Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Manager - Algemeen/Verander/Project/Crisis/Logistiek/Product

Manager - Algemeen/Verander/Project/Crisis/Logistiek/Product

Werkervaring interimmanager

Samenvatting:
2006-2008: Ondernemer – eigen bedrijf
2000-2005: Manager Operations – ISL Automatisering BV, Venlo
1997-1999: Manager Warehousing&Distribution – Helly Hansen, Sittard/Echt
1995-1997: Manager Logistics Services – DFDS Transport, Venlo/Kopenhagen
1990-1995: Projectleider – Xerox, Venray/Oslo
1988-1990: Systeemanalist – Xerox, Venray

Uitgebreid:
Zelfstandig ondernemer (2006-heden)
Dienstverlening op het gebied van assemblage, rework, verpakken en installatie aan bedrijven in de ICT en Consumenten Elektronica branche. Tevens actief als interim manager.
Ontwikkelen van het business concept.
Algemene bedrijfsvoering en administratie.
Acquisitie van projecten, projectcalculaties en sluiten van contracten.
Opstellen en afsluiten van uitbestedingscontracten.

Zelfstandig ondernemer (2006-heden)
Handelsbedrijf in biologische en ecologische producten voor reiniging en geurbestrijding.
Opstellen van een business plan.
Marktonderzoek.
Ontwikkelen documentatie.


Manager Operations / Manager Logistiek bij ISL Automatisering te Venlo (2000 – 2005)
Span of control: 7 direct en 40 tot 50 indirect.
MT-lid, rapporterende aan de COO, met initiële verantwoordelijkheid voor de afdelingen Inkoop, Bedrijfsbureau, Assemblage, Magazijn en Transport. In de loop der jaren is deze verantwoordelijkheid uitgebreid met Service Logistiek en Product Management en uiteindelijk met de operationele activiteiten van de business unit Service, namelijk: Repair, Helpdesk, Field service en Product Development.
Herstructurering organisatie met nadruk op effectiviteit en efficiency.
Managen van leveranciers en transporteurs met een inkoopvolume van ca. € 50 miljoen.
Implementatie assortiment- en voorraadbeheer resulterend in 60% voorraadreductie.
Implementatie van ERP-systeem (Navision) en Service Management Systeem (Tesseract).
Ontwikkeling en implementatie van maatwerkfunctionaliteit inzake kostprijswaardering, prijsbeleid, multi-companystructuur, productconfigurator, en voorraadreservering.
Implementatie van geautomatiseerd inkoopproces waarbij er continue beschikking is over actuele prijzen en voorraden van hoofdleveranciers en waarbij bestellingen, bevestigingen, pakbonnen en facturen geheel automatische verwerkt worden.
Implementatie barcodescanning in het magazijn.
Implementatie webapplicatie waarin de afhandeling volledig automatisch is: beheer van producten en specificaties, voorraden en prijzen, orderverwerking, inkoopproces, levering, facturering en informatievoorziening naar klanten.
Implementatie van track&trace van zendingen.
Opzetten operationele processen voor de Business Unit TIME: import en verkoop van consumenten elektronica onder eigen merk voor de retailmarkt:
Implementatie sourcing logistiek met Azië voor lucht- en zeevracht.
Opzetten van distributie naar retailers in Benelux en Duitsland.
Opzetten van RMA afhandeling in Benelux (intern) en Duitsland(third party).
Opzetten van assemblagediensten voor Aziatische producenten ter besparing van invoerrechten.


Manager Warehousing&Distribution bij HELLY HANSEN te Sittard / Echt (1997-1999)
Span of control: 5 direct en 40 tot 140 (seizoen) indirect.
MT-lid, rapporterende aan de VP World Wide Operations, met verantwoordelijkheid voor de warehousing- en distributieprocessen alsmede de uitbouw van het Europees Distributie Centre (EDC).
Tijdelijke uitbesteding van de goederenontvangst in verband met ruimtegebrek.
Uitbouw van Benelux magazijn naar Europees distributiecentrum. Organisatie en inrichting van een nieuw pand in Echt. Initieel 9.000 m2 en later uitgebreid naar 14.000m2.
Integratie van lokale magazijnen van Duitsland, Frankrijk, UK, Zweden, Denemarken, Italië en Zwitserland in het EDC.
Initiatie In House uitzendbureau in verband met de wisselende personeelsbehoefte (40 tot 150 FTE).
Realisatie van een C-SPEC douaneloodsvergunning voor de lokatie in Echt.
Implementatie van een nieuw ERP-systeem (CONCORDE).
Opzetten van VAL-activiteiten en het bezoeken van Key-accounts ter afstemming van hun klantspecifieke eisen.
Manager Logistics Services bij DFDS TRANSPORT te Venlo / Kopenhagen (1995-1997)
Verantwoordelijk voor het opzetten van een ”Profit Centre” Logistiek in de Benelux rapporterende aan de Director European Logistics in Denemarken en de Director Benelux.
Definiëren en verkoop van logistieke en transportconcepten aan Key-accounts.
Opstarten en operationeel management van nieuwe contracten.
Ondersteuning logistieke divisie in Kopenhagen bij de verkoop voor de Nordic landen.


Diverse functies bij XEROX te Venray / Oslo (1988 – 1995)

Projectleider afdeling ISC Projects (1992-1995) ISC=Integrated Supply Chain
Verantwoordelijk voor het coördineren van projecten binnen de Europese Supply Chain.
Implementatie van de transport en Asset Recovery strategy voor de Nordic landen.
Uitbouwen van de afdelingen Central Transport Operations (laadplanning, transport- planning en ordering) en Transport Costs Management (factuurcontrole en doorbelasting).
Definieren van een blauwdruk voor ISC processen middels interne benchmarking van Verkoop-maatschappijen met het doel de logistieke kosten te reduceren.
Implementatie van de blauwdruk:
Heronderhandeling van het contract voor alle Europese luchtvracht
Introductie van een transportconcept middels dubbel deck trailers.
Kostenreductieprogramma bij de verkoopmaatschappijen in Italië en Nordic.
Heronderhandeling van het contract voor alle landvervoer met Italië
Tenderproject voor het uitbesteden van alle lokale opslag en distributiediensten met betrekking tot de Nordic Region ($12 miljoen per jaar).
Interim verantwoordelijkheid voor alle transport en opslagactiviteiten in Nordic en een adviserende rol in de herstructurering van de 4 Nordic landen naar een regio-organisatie.

Projectleider afdeling ELC Project (1990 – 1992) ELC=European Logistics Centre
Verantwoordelijk voor het coördineren van projecten voornamelijk gerelateerd aan het ELC.
Herstructurering van de afdeling Special Markets ter voorbereiding op het wegvallen van het “Ijzeren gordijn”. Deze afdeling verzorgde de orderverwerking en distributie inclusief de export documentatie naar Oost-Europa, Africa en het Midden Oosten.
Opstellen van de strategie voor Product Customisation in Europa.
Opzetten van faciliteiten en processen voor Product Customisation als onderdeel van het distributieproces en de implementatie ervan voor een nieuw gelanceerd product.

Systeemanalist afdeling IM (1988-1990) IM=Information Management
Als projectmedewerker betrokken bij diverse projecten gerelateerd aan de verschillende fases van systeemontwikkeling.
Ontwikkelen van maatwerk in het ERP-systeem van Xerox.
Ontwikkelen en analyse voor een wereldwijd Data Warehouse.
Inventarisatie IT-behoeften bij het opzetten van een productielijn voor toner cardridges.
Inventarisatie informatiebehoefte inzake procescontrole bij de productie van printplaten.
Toepasbaarheidsstudie voor een personeelsinformatiesysteem en salarisadministratie.

Opleiding interimmanager

Euregionaal ondernemen: interculturele competenties, verkoop&marketing D-NL, grensover-schrijdende bedrijfsideeën, wettelijke randvoorwaarden D- NL (2007)

Zelfstudie: Beoordelingsgesprekken en PET (Persoonlijke Efficiëntie en Tijdmanagement)

Xerox Trainee Programma: JIT Principles, Leadership through Quality, Project Management (NIVE), Management Game (KPMG) en people management trainingen (1989 -1994)

HEAO BI, Sittard (diploma 1988)

VWO, Roermond (diploma 1984)

HAVO, Roermond (diploma 1982)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Allround manager met ervaring als project-, proces-, verander- en teammanager.

(Internationale) ervaring met multinationals en middenbedrijf in industrie en dienstverlening.

Resultaat- en mensgerichte pragmaticus met inlevingsgevoel, goede communicatieve vaardigheden en een flexibele benadering.

Rustig, maar gedreven, karakter; zorgt door duidelijke communicatie voor een goede teamgeest.

Helicopterview met oog voor details.

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Vloeiend in woord en geschrift
Engels: Vloeiend in woord en geschrift
Duits: Goed in woord, redelijk in geschrift
Frans, Spaans: Beginner

Overig

Nevenactiviteiten en bestuurlijke ervaring

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :