Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR Adviseur, HR manager

HR Adviseur, HR manager

Werkervaring interimmanager

1999 – heden: Human Resources Management, Leiden/Paunat
Als zelfstandig ondernemer werkzaam als interim adviseur/manager Human Resources:

Oktober 2009 – juni 2010: HR manager bij Huisman Special Lifting Equipment B.V. te Schiedam.
Taken: herinrichten van de afdelingen P&O en Recruitment, leidinggeven aan de afdelingen P&O en Recruitment bestaande uit 9 medewerkers, adviseur voor het management van Huisman Nederland, Singapore, Brazilië en China, projectleider van het functiewaarderingsproject, beleidsontwikkeling op diverse gebieden.

Augustus 2008 – mei 2009: P&O Advisor bij Huisman Itrec te Schiedam.
Taken: adviseur voor het management van Huisman Nederland, medeauteur van het personeelsreglement voor de vestiging in Singapore, auteur van het personeelsreglement van Huisman Nederland, beleidsontwikkeling op diverse gebieden, coachen van de Manager P&O.

Januari 2008 – juni 2008: Manager P&O bij Huisman Itrec te Schiedam.
Taken: Leiding geven aan de afdeling P&O, ontwikkelen van recruitment binnen de organisatie, beleidsontwikkeling op diverse gebieden, uitvoeren en verder ontwikkelen van een expatregeling, optreden als adviseur van de directeur en het managementteam, adviseren en begeleiden van een bedrijfsovername.

Oktober 2007 – januari 2008: Négociateur Immobilier bij L’immobilier International Agency te Limeuil, Frankrijk.
Taken: In portefeuille brengen en taxeren van onroerend goed, werven van potentiële kopers, aankoopbegeleiding, aftersales, contacten met notarissen, experts ed.

Februari 2007 – juli 2007: Human Resources Advisor bij Bax Global Logistics/Schenker B.V. te Ridderkerk.
Taken: Opstellen van een opleidingsplan, herschrijven van de arbeidsvoorwaarden, optreden als HR adviseur voor de sites Ridderkerk en Eindhoven, vervangen van de HR- manager.

Mei 2005 – februari 2007: Négociateur Immobilier bij Lafayette Immobilier International te Les Eyzies en Le Bugue, Frankrijk.
Taken: In portefeuille brengen en taxeren van onroerend goed, werven van potentiële kopers, aankoopbegeleiding, aftersales, contacten met notarissen, experts ed.

Maart 2004 - juli 2004: P&O adviseur bij GTI te Dordrecht.
Taken: Harmoniseren en implementeren van een nieuw en gezamenlijk arbeidsvoorwaardenpakket bij verschillende GTI onderdelen.

Vanaf januari 2003: Opzetten van een onderneming in Frankrijk, samen met mijn echtgenoot.
Taken: Businessplan maken, aankoop van een landgoed met 3 gites, verbouwen, marketing (waaronder het maken van een website), boekingen, administratie, contacten met (onder)aannemers, leveranciers en gasten, dagelijkse gang van zaken.

December 20001 – december 20002: Consultant bij W&S Financiële Branche.
Taken: Acquisitie van werving- en selectieopdrachten, zoeken van geschikte kandidaten, matchen van persoon en functie.

December 2001 – maart 2002: P&O adviseur bij GTI te Rotterdam.
Taken: Voorbereiden, begeleiden en uitvoeren van de sluiting van de afdeling panelenbouw: collectieve ontslagaanvraag voor 53 medewerkers bij het CWI, uitvoeren van de regelingen van het Sociaal Plan, opzetten van een mobiliteitscentrum, begeleiden van medewerkers naar interne of externe herplaatsing en prepensioen. Coachen van de interne P&O adviseur.

April 2001 – november 2001: HRM manager bij Boertien en Partners te Naarden.
Taken: Opzetten van een zelfstandige afdeling HRM na de verkoop van Boertien en Partners door Elsevier Opleidingen, deelnemen aan het MT, Projectleider van een reorganisatieproject, leidinggeven aan de afdeling HRM, beleidsontwikkeling t.a.v. Arbo, Persoonlijke Ontwikkeling, Competenties, deelnemen aan overlegvergadering met de OR, voorbereiden van het HRM beleid van de Boertien Groep.

November 2000 - april 2001: Manager Personeel & Organisatie bij Honig Merkartikelen te Koog a/d Zaan.
Taken: adviseur voor twee klantgebieden: productie en commercie, optreden als coach voor verschillende managers en medewerkers, medeauteur van het visiedocument van de afdeling P&O.

Augustus 2000 - oktober 2000: HR Adviseur bij Relan ICT te Zeist.
Taken: adviseur voor het management van het klantgebied. Voorbereiden van een reorganisatietraject.

Januari 2000- juli 2000: Hoofd Personeelszaken bij Start regio west te Capelle a/d IJssel.
Taken: Leiding geven aan de afdeling PZ regio west bestaande uit 5 personeelsmanagers en 5 assistenten, adviseur van de Regiodirecteur op HRM gebied, participeren in de landelijke werkgroep om de afdeling PZ te herstructureren.

Mei 1999 - december 1999: Senior HRM Adviseur bij PGGM te Zeist.
Taken: medeauteur van het visie- en missiedocument van de afdeling HRM, participeren in de werkgroep om de taak/rolverdeling tussen HRM en de lijn uit te werken en de afdeling HRM te professionaliseren, adviseur voor het klantgebied Staven, leidinggevende van het HRM secretariaat bestaande uit 6 medewerkers.

Werkervaring uit dienstverband:
1995 – 1999: ING Bank, Rotterdam, Den Haag, Leiden
Adviseur Human Resources: als lid van het managementteam van de districten adviseren over het beleid t.a.v. HR. Leidinggeven aan de afdeling HRM bestaande uit 5 medewerkers. Voorbereiden, uitvoeren en nazorg van meerdere grote reorganisatietrajecten. Discussie geleid over rol- en taakverdeling tussen management en HRM team en als gevolg daarvan opstellen van HRM jaarplan en visie/missiedocument van HRM team.

1991 – 1995: Postbank NV, Amsterdam
Adviseur Personeelsmanagement: het ontwikkelen en implementeren van personeelsbeleid voor de Divisie Operations Betalingsverkeer, het deelnemen in projectgroepen voor het ontwikkelen en implementeren van personeelsbeleid voor de ING Groep, het optreden als projectleider. Het creëren van draagvlak voor nieuw beleid bij zowel management, personeel als OR. Het leveren van managementinformatie ten behoeve van organisatieontwikkelingen en herstructureringen.

1988 – 1991: Postbank NV, Den Haag en Amsterdam
Personeelsadviseur voor de directie en staven van de divisie Operations Betalingsverkeer. Grootste project: de voorbereiding, uitvoering en nazorg van de verhuizing van Den Haag naar Amsterdam.

1986 – 1988: DSM Limburg BV, Geleen
Personeelsadviseur bij de divisie Chemische Producten.

1985 – 1986: Fast Foto Holding BV, Bergen
Het ontwerpen, uitvoeren en verwerken van een consumentenonderzoek.

1985: Laboratorium voor toegepaste psychologie, Amsterdam
Selectie van kandidaten voor grafische opleidingen, het valideren van een creativiteitstest.

Opleiding interimmanager

1975 - 1981 Atheneum-b
1981 - 1986 Arbeids- en organisatiepsychologie, Vrije Universiteit

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zeer ervaren Hr manager met ervaring in diverse branches Ik ben snel inzetbaar, effectief en lever een frisse blik.

Ik heb ervaring met alle onderwerpen in het HR vakgebied op strategisch, tactisch en uitvoerend niveau en mag mijzelf inmiddels wel een zeer ervaren en professioneel managementadviseur noemen. Ik heb ook deel uitgemaakt van verschillende management teams.

Ik heb succesvol leiding gegeven aan verschillende teams. Diverse keren heb ik HR teams gestart en geprofessionaliseerd. Ik heb veel ervaring met projectmatig werken: ik heb deel uitgemaakt van multidisciplinaire projectteams met zeer uiteenlopende projectopdrachten. Mijn laatste grote project was tijdens mijn laatste interimopdracht waar ik projectleider was van het functiebeschrijvings- en waarderingsproject. Het ontwikkelen en implementeren van HR beleid komt tijdens mijn hele loopbaan aan de orde, soms als hoofdtaak (Postbank, beleidsmedewerker) en meestal als onderdeel van mijn adviseurs - of managersopdrachten. Mijn kennis van het nederlandse arbeidsrecht is zeer goed. Daarnaast ben ik bekend met veel CAO\'s en arbeidsreglementen.

Als persoon ben ik betrokken, enthousiast en een harde werker. Hoewel mijn academische achtergrond anders doet vermoeden, ben ik meer een pragmatische probleemoplosser dan een theoreticus. De combinatie managementadvies en uitvoerend HR-werk ligt mij goed.

Mijn stijl van leidinggeven is coachend. Ik probeer zoveel mogelijk teamlid te blijven, hoewel ik moeilijke beslissingen niet uit de weg ga. Ik verwacht van mijzelf èn mijn team het best mogelijke resultaat. Mijn adviezen zijn professioneel gestuurd maar met respect voor de organisatie-eigen problemen en -oplossingen.



Talenkennis interimmanager

Nederlands: vloeiend in woord en geschrift
Engels: vloeiend in woord en geschrift
Frans: zeer goed in woord en geschrift
Duits: goed in woord, matig in geschrift

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :