Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Programma manager, projectmanager, Consultant, interim manag

Programma manager, projectmanager, Consultant, interim manag

Werkervaring interimmanager

2010 – 2012 Programmamanager Digitalisering Erfgoedsector
Opdrachtgever heeft in 2009 een budget van €13 miljoen ontvangen uit de FES gelden om 7 miljoen objecten te digitaliseren. Ik was eerst de projectleider en later ook de programmamanager van dit project. In tien digistraten, waarin ruim 75 tijdelijke en interne mensen werken, worden 4 miljoen objecten in eigen huis gedigitaliseerd. Circa 3 miljoen objecten worden buitenshuis (uitbesteding) gedigitaliseerd. Ook heb ik de processen, de IT-organisatie en systemen opnieuw ingericht en voorzien van interne mensen om de digitalisering voort te kunnen zetten na de projectfase.

2009 - 2010 Directeur systeemontwikkel bedrijf.
Verantwoordelijk voor de algehele leiding, personele en commerciële aansturing van de organisatie.

2007 – 2009 Programmamanager Cliënt Volgsystemen
Bij dit bedrijf was ik verantwoordelijk voor de bouw van verschillende cliënt volgsystemen voor overheid en semi-overheid. Dit zijn o.a. de systemen voor kinddossiers en de registratie van voetbalvandalen.

2007 – 2008 Verander-/changemanager van een Ministerie.
Voor de Hoofdafdeling DIV (Documentaire Informatie Voorziening) heb ik een Veranderprogramma opgesteld, ter voorbereiding op de komst van het gedigitaliseerde document management systeem (digitalisering van de documenten en archieven) bij de bestuursdienst. Zowel aan organisatie, samenwerking als cultuur een nieuwe vorm gegeven.

2005 - 2006 Projectmanager Taskforce ACIR Ministerie.
N.a.v. het rapport van de Adviescommissie Coördinatie Informatievoorziening bij Rampen (ACIR) is een Taskforce opgericht. Als projectmanager quick wins was ik belast met het inventariseren en operationaliseren van (snelle) verbeteringen in de informatievoorziening tussen de hulpdiensten (politie, brandweer, ambulancediensten, veiligheidsregio's en gemeenten). Diverse "wins" geïmplementeerd.

2004 - 2005 sr.Consultant Ministerie
Als adviseur gerapporteerd over de consequenties van (het onderzoek naar) de positionering van de onder deze Directie ressorterende ICT organisaties. Met name wijzigingen gesignaleerd voor de gevolgen van de besturing van de ICT huishouding van de sector, door de afdeling Informatiebeleid van het ministerie. Governance regels opgesteld en Planning en Control cyclus aangepast.

2003 – 2004 Projectleider (en directeur tot heden). Stichting.
Oprichten en inrichten van een nieuwe organisatie voor de professionalisering van projectmanagement. Medeoprichter, bestuurslid, penningmeester en nog steeds directeur van de stichting. Deze stelt zich ten doel de kwaliteit van projectmanagement te verbeteren en een deel van de via de stichting gewerkte tijd te besteden aan inzet bij goede doelen.

2002 – 2003 Projectmanager Energie leverancier.
Inrichting van een nieuwe organisatie en procesketen voor de levering en rollout van telemetrisch uitleesbare gasmeet installaties, in het kader van de liberalisering fase 2b (zakelijke markt). Dit houdt in het ontwikkelen van nieuwe processen en systemen (informatiedragers), het op planning realiseren van de fysieke aanpassingen en doorgaans de vervanging van enkele duizenden zakelijke gasmeet installaties.

2001 – 2002 Project-/programmamanager Goede doelen..
Realisatie van de internationale website voor een wereldwijde goede doelen loterij met beveiligde betaling, klant-identificatie en afhandeling van loterijtransacties op het internet. Inclusief back-office, customer registraties en fraud detection. Het project is binnen de tijd, het budget en de specificaties opgeleverd.

1998 – 2000 Informatie Manager BPG; telecombedrijf.
Informatiemanager en mede directielid van de BU Zakelijke Markt. Dit hield onder meer in het leidinggeven aan de Business Proces Group (BPG), het herinrichten van de ICT-organisatie en de zakelijke back-offices, het opstellen van een IT-architectuur voor de BU (6000 fte); het managen van 200 ICT-professionals en 85 systemen inclusief de ketenintegratie voor de zakelijke levering- en serviceketens. IT-budget verantwoordelijk voor fl.130 miljoen (€60.000.000,-). Ik heb bij de BPG een kostenreductie gerealiseerd van fl. 65 miljoen (€30.000.000,-). Tevens een Customer Services systeem geïmplementeerd en de back-offices van nieuwe processen voorzien.


1997 – 1998 Project manager/Consultant Telecom
Consultant in een strategische werkgroep voor de directie/RvB met als doel: Opportunities voor een telecom organisatie in de ICT-markt te lokaliseren.
Voorstellen gedaan m.b.t. de te voeren producten en diensten, inkoop-, distributie- en partnerstrategie. De consequenties voor de organisatie werden aan de Raad van Bestuur gepresenteerd.

1994 – 1997 Manager Corporate Billing Center (CBC) Internationaal telecombedrijf.
Als Projectmanager heb ik het CBC opgericht. Ik was belast met het ontwerpen, selecteren, verbouwen en implementeren van de Pollingsystemen, Datacollectors en het Billingsysteem in aansluiting op het wereldwijde netwerk voor IVPN services. Na de projectfase werd ik manager CBC. Het CBC werkte vanuit Zweden (operations) en Nederland (development).

1992 – 1994 Informatiemanager, telecom BU Zakelijke Markt
Verantwoordelijk voor het informatie- en automatiseringsbeleid van de BUZM. Belast met professionalisering en reorganisatie van de I&A-afdeling, het herontwerp van de informatievoorziening en van de processen voor de zakelijke transacties. Aanpassen van de systeemhuishouding voor de transitie naar de vrije commerciële markt.

1990 - 1992 Sr. Informatie- en Organisatie adviseur, zakelijke dienstverlening kantoren.
Projectmanager Bestuurlijke InformatieVoorziening en IT van het project Afsplitsing van de Business Unit kantoren tot zelfstandige B.V.. Gestart als projectleider IT, afgerond als Programmamanager BIV/IT.

Opleiding interimmanager

Opleiding:
Atheneum A diploma 1975
PD boekhouden diploma 1977
Bestuursambtenaar diploma 1980
Hoger Bestuursambtenaar diploma 1985
Bestuurskunde, UvAmsterdam bul 1988
International Executive Program (INSEAD)1998

Cursussen:
Oriëntatie automatisering GCEI 1983
Informatietechnologie Management (G. Nogarede) 1986
Informatieanalyse (v. Rees) 1987
Informatieplanning (v. Rees) 1987
Consultancytraining (de Galan & Voigt) 1989
Basismanagement (de Galan & Voigt) 1990
Docenttraining (NOVI) 1991
Informatie- en organisatiebeleid Ambi HS.1 (NOVI)1992
P3 Topmanagement (KPN) 1994
Coaching (Top-Executive Care) 2000
Prince2 Practitioner 2009

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik heb meer dan 30 jaar ervaring in projectmanagement, afdelingsmanagement en outsourcing in de overheids-, bank- telecom- en ICT branche. Dit betreft het managen van complexe veranderingstrajecten, het leiden van grote projecten en programma’s, het managen en reorganiseren van grote ICT-afdelingen en het verandermanagement van productgerichte naar klantgerichte organisaties. Ik ben sinds januari 2001 directeur van een projectmanagement bv.

Ik ben een sterke en integere manager, visionair, strategisch, operationeel en even mensgericht als resultaat gedreven.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Frans
Duits

Overig

Oprichter/bestuurslid en inrichter van een stichting die de kwaliteit van projectmanagement bevordert en projectmanagers en klanten in staat stelt een bijdrage te leveren aan goede doelen.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :