Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Changemanager

Changemanager

Werkervaring interimmanager

Januari 2008 – heden: Financiële dienstverlener
Account Opening, Maintenance, Billing: Verandermanager NL/EU SQC
Verantwoordelijkheden:
• Linking pin tussen het project en de lijnorganisatie
• Inbedden van veranderingen; door middel van een gestructureerd verandermanagement aanpak (opstellen acceptatie criteria voor de project initiatieven, uitrol van de planning en er voorzorgen dat op de juiste wijze implementatie en nazorg is verricht)
• Hoofdverantwoordelijke voor de verander kalender voor de project initiatieven van GAOS
• Ondersteunen van de project initiatieven / werkstromen met het aanleveren van training en communicatie voor de business, implementatie van de initiatieven, zorgdragen voor de nazorg en evalueren de resultaten van de implementatie
• Het najagen van service verzoeken; het analyseren van kwesties van de dagelijkse lijn rapporten en het bespreken van een plan van aanpak voor de verbeteringen met betrekking tot het loggen van de service verzoeken


September 2007 – december 2007: Ministerie van Defensie
Business Proces Redesign: Projectmedewerker Team OnDemand
Het project is verantwoordelijk voor het leveren van werkinstructies en scherm invulinstructie voor de HR processen van het Ministerie van Defensie.
Verantwoordelijkheden:
• Opleveren van werkinstructies en scherm invulinstructies
• Structuur brengen in nieuw systeem OnDemand


April 2007 – september 2007: Ministerie van Justitie
P-Direkt (Rijksbrede Shared Service Center): Projectmedewerker Team Implementatie, Migratie SAP HR 5 departement
Verantwoordelijkheden:
• Opstellen van processen en procedures voor de Centrale PSA
• Coördineren van het procesontwerp van functioneel beheer
• Opstellen van functionele autorisatieprofielen en technische autorisatiematrix voor de Centrale PSA en Functioneel beheer
• Opzetten en uitvoeren van een communicatie plannen voor de 5 departementen
• Creëren van draagvlak bij de projectleiders van de 5 departementen
• Ondersteunen / vervangen van de Deelprojectleider Team Implementatie


Augustus 2005 – augustus 2006: Ministerie van Defensie; diverse projecten

September 2006 – maart 2007: DienstenCentrum Human Resources (HR SSC)
Deelprojectleider Project controle eigen gegevens
Het project is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, versturen en verwerken van een defensiebrede mailing. 67.000 medewerkers van Defensie zijn schriftelijk benaderd om een set van persoonlijke gegevens te controleren. Een team van 9 administratieve liaisons is aangenomen om alle teruggestuurde formulieren te verwerken in het personeelssysteem PeopleSoft.
Verantwoordelijkheden:
• Opstellen plan van aanpak en het presenteren aan de Point of Contacts van de verschillende Defensieonderdelen
• Creëren van draagvlak bij de Point of Contacts t.a.v. het project, om zo tot een akkoord van de start van het project te komen
• Verantwoordelijk voor de sollicitatieprocedure
• Opstellen en uitvoeren van opleidingsplan voor administratieve liaisons
• Coachende/ leidende rol van een team van 9 administratieve liaisons
• Analyseren van onopgeloste cases en met een advies komen richting de klant
• Bewaken van de voortgang en van de kwaliteitsstandaarden
• Projectmanagement
• Supervisor van de mailings van de persoonlijke gegevens
• Schrijven van artikelen voor de Defensiekrant

September 2005 – augustus 2006: Integraal Verbeterplan PeopleSoft / NSK
Projectmedewerker Integraal Verbeterplan Project Datakwaliteit PeopleSoft
Het project is verantwoordelijk voor het verhogen van de datakwaliteit van het PeopleSoft HRMS en het reduceren van de fouten in het systeem.
Rol 1: Liaison bij de Koninklijke Marine (KM) en de Koninklijke Marechaussee (KMar)
Verantwoordelijkheden zijn:
• Het reduceren van fouten en de kwaliteit verhogen van de ingevoerde data bij de Personeelsdiensten KM en de KMar
• Relatie opbouwen en onderhouden met de Controleurs en Point of Contacts van de KMar en de KM
• Wegnemen van weerstand t.a.v. een verandering (een nieuw controle systeem, PeopleCheck)
• Opstellen en uitvoeren van trainingsplan voor Controleurs
• Voorstellen maken voor het aanpassen van HR processen om fouten te reduceren en afstemming met betrokken organisaties ten behoeve van realisatie
• Overdragen van kennis uit de projectfase naar de staande organisatie

Rol 2: Co-coördinator van de Pilot controle eigen gegevens door de medewerkers
Verantwoordelijkheden zijn:
• Participeren in de planningsfase van de Pilot
• Supervisor van de mailings van de persoonlijke gegevens
• Opstellen en uitvoeren van trainingsplan voor de Personeelsdiensten
• Monitoren van de voortgang van de Pilot
• Analyseren van het eindresultaat van de Pilot
• Opstellen van adviesrapport voor Defensiebreed vervolg van het project

Rol 3: Projectmedewerker Verandermanagement, Training en Opleiding
Verantwoordelijkheden zijn:
• Ontwikkelen van Defensiebrede opleidingsmodules op het gebied van PeopleSoft, HR processen en Defensie Beleid en regelgeving voor 1500 P&O medewerkers
• Ondersteunen van de projectmanager bij het opstellen van een opleidingsplan
• Waarborgen kwaliteit door organiseren van klankbord sessies met experts
• Het geven van ERP- trainingen aan P&O medewerkers in het gebruik van PeopleSoft
• Motiveren en stimuleren van medewerkers (mentaliteitsverandering), wegnemen van weerstand tav een verandering (een nieuw controle systeem, PeopleSoft)
• Begeleiden van nieuwe teamleden
• Opstellen evaluatierapportage



Mei 2005 – augustus 2005: Interim Beheer Organisatie PeopleSoft / NSK
Medewerker Gebruikersondersteuning PeopleSoft / NSK
Voornaamste activiteiten:
• Het analyseren en oplossen van specifieke gebruikersvragen op personeelsgebied mbt PeopleSoft mutaties, NSK, en het HR procesmodel. Deze problemen/ vragen worden aangedragen door de P&O medewerkers van de verschillende Defensieonderdelen.
• Opleiden en coachen nieuwe medewerkers Gebruikersondersteuning
• Het opzetten van een kennisdatabank
• Ondersteunen bij het ontwikkelen en leiden van opleidingsbijeenkomsten voor grote groepen (60-120 personen) PeopleSoft HRMS eindgebruikers op verschillende locaties in Nederland


Februari 2005 – april 2005: Nederlandse Gemeente, Contact Center
Ondersteuning van het Accenture bidteam bij het opstellen van diverse offertes


Overige werkervaring
Augustus 2002- januari 2005: Alex Beleggersbank; Order-servicedesk
Medewerker order- servicedesk
Omschrijving van werkzaamheden:
Eerste aanspreekpunt voor klanten die bellen naar der Order- servicedesk voor het plaatsen van orders op de beurs en voor algemene & specifieke informatie


Opleiding interimmanager

Opleidingen
Academische Opleidingen
Opleiding : Bedrijfskundige Economie
Onderwijsinstelling : Vrije Universiteit Amsterdam
Begindatum : 1 september 2001
Afstudeerdatum : 31 augustus 2004
Specialisatie : Organisatie & Leiding

Hogere Beroeps Opleidingen
Opleiding : Technische Bedrijfskunde Textiel
Onderwijsinstelling : Hogeschool Enschede, ‘de Maere’
Begindatum : 1 september 1997
Einddatum : 15 juni 2001



Relevante Certificaten en Trainingen
Behaald certificaat : Prince2 Foundation
Datum : december 2006

Behaald certificaat : Nima A & B
Datum : juni 2001

Diverse trainingen : projectplanning, leiderschap, verandermanagement,
presentatietechnieken, people developer, Work Planning Excellence
(MS Project), business process redesign, basic ERP implementations.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Exptertise en ervaring:
• Verandermanagement
• Datakwaliteit
• Implementatie trajecten
• Liaison
• Training en Opleiding
• HR Processen (ontwerp / beschrijving)
• Coaching
• Flexibiliteit
• Resultaatgericht
• Communicatieve en sociale vaardigheden
• Nederlandse taal


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: goed

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :