Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager FP&A

Manager FP&A

Werkervaring interimmanager

Tijdelijke vervanging van uw Controller, Financieel Manager of Hoofd Administratie.
Bijvoorbeeld bij ziekte, zwangerschap of tijdens een werving- en selectieprocedure.


- Procesverbeteringen: maandafsluitingen, credit management, kostenbeheersing.
Effectiever en efficiënter inzetten van uw medewerkers.


- Klankbord voor uw CFO, Financieel Directeur, Financieel Manager of Controller.
Dit kan eenmalig zijn, maandelijks, op kwartaalbasis of anderszins.


- Bijzondere projecten: Solvecy II , Soxa, administratieve scheiding, overdracht financiële werk-zaamheden bijvoorbeeld bij bedrijfssluiting of overname, ondersteuning bij de jaarafsluiting en het opstellen van uw jaarrekening(en) etc.


Alle aangeboden diensten worden zeer flexibel aangeboden. Qua tarifering zijn er meerdere mogelijkheden. Zo kunt u kiezen uit een uurtarief, dagtarief, vaste fee voor het gehele project, of een vast-variabele-tarifering (VVT). Welke vorm u ook kiest, iedere door u geïnvesteerde euro levert meer euro’s op. De eerste week wordt tegen een gereduceerd tarief gewerkt waarna met u een duidelijk plan van aanpak overeengekomen zal worden.

Opleiding interimmanager

Werkervaring


01/2009- heden: Manager Financial Planning & Analyses
UTC Fire & security (ChubbVarel NL)

ChubbVarel is marktleider in het aanbieden en onderhouden van elektronisch beveiligingsinstallaties. (omzet $200 mln., 1200 werknemers).


Taken en verantwoordelijkheden:
· Wekelijks de huidige situatie en trends te rapporteren ten aanzien van de KPI’s.
· Initiëren van verbeteringtrajecten en kostenbesparingen waardoor de ROS is verbeterd met maar liefst 3%.
· Zorgen voor en toezicht houden op optimaal cashflowmanagement.
· Eindverantwoordelijk voor het opstellen van het budget en maandelijkse forecast waarbij het monitoren en tijdig bijsturen centraal staat.
· Verzorgen van adequate financiële verslaggeving.
· Leidinggeven en coachen van 12 Business controllers/ Finance managers.


02/2007–12/2008: Senior Business Controller
Fortis Retail Bank Nederland B.V.


Taken en verantwoordelijkheden:
· Rapporterend aan de CFO Fortis Retail Bank Nederland
· Verzorgen van de strategische planning.
· Teamlid bij de ABN AMRO/ Fortis intergratie aangaande de hypotheekdivisie.
· Het inzichtelijk maken en mitigeren van de renterisico’s aangaande de hypotheek portefeuille.
· Uitvoeren van diverse bedrijfseconomische analyses met als doel de winstgevendheid van product en de efficiency van de operationele afdelingen en processen te maximaliseren.
· Verzorgen van de presentatie en onderhouden van de contacten met de Rating Agencies aangaande de hypotheekportefeuille van Direktbank
· Verzorgen maandelijkse BASEL II rapportages.




04/2005–02/2007: Financieel Controller
ABN AMRO Asset Management Netherlands B.V., Amsterdam


Taken en verantwoordelijkheden:
· Plaatsvervangend CFO.
· Verantwoordelijk voor Asset management België, Zwitserland , Spanje en Dubai (deze branch was in de oprichtingsfase)
· Opstellen van de interne en financiële rapportages (jaarverslag/ DNB etc).
· Ondersteunen van het Senior Management door het maken van analyses en het opstellen van de budgetten.
· Verantwoordelijk voor een optimale AO/IC.
· Deelnemen in het projectteam dat verantwoordelijk is voor het opzetten van buitenlandse branches (aanvragen bankvergunningen etc).
· Statutair bestuurder diverse fondsen en ABN AMRO Zwitserland.


03/2003-04/2005 Head Internal Accounting
ABN AMRO Asset Management Netherlands B.V., Amsterdam


Taken en verantwoordelijkheden:
· Verantwoordelijk voor een efficiënte en correcte uitvoering van de boekhouding en overige financiële werkzaamheden (inclusief het consolidatieproces).
· Leidinggeven en coachen van 11 collega’s.
· Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van meerdere geautomatiseerde systemen.
· Ondersteunen van de Financieel Controller door het maken van analyses en bewaken van de AO/IC.
· Het ontwikkelen van auditpackages en het schrijven van procedures waardoor de internal audit rating was verbeterd van high naar low.


07/2001-03/2003 Associate
PricewaterhouseCoopers N.V.


Taken en verantwoordelijkheden:
· Controles van de jaarrekening.
· Beoordeling van het bestaan en de werking van de AO/IC.
· Signaleren van auditrisico’s.
· Schrijven van aanbevelingen ter verbetering van de AO/IC.
· Het plannen van de accountantscontroles.



Opleidingen






1998-2001: HEAO-AC/RA
Hogeschool van Alkmaar

2004 IFRS cursus
Ernst en Young

2005 BHV cursus
Stator


Pc-vaardigheden:
Volledig vertrouwd met deze administratieve pakketten:
· Exact/ JDE/ FIS
· SAP
· Business object.
· Bovendien thuis in algemenere tekstverwerkings-, presentatie-, spreadsheet- en databasepakketten.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :