Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim Manager Productie Logistiek Operations Supply Chain

Interim Manager Productie Logistiek Operations Supply Chain

Werkervaring interimmanager

PostNL, Den Bosch 01-2012 – 07-2013
Interim Procesmanager/ Interim Verander- en verbetermanager/ projectmanager. PostNL is een grote reorganisatie gestart in 2011. Lokale voorbereidingskantoren worden gesloten en op 9 plaatsten in het land worden centrale voorbereidingslocaties (CVL’s) gecreëerd. Voor de area Zuidoost Nederland is er een CVL in Den Bosch gestart in maart 2012. Het operations proces in een CVL wordt aangestuurd door procesmanagers.

Belangrijkste resultaten:
- Ondersteunen opstarten CVL Zuidoost NL: als interim crisis- / procesmanager zorgdragen voor een stabiel proces.
- Inrichten Postbussen sorteerproces, aanstellen 1e lijns leidinggevenden, opstellen kpi’s, opzetten klachtenmanagement.
- Van aug. ’12 – maart ‘13, actief als verbetermanager voor totale CVL. I.s.m. Boston Consultancy Group (BCG) ontwikkelen van programma’s om processen blijvend te verbeteren. Aansturen projectteams. In de projectteams hebben consultants van de BCG, 2e en 1e lijns leidinggevenden zitting.
- Sinds januari ‘13 als projectmanager verantwoordelijk voor de ombouw van het CVL naar een regionaal voorbereidingslocatie. Juli ’13 heb ik deze opdracht afgerond.

De Persgroep, Amsterdam 09-2010 - 03-2011
Interim Productiemanager. Aansturen van de productie- afdelingen: prepress, drukkerij en expeditie, logistieke afdelingen (intern en extern transport en warehouse) en staf (procesanalyse en kwaliteitsfunctionaris). Totaal 6 directe reports en 140 indirecte medewerkers. De Productiemanager werd aangesteld na de doorvoering van een grote reorganisatie.

Belangrijkste resultaten:
- Optimalisatie bedrijfsprocessen door invoering van diverse lean verbetermethodieken, met name doelgericht werken: opzetten en invoering nieuwe kwaliteits- en proceskpi’s inclusief doelstellingen, verliezen inzichtelijk gemaakt en de management rapportages verbeterd.
- Ochtendoverleg actiegericht gemaakt en werkoverleg gestructureerd.
- In korte tijd verbeteringen in producten gerealiseerd door verandering in grondstoffen aan te brengen. Klachten van klanten zijn daardoor afgenomen.
- Verhogen uitleverbetrouwbaarheid door in- en uitgaande stromen in expeditieproces te scheiden en aanstellen laadmeester.
- Verantwoordelijk voor account management van de belangrijkste klant.
- Coaching van productieleiders. Inwerken nieuw aangestelde Productiemanager.
- Deelnemer Management Team en sparringpartner voor Algemeen Directeur voor strategie, investeringen, organisatie- en cultuurverandering.

DHL Global Mail, Utrecht 09-2009 - 02-2010
Projectmanager, aansturen van een projectteam (5 fte). Het projectteam was verantwoordelijk om een betrouwbare bezorging te bewerkstelligen van tv-magazines door Selektmail. Selektmail was tot medio 2011, het Nederlandse postbedrijf van DHL Global Mail, een grote internationale logistieke dienstverlener.

Belangrijkste resultaten:
- Afstemming uitgevers en grafische dienstverleners
- (Laten) opstellen contracten en Service Level Agreement
- Invoering van een nieuw bezorgersmanagementtool (sms-service)
- Begeleiden tender tv-magazines en overheidstender bezorgen post
- Upgrading performance van diverse depots middels lean verbetermethodieken
- Invoering nieuw vergoedingensysteem bezorgers
- Transportplanning en track and trace systeem voor transport rolcontainers van drukkerij naar transporteur naar depots
- Opzetten management informatie (kpi’s, klachtenmanagement).
- Communicatie naar alle stakeholders.


Wegener Nieuwsdruk Nijmegen 02-2001 – 08-2009
Plantmanager (sitemanager) van een krantendrukkerij van Wegener waar dagbladen en weekkranten werden gedrukt. Rapporterend aan de Raad van Bestuur en winst en verlies verantwoordelijkheid voor een bedrijf van ruim 100 fte.
Wegener Nieuwsdruk Nijmegen is onderdeel van de divisie Wegener Nieuwsdruk van het beursgenoteerde Nederlands mediabedrijf Wegener. Wegener heeft 3500 medewerkers en is onderdeel van het Europese Mediaconcern Mecom.

Belangrijkste resultaten:
- Opbouwen bedrijf: van een afdeling van een grote dagbladuitgever (De Gelderlander) naar een resultaat- en klantgericht bedrijf met een eigen winst- en verliesrekening en een eigen Management Team.
- Veranderen organisatiestructuur: voor 2001 was er een zelfsturende organisatie neergezet met meewerkende teamleiders die direct rapporteerden aan de plant manager en een grote stafafdeling met veel bedrijfsbureau- en engineerings medewerkers. In 2001 en 2002 is een staf- lijnorganisatie ingevoerd met 3 productieleiders verantwoordelijk voor de aansturing van de productieafdelingen, een zelfstandige technische dienst en Bedrijfsbureau waar alle voorbereidende werkzaamheden en contacten met klanten plaatsvinden.
- Diverse reorganisaties doorgevoerd en werkzaamheden geoutsourced. Totaal zijn 35 werkplekken verdwenen.
- Verhogen van klanttevredenheid door terugdringen klachten, verbeteren proces- en productkwaliteit en door de organisatie service-gerichter te maken.
- Invoering doelgericht werken, o.a. introduceren key-performance-indicatoren, Continue is gewerkt aan verbetering van deze kpi’s met als resultaat dat de uitleverbetrouwbaarheid en productkwaliteit zijn verbeterd en kosten zijn gereduceerd. Sinds 2004 is de gestructureerde verbetermethode World Class Manufacturing (WCM) hiervoor toegepast. Als borging is o.a. het kwaliteitssysteem ISO 9002 ingevoerd. Op diverse plaatsen in de organisatie zijn 5S projecten uitgevoerd.
- Cultuurverandering projecten doorgevoerd: middlemanagement en werkvloer doel- en resultaatgerichter gemaakt en ook multifunctioneel inzetbaar gemaakt. Samen met extern bureau hiervoor trainingen voor de leidinggevenden opgezet.
- Terugdringen ziekteverzuim door aanpakken frequent kort verzuim, door training middlemanagement in het voeren van verzuimgesprekken, door eerder laten integreren van ‘zieke’ medewerkers op andere posities in het bedrijf, door verbetering van de ploegenroosters en ontwikkeling en uitvoeren van ouderenbeleid.
- Realisatie/ betrokken bij diverse inkoopbesparingstrajecten, internationaal voor Mecom en binnen Wegener: inkopen inkt, platen, papier.
- Leiding gegeven aan grote projecten: revisie persinstallatie, invoering nieuw erp-systeem voor Wegener Nieuwsdruk, invoering Lean Manufacturing bij alle productiebedrijven van Wegener Nieuwsdruk, Optimalisatie afvalstromen/ restmaterialen voor Wegener.
- Verantwoordelijk voor het sluitingsproces van Wegener Nieuwsdruk Nijmegen. Overbrengen orders en een deel van de medewerkers naar andere vestigingen van Wegener Nieuwsdruk. Laten afvloeien overige medewerkers middels een sociaal plan. Totale reorganisatie betrof 85 vaste medewerkers. Verkoop van machines, apparatuur en gereedschappen. Ordentelijk opleveren van het gebouw aan de verhuurder.


Senefelder Misset, Doetinchem 06-1998 – 01-2001
Manager Logistiek, verantwoordelijk voor de logistieke processen binnen Senefelder Misset: Inkoop, Planning & Uitbesteding, Transport & Magazijnen. Lid Management Team. Senefelder Misset is een grote tijdschriftendrukkerij waar 350 mensen werkzaam zijn. Sinds 1998 is Senefelder Misset onderdeel van de beursgenoteerde onderneming Roto Smeets de Boer (2.500 medewerkers).

Belangrijkste resultaten:
- Planningsverliezen (stilstand belangrijkste machines) teruggedrongen.
- Optimaliseren magazijnen en vermindering kapitaalbeslag door invoering JIT voor aanlevering papier en standaardisatie van grondstoffen.
- Accountmanagement van belangrijkste opdrachtgever.
- Betrokken bij concern projecten: nieuwe transporteurs, nieuwe koeriers, nieuwe partners in finishing van de producten


Senefelder Groep, Purmerend 01-1997 – 06-1998
Projectmanager bij de Senefelder Groep. Leiding gegeven aan een projectteam dat een nieuw erp-systeem moest selecteren voor de drie bedrijven van de groep: Henkes Senefelder in Purmerend, Senefelder Misset Doetinchem en Ten Klei in Purmerend. Ook betrokken bij aantal grote investeringsprojecten binnen de groep: investering in een nieuw verzendsysteem, investering in inktjettechnologie, investering in nieuwe machines in Doetinchem


Senefelder Misset, Doetinchem 06-1995 – 01-1997
Productiecoördinator. Leiding geven aan afdeling Planning & Uitbesteding.

Belangrijkste resultaten:
- Optimaliseren planningsproces door invoeren bottleneckplanning in het productietraject voordat de belangrijkste machines moeten gaan produceren.
- Contracten afsluiten met bedrijven waar (specialistische) werkzaamheden werden uitbesteed.
- Voorzitter dagelijks ochtendoverleg.


Senefelder Misset, Doetinchem 08-1993 – 06-1995
Organisatiekundige. Coördinator van het ISO 9001 kwaliteitssysteem. Breed ingezet voor diverse projecten binnen Senefelder Misset, o.a. leiding geven aan project reorganisatie Ordermanagement, opzetten Verbeterregistratiesysteem, opzetten Administratieve Organisatie, schrijven strategisch marketing plan, secretaris Arbo- en milieu commissie


Consultancy Centrum Groningen, Groningen 12-1992 – 07-1993
Consultant. Opzetten en invoeren kwaliteitssysteem bij schildersbedrijf Van der Maar en schoonmaakbedrijf Intrex. Bureau Veritas Quality International heeft beide bedrijven in december 1993 het ISO 9002 certificaat toegekend.

Opleiding interimmanager

HTS Bedrijfskunde
Bedrijfseconomie Rijksuniversiteit Groningen

Trainingen – cursussen
Management van Mensen, Krijger Consultants
Voeren van Functioneringsgesprekken, Right Management Consultants
Diverse workshops op het gebied van Lean Manufacturing: Six Sigma, World Class Manufacturing, SMED, TPM, Blomconsultancy
Finance for Non-financials, Cap Gemini Ernst & Young
Duits, HEAO Arnhem
Inzicht in Invloed, bureau Zuidema
Project Management, Management Studiecentrum Utrecht
Auditing, VPGI
Administratieve Organisatie m.b.v. System Development Workbench van Cap Gemini

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Doelgericht en gericht op verbeteringen. Enthousiast. Drive, Peoplemanager, Analyseren, Structureren, Visie ontwikkelen

Talenkennis interimmanager

Engels en Duits uitstekend

Overig

Ik ben een ervaren interim Manager (Productie, Logistiek, Operations, Supply Chain) met een bedrijfskundige achtergrond. Ik heb 20 jaar staf- en lijnervaring in grote productie en logistieke bedrijven. Ik ben een enthousiaste, gedreven, open, betrokken en vasthoudende peoplemanager. Ik analyseer, geef structuren aan en zoek met mijn collega’s voortdurend naar verbeteringen. Ik behoud hierin het overzicht. Ik motiveer mensen makkelijk en maak ze enthousiast. Ik ben op mijn best tijdens veranderingsprojecten in een dynamische omgeving.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :