Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Financial consultant

Financial consultant

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING
1966-1969 Accountantskantoor Limperg Dijker Nijst & Co te Breda.
(momenteel Ernst & Young)
Functie 3e assistent accountant.
1969-1972 Graanhandel Schouten-Giessen te Giessen NB.
Internationale handel in Granen en productie van en handel in Mengvoeders.
Functie resp. Administratief medewerker en Hoofd Voorraad administratie
1972-1975 Van Wijnen te Dordrecht.
Huizen- en Utiliteitsbouw met verschillende regiovestigingen in Nederland.
Functie Administrateur van de regio’s ’s-Gravenhage en Den Helder.

1975-2000 Van Oord N.V. te Gorinchem / Rotterdam.
Functie Hoofd Financiën & Administratie op het hoofdkantoor te Gorinchem.

Van Oord N.V. richt zich op internationale bagger-, offshore-, kustwaterbouw- en andere grond-, weg- en waterbouwprojecten en heeft kantoren in o.a. Neder-land, Engeland, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Spanje, Midden Oosten, Hongkong, Singapore, Maleisië en Australië.
De omzet van de Van Oord N.V. bedroeg in 2000 ca. € 350 miljoen en het aan-tal medewerkers ca. 1.000. Na de overname van Ballast Ham (eind 2003) zijn de cijfers verdrievoudigd.


Taken en verantwoordelijkheden.
• Aansturen van de F&A discipline, waaronder projectcontrolling, administratie, treasury, fiscale zaken en Loonadministratie. Ca. 35 medewerkers in binnen- en buitenland.
• Verzorgen van periodieke analyse en rapportage van budgetten, resultaten, prognoses en investeringen.
• Samenstellen van de jaarrekening van de onderneming en haar deelnemingen.
• Optimaliseren van de sterk internationaal gerichte fiscale structuur van de on-derneming.
• Optimaliseren van de administratieve organisatie, vaststellen en (doen) uitvoe-ren van het informatiebeleid van de onderneming.
• Implementeren en optimaliseren van vitale stuurinformatie, realiseren van fi-nancieringen en het voeren van een effectief debiteurenbeheer.

2000-heden BV. Dit is een eigen BV met als hoofddoelstelling financiële en administratieve dienstverlening. Vanaf mei 2001 voor 80 – 90% gedetacheerd bij Combinatie GWW HSL4 v.o.f. te ’s-Gravendeel (aanleg Hoge Snelheids Lijn). Vanaf december 2003 is dit een 100% dochter van Van Oord N.V.

Vanaf oktober 2005 ca. 2-3 dagen per week beschikbaar, oplopend tot ca. 4 dagen in de loop van het 1e kwartaal 2006.


Opleiding interimmanager

OPLEIDING
1960-1966 HBS-A te Gorinchem.
1967 Praktijkdiploma Boekhouden.
1970-1972 Diverse computeropleidingen bij IBM en Honeywell Bull.
1973-1974 Praktijkdiploma Moderne Bedrijfsadministratie en SPD (geen Diploma)
regelmatig Cursussen op het gebied van o.a. personeelsbeoordeling, automatisering, trea-sury en fiscale zaken.


Talenkennis interimmanager

Engels Mondeling en schriftelijk goed.
Duits Mondeling en schriftelijk redelijk.
Frans Mondeling redelijk, schriftelijk matig.



Overig

Pragmatische instelling en analytisch zeer sterk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :