Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

senior adviseur

senior adviseur

Werkervaring interimmanager

Dromenvanger & kwartiermaker in identiteit, energieke en enthousiaste verbinder

Samenvatting
Ik ben ervan overtuigd dat alles een eigen identiteit heeft. Het succes van die identiteit is afhankelijk van de mate waarin de ware kracht van het onderwerp zichtbaar en voelbaar is.
Of het nu een persoon, bedrijf, product of dienst, regio of stad is, dat maakt niet uit.
Als je deze kracht weet aan te boren, komen mensen (klanten, leveranciers, bezoekers, etc.) als vanzelf. Dat is het resultaat van écht communiceren.

>10 jaar ervaring als kwartiermaker in identiteit aan bureau- en klantzijde:
+ corporate communicatie
+ interne en externe communicatie
+ marketing, sales en accountmanagement
+ B2B, G2B, G2G, G2C
+ online en offline campagnes, social media

Persoonlijkheidskenmerken, iemand die:
+ van aanpakken weet en resultaten boekt
+ resultaat- en servicegericht opereert
+ anderen inspireert en enthousiasmeert
+ een verbinder is
+ netwerker pur sang is
+ een ondernemer in hart en nieren is

Vakinhoudelijke kenmerken, iemand die:
+ snel (technische) materie eigen maakt
+ zich goed kan inleven in doelgroepen
+ een boodschap kan overbrengen
+ een identiteit (merk) kan ontwikkelen en laden
+ (bedrijfs)situaties scherp analyseert
+ een scherp oog voor detail heeft

Inzetbaarheid organisatie en communicatie:
+ ontwikkelen visie, strategie, missie
+ strategisch advies, managen, optimaliseren en structureren
+ analyse bedrijfsprocessen en -cultuur
+ advies en managen communicatieprojecten
+ begeleiden veranderingsproces, opzetten afdeling, w&s personeel, inrichten processen

Inzetbaarheid marketing & sales
+ positioneren (nieuw) product, dienst of bedrijf
+ doelgroepbepaling en marktbewerking
+ ontwikkeling en uitvoering marketingacties
+ opbouwen/uitbreiden relatienetwerk

Ervaring


Partner bij communicatie
November 2001 - Present (10 years 6 months)
Dromenvangers & kwartiermakers in identiteit

Wij zijn vanuit de rollen adviseur, conceptontwikkelaar, projectmanager of uitvoerder betrokken bij de ontwikkeling en realisatie van de organisatie- en communicatiestrategie van onze klanten.
Voor (her)definiëring van de kernidentiteit, (her)positionering en (her)profilering van organisatie, product, dienst, stad, provincie.
Met ons Dromenvanger© concept creëren we helderheid en duidelijkheid in wie je bent en waar je voor staat, toetsen we je bestaande communicatie en bieden we je de kaders om dit voor je te laten werken.
De droombeschrijving van de organisatie wordt ingezet als ontwikkel- en toetsingsdocument voor de organisatiestrategie, managen van veranderingen en andere uiteenlopende bedrijfsactiviteiten zoals sales,
marketing, communicatie, innovatie, personeelsontwikkeling, productontwikkeling, etc.


Interim communicatiestrateeg at Branchebelang Thuiszorg Nederland (BTN)
November 2008 - Present (3 years 6 months)

Als externe communicatiestrateeg ben ik actief geweest in het ontwikkelen en implementeren van de nieuwe communicatiestrategie. Deze heeft geleid tot een herziening van de bedrijfsstrategie met als gevolg een andere bedrijfsvoering, bedrijfsstructuur en uiteindelijk een nieuwe Corporate Identity met de vernieuwde website en nieuwe marketinguitingen als eerste resultaten.
--> Betrokkenen:
+ Bestuurder
+ Voorzitter RvC
+ Secretaris
+ Medewerkers


Interim Business Developer Sales/Marketing/Communication at WP Innovations
February 2012 - Present (3 months)

Het opzetten en uitbouwen van een vestiging van een Canadees bedrijf in de EU, in samenwerking met de Nederlandse agent. Het bedrijf voert een aantal innovatieve producten op het gebied van packaging en pallet-wrapping met het LiteWrapperCL® handwikkelsysteem.



Interim communicatiestrateeg at Eindhoven University of Technology
October 2011 - February 2012 (5 months)

Vanuit de visie 2020 over de ‘ingenieur van de toekomst’ wordt per 1 september 2012 de bacheloropleiding volledig opnieuw ingericht in het Bachelor College. Hiervoor is een nieuwe marketing-communicatiestrategie ontwikkeld en geimplementeerd.
--> Betrokkenen:
+ College van bestuur
+ dean Bachelor College
+ directeur communicatie
+ afdeling werving & voorlichting
+ projectgroep communicatie Bachelor College

--> In detail:
+ vetalen vanuit bestaande visie 2020 ‘ingenieur van de toekomst’ naar nieuwe marketing- en
communicatiestrategie
+ creeeren draagvlak faculteiten
+ ontwikkelen nieuwe marketing- en communicatieuitingen


Interim senior communicatieadviseur Merk Brabant at Provincie Noord-Brabant
August 2008 - February 2012 (3 years 7 months)

Het ontwikkelen en realiseren van een brandingstrategie en -campagne voor de promotie van de provincie Noord-Brabant als een bijzondere, ondernemende, innovatieve en succesvolle regio in Europa waar het bovendien goed toeven is.

--> Betrokkenen:
+ Commissaris van de Koningin
+ College van Gedeputeerde Staten
+ Gedeputeerde voor Economie & Organisatie
+ Hoofd communicatie provincie
+ Projectleider Merk Brabant
+ Team Merk Brabant

--> In detail:
+ Strategisch advies aan projectleider, programmamanager, directeur, gedeputeerde;
+ Ontwikkeling en realisatie strategisch merkconcept, logo en slogan;
+ Advies, conceptontwikkeling en uitvoering van:
a. mediastrategie lancering Merk Brabant
b. videoproductie lancering Merk Brabant
Pagina3
c. presentatie lancering Merk Brabant
d. lancering Merk Brabant
+ Strategie, advies en uitrol Merk Brabant bij Brabantse bedrijven;
+ Strategie, advies en uitrol Merk Brabant bij Brabanders;
+ Ontwikkelen brandingstrategie
+ Ontwikkelen & realisatie marketing- & communicatiestrategie
+ Ontwikkelen & realisatie lancering Merk Brabant
+ Ontwikkelen & realisatie communicatieconcept & uitingen Merk Brabant
+ Ontwikkelen & realisatie TV programma 'De Kracht van Brabant' met Frank Lammers
+ Verbinden van externe organisaties als ambassadeur voor Merk Brabant
+ Creeeren draagvlak intern in de organisatie
+ Creeeren draagvlak bij externe partijen in Brabant
+ Organisatie conferenties, stuurgroepvergaderingen
+ Coachen medewerkers in communicatie en marketing
Interim senior communicatieadviseur city- en regiomarketing at Gemeente Zevenaar
January 2011 - August 2011 (8 months)

Het ontwikkelen van een brandingstrategie voor de gemeente Zevenaar in te zetten voor de marketing van Zevenaar.

--> Betrokkenen
+ College van B&W
+ Wethouder portefeuillehouder
+ Hoofd communicatie
+ Communicatieafdeling

--> In detail:
+ Analyse Zevenaar toen, nu en in de toekomst
+ Identiteitsbeschrijving
+ Ontwikkeling brandingstrategie
+ Creeeren draagvlak binnen B&W


Interim senior communicatieadviseur at Fysiocollectief
June 2009 - December 2010 (1 year 7 months)

Begeleiden van het collectief van 14 onafhankelijke fysiotherapiepraktijken in Breda e.o. naar een nieuwe denk- en werkwijze in marketing & communicatie. Ontwikkelen en implementeren van de nieuwe communicatiestrategie, ontwikkeld door communicatie met de vernieuwde website en nieuwe marketinguitingen als eerste resultaten.


Interim senior communicatieadviseur at Provincie Noord-Brabant
March 2009 - August 2009 (6 months)

Reorganisatie van een communicatieafdeling van de directie ruimtelijke ontwikkeling & handhaving.

--> Betrokkenen:
+ directeur/MT ROH
+ medewerkers communicatieafdeling

--> In detail:
+ probleemanalyse huidige situatie
+ advies en aanbevelingen reorganisatie



Interim senior communicatieadviseur at Provincie Noord-Brabant
March 2009 - June 2009 (4 months)

Ontwikkelen en implementeren nieuwe strategie corporate communicatie provincie Noord-Brabant.
--> Betrokkenen:
+ College van Gedeputeerde Staten
+ Hoofd communicatie
+ MT bureau communicatie
+ Interim communicatieadviseur

--> In detail:
+ Vertalen adviezen onderzoek Zuidelijke Rekenkamer in strategie voor samenhang en prioritering in
portefeuilles, directies en programma's.
+ Mede ontwikkelen nieuwe corporate communicatie.
+ Ontwikkelen en implementeren van het model 'etalageprojecten' van de 6 programmalijnen in de gehele organisatie.


Interim senior communicatieadviseur at Provincie Noord-Brabant
June 2007 - August 2008 (1 year 3 months)

Reorganisatie van een communicatieafdeling van de directie Economie & Mobiliteit.

--> Betrokkenen:
+ directie E&M, hoofd communicatie, medewerkers afdeling communicatie

--> In detail:
+ probleemanalyse huidige situatie
+ advies en aanbevelingen reorganisatie
+ implementatie aanbevelingen
+ strategisch communicatieadvies en communicatiemanagement
+ realisatie diverse communicatie-uitingen
+ w&s en inwerken nieuwe communicatieadviseurs


Interim senior communicatieadviseur at GOVCERT
January 2005 - October 2007 (2 years 10 months)

GOVCERT en Waarschuwingsdienst
Ontwikkelen en implementeren nieuwe communicatiestrategie, corporate identity en
communicatiemanagement.

--> Betrokkenen:
+ Minister van BZK
+ Manager GOVCERT
+ MT en medewerkers GOVCERT/Waarschuwingsdienst
+ externe organisaties nationaal en internationaal

--> In detail:
+ nieuwe huisstijl ingevoerd (GOVCERT en Waarschuwingsdienst
+ informatiefilm over virussen voor thuisgebruikers (http://bit.ly/JtgwSm)
+ speciale animatiefilm ontwikkeld over de geschiedenis van internet en de gevaren
+ producties als trendrapport, jaaroverzicht, folders, leaflets
+ mede-organisatie van 2 internationale symposia
+ promotiecampagne waarschuwingsdienst
Interim senior communicatieadviseur at Delta Lloyd
November 2001 - April 2002 (6 months)

Verbeteren output communicatieafdeling P&O.

--> Betrokken:
+ Manager P&O
+ P&O adviseurs
+ medewerkers communicatieafdeling P&O

--> In detail:
+ Analyse bestaande situatie
+ Conclusies & aanbevelingen veranderingen presenteren
+ Implementeren van het veranderingstraject, zowel communicatief als procesmatig als werkinhoudelijk bij de interne medewerkers


Business Developer & Changemanager at Aino
October 1997 - September 2001 (4 years)

Manager detacheerafdeling IT personeel (installatie, beheer & ontwikkeling).

--> In detail:
+ Verantwoordelijk voor interne & externe communicatie
+ Verantwoordelijk voor accountmanagement & marketing (o.a. beurzen)
+ Verantwoordelijk voor interne & externe leveranciers personeel
+ Adviseur directie voor interne communicatie bij fusieproces
+ Adviseur directie voor nieuwe Corporate Identity tijdens fusieproces


Business Development Manager (IT, techniek, industrie) at Diverse zakelijke dienstverleners
August 1995 - October 1997 (2 years 3 months)
--> In detail:
+ Verantwoordelijk voor opzetten nieuwe afdelingen/activiteiten
+ Verantwoordelijk voor accountmanagement & marketing


Projecten

Ontwikkeling & realisatie citymarketing gemeente Zevenaar
december 2011 tot Huidig

Op basis van de voorgelegde en door het college van B&W omarmde brandingstrategie nieuwe uitingen ontwikkelen ten behoeve van de promotie van Zevenaar.

--> Betrokkenen
+ Burgemeester
+ Wethouder portefeuillehouder
+ Hoofd communicatie
+ Communicatiemedewerkers



Nieuwe Corporate Identity en marketingactie International Glass Agencies
maart 2012 tot mei 2012

--> Betrokkenen: directie en medewerkers

--> In detail:
+ herdefiniering kernidentiteit IGA
+ ontwikkelen & realisatie nieuwe CI
+ ontwikkelen & realisatie marketingactie betreden Nederlandse markt


Nieuwe Corporate Identity Froeling & Partners fysiotherapie
januari 2010 tot april 2012

Begeleiden en implementeren van de nieuwe communicatiestrategie, resulterend in een nieuwe Corporate Identity met website en vorm van samenwerking.


De 'droom van Markant': herdefiniering kernidentiteit en herpositionering
december 2011 tot Huidig

Door middel van de dromenvanger© de realisatie van de herdefiniering kernidentiteit in de 'droom van Markant', herpositionering en herprofilering van Theater Markant als veelzijdig cultureel theater voor de kleinkunst en de plaatselijke culturele activiteiten.


Nieuwe Corporate Identity Praktijk Leurse Haven
januari 2010 tot april 2011

Ontwikkelen en implementeren van de nieuwe communicatiestrategie, resulterend in een nieuwe Corporate Identity met nieuwe communicatie-uitingen zoals een website, folders en flyers.


De 'droom van Haval': herdefiniering kernidentiteit en herpositionering
maart 2012 tot Huidig

Door middel van dromenvanger© de realisatie van de herdefiniering kernidentiteit in de 'droom van Haval', herpositionering en herprofilering van Haval Disposables als innovatieve en kwalitatieve producent van disposables in de foodindustry.

Nieuwe corporate identity CMMC
augustus 2003 tot Huidig

Definiering kernidentiteit, ontwikkeling en realisatie corporate identity met diverse uitingen zoals een website, correspondentieset, folder, etc.


Nieuwe corporate identity voor diverse organisaties in dienstverlening, techniek & industrie
november 2001 tot Huidig

Definiering kernidentiteit, ontwikkeling en realisatie corporate identity met diverse uitingen zoals een logo, website, correspondentieset, folder, marketingacties, etc.



Adviseur en trainer corporate communicatie en - identity voor UNETO-VNI
september 2004 tot augustus 2005

Voor de leden van UNETO-VNI (directeuren en monteurs van kleine tot middelgrote installatiebedrijven) adviseur en trainer corporate communicatie en - identity met het geven van landelijke workshops “klant- en resultaatgericht installeren".


Workshop 'laat zien waar je organisatie voor staat' voor ABN-AMRO
september 2003 tot november 2003

Een door ontwikkelde workshop 'laat zien waar je organisatie voor staat' uitgevoerd met 100 deelnemers.


Senior communcatieadviseur bij thuiszorgorganisatie Domicura
februari 2002 tot augustus 2005

Definiering kernidentiteit, ontwikkeling en realisatie corporate identity met diverse uitingen zoals een website, correspondentieset, folder, etc.


Adviseur en trainer interne communicatie mantelzorg GGD Rotterdam
november 2002 tot april 2003

Als adviseur en trainer interne communicatie mantelzorg heb ik een
cursus “planmatig werken en assertief communiceren” ontwikkeld en verzorgd.

Opleiding interimmanager

Opleiding
• HTS Bedrijfskunde, specialisatie marketing & communicatie 1995, afgestudeerd
• MTS-E, LTS-E diploma’s


Cursussen
Vakinhoudelijk
• Corporate Communication en Corporate Identity (autodidactisch) 2001 - heden
• Prince2 Foundation, Projectmanagement, Aino 2001
• IT management, installatie, beheer en ontwikkeling, Aino 1997-2001
• Management Development, Aino 1999 - 2001
• Mindmapping/snellezen, Aino 2001
• Commerciëel Traject, Aino 1998 - 1999
• Commerciële Training, Content 1996


Persoonlijke ontwikkeling
• Avatar zelfbewustzijnstraining, GooiConsult 2000
• Persoonlijk Ontwikkelings Plan, Nieuwe Dimensies 1999
• Persoonlijk Ontwikkelings Traject, De Bruin 1997

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Organisatie, identiteit & communicatie:
• ontwikkelen visie
• strategisch advies, managen, optimaliseren en structureren
• advies en managen communicatieprojecten
• begeleiden veranderingsproces, opzetten afdeling,
w&s personeel, inrichten processen

Marketing & relatiebeheer:
• positioneren (nieuw) product, dienst of bedrijf
• doelgroepbepaling en marktbewerking
• ontwikkeling en uitvoering marketingacties
• opbouwen/uitbreiden relatienetwerk

Talenkennis interimmanager

NL, GB, D

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :