Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager

interim-manager

Werkervaring interimmanager

Advies & Interim-management
Opdracht (parttime) Vakantie-informatiepunt (november – heden)
Adviseur
• Aanzet geven tot globaal informatieplan
Opdracht (parttime) Natuurvoedings Winkel Organisatie (maart 2002 – oktober 2003) Adviseur
• Schrijven globaal informatieplan
• Advisering bij keuze nieuwe automatiseringssystemen voor winkels en centrale organisatie
Opdracht
(parttime) Rotterdamse onderwijsorganisatie (november 2001- december 2002) Adviseur
• Ondersteuning bij keuze schooladministratiesysteem t.b.v. basisscholen
Opdracht Particuliere ziektekosten verzekeraar (Zilveren Kruis Achmea) (november 2001 – december 2002) Interim-manager
• Verantwoordelijk Manager voor afdeling medische acceptatie (20 fte)
• Belangrijkste taken:
• Afdeling zonder problemen door eindejaarspiek loodsen en aanpassen proces voor soepeler verwerking in volgende eindejaarsverwerkingen
• Formuleren nieuw acceptatiebeleid en gelijktrekken acceptatiebeleid tussen Zilveren Kruis Achmea en Groene Land Achmea.
• Tijdelijk waarnemend Manager op afdeling Directiesecretariaat
• Tijdelijk waarnemend Manager op afdeling Wisselaarsteam (35fte)
• Belangrijkste taak:
• Begeleiden herverdeling taken tussen gespecialiseerd wisselaarsteam en afdelingen van Ziekenfonds en afdeling van Particuliere verzekering
Opdracht Particuliere ziektekosten verzekeraar (NVS) (april 2001 – oktober 2001) Interim-manager
• Verantwoordelijk voor Back-office organisatie in Deventer bestaande uit teamleiders en medewerkers voor polisafdeling, declaratieafdeling, postkamer, zorgmanagement (75fte)
• Vestiging werd gesloten en activiteiten werden overgebracht naar nieuwe organisatie in Rotterdam
• Belangrijkste taak: het vervangen van de huidige manager back-office; dit hield o.a. in:
• het operationeel houden van de organisatie tot moment van sluiting,
• het onder controle houden van de werkvoorraden op afdelingen polis, declaratieverwerking, zorgmanagement en postkamer
• het mede begeleiden van de overdracht van werkzaamheden naar de nieuwe locatie
• stimuleren van medewerkers zowel in hun blijven functioneren binnen de organisatie als in het zoeken naar nieuwe uitdagingen.
Opdracht (parttime) Rotterdamse onderwijsorganisatie (maart 2001 – maart 2002) Adviseur
• Advisering in de digitalisering van een onderwijskundig rapport


Getronics Business Solutions b.v. Nieuwegein
April 2000 - mei 2001 Director Telecom & Utilities
• Verantwoordelijk voor Business Unit Telecom & Utilities (25 fte), bestaande uit medewerkers voor sales, business development, ontwikkeling en onderhoud.
• Hoofdactiviteiten: structureren van de organisatie en activiteiten en het uitwerken van een business aanpak voor de toekomst, alsmede de dagelijkse leiding over de unit
December 1999 - April 2000 Director Investment Management Services
• Verantwoordelijk ad interim voor Business Unit Investment Management Services (9fte)
• Geadviseerd in de positionering van de unit binnen Getronics en daarna deze unit begeleidt in de overgang naar BMG in verband met betere aansluiting van activiteiten bij Consultancy divisie van Getronics
Makro Zelfbedieningsgroothandel c.v. Amsterdam
1986 - september 1999 Hoofd automatisering, daarvoor Hoofd systeemontwikkeling en organisatie
• Verantwoordelijk voor alle automatiseringsprocessen binnen Makro Nederland.
• De afdeling automatisering telt circa 25 mensen, en een 10 tal externe medewerkers.
• Gerealiseerde projecten onder andere:
• Betrokken bij introductie SAP FI/CO, verantwoordelijk voor technische implementatie (1998-1999)
• Conversie van alle toepassingen op IBM mainframe naar UNIX / Oracle systemen op midrange systemen. (1993- 1997). Het proces begeleidt, verantwoordelijk voor de implementatie, de acceptatie van de systemen door de gebruikers, de aanschaf en belangrijkste deel van de onderhandelingen voor apparatuur.
Tevens verantwoordelijk voor het omvormen van de afdeling van een mainframe georiënteerde organisatie naar een organisatie passend voor de nieuwe systemen.
• Vervanging van systemen in de vestigingen door on-line transactieverwerkende systemen (1986 - 1988). Verantwoordelijk voor de voorbereidingen, de opleidingen en de uiteindelijke implementatie.
• Invoering scanning, elektronisch betalen en elektronische gegevens uitwisseling (EDI). Verantwoordelijk voor het begeleiden van de implementatie, de aanschaf van de apparatuur, en het realiseren van de opleidingen.
SHV Nederland N.V., Utrecht
1980 – 1986 Systems auditor
• Adviseur voor invoering automatiseringssystemen t.b.v. handels-, verzekerings- en installatiebedrijven.
ICS Rotterdam b.v., Rotterdam (softwarehouse)
1971 – 1980 Informatieanalist / ontwikkelaar
• Ontwikkeling diverse systemen t.b.v. grootwinkelbedrijven; waterschap; meubelindustrie; verfindustrie; plastic industrie; melkfabriek; kleding industrie
Goudse Verzekeringen b.v., Gouda
1970 – 1971 Programmeur
• Ontwikkeling diverse programma's t.b.v. verzekeringen

Overige functies
Docent (parttime) Nivra – Nyenrode (maart 2003 – heden Docent
• Geven en begeleiden van werkcolleges over de natuurlijke adviesfunctie van de accountant
• Geven en begeleiden van colleges Management Control
1985 – 1986 (parttime) Docent
• Lesgeven aan 1e jaarsstudenten NIVRA voor het vak bestuurlijke informatiekunde


Opleiding interimmanager

HBS-B 1970
NIVRA 1983
Diverse opleidingen op het gebied van automatisering
Diverse opleidingen op het gebied van leidinggeven, werken in groepverband, gespreks- en presentatietechniek


Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits lezen, beperkt spreken, frans lezen, beperkt spreken en schrijven

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :