Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim-manager financiële dienstverlening

interim-manager financiële dienstverlening

Werkervaring interimmanager

Nov 2005 – heden: Hypotheek-, pensioen- en verzekeringsadviseur, Trainer/coach en consultant, aankoopbegeleider onroerend goed en interim-manager.

Adviseur en bemiddelaar op het gebied van hypotheken, verzekeringen, pensioenen en begeleider van particulieren bij de aankoop van onroerend goed. Zelfstandig handelend.

Trainer/coach en consultant en interim-manager, gericht op startende ondernemingen,nieuwe projecten en reorganisatie van ondernemingen en/of afdelingen.

Volledig verantwoordelijk voor gehele bedrijfsvoering.

Apr 2005 – okt 2005: Freelance hypotheekadviseur.
Voor enkele tussenpersonen opgetreden als hypotheek- en verzekeringsadviseur.

Mei 2002 – mrt 2005:Franchisenemer van hypotheken. Zelfstandig ondernemer binnen de franchiseketen.
Adviseur op het gebied van hypotheken, verzekeringen en overige financiële diensten en manager van twee assistenten.
Volledig verantwoordelijk voor gehele bedrijfsvoering.

Aug 2000- apr 2002:Vestigingsmanager van Spaar Select te Almere.
Spaar Select was een verkooporganisatie van financiële producten zoals hypotheken, levensverzekeringen, lijfrentes en beleggingsproducten.
Manager van de (door mij volledig van de grond af opgebouwde) vestiging bestaande uit 10 adviseurs, 2 binnendienstmedewerkers, 2 call-centermanagers en ca. 60 part-time calcenter-medewerkers.
Verantwoordelijk voor de afspraken, de omzet en de (administratieve) afhandeling van posten d.m.v. coaching van -, kennisoverdracht aan – en controle op uitvoering door medewerkers.

Dec 1999- jul 2000:Adviseur bij Spaar Select te Utrecht
Ambulant verkoper van hypotheken, levensverzekeringen, lijfrenten en beleggingsproducten.

Jan 1997-nov 1999:Hoofd Verkoop en Marketing van Lekkerkerker te Utrecht.
Lekkerkerker is een groothandel op het gebied van machines, gereedschappen, hang – en sluitwerk en bouwmaterialen.
Verantwoordelijk voor de reorganisatie, het marketing - en verkoopbeleid van de totale organisatie bestaande uit 4 vestigingen en ca. 60 medewerkers.
In een later stadium ook belast met de opzet van de kwaliteitszorg.


Apr 1996-dec 1996: Plaatsvervangend hoofd van de afdeling Voeding – en Kantinedienstgoederen bij de Directie Materieel van de Koninklijke Landmacht.
Verantwoordelijk voor de begroting en de inkoop van levensmiddelen bestemd voor de gehele landmacht.

Apr 1995 – mrt 1996:Uitzending als UN- Waarnemer in het Midden-Oosten.
Verantwoordelijk als staffofficer operations voor de veiligheid van UN-personeel in de Gazastrook en op de Westbank. Tevens gedurende 8 maanden als Dutch Senior verantwoordelijk geweest voor het Nederlandse contingent van UNTSO, werkzaam in Israël, Syrië, Libanon en Egypte.

Jan 1995- mrt 1995:Plaatsvervangend hoofd van de afdelingVoeding – en Kantinedienstgoederen bij de DMKL.
Zie hierboven.

Jan 1994-dec 1994:Secretaris van een commissie in het kader van een loopbaanprognose project t.b.v. officieren van de Koninklijke Landmacht (KL).
Het project diende duidelijkheid te verschaffen omtrent de loopbaankansen van officieren i.v.m. de reorganisatie van de KL naar aanleiding van Prioriteitennota 1993 van de Minister van Defensie.

Aug 1984-jul 1993:Diverse commandantenfuncties binnen het logistieke dienstvak van de Koninklijke Landmacht. Als pelotonscommandant, kapitein-logistiek en compagniescommandant opleidingen verzorgd van – en leiding gegeven aan eenheden, in grootte variërend van 30 – 215 personen, bestaande uit beroeps- en dienstplichtig kaderleden en dienstplichtig soldaten belast met de bevoorrading van eenheden te velde en op de kazerne.




Opleiding interimmanager

Januari 2006- heden:Op basis van diploma’s en erkenningen vergunning gekregen en behouden i.v.m. de nieuwe Wet Financiële Dienstverlening

Juni 2003:Het Keurmerk Hypotheekbemiddeling van de Stichting Keurmerk Hypotheek Bemiddeling behaald en sindsdien behouden tot beëindiging kantoor.

Nov 2002- Jan 2003:Erkend Hypotheekadviseur.
Jan 2003 – heden:Diploma behaald en sindsdien erkenning behouden.

Jan - Juni 2002:Assurantie B (Particulieren en MKB).
Diploma’s behaald.

Jan - Juni 1999:NIMA-Sales B.
Diploma behaald.

Jan - Juni 1998:NIMA-Sales A.
Diploma behaald.

Aug – Dec 1997: Cursus NIMA-A. Geen examen gedaan.

Okt – Dec 1994: Diverse cursussen gevolgd (o.a. Clingendael en onderhandelen) als voorbereiding op uitzending naar Midden-Oosten.
Allen met goed gevolg afgelegd.

Jun- Dec 1993: Cursus Stafdienst (full-time).
Diploma behaald

1985 – 1992:Diverse militaire cursussen. Allen met goed gevolg afgelegd.

Okt 1988:A-cursus i.v.m. bevordering tot kapitein.
Belangrijk onderdeel A-cursus: Beoordelen en beoordelingsgesprek.

Aug 1983 – Jun 1984:Specialistische Militaire Opleiding (4e jaar KMA) op Opleidingscentrum Intendance te Bussum. Diverse deelcursussen gevolgd waaronder Didactische vorming / Instructiebekwaamheid en operationele logistiek.

Aug 1980 – Jul 1983:Koninklijke Militaire Academie (KMA) te Breda.
Studierichting Bedrijfseconomie en Logistiek, bijvak Staatsnoodrecht.
Diploma behaald

Aug 1974 – Jun 1980:V.W.O.
Diploma behaald.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Coaching en consulting:
Tijdens het 4e jaar van de KMA heb ik de cursus beoordelen van personeel gehad. Tijdens de A-cursus (okt 1988) heb ik een verdiepingscursus beoordelen alsmede de cursus “het voeren van een beoordelingsgesprek” met goed resultaat gevolgd. Tijdens de cursus Stafdienst (jun – dec 1993) heb ik onderricht gehad in diverse gespreks- en vergadertechnieken en heb ik deze ook moeten beoefenen.

Als officier heb ik jaarlijks alle beroepskaderleden moeten beoordelen en beoordelingsgesprekken moeten voeren.

Als hoofd Verkoop en marketing heb ik naar aanleiding van de vastgestelde targets en doelstellingen met de vestigingsleiders en het personeel van de binnen- en buitendienst maandelijks voortgang- en coachinggesprekken gevoerd. Daarnaast heb ik alle verkoop – en marketingvergaderingen voorgezeten. Tevens veel overleg gevoerd met de directie i.v.m. de reorganisatie van het totale bedrijf.

Als vestigingsmanager heb ik dagelijks met de adviseurs (twee per dag) voortgang- en coachinggesprekken gevoerd aan de hand van de targets en doelstellingen. Daarnaast heb ik wekelijks dergelijke gesprekken gevoerd met de binnendienst en de callcentermanager.

Als zelfstandig coach en consultant inmiddels twee projecten (reorganisatie bedrijf en start nieuw bedrijf) met goed resultaat ondersteund en begeleid.


Trainingsvaardigheden:
Tijdens het laatste jaar van de opleiding aan de KMA de cursus Didactische Vorming en Instructiebekwaamheid met goed resultaat gevolgd. In alle militaire functies tot juli 1993 verantwoordelijk geweest voor de planning en (doen) uitvoeren van opleidingsprogramma’s.
In deze opleidingsprogramma’s diverse onderdelen zelf uitgevoerd. Deze lessen werden door mij gegeven aan officieren, onderofficieren en soldaten. Tevens heb ik, als belangrijk onderdeel van alle opleidingsprogramma’s, officieren en onderofficieren moeten beoordelen op hun instructiebekwaamheden. Daarnaast in alle militaire functies vele presentaties gegeven aan commandanten, personeel, pers en (internationale) bezoekers.

Tijdens de cursus Stafdienst (juli 1993 – dec 1993) zijn mijn presentatietechnieken en omgang met de pers verder aangescherpt. Dit geschiedde door het voortdurend moeten presenteren van opdrachten (ook onder druk) aan collega’s, docenten en bezoekers. Tevens werd ieder optreden beoordeeld en geëvalueerd door collega’s en docenten o.a. met behulp van videoregistraties.

Als hoofd Verkoop en marketing (jan 1997 – nov 1999) heb ik tijdens verkoopbijeenkomsten (minimaal 1 keer per maand) instructie gegeven omtrent verkooptechnieken en marketing aan al het verkopend personeel en de directie. Daarnaast heb ik vele presentaties gegeven aan personeel, directie en klanten. Bovendien heb ik een, zelf ontworpen, cursus “Beoordelen personeel en voeren coachinggesprekken” gegeven aan directie en afdelingsleiders van het bedrijf.

Als vestigingsmanager (aug 2000 – apr 2002) heb ik wekelijks gedurende minimaal twee dagdelen per week onderricht gegeven aan mijn adviseurs, de binnendienstmedewerkers en de callcentermanager omtrent productkennis hypotheken, verzekeringen en beleggingen, en verkoop- en presentatietechnieken. Daarnaast heb ik diverse presentaties gehouden voor collega vestigingsmanagers en directie.

Sinds mei 2002 heb ik diverse productpresentaties en presentaties op het gebied van marketing en verkoop gegeven aan collega’s.
Als adviseur geef ik (sinds mei 2002) bijna dagelijks op duidelijke en open wijze, in de breedste zin, aan klanten uitleg over hypotheken in het algemeen, diverse hypotheekvormen, levensverzekeringen, schadeverzekeringen, beleggingen en kredieten. Maar daarnaast geef ik ook uitleg over procedures, taxaties, makelaars en notarissen. Eén en ander is uiteraard altijd gerelateerd aan het kennisniveau, de wensen en de informatiebehoefte van de klant.


Management:
In alle militaire functies (aug 1984 – dec 1996) leiding gegeven aan officieren, onderofficieren, soldaten en burgerpersoneel in de meest brede zin:
Vaststelling (eigen en afgeleide) doelstellingen, planning en uitvoering, bevelvoering en coördinatie, crisismanagement, beoordeling en coaching, evaluatie en personeelszorg.

In de functies Hoofd Verkoop en marketing (jan 1997 – nov 1999), Vestigingsmanager (aug 2000 – apr 2002) en ondernemer (mei 2002 – heden) zelfstandig opstellen van bedrijfs- en commerciële doelstellingen, opstellen bedrijfsplannen en hier uitvoering aan geven, sturing en coördinatie, beoordeling en coaching, personeelszorg, evaluatie en rapportage, advisering.




Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

Overig

Kennis
MS Word, MS Excel, MS Power Point, MS Publisher.
Brede en diepgaande actuele kennis van hypotheken, verzekeringen en beleggingen door gevolgde opleidingen, permanente educatie en lezen vakbladen en literatuur.
Diverse offerte en berekeningsprogramma’s zoals het Nationaal Woonpakket.
Brede marketingkennis door opleidingen en permanente zelfstudie.
Brede maatschappelijke kennis door zelfstudie en interesse.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :