Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

project- en programmamanager

project- en programmamanager

Werkervaring interimmanager

1992 tot heden.
 Projectmanager Sustainable Energy Services.
september 2012-heden.
Projectmanagement, subsidieaanvragen en aansturen van aannemers en installatiebedrijven in duurzaamheid en duurzame energie.
 Chairman Stichting Moyamba. Agriculture.
Oktober 2011-september 2012.
Startup. Opzetten lokale en internationale logistiek en processing ten behoeve van cassave boeren in Sierra Leone.
 Interim-manager ICT ROC-Leiden.
Juli 2011-oktober 2011.
Verantwoordelijk in nieuwbouwpand: uitrol nieuwe infrastructuur, werkplekken, telefonie, front office, helpdesk en processen. Aansluiten 8000 studenten op nieuwe WiFi infrastructuur en applicaties. Actualiseren Configuration Database en -Management. Betreft meer dan 10.000 AD entries. Succesvolle uitrol conform planning.
 Manager Projectmanagement, Alliander (voorheen Nuon).
Maart 2008-september 2010.
Direct en zelfstandig verantwoordelijk voor de leiding aan 34 ICT project- en programmamanagers. Inzetten van projectmanagers op veelal SAP projecten. Een verhoging van het projectmanagement maturity level gerealiseerd.
 Projectmanager vervanging warmtemeters, Essent.
Januari 2006-november 2007.
Zelfstandig verantwoordelijk voor de succesvolle uitrol van 11.000 huishoudelijke en 1.500 zakelijke nieuwe warmtemeters. Selectie en installatie van “slimme meters” die rechtstreeks met de centrale systemen communiceren. Actualiseren asset management, opzetten procedures, selectie aannemers, site surveys, offertes, opdrachtverstrekking, inkoop, kwaliteitsborging en communicatie beleggen als regulier proces in de staande organisatie.
 Interim ICT Manager Rabobank, Amsterdam.
Januari 2004-november 2005.
Zelfstandig en direct verantwoordelijk voor reorganisatie en efficiencyverbetering van de ICT functie en het betalingsverkeer voor de totale automatisering van de Amsterdamse Rabobank. Lid van het managementteam. Gerealiseerd: businesscase outsourcing, Business Continuity planning en realisatie (o.a. bouw van een uitwijk rekencentrum), vooronderzoek naar SEPA implicaties, vernieuwing van de LAN- en WAN-infrastructuur van 25 vestigingen, uitrol nieuwe werkplekken, gedeeltelijke personele reorganisatie, hercontracteren leveranciers, PABX, IP-telefonie (VOIP), mobiele telefonie, implementatie Siebel CRM.
 Interim-manager standaardisatie personeelssystemen, Rabobank.
Juli 2002-december2003.
Lid van het directieteam. SAP-HR personeelsadministratie (60.000 loonstroken per maand). Implementatie en bewaken van Service Levels met Rabofacet en externe leveranciers. Ombouwen van maatwerk-Abap naar standaard SAP-HR. Verbeteren integratie met betalingsverkeer. Plannen en uit laten voeren van jaarwerk. Voorbereiden van het outsourcen van systemen.
 Projectmanager landelijke implementatie E-Procurement, Rabobank.
Januari 2001-juni 2002.
Implementatie van E-Procurement pakket bij de gelieerde instellingen van de Rabobank Groep. Betreft een intranet-applicatie ter ondersteuning van de inkoop. Geautomatiseerde data-koppelingen met leveranciers en betalingsverkeer. Implementatie bij de 11 werkmaatschappijen van De Lage Landen succesvol gerealiseerd. Andere gelieerde instellingen volgden daarna. Betrokken disciplines: Rabobank Nederland, De Lage Landen, Fysieke Distributie van de Rabobank, Ariba (leverancier pakket), interne automatisering Rabobank.
 Sabbatical na verkoop Project in Motion BV.
Mei 2000-december 2000.
 Project in Motion BV. Juni 1997-november 1999.
Oprichten en uitbouwen van een ICT detacheringbureau; 40 medewerkers in vaste dienst. Succesvol verkocht aan Engels beursgenoteerd IT-bedrijf.
 Projectmanager 2000 problematiek. Oktober-november 1999.
Gemeente Amsterdam.
 Programmamanager (2000 problematiek inclusief gebouwen, netwerk, infrastructuur), Rabobank Nederland. April 1998-april 2000.
Zelfstandig verantwoordelijk voor de 2000-bestendigheid van de infrastructuur van de centrale organisaties: WAN, LAN, mailservices, kantoorautomatisering, telefonie (PABX, VOIP, ACD en mobiel). Op productniveau per 1 november 1999 gerealiseerd conform de eisen van de Nederlandse Bank. Daarna verantwoordelijk voor de contingency. Aansturen van 10 verantwoordelijke productmanagers en de ongeveer 150 medewerkers die bij de 2000-problematiek waren ingezet.
 Projectmanager Herbouw en Implementatie Pensioensystemen, MN-Services, Pensioenfonds Metaalnijverheid. Maart 1996-maart 1998.
Herontwikkelen van een geautomatiseerd systeem voor pensioenrechtenberekening. Leiding geven aan 5 coördinatoren, 35 projectmedewerkers. Later ook leiding over alle projectleiders en verantwoordelijk voor het verbeteren van projectmatig werken en voor de projectbeheersing.
 Projectmanager landelijke communicatie-infrastructuur, ABP.
Maart 1994-februari 1996.
 Adviseur Projectmanagement NV Databank, RC van de Kamers van Koophandel.
Oktober 1993-februari 1994.
 Programmamanager uitrol landelijke communicatie-infrastructuur, servers, pc’s. Ministerie van Justitie (Gevangeniswezen).
Februari 1992-september 1993.
 Informatiemanager, Impact BV. 1991 – 1992.
Netwerkleverancier. Joined Venture KPN & BSO (Heden Atos Origin).
 BSO (nu Atos). 1989 – 1991:
 Projectmanager implementatie kantoorautomatisering Gemeente Huizen.
 Projectmanager E-learning, Ministerie RWS.
 Projectmanager Ontwikkeling & Implementatie Accountingsysteem, Ministerie V&W.
 Programmamanager Financieel systeem, OCW.
 Pensioenfonds PGGM (gezondheidszorg). 1985 – 1988.
 Hoofd ICT Onderhoud, verantwoordelijk voor alle onderhoud op de pensioensystemen.
 OHRA ziektekostenverzekeringen. 1977 – 1985.
 Projectleider Bedrijfsautomatisering
 Hoofd Uitkeringen Ziektekosten.

Opleiding interimmanager

Tunneltechniek PAO Delft, Bedrijfskunde (IBO, BEKAUT), Rechten (2 jaar) Erasmus Rotterdam, Prince2 practitioner, IPMA C, Ambi (I1, I2, B1, T2, S1, S2, S3, HS1 en S5), Senior Project Management (MOC), Project Management (Raet), Data-analyse (ICL Beaumont Engeland), Technisch Systeemontwerp (Interprogram BV), Doelmatig programmeren (Volmac), Management voor middenkader (IBW), Assurantie-B, Atheneum-B.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

 Bedrijfskundige achtergrond met ruim 30 jaarwerkervaring, waarvan 20 jaar als zelfstandige.
 Met veel plezier en succesvol opdrachten uitgevoerd bij MKB, overheden en complexe grote organisaties. Vaak opererend als regievoerder tussen organisatie en leveranciers.
 Voorkeur voor projecten waarbij een beroep wordt gedaan op ondernemerschap, besluitvaardigheid en stressbestendigheid, op creatieve en analytische kwaliteiten.
 Snelle en actieve denker die problemen herkent, schoont, vlot trekt, oplost en hierbij mensen activerend.
 Sterke focus op resultaat met een track record van succesvolle, meetbare en stabiele veranderingen.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits, Frans

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :