Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

2009 Extern adviseur
t/m heden Logic2do, Logistiek adviesbureau

Als extern adviseur begeleiden van het opstarten van een eigen bedrijf
- bedrijfsplan opstellen
- netwerkplan organiseren
- administratie organiseren
- sparring partner

2010 Afstudeerproject
Veldt Industrieel Koekjesbakkerij te Veenendaal

Een strategisch afstudeertraject, waarbij onderzocht is hoe, bij een gelijkblijvende omzet, de bruto marge verhoogd kan worden. Dit alles met behoud van de vakkennis van de bakkers en het ambachtelijk karakter van het productieproces.

De volgende aspecten zijn geanalyseerd en hier zijn aanbevelingen voor gedaan:
- Cultuur en communicatie
- Optimalisatie dragers half fabricaten én eindproduct
- Magazijn uitbreiding
- Inzet personeel
- Borgen van kennis

1997 – 2009 Manager Logistics
Heineken (Vrumona) te Bunnik

Strategische taken
- Lid van het Supply Chain MT
- Opstellen operationeel jaarplan van de afdeling Logistiek
- Signaleren van knelpunten en/of kansen in de logistieke processen, procedures en/of systemen.
- Rapportages opstellen om inzicht in de kwantitatieve en kwalitatieve prestaties van de afdeling te verschaffen
- Ontwikkelen beleid rondom bewustwording kwaliteit en veiligheid
- Ontwikkelen beleid ten aanzien van de ontwikkeling van medewerkers
- Budgetverantwoordelijk en tekenbevoegd

Operationele taken
- Verantwoordelijk voor de operationele organisatie en uitvoering van de logistieke processen in warehouse en distributie, 225 SKU’s op 30.000 m2 bij een jaaromzet van 3,5 miljoen hectoliter;
- Aansturen van meerdere teams heftruckchauffeurs;
- Begeleiden van de werkzaamheden bij een zeer fluctuerende afzetmarkt;
- Personeelsplanning en aansturing van personeel:
o direct: vaste medewerkers (±55 fte), aangevuld met inhuurkrachten voor pieken(tot 30%);
o indirect: ±50 fte.
- Vakantie- en ATV-planning;
- Urenregistratie van vaste medewerkers en inhuurkrachten;
- Factuurcontrole en verantwoordelijk voor verwerking facturen in SAP;
- Zorgdragen voor het behoud van reeds behaalde certificeringen;
- Beheer(aanschaf en onderhoud) heftrucks en batterijen.

Coachen en begeleiden
- Het voeren van sollicitatiegesprekken, advies over kandidaten;
- Coaching nieuwe medewerkers;
- Het voeren van ontwikkel- en beoordelingsgesprekken;
- Opstellen van Persoonlijke Ontwikkel Plannen met de medewerkers;
- Stimuleren tot het volgen van opleidingen;
- Verminderen en voorkomen van ziekteverzuim;
- Begeleiding zelfsturende teams;
- Organiseren werkoverleg;
- Verantwoordelijk voor opleidingsprogramma medewerkers.

2000 – 2008 Diverse Projecten
Heineken (Vrumona) te Bunnik

2008 Kostenbesparing externe opslag
Tijdelijke uitbreiding opslagcapaciteit in een tent waardoor externe opslag teruggedraaid wordt.

2007 Optimaliseren tracking & tracing
In opdracht Raad van Bestuur is de tracking en tracing verbeterd van ontvangst grondstoffen tot en met het afleveren van het gereed product bij de klant. Hierbij is gebruik gemaakt van RFID en scanning om dit proces zoveel mogelijk te automatiseren.

2006 Verhogen magazijnrendement
Door de hierna genoemde maatregelen is het rendement van het magazijn verhoogd. Plaatsing van een shuttlestelling voor niet stapelbare producten.
Realisatie van piekafvlakking door het plaatsen van laad- en losbanen zodat er een ontkoppelpunt ontstond tussen het laadmoment en het orderpicken of tussen het losmoment en het produceren.
Uitbreiding opslagcapaciteit door een efficiëntere inrichting van het magazijn en vervolgens het plaatsen van extra conventionele stellingen.

2005 Verhuiscoördinator
Verhuizing van 12.000 pallets met emballage naar externe opslag.

2000 Implementatie zelfsturende teams
De inrichting en begeleiding van de overgang van een conventioneel aangestuurde organisatie naar zelfsturende teams.

1990 – 1997 Chef Centraal Magazijn
Vrumona te Bunnik

Verantwoordelijk voor de ontvangst, de opslag en uitgifte van technische artikelen, grondstoffen, verpakkingsmaterialen en reclame artikelen. Signaleren van onderschrijden van de minimum voorraad en daarop verstrekken van inkoopopdracht.
Voorraad teruggedrongen met 15%.
Leverbetrouwbaarheid verhoogd van 89 naar 99,3 %.

1985 – 1990 Groepsleider Magazijnen en Intern Transport
Vrumona te Bunnik

Aansturen laad-en losproces. Verstrekken van handmatig inslag en uitslag advies.

1984 Logistiek medewerker
Fietsenfabriek Cyrus te Venlo

Implementatie artikelbeheersysteem.

Opleiding interimmanager

2007 – 2010 HBO-bedrijfskunde specialisatie logistiek te Utrecht
• Bachelorthesis: ambachtelijk werken leidt tot behoud van vakmanschap
2004 – 2008 Diverse managementtrainingen waaronder: leiderschapsstijlen, coachend leidinggeven, terugdringen ziekteverzuim, verzuimgesprekken voeren, beoordelen op basis van competenties, HEI time (urenregistratie systeem)
2002 Cursus bedrijfsinterne “kwaliteits-, milieu-, HACCP”-audits
2002 BHV
2001 EHBO
1999 Criteriumgericht Interviewen t.b.v. medewerkerselectie
1998 Praktisch Logistiek Management (PCA)
1997 – 2001 Diverse cursussen t.b.v. zelfsturende teams
1995 Magazijnbeheer
1981 – 1984 Fontys Hogeschool voor Logistiek Management te Venlo
1977 – 1981 MEAO Commercieel en Administratief te Leiden

Privé
2007 Koetsiersbewijs enkelspan
2005 Hoogstamfruit
2004 Vaarbewijs 1+2

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Leidinggeven

Coachend leiderschap
Richting en sturing geven aan medewerkers in het kader van hun taakvervulling; stijl en methode van leiding aanpassen aan betrokkenen medewerkers en situatie.
Groepsgericht leiderschap
Richting en sturing geven aan een groep en samenwerkingsverbanden tot stand brengen en handhaven om een beoogd doel te bereiken.
Plannen en organiseren
Op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde acties, tijd en middelen
aangeven om de bepaalde doelen te kunnen bereiken.
Analyse en besluitvorming

Probleemanalyse en probleemoplossend vermogen
Signaleren van problemen; herkennen van belangrijke informatie; verbanden leggen tussen gegevens. Opsporen van mogelijke oorzaken van problemen.

Besluitvaardigheid
Beslissingen nemen door middel van het ondernemen van acties of stelling nemen door
middel van het uitspreken van meningen.
Visie
Een beeld vormen zich van toekomstige ontwikkelingen, kan deze los zien van de huidige situatie. Is in staat de visie van de onderneming te vertalen en uit te dragen naar het eigen team.


Communicatie

Luisteren
Tonen belangrijke informatie op te pikken uit mondelinge mededelingen.
Samenwerken
Bijdragen aan het behalen van gemeenschappelijk doel, zowel op team- als organisatie niveau.
Persoonlijk gedrag

Stressbestendigheid
Effectief blijven presteren onder tijdsdruk, bij tegenslag, teleurstelling of tegenspel.

Motivatie

Initiatief
Kansen signaleren én er naar handelen.
Integriteit
Handhaven van algemeen aanvaarde sociale en ethische normen in activiteiten die met de functie te maken hebben.





Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits: spreken vloeiend, schrijven goed
Frans, Italiaans: spreken vloeiend, schrijven voldoende


Overig

Systeemkennis
SAP
- Warehouse Management.
- Urenregistratie
- Facturatie
- Financial control
EDI
MBS
Ervaring met Outlook, Word, Excel, Power Point bij opleidingsinstituut Twice IT te Driebergen


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :