2 Practitioner 2009 update examen, Exin 2009
Inzicht in invloed, Bureau Zuiderma 2008
Project Management Professional (PMP), PMI 2008
Fundamentals of Java Programming Language, Sun Microsystems 2007
Dynamic Systems Development Method (DSDM), Practitioner, Cap Gemini 2005
RUP Certified Project Manager, Cap Gemini 2005
RUP Certified Consultant, Requirements Managements / Use Cases, Cap Gemini 2005
RUP Certified Consultant - Rational Unified Process. , Cap Gemini 2005
Prince2 Practitioner, Exin 2005
Prince2 Foundation, Exin 2004
ITIL Manager in Service Management, PinkRoccade Nederland BV 1999
ITIL Foundation, PinkRoccade Nederland BV 1998
MCSE-I (Windows NT 4.0 en Windows 2000) 1997

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Gepassioneerde en resultaatgerichte manager / consultant
met 18 jaar ervaring binnen complexe, multidisciplinaire en politiek gevoelige omgevingen.

Is een ster in het (op-)bouwen en managen van een coherent en excellerend (inter-)nationaal team in een dynamische omgeving door het toepassen van verschillende managementstijlen.

Overziet het geheel met behoud van het oog voor detail op die
momenten dat dit noodzakelijk is. Speelt pragmatisch en met gevoel in op bedrijfsbehoeften en –processen. Verandert waar nodig bestaande processen met inzet van uitgekiend verandermanagement om zodoende het team, programma, project en/of bedrijfsresultaat te optimaliseren en te maximaliseren. Is een kei in programma- en
projectmanagement methodieken.

Beheerst creatieve technieken en heeft het vermogen om buiten bestaande denkkaders te treden, om zodoende een uitdaging te begeleiden naar een positieve ervaring en problemen om te buigen naar oplossingen.

Is sterk doelgericht met oog voor het welzijn en de professionele ontwikkeling van medewerkers. Beheerst stakeholder- en risicomanagement uitstekend; levert programma’s en projecten op volgens de vastgestelde kwaliteit, functionaliteit, tijdslijnen en budgetten.

Heeft een constante drive zichzelf te ontwikkelen met een bijzondere
interesse in: bedrijfskunde, marketing 3.0, social media en business en
web intelligence.


Talenkennis interimmanager

Taal Spreekvaardigheid Leesvaardigheid Schrijfvaardigheid
Nederlands uitstekend uitstekend uitstekend
Engels uitstekend uitstekend uitstekend
Zweeds goed goed matig
Duits goed goed matig
Frans redelijk redelijk matig
Spaans redelijk redelijk matig


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :