Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim (project)manager

Interim (project)manager

Werkervaring interimmanager

06/03 - 11/04 Freelancer

Yacht: commercieel directeur / projectmanager
•Opzetten van een nieuwe landelijke organisatie, te vervlechten met de regionale eenheden
•Interim professionals, werkzaam bij gemeenten en brandweer binnen ‘vergunningverlening en handhaving’
•Leiding geven aan het projectteam en de landelijke organisatie in oprichting
•Opstellen en uitvoeren businessplan; blauwdruk; projectplan; marketing en communicatieplan
•Bewerken van de inkoopmarkt (interim professionals) en verkoopmarkt (gemeenten en brandweer): account management; bid management; promotionele acties; werving en selectie; congressen, samenwerkingsvormen met andere partijen; …….

KLM / Schiphol Telematics: projectmanager
Outsourcing van netwerkbeheer activiteiten van KLM naar Schiphol Telematics (marktleider in ICT oplossingen op Schiphol). Voor dit doel heb ik bij Schiphol Telematics een centrale IT service organisatie opgezet en ingericht met processen (ITIL), systemen en medewerkers

11/97 - 06/03 KPN: senior projectmanager

•Leidinggeven aan de projectorganisatie
•Management van projecten met directie als opdrachtgever, strategische doelen, grote impact en hoog afbreukrisico
•Complex relatiemanagement, door groot aantal betrokken partijen met conflicterende targets
•Toepassen van projectmanagement methodieken


Meest relevante prestaties als senior projectmanager bij KPN

1.Geslaagde herinrichting van Schiphol Telematics, marktleider in ICT oplossingen op Schiphol.
•Standaard manier van werken (ITIL) voor de 80 medewerkers geïmplementeerd, met als doel: "grotere (gemeten) tevredenheid van klanten, medewerkers en aandeelhouders"
•Cultuurverandering doorgevoerd: ‘afspraak = afspraak’, ‘afrekenen op verantwoordelijkheid’ en ‘hard op de inhoud, zacht op de relatie’
•Efficiencywinst gerealiseerd van 15 % op de personele bezetting

2.Succesvolle reorganisatie van het gehele factureringswerkveld van KPN.
•Factureringsachterstand structureel met € 125 miljoen ingelopen, belangrijke knelpunten opgelost en verregaande standaardisering geïmplementeerd
•Reorganisatie van een decentrale naar een centrale factureringsorganisatie, van 700 naar 550 medewerkers

Gefaseerde aanpak 1 en 2:
•Inventarisatie huidige situatie
•Blauwdruk toekomstige situatie: beschrijven nieuwe processen, gewenste organisatie (activiteiten clusteren naar functiebouwwerk en organogram) en vereiste systeemomgeving
•Implementatietraject blauwdruk, met intensieve betrokkenheid van klanten, directie, ondernemingsraad, personeelszaken en medewerkers

3. Reorganisatie van de business support desks van KPN

4.Business Centers van KPN heringericht, anticiperend op verwachte ontwikkelingen in de marktvraag.

5.Als bidmanager diverse ‘leads’ omgezet in klantopdrachten.



11/90 - 11/97 KPN: FINANCIELE MANAGEMENTFUNCTIES

01/95 - 11/97 Finacieel manager (directieniveau)

•Manager van 7 (assistent) controllers en een projectorganisatie, variërend in bezetting van circa 10 tot 25 teamleden
•Rapportage aan algemeen directeur netwerkdiensten
•Focus: exploitatie en investeringen netwerkdiensten
•Opstellen controllercommentaar
•Coördinatie en eindredactie businessplan en jaarplan, opstellen financiële paragraaf
•Budgettering, forecasting en voortgangsbewaking
•Coördinatie van het reguliere rapportageproces
•Investeringsselectie en projectcontrol
•Financieel economische analyses
•Projectmanagement
oKostenreductieprogramma’s
oOptimalisering cashflow door knelpuntoplossing in de ketens
oVoorbereidingen op implementatie Baan

11/93 - 01/95 Manager planvorming en managementinformatie

•Manager van 11 medewerkers
•Rapportage aan directeur financiën, netwerkdiensten
•Focus: managementinformatie netwerkdiensten
•Projectopdracht: realiseren betrouwbare financiële managementinformatie
oOpstellen nieuw managementinformatie en rapportagebouwwerk
oOpstellen en implementeren nieuwe afdelingsprocessen en systemen
•Verantwoordelijkheid financiële maandrapportages
•Systeemondersteuning bij businessplanning en jaarplanning
•Ontwikkeling forecasting rekenmodellen
oFinanciële jaareindeverwachting
oWerkpakket

08/92 - 11/93 Manager control bouw

•Manager van 4 (assistent) controllers
•Rapportage aan directeur netwerk bouw
•Focus: exploitatie en investeringen netwerk bouw
•Opstellen controllercommentaar
•Coördinatie en eindredactie businessplan en jaarplan
•Budgettering, forecasting en voortgangsbewaking
•Coördinatie van het reguliere rapportageproces
•Professionalisering financieel administratieve proces

11/90 - 08/92 Controller investeringen

•Coördinator van 2 assistent controllers
•Rapportage aan directeur financiën, district Utrecht
•Focus: investeringen district Utrecht
•Opstellen controllercommentaar
•Forecasting en voortgangsbewaking

07/84 - 06/90 DIVERSE FUNCTIES IN DIVERSE ORGANISATIES


06/89 - 06/90 Gemeentelijk Grondbedrijf, controller

•Opstellen controllercommentaar
•Administratieve werkzaamheden

06/88 - 02/89 Bijkofin, manager vaste klanten administratie

•Manager van 11 dames
•Verwerken aanvragen vaste klanten kaarten
•Administratieve werkzaamheden
•Tweede lijn klantenservice


06/86 - 04/87 Zurel, exportcoördinator (avonduren)

•Dagelijkse coördinatie van werkzaamheden, gericht op tijdige, volledige en juiste distributie van verkochte planten en bloemen


07/84 - 11/85 Sociale Verzekeringsbank, AOW adviseur

•Beoordelen AOW aanvragen van geëmigreerde Nederlanders
•Bepalen AOW rechten aan de hand van de specifieke situaties en wetgeving
•Opleiden van nieuwe medewerkers


Opleiding interimmanager

01/86 - 12/88 Bedrijfseconomie, Vrije Universiteit te Amsterdam

09/81 - 10/84 Commerciële economie, HEAO te Amsterdam



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Directeur met veertien jaar leidinggevende ervaring: als directeur / (interim) manager van commerciële, financiële en operationele organisatie onderdelen tot 420 medewerkers en als senior projectmanager van complexe veranderingstrajecten tot 700 betrokken medewerkers. Een zelfverzekerd, doelgericht, stressbestendig en enthousiasmerend teamleider met goede communicatieve vaardigheden. Structureel en aantoonbaar succesvol.


Meest relevante vaardigheden:

•Bestuurder met sterk ontwikkelde en zo gewaardeerde leidinggevende kwaliteiten, door veertien jaar managementervaring.
•Ondernemer met strategische visie en operationele daadkracht, toegepast binnen managementfuncties op het terrein van commercie, financiën en operations.
•Probleemoplossend vermogen binnen politiek, bedrijfseconomisch en sociaal turbulente omgevingen. Hierbij in staat om risico's te beheersen en kansen te benutten, vooral door juiste toepassing van projectmanagement methodieken.
•Kennis en kunde op het gebied van zowel processen, systemen als organisatie.
•Overtuigingskracht, door professionaliteit en goede communicatieve vaardigheden.
•Motiverend voor zowel groep als individu, door aandacht, openheid, positief gedrag en gevoel voor humor, maar ook door senioriteit en gedrevenheid.


Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :