Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Marketing; communicatie; business development

Marketing; communicatie; business development

Werkervaring interimmanager

07-03 tot heden: Independent Software Vendor
Functie: Global Product Manager, vanaf 04-2005 Global Marketing Manager
Verantwoordelijk voor het management van internationale corporate en product marketing
Product ontwikkeling en product marketing voor op Microsoft gebaseerde oplossingen
• Externe analyse vertaald naar positionering, doelgroep en gewenste feature set (voorbeeld: features gericht op Compliance problematiek bij Enterprise klanten)
• 15% overscore op omzettarget in recente product introductie
Lead generatie voor mobiele data-, fax- en SMS oplossingen
• Regelmatige e-mailings en online free publicity: website traffic +30% binnen 1 jaar
• Cross selling gerichte marketing campagnes in installed base
• Telemarketing: opstellen call scripts, training telemarketeers, campagne management
• Event follow-up geoptimaliseerd; vergroting eventgebonden omzet (event ROI + 50%)
Uitbouw Mobility positie in de Europese markt
• Ontwikkeling positionering en concrete propositie, vertaling naar deliverables
• Introductie via o.a. e-mailers, PR, end user en partner events (Mobility webpagina’s binnen 6 maanden in top 10 van meest bezochte pagina’s op onze website)
• Campagne gericht op verkrijgen van “launching customers”
Vergroten marketing efficiëncy, mede door inzet en verbetering online media
• Maandelijkse electronische nieuwsletter naar 12.000 contacten
• Online PR activiteiten resulterend in free publicity
• Structuur, navigatie en tekst voor nieuwe website (nog niet geïmplementeerd)
Leiding geven aan Marketing-/Product Management team (3FTE, HBO/WO niveau).

07-00 t/m 06-03 System Integrator
Functie: Senior Program Manager, vanaf 06-2001 Manager Business Development
Leiding geven aan een team met verantwoordelijkheid voor marktanalyse, dienstontwikkeling/
life cycle management en dienstenmarketing
Verantwoordelijk voor (in samenwerking met business units en internationale collega’s) ontwikkelen en documenteren van infrastructuur dienstenportfolio (19 diensten, 85 solutions)
Introductie dienstenportfolio naar sales en klanten, ca. 250 account managers getraind; lead generatie middels klanten events, web site content, e-marketing en klanten tijdschrift
Aanvullende diensten ontwikkeld en geïntroduceerd, gericht op verbetering van omzet/marge en bijdragend aan gewenste hogere positionering
Markttrends en oganisatiebelangen vertaald naar concrete, pragmatische adviezen aan BU directies v.w.b. marketing en portfolio ontwikkeling
Leiding geven aan de afdeling (5 FTE, HBO/WO niveau); team als geheel slagvaardiger en meer business georiënteerd laten acteren

02-99 t/m 06-00 distributeur van ICT producten
Functie: Product Manager Siemens ICT producten, vanaf 06-1999 Manager BU Computing
Verantwoordelijk voor team dat “Computing” productlijnen beheerde (Siemens, Acer, etc.)
Verantwoordelijk voor realisatie van omzet- en marge-targets van de unit.
Ontwikkelen en (laten) uitvoeren van business- en marketing plannen voor de unit.
Aanboren, onderhouden c.q. verbeteren van vendor contacten.
Leiding geven aan 4 Product Managers.

08-97 t/m 01-99 Hardware/software vendor te Maarssen
Functie: Sales Manager
Verantwoordelijk voor het opbouwen van de multimedia business (videowalls, narrowcasting technologie) in de Benelux
Marktonderzoek en propositie ontwikkeling (“van product naar oplossing”), ontwikkelen en uitvoeren marketing-activiteiten (mailings, PR, beurzen)
Loyaal en actief partner kanaal ontwikkeld
Lead generatie: cold calling eindgebruikers, marketing acties i.s.m. partners etc.
Meest succesvolle sales persoon binnen XXX

12-94 t/m 07-97 Grafische software ontwikkelaar
12-94 tot 12-95: Functie: Marketing- en sales medewerker (parttime 50%*)
Vanaf 12-95: Functie: Product Manager (fulltime)
Verantwoordelijk voor product management op grafische software in een internationale setting.
12-94 t/m 12-95 Assistent van XXX, zelfstandig communicatie-adviseur te Amsterdam
Functie: Account executive (parttime 50%*).
Verantwoordelijk voor klantcontacten en productie grafische materialen
* Van 12-94 tot 12-95 parallel werkzaam geweest in twee 50% deeltijdfuncties.


Opleiding interimmanager

Middelbare school
HEAO-CE niveau

Overige opleidingen
Training POP gesprekken en Ziekteverzuim Management n.v.t.
Schrijven van Commerciële en Voorlichtings Teksten (SRM) 1997
Marketingcommunicatie B (SRM) 1996
Marketing B (SRM) 1994
Marketing A (SRM) 1993
Instapcursus Marketing (SRM) 1992
Basis Marketing (SRM) 1992
Diverse verkoop- en presentatie-trainingen n.v.t.

Bedrijfsopleidingen
Typotechnicus (grafische opleiding op MBO-niveau) 1982
Toetsenbordbewerker A (typecursus specifiek voor fotozet-computer) 1980


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Marketing management, product management, ICT marketing, internationale marketing, internet marketing, e-marketing, presentatievaardigheden, talenkennis, marketing & sales campagne management, lead generatie

Talenkennis interimmanager

Nederlands: vloeiend
Engels: vloeiend
Duits: redelijk

Overig

Lid van NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing
Sales driven, pragmatische marketeer met creativiteit en passie, “Get the job done” mentaliteit
Uitstekende communicatieve eigenschappen en presentatie vaardigheden

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :