Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

algemeen management - sales

 algemeen management -  sales

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

1980 - 1991 Olivetti Nederland BV, Leiden
Onderneming: Europees grootste fabrikant van computerapparatuur
Functie(s): Diverse functies in Sales en Marketing in diverse marktsegmenten (grootbedrijf, overheid, MKB):
De werkzaamheden: Klantrelatie onderhouden en uitbouwen, uitvoering geven aan het gehele proces van o.a. acquisitie, productintroducties, marketing, communicatie tot en met evaluatie en alle overige hieraan gerelateerde werkzaamheden
MKB
- Accountmanager in sector accountants- en belastingadvieskantoren.
Overheid senior accountmanager
- Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
o Gewestelijke Arbeidsbureaus
- Ministerie van Economische Zaken
- Centraal Bureau voor de Statistiek
Commercieel manager PC-privé projecten. Totaalconcept sales, marketing, alsmede operationele uitvoering o.a.
- ABN AMRO Bank afname > 8600 PC’s
- Ministerie van Defensie afname > 15000 PC’s ( Nederlands grootste project ooit)
- Ministerie SZW, Gemeente Groningen, Academische ziekenhuizen VU en Maastricht.
Gezondheidszorg: Marketing en Sales
- Bloedbanken Nederland accountmanagement.
- Introductie van Nederlands eerste softwaretoepassing voor (snijdende ) specialisten.
- Openbare apotheken (1e lijn gezondheidzorg) Zeer succesvolle introductie en marktpenetratie van applicatie voor de openbare apotheek in reeds bestaande gesloten markt.

Bij Olivetti Nederland BV werd initiatief en het onmogelijke mogelijk maken zeer gewaardeerd. Ik heb hiervan gedurende mijn 11-jarige werkverband veelvuldig en met veel succes gebruik gemaakt.

1992 – 2001 Euroned System Center, Rotterdam / Nieuwegein
Onderneming: Na de succesvolle introductie van de apothekersapplicatie bij Olivetti zijn de verkooprechten ondergebracht in een zelfstandige marketing- en verkooporganisatie, gespecialiseerd in softwareoplossingen t.b.v. openbare apotheken, huisartsen en gezondheidscentra. In 1995 met productaanbod uitgegroeid tot marktleider met een landelijke dekking van het ruim 43 % in het marktsegment apotheken en 35% in het huisartsensegment. De 1e lijn gezondheidszorg was zeer in beweging hangende alle ontwikkelingen waar onze doelgroepen mee werd geconfronteerd. In 5 jaar tijd migreerde een solitaire softwaretoepassing, in reactie op de genoemde marktontwikkelingen, naar een volledig geïntegreerd concept, gebruikmakend van alle voorhanden zijnde vormen van techniek
Functie: directeur - eigenaar
De werkzaamheden: Leidinggeven aan een onderneming met de doelstelling: het tot stand brengen van een zo hoog mogelijke marktpenetratie van vertegenwoordigde applicaties in een zeer competitieve markt.
- Het profileren van de organisatie en haar producten in de markt.
- Opstellen van de jaarlijkse commerciële plannen en realiseren van de gestelde doelen.
- Sturing-, inspiratie- en leidinggeven aan de medewerk(st)ers van de organisatie. Doelmatige planning en afstemming met de uitvoerende organisatie.
- Communicatie met de markt, analyse van ontwikkelingen en signaleren van kansen. Dit o.a. als basis voor marketing strategieën en tactieken.
- Het opstellen en uitvoeren van PR-activiteiten naar zowel cliënt als marktpotentieel.
Als directeur-eigenaar opereerde ik veel naast mijn medewerker(st)ers in het veld, sterk operationeel actief.
Vanaf 1997 tot 2001 heeft de organisatie tevens uitvoering gegeven aan de landelijke introductie, begeleiding en verkoop van de migratie van circa 2700 organisaties naar een nieuw softwareplatform.

2001 – juli 2005 AtotZ, Backoffice support, Leiden
Onderneming: ontwikkelaar en leverancier van een Web-based softwareapplicatie, voor de verwerking van urenregistratie- en facturatie, ten behoeve van organisaties werkzaam in de zakelijke dienstverlening (MKB). Een product ter verbetering van de interne efficiency met als resultaat kostenbeheersing en omzetverhoging. De moderne webtechniek staat garant voor een hoge graad van serviceverlening.
Functie: directeur - eigenaar
De werkzaamheden: het algemene dagelijkse leiding van de organisatie.
Aansturing en uitvoering werden gegeven aan:
- De ontwikkeling van een functioneel ontwerp gebaseerd op een procesuitwerking aangevuld met praktijkspecifieke wensen en eisen.
- De aansturing van het software ontwikkelteam en controle op de resultaten.
- Ontwikkeling en uitvoering van marketingplan ten behoeve van de lancering in de markt.
- Leiding en uitvoering geven aan de verkoop- en supportstrategie van de applicatie.

aug – dec 2005 Timegrip BV, Haarlem
Onderneming: Leverancier van branchespecifieke oplossingen voor de zakelijke dienstverlening, non-profit en Overheid gebaseerd op webtechnologie.
Functie: Interim consultant
De werkzaamheden: begeleiding en uitvoering geven aan zowel marketing als migratieproblematiek tijdens en na overname registratie-applicatie.

jan –sept 2006 COMMIT BV, Diemen
Onderneming: Landelijk opererende arbodienst, dochteronderneming van Interpolis
Functie: Interim consultant Sector Teammanager Key Accounts
De werkzaamheden: Aansturing van operationeel professioneel team dienstverleners (ca. 40 personen, bedrijfsartsen, consulenten, adviseurs en interventiespecialisten) werkzaam in de verzuimbegeleiding voor grote organisaties.
- Ondersteunend lid van het MT van de regio Noordwest m.b.t. de voorbereidingen op de fusie Interpolis met Achmea Arbo.
- Het uit- en doorvoeren van de noodzakelijke veranderingen en de gewenste oplossingsrichtingen .
- Ontwikkelen en uitvoering geven aan financieel herstelplan ( budget) voor 2e helft van het jaar 2006.
- Aanjager van het veranderende commerciële proces ( Focus op de omzetontwikkeling), relatiebeheer (ken je klant; leef je in) en klantcommunicatie.
- Uitvoeren van het transitieproces: de voorbereiding op- en uitvoering van de samensmelting van verschillende culturen. Het wegnemen van ontstane spanningsvelden, gevolg van historische ontwikkelingen en fusieperikelen.

okt 2006 – okt 2007 Achmea Arbo, Amsterdam
Onderneming: Landelijk opererende arbodienst
Functie: Interim consultant Manager Preventie en Interventies
De werkzaamheden: Voorbereiding op en leiding geven aan een nieuwe organisatie (regionaal) voor levering van diensten op het gebied van preventie en interventie bij het verzuimbeheer. Deze dienstverlening werd vanwege haar potentieel afgescheiden van de operatie om als zelfstandige businessunit door te starten.
- Het formeren van een nieuw team, de operationele aansturing in het proces van “oude” op weg naar de nieuwe doelen.
- Inzet t.b.v. enkele korte doch operationeel belangrijke uitvoeringstrajecten ter ondersteuning van het veranderproces.
nov 2007 – sept 2008 Qquest BV, Reeuwijk
Onderneming: Consultancy organisatie business processen en ICT
Functie: Manager operations
De werkzaamheden: Spil in het managementteam, ingezet ter ondersteuning van Directie, HRM, Accountmanagement en Productmanagement. Qquest is een jonge groeiende consultancy organisatie die momenteel de problematiek van de stap van klein naar middelgroot ondervindt.
- Ondersteuning en aansturing van de afdeling HRM om gestelde doelen m.b.t. de groei van de organisatie te realiseren.
- Het fungeren als klankbord van de huidige directeur eigenaar
- Het op orde brengen van interne processen
- De opzet van een kwaliteitssysteem.


Opleiding interimmanager

Hoger algemeen voortgezet onderwijs - training on the job

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- stevig doortastende en overtuigende persoonlijkheid.
- met ontwikkelde inter-persoonlijke vaardigheden en goed inlevingsvermogen.
- Ambitieus kan omgaan met werkdruk.
- Commercieel resultaatgericht ingesteld
- Teamplayer, communicatief ingesteld, in staat medewerkers te stimuleren, kan delegeren.
- Uitgebreide ervaring op managementniveau, beslissingnemer.
- Nauwkeurig, integer, resultaat- en klantgericht ingesteld en vastberaden


Talenkennis interimmanager

Nederlands Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :