Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Vastgoed, Gemeente, Corporatie, Project- en gebiedsontwikkel

Vastgoed, Gemeente, Corporatie, Project- en gebiedsontwikkel

Werkervaring interimmanager

2009-heden
Gemeente Dordrecht. Naar aanleiding van vaststelling politieke topdossiers adviseren over project- en programmamanagement op viertal gevoelige en complexe dossiers. Herijken van proces om te komen tot goede project- en programmadefinities. Stroomlijnen politieke richting, ambtelijke inrichting en ambtelijke verrichting. Adviseren en begeleiden opdrachtgeverschap en opdrachtnemerschap en bijbehorende rolduidelijkheid. Levert tevens bijdrage aan professionalisering van directie Projectmanagement.

2007-2009
Projectmanager Gemeente Breda. Ingrijpende herstructurering project- en programmaopbouw Vinex Teteringen (2800 woningen, infrastructuur, commerciële- en zorgvoorzieningen, MFA’s, duurzame energievoorzieningen, binnenstedelijke herontwikkeling en overige perifere projecten). In de rol van projectmanager nieuwe professionele werkwijzen ontwikkelt en geïmplementeerd binnen weerbarstige gemeente. Complexe relatie met inwoners en politiek na jarenlange strijd en wantrouwen. Coaching en begeleiding huidige programma-manager. Project- en programmamanagement als drijvende kracht achter cultuurverandering en reorganisatie.

2006-2007
Algemeen directeur van landelijk operend architectenbureau (50 medewerkers). Integrale verandering van traditionele, hiërarchische, sterk religieuze bedrijfscultuur naar open en gelijkwaardige cultuur. Professionaliseren van professionals in slecht weer context.

2006
Manager vastgoed woningbouwcorporatie (Bernardus Wonen). Van beherende corporatie naar ontwikkelende corporatie. Complexe binnenstedelijke herontwikkeling. Professionaliseren projectontwikkeling. Strategische samenwerking met stakeholders op regionaal bestuursniveau (gemeentes, zorginstellingen, projectontwikkelaars, inwonersplatform). Vernieuwen besluitvormingsstructuur en onderliggende AO.

2004-2005
Manager project management bij Rabobank Nederland. Binnen huisvestingstak van facilitair bedrijf van de Rabobank van uitvoering naar regie. Daadwerkelijk primair proces van de bank ondersteunen. “Operational excellence” en “Cost Centre” sleutelbegrippen. Klantgericht en kwaliteit, front office en back office, Service Level Agreement. Dagelijkse leiding aan afdeling, inrichten nieuwe diensten organisatie huisvesting, ontwikkelen medewerkers van uitvoerende projectleiders tot adviserende en regisserende projectmanagers met bevoegdheden en vergroten toegevoegde waarde van de afdeling en medewerkers

2003
Opzetten nieuw bedrijf in huisvestingsadvies. Vanaf idee tot uitvoering, tegen de markt in, nieuwe dienstverlening ontwikkeld specifiek voor zakelijke huurders van vastgoed. Kosten en kwaliteit georiënteerd. Diensten: goedkoper huren, passend huren, huisvestingsbemiddeling en projectmatige huisvesting.

Diverse advies opdrachten bij wooncorporaties. Vastgoed gerelateerd, planning en control, management ontwikkeling, visie ontwikkeling. Ingrijpende interventies in gehele bedrijfsvoering mede geïmplementeerd.

2002
Manager Architectuur en Bouwtechniek bij de Rijksgebouwendienst. “State of the art” architectuur en professionals. Complexe projecten zowel inhoudelijk als bestuurlijk. Ten tijde van de enquête bouwfraude. Drieledige opdracht:

1. Dagelijkse leiding aan de afdeling (50 medewerkers) en lid Directie Ontwerp en Techniek (ongeveer 150 medewerkers).

2. Voorbereiden van de organisatie en de afdeling op de departementale directie-reorganisatie. Zelfstandige bestuurlijke eenheid, agentschap. Van functionele naar marktgerichte inrichting organisatie. Complex herplaatsingsproces.

3. Ontwikkelen van een nieuwe zakelijkheid in de uitvoering van projecten. Professionaliseren van professionals.

2001
Zakelijk leider architecten- en ingenieursbureau Op Ten Noort Blijdenstijn (85 medewerkers). Turn-around pur sang. Gaat slecht moet goed. Organisatiestructuur en –cultuur daadwerkelijk vernieuwen was de opdracht. Een dynamiek in de organisatie creëren waarbij creativiteit en zakelijkheid hand in hand gaan. Management team teruggebracht van acht naar vier. Teamspirit, samenwerking, open communicatie en resultaat behalen waren de belangrijke thema’s

Opleiding interimmanager

1985 VWO te Assen
1994 Bedrijfskunde, Rijksuniversiteit Groningen

Diverse vakgerichte trainingen:
- Adviesvaardigheden
- Project- en programma management
- Persoonlijk en inspirerend leiderschap
- Planning en Control voor overheidsbedrijven
- Klant- en marktgericht handelen
- Young Interim Management Programma (Twijnstra Gudde)
- Diverse management trainingen met eigen management teams

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht, people-manager, verbindend, strategisch, creatief, oorspronkelijk, authentiek, proces boven inhoud, gepassioneerd.

Sterk in het doorgronden van de thematiek en de niet-rationele processen die besluitvorming beïnvloeden.

Talenkennis interimmanager

Engels : Spreekvaardigheid vloeiend, schriftelijk goed
Duits : Spreekvaardigheid goed, schriftelijk matig


Overig

Kernwaarden:
- Oorspronkelijk
- Authentiek
- Nieuwsgierig
- Onafhankelijk
- Passie
- Inspiratie


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :