Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing/ Communicatie Adviseur

Marketing/ Communicatie Adviseur

Werkervaring interimmanager

Taskforce Ontspits Communicatieadviseur
November 2010 – heden
In de regio groot Amsterdam hebben werkgevers en overheden een convenant getekend met de doelstelling om in 2012 het verkeer tijdens spitstijden met 5% terug te brengen. Taken en verantwoordelijkheden:
• Opstellen communicatiecampagne 2011
• Begeleiding uitvoering communicatiecampagne 2011
• Monitoren resultaten

RDM Campus Senior Marketing/Communicatie Adviseur a.i.
Mei 2010 – heden
RDM Campus is gevestigd op de oude locatie van de Rotterdamsche Droogdok Maatschappij. Op de Campus komen onderwijs (Hogeschool Rotterdam en Albeda College) en het bedrijfsleven samen om te werken aan innovaties binnen de maakindustrie.
Verantwoordelijk voor:
• Opstellen strategisch marketingplan
• Doorvertaling naar operationeel marketing/ communicatieplan
• Opzet acquisitie en CRM systeem
• Pers & PR plan
• RDM Campus Magazine

Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC)- Senior Marketing Consultant a.i.
December 2009 – 1 mei 2010

Het NBTC is de organisatie die zich bezighoudt met de marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Met het merk “Holland” wordt Nederland op de kaart gezet als aantrekkelijke bestemming.
Verantwoordelijk voor:
• Coördinatie Russia Alliance – een alliantie van het NBTC, KLM en Schiphol om gezamenlijk een marketing/ communicatiecampagne te voeren op de Russische markt om toeristen uit Rusland naar Nederland over te halen. De campagne is van start gegaan met een deelname aan de Moscow International Tourism and Travel (MITT) beurs gecombineerd met een persconferentie en een cocktailreceptie. De organisatie van MITT 2010 heeft de Holland deelname beloond met de Award Best New Comer 2010.
• Coördinatie Holland Art Cities (HAC) – een samenwerking van het NBTC, de steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag en 10 musea die samen een 2-jarige promotiecampagne kunst & toerisme in het buitenland voeren.

Ahoy Rotterdam Project Manager Fresh Rotterdam 2009 a.i
Februari 2008 – oktober 2009
De opdracht bestond uit:
• Opstellen en uitvoeren strategisch marketing/ communicatie plan voor de versbranche (versproducten en versverwerkende industrie)
• Implementatie strategisch marketing/ communicatieplan dmv vertaling naar concept en opzet Fresh Rotterdam - een vakevenement voor de versbranche en versverwerkende industrie
• Opstellen en uitvoeren commercieel plan
• Budgetopstelling en -bewaking
• Onderhouden en opbouwen van netwerk in de food branche
• Verantwoordelijk voor uitvoering evenement


Ahoy Rotterdam Project Manager Horti Fair Relatiedagen 2009 a.i.
Juli 2008 – maart 2009
De Horti Fair Relatiedagen is een nieuwe productie voor Ahoy Rotterdam en richt zich op de Nederlandse tuinbouwbranche (zowel sierteelt als ook de voedingstuinbouw). De Horti Fair Relatiedagen worden onder licentie van de internationale Horti Fair Amsterdam georganiseerd. De opdracht bestond uit:
• Opstellen strategisch marketing/ communicatieplan
• Implementatie strategisch marketing/ communicatieplan dmv vertaling concept en opzet Horti Fair Relatiedagen
• Opstellen en uivoeren commercieel plan
• Budgetopstelling en -bewaking
• Opbouwen van netwerk in de tuinbouwbranche
• Verantwoordelijk voor uitvoering evenement

In2 Live Communication A1GP Global Village Zandvoort (4 en 5 oktober 2008)
Februari 2008 – oktober 2008
Vanuit eigen bedrijf In2 live Communication BV verantwoordelijk voor de organisatie van de A1GP Global Village Zandvoort – het consumentenevenement tijdens de A1GP races op Circuit Park Zandvoort. A1GP heeft alle commerciële activiteiten die tijdens het race weekend op Circuit Park Zandvoort plaatsvinden, gebundeld in één evenement: The A1GP Global Village. Werkzaamheden:
• Opstellen strategisch marketing plan
• Opstellen en uitvoeren operationeel marketing plan
• Afstemming activiteiten met A1GP hoofdkantoor in Londen
• Opstellen en uitvoeren commercieel plan – verkoop verloopt via DM en Telesales
• Opstellen en uitvoeren communicatieplan inclusief het schrijven van teksten verkoopbrochure, bezoekersbrochure en persberichten
• Opstellen en uitvoeren begroting
• Uitvoering logistiek traject
Totaal aantal bezoekers: 85.000

De Lage Landen - Marketing Manager a.i.
Business Unit Financial Institutions
Augustus 2007 – januari 2008
De Lage Landen is 100% dochteronderneming van Rabobank
Nederland en is gespecialiseerd in lease en operational lease contracten. De BU Financial Institutions maakt gebruik van het kantorennetwerk van Rabobank voor de verkoop van leasecontracten. Verantwoordelijk voor de uitvoering, coördinatie en responsmeting van de jaarcampagne 2007 en het opstellen van het strategisch marketing plan 2008.

VNU Exhibitions Europe
April 2006– sept 2007 Cluster Manager Retail
Eindverantwoordelijk voor het Cluster Retail - vakbeurzen waarbij de bezoekers afkomstig zijn uit het retailkanaal (o.a. fitness, beauty en food branche). Geeft leiding aan 15 mensen (projectteams bestaande uit projectmanager, sales & accountmanagers en projectcoördinator) als ook aan communicatie manager en marketing research manager. Bepaalt de strategische marketing- en communicatiekeuzes en conceptontwikkeling voor BtB evenementen op de retailmarkten. Omzet- en budgetverantwoordelijk. Rapporteert aan het MT.
Naast het werven van exposanten en bezoekers voor de evenementen georganiseerd door VNU Exhibitions Europe, is besloten ook andere vormen van participatie te ontwikkelen zoals sponsorwerving om omzet te genereren (doelstelling 10% van de corporate omzet komt uit sponsorinkomsten in 2010). Als speciale opdracht verantwoordelijk voor het opstellen van het beleid en werven van (hoofd)sponsoren voor zowel vak- als consumentenbeurzen. Dit sponsorplan bedrijfsbreed geïmplementeerd binnen de organisatieteams.

VNU Exhibitions Europe voorheen JEM)
2001 - april 2006
Projectmanager Food
Verantwoordelijk voor de food evenementenmarkt in Nederland. In dit kader twee nieuwe evenementen gelanceerd; Food Week als vakevenement voor de totale foodbranche (voorheen de ROKA beurs) en OverHeerlijk! voor de consument die van lekker eten en drinken houdt. Verantwoordelijk voor marketing, communicatie, omzet- en budget. Geeft leiding aan sales & accountmanagers en projectcoördinator. Stuurt communicatiemanager, persvoorlichter, market research manager inhoudelijk aan. Omzet en budget verantwoordelijk van de projecten.
Deelname integrale werkgroep CRM – opzet en implementatie CRM systeem VNU breed.

Jaarbeurs Exhibitions & Media (JEM)
Internationaal Projectmanager Agro Industry
1997 – 2001
De Business Unit Agro Industry van JEM werkt nauw samen
met haar kantoren in China, Brazilië en Turkije.
Daarnaast heeft zij projectpartners in Thailand, Filippijnen, Vietnam en Egypte. Samen met deze lokale beursteams vakbeurzen opgezet en gerealiseerd op gebied van agrarische industrie, huisdierenbranche, bloem- en fruitkweek, voedselverwerkende industrie.

Jaarbeurs Exhibitions & Media (JEM) Internationaal Account Manager
1995 – 1997
Betrokken bij de opstart van internationale activiteiten
JEM. Opstellen en uitvoeren sales & accountplan voor internationale accounts. Uitvoering logistieke operatie in
samenwerking met lokale partners. Betrokken bij Pet Fair
Brasil, Pet Fair Argentina en Pet Fair Hong Kong, Agro
Mart in Vietnam en Agri Link in de Filippijnen .


Nederlands Verbond Toelevering Bouw
(NVTB) – Afdeling Buitenland
Projectmanager
1993 – 1995
Het NVTB is de koepelorganisatie voor bouwtoeleveranciers. De afdeling Buitenland staat haar leden met raad en daad bij in de ontwikkeling van exportactiviteiten van haar leden. In samenwerking met het Ministerie van VROM wordt jaarlijks het exportpromotieprogramma samengesteld en uitgevoerd bestaande uit o.a. handelsmissies, handelscontactbijeenkomsten, voorlichtingsdagen, Nederlandse paviljoens op buitenlandse (bouw)beurzen. Verantwoordelijk voor de uitvoering van promotieprogramma met internationale partners en acquisitie Nederlandse deelnemers.


Netherlands Chamber of Commerce in the United States (NCOC)
International Trade Advisor (ITA)
1992 – 1993
NCOC is een ledenorganisatie die het Nederlands bedrijfsleven adviseert en begeleidt met haar exportactiviteiten naar de Verenigde Staten. In opdracht
van Nederlandse bedrijven marktonderzoeken in de V.S.
uitgevoerd, potentiële Amerikaanse afnemers
geïdentificeerd en afsprakenschema’s opgesteld. Daarnaast organisatie van algemene social eents voor de Nederlandse business community in de V.S zoals het jaarlijkse Gala Dinner Party in New York en Golf Tournament.

Opleiding interimmanager

Atheneum, Dr. F.H. de Bruyne Lyceum, Utrecht (1980 – 1987)
Examenvakken: Nederlands, Engels, Frans, Duits,
Economie I, Economie II, Geschiedenis
Diploma: ja
HEAO- Economisch Linguïstisch, HES Rotterdam (1987-1992)
Examenvakken: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Algemene
Economie, Bedrijfseconomie, Commerciële Economie, Recht
Diploma: ja
Nima-B, HES Rotterdam (1999-2000)
Diploma: ja
Nima-C, NCOI (2001 – 2003)
Diploma: ja

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• marketing management
• communicatie management
• lijnmanagement


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: vloeiend
Frans: goed
Duits: goed


Overig

• Resultaatgericht
• Analytisch en cijfermatig onderlegd
• Commercieel
• Positief
• Motivator
• Houdt overzicht
• Durft beslissingen te nemen
• Communicatief
• Ondernemend, energiek
• Geen 9-tot-5 mentaliteit, flexibel
• Pro-actief, initiatiefrijk
• Pioniersgeest


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :