Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

teamleider ICT

teamleider ICT

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
Periode: 09/2013-11/2013
Ingezet als Procesmanager (configuratiemanager a.i.) via Road2Results bij Wehkamp.nl te Zwolle als ZZP-
Gedurende de 2 maanden heb ik, onder de vlag van R2R, meegewerkt aan de inrichting van processen. Gedurende dit traject is de focus komen te liggen op configuratiemanagement (inrichting CMDB) en uiteindelijk een traject van “heroverweging” voor het in te zetten service management pakket.
Een wisseling in MT bezetting en kostenreductie is mede oorzaak van de korte inzet.
Omgeving: Microsoft, Internet, mainframe, VMware service management tool

Verantwoordelijk voor:
• Procesimplementatie (Incident-, change- en configuratiemanagement) ten behoeve van verdere professionalisering binnen ICT beheer (CMM level 2).
• Als configuratiemanager (a.i.) samenstellen CMDB
• Selectie (“heroverweging”) service management tool

Periode: 12/2012- 08/2013
Ingezet als Manager Infra – ICT bij Forfarmers te Lochem als ZZP (12 fte).

Het beheer, helpdesk, architectuur en externe partijen (op gebied van infra) vallen onder de verantwoordelijkheid van de manager infra ICT. Door (internationale) overnames wordt een nieuwe structuur en verbeterde werkwijze gerealiseerd. Het veranderproces en de diversiteit en de uit te voeren projecten, naast de dagelijkse operatie, maakt de uitvoering van deze functie complex en uitdagend.
Omgeving: Microsoft, SAP, Citrix: internationale levering van mengvoeders.

Verantwoordelijk voor:
• Helpdesk / beheer ICT
• Verantwoordelijk voor de continuïteit van de ICT dienstverlening, bewaken calamiteiten, ITIL processen
• Beoordelen en bewaken bezetting van de teambezetting
• Verzorgen rapportagevoortgang aan SG en manager ICT
• Strategisch: structuur aanbrengen, maken beheerplan, opstarten veranderingsproces.

Periode: 01/2011- 11/2012
Ingezet als Accountmanager/projectmanager in dienst bij Crimsonwing (220 fte)
(onderdeel Crimsonwing Nederland 65 fte) te Hilversum

Bij dit softwarebedrijf heb ik, als accountmanager, de omroepen weer “aan laten haken” bij het ERP pakket van Crimsonwing. Vervolgens heb ik, als accountmanager/projectmanager, de lopende E-commerce projecten in overeenstemming gebracht met de wensen van de klanten; resultaat 8 van de 10 projecten zijn opgeleverd.
Omgeving: Microsoft Dynamics AX-ERP, E-commerce, Marktsegment (ERP): media & entertainment.

Verantwoordelijk voor:
• Programma-/projectmanagement: verantwoordelijk voor de uitvoering van de E-commerce projecten, waarbij nadruk ligt op relatie met klanten, daarbij rol in offertetraject, bewaken voortgang, coachen bestaande PM, bewaken resourceplanning (incl. Malta). (tooling: Intershop, Magento)
• Projectmanager (parttime) bij eindklant voor begeleiden internationale implementatie webshop (Intershop)
• Programma-/accountmanager: verantwoordelijk voor enkele grote accounts (omroepen); de werkzaamheden zijn vooral gericht op het herstel van bestaande relaties.

Periode: 07/2009- 12/2010
Ingezet als Delivery manager/ unitmanager in dienst bij ilionx (220 fte)
(onderdeel Business Solutions 26 fte/ Software Solutions 35 fte) te Utrecht
Bij dit softwarebedrijf heb ik, in nauwe samenwerking met de salesmanager, een team geleid, waarbij ik verantwoordelijk was voor de aansturing en inzet van het personeel (expertise: Architectuur. Projectmanagement, Consultancy) en de wekelijkse (budget)rapportage. Daarbij had ik regelmatig gesprekken met de klanten over de voortgang van de projecten en de inzet van onze mensen (inclusief externe partijen). Daarnaast heb ik activiteiten verricht, in samenwerking met de klanten, in het maken en beheren van contracten. Als projectmanager van enkele projecten had ik zitting in stuurgroepen (KPN en HBD).
Omgeving: Microsoft Dynamics CRM/, MS Dynamics AX-ERP.

Verantwoordelijk voor:
• Unit management: budget- inzet en kwaliteit bewaking
• Servicemanagement: maken SDA/SLA/beheercontracten, vervolgens bewaken Service Commitment-/Incident-/Change-/Problem-management proces (in het bijzonder monitoring: inzet, kwaliteit, planning, maken van voortgangrapportages)
• Transitiemanagement; actieve rol bij het in beheer nemen van de projecten
• Delivery management (aanspreekpunt voor personeel en opdrachtgevers) met als taken: juiste inzet door juiste medewerker, bewaken beschikbaarheid, voeren planningsgesprekken / beoordelingen, overige taken: werving/selectie, certificering/opleiding, ARBO
• Projectmanagement: bewaken inzet medewerkers, maken offertes/projectbrief/PID/etc. uitvoering bewaken van de voortgang binnen de projecten op gebied van tijd, kwaliteit, planning, oplevering(en), (laten) maken voortgangsrapportage, zitting in stuurgroepen, managen escalaties/calamiteiten.
• Ondersteuning sales: onderhouden contacten met klanten en partners, maken offertes en planningen, beheren contracten.

Periode: 12/2008- 06/2009
Ingezet als Projectmanager/adviseur (audit) bij Belastingdienst (onderdeel aangifte) te Apeldoorn (accountteam 10 fte, unit aangifte 200 fte) als ZZP.

Ik heb hier gewerkt om een team weer audit-waardig te maken, waarbij er voor de gehele keten aansluiting moest zijn tussen de verschillende partijen en er duidelijke procedures vastgesteld en aantoonbaar geïmplementeerd. Naast mijn advies had ik een coachende rol (bijv. wijze van vergaderen - welke deelnemers mochten deelnemen, kort en bondig formuleren, maken van agenda/notulen); daarbij heb ik 2 kwaliteitsmedewerkers geïnstrueerd. Resultaat: het team is positief door audit gekomen.
Tussentijds ben ik ingezet (3 maanden) als afdelingshoofd voor een team van analisten en architecten, waar ondersteuning wordt verleend aan de dagelijkse operatie binnen Aangifte. De problematiek was hier dat, door gewijzigde wetgeving, er snel moet worden geanticipeerd om vervolgens tot realisatie over te gaan, waarna in nauwe samenwerking met de testafdeling de gehele keten moest worden doorlopen.
Omgeving: Belastingdienst – Analyse, ontwikkeling en beheer

Opdracht/resultaat:
• Account Management processen weer “audit-proof” maken binnen AM team bij unit Aangifte; gemeten op basis van TPM meting
• Tijdelijke waarneming leiding voor team van 25 fte analisten/architecten
• Inzicht verschaffen in beheersbaarheid en bestuurbaarheid van de gehele unit Aangifte, rol- en taakverdeling binnen AM geïmplementeerd; implementatie risicomanagement in de PM activiteiten inzichtelijk gemaakt
• Rapportage structuur inzichtelijk gemaakt in relatie tot overlegstructuur
• Activiteiten binnen de keten duidelijker vastgesteld qua verantwoordelijkheden.

Periode: 06/2008- 11/2008
Ingezet als Projectmanager/ kwaliteitscoördinator procesimplementatie bij Achmea Interpolis te Tilburg (90 fte) als ZZP .
Mijn opdracht was om het de kwalitatieve inrichting van de Processen2Performance processen bij Achmea Interpolis (afdeling BSK Bank) te realiseren (afgeleide van generiek procesmodel op basis van ITIL, BiSL en ASL - nadruk ligt op herhaalbaarheid-CMM level 2).
Omgeving: Interpolis – 2 serviceteams (ontwerp, ontwikkeling en beheer)

Opdracht/resultaat:
• Procesimplementatie doorgevoerd naar ITS CMM level 2, toetsing heeft plaatsgevonden door externe audits uitgevoerd door de Cibit organisatie; met als doel de organisatiedoelstellingen te halen, met de focus op klanttevredenheid. Opdracht wordt uitgevoerd voor serviceteams binnen 2 sectoren: Business Solutions: Kanalen en Producten
• Kwaliteitsplan geïmplementeerd en borging binnen de afdelingen tot stand gebracht

Periode: 10/2007- 11/2008
Ingezet als Project-/procesmanager Project- en Servicemanagement processen bij Interpolis (Business Solutions Kanalen – Bank) te Tilburg (240 fte) als ZZP .
Ingezet bij de procesimplementatie, waarbij ik, naast de procesmanagement taak, de rol heb vervuld van overkoepelend projectmanager (intermediair tussen Achmea Apeldoorn en Interpolis Tilburg). Mijn opdracht was om het de kwalitatieve inrichting van de Processen2Performance processen bij Achmea Interpolis (afdeling BSK Bank) te realiseren (afgeleide van generiek procesmodel op basis van ITIL, BiSL en ASL - nadruk ligt op herhaalbaarheid-CMM level 2).
Het betreft hier een 22-tal serviceteams (240 FTE), waarbij beheer en ontwikkeling van diverse applicaties/diensten worden uitgevoerd. In dit project waren 135 interne medewerkers procesmatig betrokken.
Omgeving: Interpolis – diverse serviceteams (ontwerp, ontwikkeling en beheer)

Opdracht/resultaat:
• Borging van ITS CMM level 2, procesimplementatie doorvoeren naar ITS CMM level 3, behalen van CMMi level 2 (voor softwareontwikkeling). Toetsing heeft plaatsgevonden door externe audits uitgevoerd door de Cibit organisatie
• Implementatie van volwassenheidsniveau (CMM level 2) bij 22 serviceteams
• Begeleiding en aansturing van de procescoördinatoren tbv de inrichting van de generieke P2P processen (op basis van ITIL, BiSL en ASL), dat vervolgens leidt tot het behalen van CMM level 2
• Opstellen en bewaken planning (was belangrijk deel van de werkzaamheden)
• Begeleiding proef audits / externe audits en borging van kennis
• Eindresultaat is, met succes, extern getoetst door de Cibit organisatie

Periode: 10/2005- 10/2007
Ingezet als Serviceteam Manager / integraal manager / HRM (team CIDO-48 fte) als ZZP.

Ik ben gestart als HRM-er, waarbij ik verantwoordelijk was voor de inzet van mensen (inclusief ziektebeheer, functioneren, beschikbaarheid). Na het wegvallen van de Serviceteammanager heb ik het duaal leiderschap een tijdje alleen gedaan, wat opmerkelijk was binnen de Belastingdienst. Mijn wijze van aansturen werd als verfrissend ervaren, omdat ik direct en pragmatisch te werk ging en duidelijkheid creëerde naar de afdeling ontwikkeling voor naleving van regels voor het in beheer nemen van projecten; bij de beheerafdeling lag de nadruk op houding en gedrag.
Omgeving: Belasting: IBM lotus notes, documentbeheer, BI: ontwikkeling en beheer

Opdracht/resultaat:
• Servicemanagement tbv oa Lotus Notes, Business Intelligence (Cognos) (met oa documentbeheer, productbeheer en probleembeheer).
• Integraal leiding van een serviceteam met een 5-tal afzonderlijke kennisgebieden met de daarbij behoren de gegevensservices (ITIL procedures)
• HR Leiding van een serviceteam (48 FTE – beoordelingen, functioneren, ziekte (ARBO aanspreekpunt), personeelsontwikkeling, calamiteitenbewaking)
• Budgetverantwoordelijk voor projecten en services van (oa RUP- en COPAFIJTH methodiek)
• Afstemming verzorgen binnen de keten , deelname aan ketenoverleg(bv. ON, AR en EXPL)
• Sturende rol (met name kwaliteitsbewaking) in acceptatie en in beheer name van software.

Periode: 03/2005 - 09/2005
Ingezet als Fieldmanager bij Acropolisgroep te Hilversum (25 fte) als ZZP .
Periode: 07/2002 – 03/2005
Deze periode heb ik gebruikt om te herstellen van een periode van ziekte.
Periode: 01/2001 – 06/2002
Ingezet als Manager operations in dienst bij Propago (Ceasar groep) te Utrecht (60 fte)
Periode: 01/1997- 12/2000
Ingezet als Fieldmanager in dienst bij Olympic/Solidium
Periode: 03/1995- 12/1996
Ingezet door Olympic als plv ICT manager/adviseur bij Megapool te Apeldoorn in dienst bij Olympic.
Periode: 03/1994- 02/1995
Ingezet door Olympic als Informatie-analist bij Comp. Centrum Waterbedrijven te Zwolle in dienst bij Olympic.
Periode: 12/1993- 02/1994
Ingezet door Olympic als Systeemontwerper/ontwikkelaar bij de Koninklijke Marechaussee te Den Haag in dienst bij Olympic.
Periode: 10/1993- 10/1993
Ingezet door Olympic als Sr ontwikkelaar bij Citibank te Amsterdam in dienst bij Olympic.
Periode: 08/1993- 09/1993
Ingezet door Olympic als Sr ontwikkelaar bij ROBA handelsmij te IJsselstein in dienst bij Olympic.
Periode: 05/1993- 07/1993
Ingezet door Olympic als Projectleider dataconversie bij Holland Intern te Amsterdam in dienst bij Olympic.
Periode: 05/1992- 07/1993
Ingezet door Olympic als Projectleider bij NV Remu te Utrecht in dienst bij Olympic.
Periode: 09/1991- 04/1992
Ingezet door Proforce als Systeemontwerper/ontwikkelaar bij Polynorm te Bunschoten in dienst bij Proforce
Periode: 09/1986- 08/1991
Werkzaam in verschillende ICT rollen in dienst bij Bührmann Ubbens Papier te Zutphen
Periode: 09/1977- 08/1986
Werkzaam in verschillende ICT rollen in dienst bij Gasmij Oost Gelderland te Zutphen

Opleiding interimmanager

Opleidingen
2008 / 2008 Prince2 Foundation (gecertificeerd)
1998 / 1999 Hogeschool Deventer / Kort HBO - P&O
1980 / 1987 AMBI (S-richting)
1969 / 1976 HAVO

Additionele opleidingen
Management
2006 / 2006 Belastingdienst / HRM en de processen
2005 / 2005 Intend / Time management
1997 / 1998 Streng Dijkerman & Partners / Leidinggeven voor
Informatici
Communicatie
2007 / 2007 Belastingdienst / demedicaliseren - ziektebegeleiding
2000 / 2000 van ’t Loo/van Eck / Helder rapporteren
1998 / 1998 Ten A / Effectief presenteren
1997 / 1998 IBM business school / Communicatie in projectomgeving
1997 / 1998 Ten A / Communicatie
1989 / 1989 Eric Krauthammer Training / Customer relations

Algemeen
2012 ICT dienstverlening / ICT infrastructuur (zelftraining)
2010 / 2010 Snellezen
2007 / 2007 Belastingdienst / Wet- en regelgeving overheidpersoneel
2005 / 2005 Intend / Realistisch denken
1998 / 1998 DTB / Schrijven ondernemingsplan
1997 / 1997 TenA / Sociale vaardigheden

Vaktechnische opleidingen
2008 / 2008 Goodsense / Prince2 foundation - gecertificeerd
1998 / 1999 IP Software control / Gestruct. testen volgens TMAP
1997 / 1998 IBM business school / Project management

Computerervaring
Hardware IBM AS/400, S/38, S/36, S/3
Programmeertalen Visual RPG, RPG/400, RPG III, RPG II, CL, OCL,
Tooling Topdesk, VMware service management, MS Dynamics CRM/XRM, MS project, MS office, MS Word, Power Point, MS Excel, PMW, Excellerator, X-analysis, Query, lotus Domino.
Meth. & technieken Prince2 foundation(gecertificeerd), Agile(Scrum), MS Sure Step, RUP, SDW, VSP, JSP, Probaat, TMAP, ITIL, ASL, BiSL, CMMi, CMM, TPM (audit) criteria, FPA
Stand.applicaties MS Dynamics ERP, CRM/xRM, SAP, Mapics, PRMS
Specifieke proceskennis Service mgmt, CMM(i), Service Commitment mgmt, Configuratie mgmt, Kwaliteit mgmt, Problem mgmt, Change mgmt, Inkoop & Contract mgmt, Control & Distributie mgmt, Service request & Incident mgmt, Project mgmt

Talenkennis interimmanager

Talen
Spreken Schrijven Lezen
Engels Goed Goed Goed
Duits Goed Basis Goed
Frans Basis Niet Basis



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :