Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Salesmanagement, Business Development

Salesmanagement, Business Development

Werkervaring interimmanager

jan 2009 – heden:
Managing Partner van Buro gericht op Werving & Selectie, Development & Outplacement Services. Buro ondersteunt organisaties in het neerzetten van heldere doelstellingen, omdat heldere doelstellingen de basis moeten zijn voor het werven, selecteren en aansturen van mensen binnen een organisatie.

Jan 2009 – heden:
Directielid Green IT. Green IT staat voor energiezuiniger, milieuvriendelijke, duurzame, maatschappelijk verantwoorde ICT en gebouw inrichting. Naast het advies op energiezuinige- en milieuvriendelijker inrichting binnen ICT, richt Green IT zich ook op de grote winst die te behalen is door middel van ICT.

augustus 2008 – feb 2009:
Senior Consultant Dealmaking (a.i.) Marktleider Telecom.
Klant: Marktleider Telecom Nederland.
Werkzaamheden: structuur aanbrengen in de niet optimale (afstemming over) onderlinge samenwerking bij gemeenten (binnen diverse afdelingen en partner in Joint Venture) waardoor bij gemeenten een onduidelijk beeld ontstaat en uiteindelijk de doelstelling van succesvolle uitrol glasvezel niet (optimaal) zullen worden behaald.
Uitdaging: Soepele samenwerking bewerkstelligen in hoog politieke omgeving.
Resultaten: Door een nieuwe, geïntegreerde werkwijze te introduceren ervoor gezorgd dat de betrokken medewerkers van Telecombedrijf en haar partners zo efficiënt mogelijk aan de slag kunnen en dat iedereen dezelfde boodschap uitdraagt.

maart 2006 – juli 2008:
Mede-oprichter van een nieuwe energieleverancier. In maart 2006 gestart met voorbereidingen om vervolgens in augustus 2006 de markt te betreden.
Klant: Energieleverancier.
Werkzaamheden: Medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen van het concept, opstarten van het bedrijf en runnen van het bedrijf van a tot z.
Uitdaging: Opboksen tegen de grote spelers.
Resultaten: Organisatie neergezet met een omzet van € 15 Mio. Bussinesspartners geïnteresseerd en samenwerkingen gerealiseerd waardoor forse groei in klanten. Gemotiveerd en betrokken team medewerkers

september 2005 – maart 2006:
Marketing consultant (a.i).
Klant: Bedrijf in energiebesparende producten.
Werkzaamheden: Het verder in de markt zetten van een batterijloze zaklamp.
Uitdaging: Geen marketing budget.
Resultaten: Naam voor zaklamp bedacht en via ‘guerilla’ marketing onder de aandacht van diverse doelgroepen weten te brengen. Tevens doorontwikkeling van de specifieke techniek geïnitieerd.

september 2005-maart 2006:
Business Development consultant (a.i). Medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen, organiseren en in de markt zetten van een nieuw denkspel.
Uitdaging: Het blijven varen van de afgesproken koers.
Resultaten: patent verkregen voor het spel.Marketingplan opgesteld. Onderhandeling met leveranciers/agenten (in Nederland en China). Selectie van juiste halffabrikaten. Businesspartners gevonden, waardoor spel in speelgoedzaken en grote warenhuizen verkocht kon worden. Zonder middelen creatief zijn en zorgen voor verkoop.
Aantal verkochte spellen 75.000 stuks.

mei 2005-september 2005:
Manager Sales (a.i.)
Klant: Callcenter organisatie.
Werkzaamheden: Interim sales en marketing.
Verantwoordelijk voor het reorganiseren van de afdeling sales en het opnieuw opstellen van doelstellingen. Inrichten en coördineren strategisch relatiebeheer en multi-level approach.
Uitdaging: Accountmanagers en verkoopbinnendienst medewerkers werden al 6 maanden niet meer aangestuurd.
Resultaten:inzicht in welke klanten wat opleveren. Duidelijker focus op interessante klanten. Werving & selectie commerciële medewerkers. Gemotiveerd commercieel team dat er weer voor wilde gaan.

2004- 1 mei 2005:
Corporate Accountmanager ING, KPN Corporate Sales
Klanten: ING, Postbank
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor behalen van order intake-, omzet- en klanttrevredenheidsdoelstellingen (respectievelijk € 7,5Mio, € 15Mio en minimaal 85%). Bepalen integrale klantstrategie; initiëren-, coördineren en binnenhalen van omvangrijke strategische en/of integrale projecten; inrichten en coördineren strategisch relatiebeheer en multi-level approach; functioneel leiding geven aan virtuele klantteams.
Resultaten:Overscore op bijna alle resultaatgebieden (tot 161%).
Target klanttevredenheid gehaald. Waar KPN afgelopen 2 jaar geen new business heeft gedaan op gebied van huistelefonie, opdrachten binnengehaald ten koste van preferred supplier.

2001-2004:
Account Manager Major Accounts, KPN Sales
Klanten: GlaxoSmithKline, Brocacef, OPG, BristolMeyersSquibb
Werkzaamheden: Verantwoordelijk voor behalen van order intake-, omzet- en klanttevredenheidsdoelstellingen (resprectievelijk € 4Mio, € 6 Mio en minimaal 82%). Waarnemend manager bij afwezigheid Sales Manager. Verantwoordelijk voor het op juiste manier inzetten en sturen van het Account Team bij grotere trajecten, voor verkoop van het complete KPN portfolio en relatiebeheer bij de grotere klanten binnen Regio Midden. Verdere werkzaamheden: genereren van new business, het realiseren van vooraf vastgestelde omzetdoelstellingen en het behalen van lange termijn klanttevredenheid. Geparticipeerd binnen project cultuuromslag KPN Sales.
Resultaten: Binnenhalen global managed WAN-deal (80 locaties) in concurrentie met MCI, AT&T, SPRINT, COLT.
Voor KPN eerste Nortel IPT-order met satelliet callcenter locaties binnengehaald.

1999- 2001:
Account Verkoper B bij KPN Telecom Sales
werkzaamheden: Verantwoordelijk voor verkoop van het complete KPN portfolio en relatiebeheer bij de grotere klanten binnen Regio Midden. Verdere werkzaamheden: genereren van new business, het realiseren van vooraf vastgestelde omzetdoelstellingen en het behalen van lange termijn klanttevredenheid. Op eigen initiatief meer sales driven vorm van werkoverleg geïntroduceerd.


1997-1999:
Verkoper Mobiele Telefonie bij KPN Mobiel
werkzaamheden: Verkopen van mobiele telecommunicatie oplossingen binnen de grootzakelijke markt. Adviseren van de klant bij de realisatie van zijn (business) door de inzet van mobiele oplossingen van KPN Telecom. Verdere werkzaamheden: aanspreekpunt van het portfolio mobiele telefonie in het rayon Amersfoort en kennis overdragen op de generieke verkopers. Vanuit behaalde resultaten en opgedane ervaring in omvangrijke mobiele trajecten collega verkopers (KPN Mobiel) ondersteund.

1997-1997:
Afdelingsmanager Woningfinanciering bij de SNS bank
werkzaamheden: Managen van de afdeling Woningfinanciering (o.a. aansturen van team 5 medewerkers, stimuleren verkoop, verantwoordelijk voor relatiebeheer van intermediairs, het verbeteren van zowel de interne - als ook de externe communicatie).

1996- 1997:
Accountmanager Betalingsverkeer MKB/Woningfinancieringen bij de SNS Bank Groningen
werkzaamheden: Vanuit landelijk marketingprojectteam verantwoordelijk voor de introductie van een nieuw produkt bij zakelijke relaties in noord Nederland; aanspreekpunt voor interne organisatie en zakelijke relaties. Acquisitie-en relatiebeheer, opstellen/uitvoeren concurrenten- en cliënten analyse, verzorgen van presentaties voor interne organisatie en (potentiële)relaties, ondersteunen/adviseren van assurantiekantoren/makelaars/tussenpersonen/cliënten en collega’s, analyseren van marktgegevens en opstellen van marktbewerkingsplannen voor o.a. introductie Chipknip en Woonhuisprojecten

1995-1996:
Commercieel medewerker bij dienstverlenend internationaal werkend transportbedrijf
werkzaamheden: Voeren van acquisitie- en relatiebeheergesprekken, inventariseren en in kaart brengen van marktinformatie betreffende vraag, aanbod en concurrentie, bijhouden en verwerken van benodigde administratie en facturatie.


Opleiding interimmanager

2004: Zelfmanagement, Stephen Covey
2000 - 2001: Strategische beleidsvorming (Erasmus universiteit)
1999: Portfolio training Data/IP, Internetdiensten, Bedrijfscommunicatie: Engels (cursus Regina Coeli),HRM (cursus De Baak), Change management (cursus De Baak)
1998: Multi-Cultural Awareness (cursus Koninklijk Instituut voor de Tropen)
1997: Sales college KPN Mobiel, Sales training (Mega Group)
1996: Oriëntatie bankbedrijf (NIBE), Sparen & Beleggen (NIBE), Belastingwijzer (NIBE), Woningfinanciering I (NIBE), Commerciële effectiviteitstraining (VTC)
1990-1995: HEAO, CEL Hanze Hogeschool te Groningen, diploma behaald
1988-1990: Middelbare Detailhandel School, School voor Commercieel Onderwijs te Groningen, diploma behaald
1982-1988: HAVO, Zernike College te Groningen, diploma behaald


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Sympathiek, representatief, communicatief- en sociaal vaardig persoon die weet waar hij voor staat. Werkt vanuit een analytische-, conceptuele-, strategische- en creatieve aanpak. Weet klanten en collega’s op natuurlijke en prettige wijze aan zich te binden. Is gewend om verantwoordelijkheid te dragen voor complexe, multi-disciplinaire, multi-level projecten en is sterk in het inrichten van projectteams en in het op resultaatgerichte wijze aansturen van (project)teams.


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels in woord en geschrift
Duits in woord en geschrift
Spaans in woord (evnetueel dmv spoedcursus bijspijkeren)
Papiamento een beetje

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :