Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project manager / interim manager/business consultant

Project manager / interim manager/business consultant

Werkervaring interimmanager

04-07 – heden ING Nationale Nederlanden
Business Consultant

De organisatie:
Nationale Nederlanden is onderdeel van ING groep en biedt alle mogelijke verzekeringen voor particulieren maar ook voor ondernemers. NN is georganiseerd in diverse Lines of Business waarin de operationele activiteiten zijn ondergebracht. Voorbeelden van Lines of Business zijn Schade en inkomen en Leven Individueel.

De opdrachten:
• Eenduidig voor alle Lines of Business beschrijven en implementeren van processen en procedures met betrekking tot de uitvoering van functioneel beheer in de Line of Business. De complexiteit hierbij is om alle betrokken Lines of Business zover te krijgen dat zij hun eigen werkwijze aanpassen ten faveure van het generieke model.
• Het ontwerpen van processen, procedures en werkinstructies voor een nieuw op te zetten service desk. Uitdaging hierbij was om een goede samenwerking te bereiken met de IT service desk die was ge-outsourced.

Resultaten tot nu toe:
• Globaal ontwerp functioneel beheer processen gereed
• Service desk idem
• Samenwerkingsmodel voor Service Desk met outsourcing partij opgesteld


01-07 – 03-07 Stater NL
Project Manager

De organisatie:
Stater is de end-to-end dienstverlener voor de hypothecaire markt. Stater ondersteunt internationaal meer dan 35 hypotheekverstrekkers bij de behandeling en securitisatie van hypotheekportefeuilles. Het Stater Hypotheek Systeem behandelt meer dan 1 miljoen hypothecaire leningen.

De opdrachten:
• Opstellen van een reorganisatie voorstel voor de afdeling Procesbesturing. De afdeling Procesbesturing bestaat uit proces consultants en domein experts, in totaal circa 20 medewerkers. Deze medewerkers worden ingezet als ondersteuning bij ICT projecten, bij het testen en implementeren van RFC’s en als vraagbaak voor de operationele afdelingen
• Verbeteren van de procedure voor het testen van wijzigingen op bestaande en neiuwe systemen
• Doorvoeren van een nieuwe werkwijze bij het beheer van het Capstone pakket (risicoberekening nieuwe aanvragen) zodat deze werkwijze SAS70 compliant werd. Dit was noodzakelijk voor het verkrijgen van de accountant verklaring.

Resultaten:
• OR adviesvoorstel opgeleverd. Dit voorstel is begin april goedgekeurd door de OR van Stater.
• Procedure voor het doorvoeren van wijzigingen en nieuwe functionaliteit (RFC en project) aangescherpt zodat er structureel minder testinspanning nodig is en de opgeleverde producten beter voldoen aan wat de gebruiker wil
• Werkwijze bij Capstone SAS70 compliant

09-06 – 12-06 Stater NL
Manager Functioneel Beheer

De opdracht:
Het iSHS (Stater Hypotheken Systeem) is binnen Stater NL en Stater DE de kern applicatie en valt onder de verantwoordelijkheid van de afdeling Functioneel Beheer. Deze afdeling bestaat uit 30 medewerkers. De opdracht betrof de vervanging van de manager Functioneel Beheer die was uitgeschakeld wegens ziekte.

Taken verantwoordelijkheden en bevoegdheden:
• Operationeel leidinggeven aan de afdeling, inclusief het werven van nieuwe medewerkers voor een tijdelijk - en vast dienstverband
• Het transparant maken van planning en voortgang van projectmatige werkzaamheden
• Het doorvoeren van een reorganisatie op de afdeling als gevolg van een algemene bedrijfsreorganisatie bij Stater NL
• Het doorvoeren van de werkwijze naar het BISL model

De resultaten:
• Rapportage van de planning ingevoerd
• Factuurabele uren zichtbaar gemaakt en rapportage hierover ingevoerd
• Werving van nieuwe medewerkers afgerond
• Reorganisatie doorgevoerd
• Functioneel beheer volgens BiSL geïntroduceerd
• Procedure doorvoeren van wijzigingen gestroomlijnd en aangescherpt met vaste doorlooptijden per wijziging

09-04 – 08-06 Lancyr Groep
Directeur ICT (ad interim)

De organisatie:
Lancyr Groep is een 100% dochter van Delta Lloyd en is een franchise
formule voor assurantie tussenpersonen. Het betreft hier een zachte franchise, alle deelnemende tussenpersonen zelfstandig en behouden zodoende hun onafhankelijkheid. De toegevoegde waarde van de franchise formule is op dit moment voornamelijk kostenbesparing door gezamenlijke inkoop en ICT.
De ICT is gecentraliseerd en bestaat voornamelijk uit een standaardpakket voor de assurantie branche. De gegevens van nieuw toegetreden assurantie tussenpersonen (deelnemers) worden geconverteerd naar de Lancyr database en de deelnemer gaat vanaf dat moment gebruik maken van het centrale systeem. In de periode van eind 1999 tot medio 2004 waren 40 deelnemers aangesloten.

Taken verantwoordelijkheden en bevoegdheden:
· Opzetten van een ICT afdeling van 5-10 medewerkers
· Inrichten van het applicatiebeheer en het functioneel beheer naar ASL model
· Inrichten servicedesk naar ITIL model
· Uitbesteden van het technisch beheer, inclusief SLA borging, aan externe leveranciers
· Ontwikkelen van een standaard projectmatige werkwijze voor het aansluiten van nieuwe tussenpersonen
· Ontwikkelen van een ICT toekomstvisie die aansluit bij de toekomst van het bedrijf en de aangesloten assurantie tussenpersonen
· Werving & selectie van nieuwe medewerkers.
· Opstellen en bewaken budget.
· Opstellen en bewaken service afspraken met klanten en leveranciers.

De resultaten:
· Werving 6 nieuwe medewerkers afgerond
· Applicatiebeheer en functioneel beheer volgens ASL methode ingevoerd
· Ingerichte servicedesk naar ITIL methode
· Standaard voor projecten volgens PRINCE II model ontwikkeld en geïmplementeerd
· Technisch beheer uitbesteedt en geborgd met SLA afspraken
· ICT toekomstvisie vastgelegd in applicatie – en infrastructuur architectuur model
· Budget voor 2005 opgesteld, kostenreductie (ca. 40%) gerealiseerd
· Rapportage projecten en SLA afspraken opgeleverd
· Aansluiting van 4 grote en 20 kleinere assurantiekantoren aan de formule
· Kostenreductie in 2005 ten opzichte van 2004 bedraagt circa 40%
· Volmachten in het ANVA systeem ingeregeld
· Conversie provinciale posten naar volmacht afgerond
· Rapportage systeem (AMIS) geïmplementeerd
· ICT infrastructuur gemigreerd, is nu volledig web georiënteerd en beheer uitbesteedt
· CRM pakket geselecteerd, pilot gedraaid en implementatie voorbereid, inclusief aansluiting op de backoffice
· Internet module ontwikkeld waarmee het mogelijk is via internet direct auto verzekeringen te sluiten, inclusief aansluiting op de backoffice en het CRM systeem. Deze combinatie is uniek voor Nederland, de tussenpersonenbranche en ANVA gebruikers.


08-01 – 08-04 Fujicolor Benelux
ICT manager

De organisatie:
Fujicolor Benelux is een foto ontwikkel en – afdruk centrale die de b2b markt bediend. Belangrijke klanten zijn HEMA en Foto Quelle, concurrenten zijn Kodak met als belangrijke klant Dixons en CeWe Color die het Kruidvat en Albert Heijn bedient. Bij Fujicolor werken circa 400 medewerkers.

De opdracht bij Fujicolor was de automatisering afdeling vanaf de grond opnieuw op te bouwen. Deze afdeling had jarenlang stil gestaan in haar ontwikkeling doordat er nauwelijks betrokkenheid was met het primaire proces. Hierdoor werd er door het bedrijf ook nauwelijks geïnvesteerd in kennis en infrastructuur. De nieuwe automatisering afdeling werd als belangrijk gezien vanwege de opkomst van de digitale fotografie. In augustus 2001 ontbrak het aan structuur in de afdeling, taken bevoegdheden en verantwoordelijkheden waren volledig onduidelijk.

Taken verantwoordelijkheden en bevoegdheden:
· Opstellen en concretiseren van het ICT beleid
· Veranderen van de afdelingsstructuur ten gevolge van uitbreiding takenpakket.
· Werving & selectie van nieuwe medewerkers.
· Coachend leidinggeven aan 20 medewerkers.
· In samenwerking met klanten ontwikkelen van nieuwe producten en diensten op het gebied van digitale fotografie.
· Opstellen en bewaken budget.

De resultaten:
· Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de afdeling opgesteld en vastgelegd
· ICT beleid vastgelegd in een applicatie - en infrastructuur architectuur ondersteund met afdelingsplan
· Functiebeschrijvingen opgesteld en ingevoerd
· Werving van 10 nieuwe medewerkers afgerond
· Helpdesk opgezet naar ITIL model
· Beheer - en ontwikkeling werkzaamheden gescheiden
· Applicatiebeheer ingevoerd naar ASL model
· Functioneel beheer ingevoerd
· Beheer van data, bijvoorbeeld klanten en artikelbestanden, teruggelegd in de organisatie
· Als projectleider verantwoordelijk voor de oplevering van diverse projecten, onder meer de implementatie van Navision financials, het ontwikkelen van diverse b-t-c websites voor digitale fotografie (Hema, Combi Foto, FotoQuelle), het ontwikkelen en implementeren van een productie besturing systeem voor het produceren van digitale foto’s, het volledig vernieuwen van de ICT infrastructuur en het uitbesteden van een deel van het ICT beheer
· Het samen met het Duitse Fuji concern ontwikkelen van een kiosk systeem waarmee consumenten in de winkel zonder tussenkomst van het personeel digitale foto’s kunnen bestellen.



01-01 – 07-01 PinkRoccade Public
Projectmanager

Samenvatting takenpakket:
· Opstellen van projectplannen en offertes voor grote multidisciplinaire projecten.
· Onderhandelen met klanten over scope, kwaliteit, opleverdata en prijs van de producten.
· Het bewaken van deze parameters.
· Selecteren van en leiding geven aan projectmedewerkers.
· Rapporteren aan klanten en interne organisatie.


04-96 – 12-00 Brocacef
Manager ICT

De organisatie:
Brocacef Holding is een groep van ondernemingen, die voornamelijk in Nederland actief is op het gebied van de gezondheidszorg. De belangrijkste activiteiten zijn groothandel en retail. Bij groothandel gaat het om geneesmiddelen, medische middelen en drogisterijartikelen. De retailactiviteiten hebben betrekking op de farmaceutische bedrijfsvoering en het beheer van apotheken

Taken verantwoordelijkheden en bevoegdheden:
· Opzetten en aansturen van een beheer organisatie voor ICT.
· Dragen van de algehele verantwoordelijkheid van ICT beheer.
· Leiding geven aan circa 20 interne en externe medewerkers inclusief werving & selectie en opleidingen.
· Rapporteren over voortgang in termen van kwaliteit, tijd en budget.
· Onderhandelen met interne klanten en projectmanagers over de service. niveaus, scope, bijbehorende kosten en doorlooptijd binnen de afgesproken kaders.
· Onderhandelen met externe leveranciers en bewaken prijs/kwaliteit van inkoop.
· Optreden als sparring-partner en adviseur bij werkmaatschappijen op ICT gebied.
· Deelnemen aan ICT planning en bijdragen aan het opstellen van het totale ICT budget.




De resultaten:
· Taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de afdeling opgesteld en vastgelegd
· Helpdesk opgezet naar ITIL model
· Applicatiebeheer ingevoerd
· Functioneel beheer ingevoerd
· Kostenbesparingen op het ICT beheer gerealiseerd van 30% ten opzichte van het oorspronkelijke budget






04/95 - 03/96 Deltajob B.V.
Directeur

Vanaf de oprichting van het bedrijf, begin 1994, verantwoordelijk voor alle operationele activiteiten. De voornaamste activiteiten van Deltajob waren het uitvoeren van maatwerk projecten voor diverse leveranciers van standaardpakketten en het detacheren van het verdere beschikbare personeel.


01/93 - 01/95 TAS Expert/400
Projectleider/systeemontwerper

De werkzaamheden bestonden in het algemeen uit:
· Opstellen planning en fixed price offerte voor realisatie projecten.
· Leiding geven aan projectmedewerkers.
· Bewaking voortgang en kwaliteit en rapportage naar klant.
· Implementatie.


02/90 - 12/92 Cap Gemini Pandata Industrie
Pre sales consultant

De werkzaamheden bestonden uit:
· Pre sales consultancy.
· Implementatie van systemen.
· Opstellen van functionele en technische specificaties.
· Programmeren van maatwerk.
· Begeleiden van programmeurs.


08/85 - 01/90 Inter Access Consultancy
Systeemanalist/Programmeur/Projectleider

Gedurende deze periode betrokken bij diverse projecten
voor verschillende opdrachtgevers, onder meer :
· Groep Josi Verzekeringen te Rotterdam
· Cacaofabriek de Zaan in Koog aan de Zaan
· SHELL International Petroleum Maatschappij in ‘s-Gravenhage
· Merck Sharp & Dohme in Haarlem
· Zürich verzekeringen in Leidschendam
· Quaker Oats in Dordrecht


08/84 - 07/85 HFS adressen + direct mail
Systeembeheerder


08/79 - 07/84 Red Band Confectionary Works
Programmeur


Opleiding interimmanager

Algemeen MAVO
HAVO

Automatisering AMBI I1 en I2 basiskennis automatisering
IBM Systeem Analyse Systeem Ontwerp
Cap Gemini Jackson Structured Programming
Cap Gemini Vakopleiding systeemontwerper
Cap Gemini Technieken voor Informatie Analyse
Roccade ITIL
Roccade PRINCE II
Fujicolor Applicatiebeheer met ASL

Logistiek MMIC MRP II
APICS Inventory management
APICS Master Production Schedule

Commercieel Cap Gemini Commerciële vaardigheden
MKB Verkopen en acquisitie

Management Brocacef Situationeel leiding geven
Fujicolor Coachend leidinggeven


METHODES EN TECHNIEKEN
JSP Gestructureerd programmeren
TIA Informatie analyse technieken
ITIL ICT beheer
PRINCEII Project Management
ASL Applicatiebeheer
BISL
TMAP

APPLICATIES
SIM400/MAPICS AS400 ERP applicaties
FIS2000 Financieel Informatie Systeem
NAVISION Microsoft ERP applicatie
ANVA Applicatie voor de verzekeringsbranche, volmachtbedrijven en assurantie tussenpersonen
SCOPE CRM CRM systeem


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Leider
Initiatiefrijk
Zeer sterk in:
-vertaling technologische ontwikkelingen naar kansen voor business
- vertalen van business needs naar ondersteunende producten/systemen
- schetsen van toekomstvisie vertaalt naar applicatie- en infrastructurele architectuur architectuur



Talenkennis interimmanager

Nederlands Engels

Overig

Innovatief, inspirerend, coachende leider

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :